Chansen finns att Ryno stannar. Däremot tror jag inte att det är möjligt att både Figren och Möller tillkommer. Chansen är större vad gäller Möller (ett år yngre). Anser även att Eklund bör spela med Engqvist, där Eklund tar hand om tekningarna.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Frisk Askers stjernespiller Mats Zuccarello Aasen (20) reiser mandag til Örnskoldsvik for å se på forholdene i den svenske toppklubben Modo.
Han drar til Örnskoldsvik for å kikke på forholdene. Det er ikke aktuelt for ham å skrive under kontrakt nå, men etter sesongen vil det skje noe, sier agent Bjarne Lundh til VG.
Djurgården er også interessert i Frisk-spilleren. Torsdag vant Frisk 7-4 mot Vålerenga. Alt tyder på at askerbøringene blir årets seriemestere
Även här kunde man läsa att DIF är intresserade av Norrmannen!
robin_dif skrev:Frisk Askers stjernespiller Mats Zuccarello Aasen (20) reiser mandag til Örnskoldsvik for å se på forholdene i den svenske toppklubben Modo.
Han drar til Örnskoldsvik for å kikke på forholdene. Det er ikke aktuelt for ham å skrive under kontrakt nå, men etter sesongen vil det skje noe, sier agent Bjarne Lundh til VG.
Djurgården er også interessert i Frisk-spilleren. Torsdag vant Frisk 7-4 mot Vålerenga. Alt tyder på at askerbøringene blir årets seriemestere
robin_dif skrev:Frisk Askers stjernespiller Mats Zuccarello Aasen (20) reiser mandag til Örnskoldsvik for å se på forholdene i den svenske toppklubben Modo.
Frågan är om norrmannen är en spelare för en av de två första kedjorna (och i så fall ska han vara en klar förstärkning mot vad vi redan har).
Annars hoppas jag grymt mycket att Stor-Tjärna kommer hem. Även om Ossi stannar eller sticker så skulle Tjärnqvist vara en grym värvning. Han är stark i både defensiv och offensiv zon och han har också rutinen. Fördelen med honom är också att han har ett DIF-hjärta och han skulle kunna vara en av dem som skulle kunna tänka sig att spela här resten av karrirären.
Det var detta som jag var inne lite på tidigare med resonemanget kring Falk. DIF kanske bör byta ut några av sina veteraner, för att få lite mer spets. Jag vet inte säkert, men jag har fått för mig att t.ex. T. Johansson, Frylén och Falk lyfter ganaks afina löner. Alla dessa spelare är duktiga, stabila hockeyspelare, men frågan är om de är spetsen som krävs för SM-guld? Falken är väl den av dessa tre som känns hetast, men samtidigt så känns det som om hans lön (som han lyfter som defensiv center) skulle behövas för att kunna värva en riktigt bra offensvi center (då vi redan har defensiva centrar i form av Otto och Engqvist).
Jag hoppas på en/några av kvartetten Tjärna/Ekman/Nilsson/Thoresen, för som jag var inne på med Tjärna tidigare: De kan nog tänka sig att stanna här ett par år.
Kalle skrev:Frågan är om norrmannen är en spelare för en av de två första kedjorna (och i så fall ska han vara en klar förstärkning mot vad vi redan har).
Annars hoppas jag grymt mycket att Stor-Tjärna kommer hem. Även om Ossi stannar eller sticker så skulle Tjärnqvist vara en grym värvning. Han är stark i både defensiv och offensiv zon och han har också rutinen. Fördelen med honom är också att han har ett DIF-hjärta och han skulle kunna vara en av dem som skulle kunna tänka sig att spela här resten av karrirären.
Det var detta som jag var inne lite på tidigare med resonemanget kring Falk. DIF kanske bör byta ut några av sina veteraner, för att få lite mer spets. Jag vet inte säkert, men jag har fått för mig att t.ex. T. Johansson, Frylén och Falk lyfter ganaks afina löner. Alla dessa spelare är duktiga, stabila hockeyspelare, men frågan är om de är spetsen som krävs för SM-guld? Falken är väl den av dessa tre som känns hetast, men samtidigt så känns det som om hans lön (som han lyfter som defensiv center) skulle behövas för att kunna värva en riktigt bra offensvi center (då vi redan har defensiva centrar i form av Otto och Engqvist).
Jag hoppas på en/några av kvartetten Tjärna/Ekman/Nilsson/Thoresen, för som jag var inne på med Tjärna tidigare: De kan nog tänka sig att stanna här ett par år.
Förutsätter att Frylén inte blir kvar nästa säsong. Tvkear på att Tmpa gör det heller. Om man jämför dessa båda spelare med t ex Falk känns det som att den sistnämnde tillför laget betydligt mer än vad de två förstnämnda gör. Av detta följer att han bör vara kvar. Frylén och även de personer som låg bakm den värvningen borde dock få sparken... ( Hur man kunde ge den killen ett 2 års kontroakt efter vad han presterade i MIF framstår som fullkomligt obegripligt.
Kalle skrev:Frågan är om norrmannen är en spelare för en av de två första kedjorna (och i så fall ska han vara en klar förstärkning mot vad vi redan har).
Förutsätter att Frylén inte blir kvar nästa säsong. Tvkear på att Tmpa gör det heller. Om man jämför dessa båda spelare med t ex Falk känns det som att den sistnämnde tillför laget betydligt mer än vad de två förstnämnda gör. Av detta följer att han bör vara kvar. Frylén och även de personer som låg bakm den värvningen borde dock få sparken... ( Hur man kunde ge den killen ett 2 års kontroakt efter vad han presterade i MIF framstår som fullkomligt obegripligt.
Det är troligt att Frylen inte har så hög lön som vi tror. Skulle Frylen ha en hög lön så är han en flopp. Det mest troliga är dock att DIF tog Frylen för en rabattlön jämfört med lönen i Malmö då Frylen gärna ville stanna i Elitserien men inte var eftertraktad av så många andra klubbar..
Frylen har spelat i DIF tidigare, vilket också är en anledningen till värvningen.
Såg att Danne är klar för nästa säsong, Detroit lånar ut han till DIF nästa säsong. Om Ridderwall sticker tycker jag att Juha Pitkämäki i Mora kan vara ett bra nyförvärv !
Jag tror på fullaste allvar att det där är en forwardsuppsättning som mycket väl kan ta SM-guld. Tänk om några finansiärer kunde göra det möjligt med Nisse, Nilsson och Thoresen samtidigt! Då hade det varit godnatt för Fernholm och Junland t.ex.
blyrr3 skrev:Såg att Danne är klar för nästa säsong, Detroit lånar ut han till DIF nästa säsong. Om Ridderwall sticker tycker jag att Juha Pitkämäki i Mora kan vara ett bra nyförvärv !
Och var såg du detta? Aftonbladet? För Danne har själv sagt att det som står i den artikeln bara är påhittat. Ingenting var klart när den artikeln kom ut i onsdags.
Ovanstående lag skulle onekligen ta guld, men det är och förblir nog dessvärre en dröm.
Skulle gärna se Bouchard då han var en personlig favorit då han spelade här. Dock kan man sätta frågetecken om han fortfarande skulle hålla på denna nivå.
Ekman, Nilson, Thoresen och Daniel Tjärnqvist är fullt realistiska värvningar.
Det blir oerhört spännande att följa silly season det här året.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore