Frölunda HC - Djurgårdens IF, 16/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av wallander »

Remy Lebeau skrev:
Kall-El skrev:wow 1 pinne och ett jätteslitage på vissa spelare tillföljd av massor av utvisningar. Skulle man nu torska mot SSK hemma härnäst har man tappat 5 pinnar i kampen om slutspelsplatserna. Truppmässigt sett skall VFHC fixa detta utan större bekymmer. kommer bli en jättekamp om de sista platserna och vi kommer med största säkerhet att vara inblandat i den striden. Därför är det av större vikt att slå SSK då man kan skapa sig en större mariginal ner till strecket på detta vis...
Södertälje hade en väldigt tuff match mot Saik. Båda lagen ligger fortsatt på samma poäng efter dagens match. Du glömmer således att SSk borde vara minst lika slut som DIF eftersom Saik är deras största konkurrent om sista slutspelsplatsen.

Tror med andra ord inte att de gick på halvfart.

Kall el måste skämta?
Klart som fan att vi skall kämpa för att komma topp 4:a .

Han skämtade!
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ska det här vara en ES domare? Han tar inte ut för nånting i första perioden! Sen tar han för allt, iofs bara när någon Djurgårdare gjorde något. FY FAN!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:
Kall-El skrev:
Caveman skrev:Det resonemanget är så jävla dumt...
Frölunda är i högsta grad inblandat i striden om att gå till slutspel, de ligger t.o.m efter oss.

Så bara för att VF har ett starkare lag på pappret så ska DIF gå på halvfart för att spara sig till kommande matcher?
Vi pratar om att inte tömma sig till max. Det är en väldigt stor skillnad att återhämta sig om man tagit ut allt jämfört med om man sparat lite grand.
Fånigt resonemang, vi pratar om vältränade proffs här - inte halvdankade amatörer. Kan hålla med dig om att jag tycker matcherna mot Södertälje samt Skellefteå anses viktigare om man ser till streckstriden, men inte fan skall man gå på halvfart mot Frölunda för det.

Förövrigt har de en extra vilodag innan matchen mot Slöddertälje, så ditt resonemang håller ännu mindre i det här specifika fallet.
*Suck*

Inte ens i Premiership klarar topplagen av att ligga på max hela tiden. Trots att de spelare färre matcher i sin serie åker även de bästa lagen på stryk med jämna mellanrum. Här snackar man dessutom om en serie där skillnaderna mellan toppen och botten är enorma. Här finns dessutom trupper som gör det möjligt för spelare att stå över en del matcher och ändå klarar inte lagen av att prestera på max hela tiden. Att då tro / kräva / vilja se DIF i hockey göra något som inte de största lagen i världen klarar av känns milt uttryckt korkat.
Sen när har jag sagt att jag kräver de ska gå ut och piska Frölunda? Ditt resonemang tycks gå ut på att de ska spela på halvfart för att spara sig till nästkommande, i ditt tycke "mer viktiga" matcher. Jag förordar att man ger JÄRNET, oavsett vilka som står som motståndare. Speciellt i det här fallet när man har en extra vilodag innan SSK.

Visade sig också att laget gav det dom hade, förlorar de på tisdag kommer dock knappast den här matchen ha något som helst med det att göra.
Senast redigerad av -daniel- den 2008-02-17 02:13:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förövrigt var det en riktigt bra, stundtals åtminstonde, insats av DIF idag. Också viktigt att man kan visa att vi faktiskt kan spela mot Frölunda i deras egen fästning.

Skönt att fiskmånglarna inte knep bonuspoängen.
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Sören Persson är ett j*#la skämt!

letade DIF utvisningar hela matchen, det var ju tydligt!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Hemkommen från götet.

GLAD och lycklig över en poäng (trots att vissa tycker det är fel match :wink: )

Kul att se grabbarna kämpa och slita. Det var ju väldigt nära en seger och frölunda skrämde då inte mig. Fan vad dom missade mycket.

Danne var kanon, ytterst nära ännu en nolla.

Nu krigar vi på mot slutspel !
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

GRATTIS SÖREN PERSSON!

Du lyckades överträffa Robert Lahtis "insats" för Mora emot oss i november! Jag finner så många ord för dig men jag tar det hellre emellan fyra ögon istället för att bli anmäld för olaga hot.

Tack så jävla mycket för att du förstörde min weekend, domarjävel!

Thomas Johansson: Sätt ditt pucken eller sluta lira NU! Inte nåt jävla mellanting!

Edvin Frylen: Du spelar som en betongsugga på skridskor. Åk grillor, använd kroppen och spela smart i BP för f*n!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Sören Persson måste vara det mest enögda fanskap till domare som uppbringats i elitseriens historia..Att förstöra för ett lag och kraftigt gynna ett annat är skandal..
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El,

ALLA lag utom Hv går för fullt då VARJE match gäller något. Du verkar inte förstå att Frölunda också är inblandade i striden om en slutspelsplats?

Nu var det väldigt nära att DIF tog med sig alla tre poängen, Ssk & Saik delade också på poängen. Så om vi förlorar mot ssk så var det fel att satsa mot VF? Borde vi inte då vara glada att vi tog en poäng istället för noll mot VF?

Inget lag (Förutom Hv) kan gå in och välja vilka matcher det ska satsas i, det är inte bara att trycka på knappen. 9 matcher kvar, det är bara att köra på för fullt. Vi visade idag att vårt försvar är bättre än t.ex Vf´s.

Du skriver om Mora, det är väl ingen underdrift att säga att vi har svårt mot dem. Då är det en väldans tur att vi tar 3 poängare mot t.ex Fbk? Annars hade vi haft än mindre poäng. Men enligt dig ska vi kämpa mot dem lagen som Du anser vara sämre?

Domaren var inte bra idag. Det var inte Ölvestad heller, börjar att tröttna lite på honom..
Rix

Inlägg av Rix »

Bra insatts av laget att få med sig ett poäng trots mycket boxplay.

Vi ses på tisdag då vi ska krossa Södertälje!
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Caveman skrev:Domaren var inte bra idag. Det var inte Ölvestad heller, börjar att tröttna lite på honom..
Tråkigt med Ölvestad. Han är svag framåt och bakåt. Älskar inställningen, men det är en gåta att Ölvestad fortsätter att dra på sig så många onödiga utvisningar.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Såg matchen på plats igår och jag instämmer i klagokören mot domare Persson. Jag är van vid att domaren blidkar publiken i scandinavium, men det här var ju osannolikt.

Tycker annars att vi gör en gedigen och stark laginsats, där alla gör sitt jobb.

Håller dock med om föregående skribents kritik av Ölvestad. Han har inte de offensiva kvalitéerna för att vara i andrakedjan och drar på sig för många utvisningar. Hade hellre flyttat upp Rynå.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Såg matchen på plats igår och jag instämmer i klagokören mot domare Persson. Jag är van vid att domaren blidkar publiken i scandinavium, men det här var ju osannolikt.

Tycker annars att vi gör en gedigen och stark laginsats, där alla gör sitt jobb.

Håller dock med om föregående skribents kritik av Ölvestad. Han har inte de offensiva kvalitéerna för att vara i andrakedjan och drar på sig för många utvisningar. Hade hellre flyttat upp Rynå.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

>>>Kall-El

Ditt resonemang är det dummaste ja nånsin hört! Skulle dom ställt in skridskorna bara för att vi möter SSK och SAIK i nästkommande matcher? Men ja har en fråga, hur ska vi klara av SAIK när vi ska gå för fullt mot SSK på tisdag? Då har vi bara ledigt i en dag efter SSK matchen skall tilläggas, nu har vi faktiskt vila i 2! Och hur ska det gå i ett kommande slutspel? Då man spelar varannan dag? Det är proffs vi pratar om här! Varför tror du dom har försäsongsträning på sommarn och alla tester? För att man ska orka en hel säsong, inte för halva som du vill ha det till, eftersom man ska gå på halv fart mot ett lag om är i lika situation som vi är. Du skriver att Frölunda är så bra så dom klarar sig ändå, håller absolut inte med dig, trodde i början av säsongen att dom säkert skulle rycka upp sig efter en 20 omg men det har dom inte, dom är inte bättre. Vill lägga till en sak, den 29:e September spelade vi 4-4 mot HV, spelarna lär ha gett max, 2 dagar senare spöar vi SAIK med 4-0, 1 dag eftte det 6-0 mot Frölunda. Tycker du skrivit många vettiga saker här i forumet men det här är riktigt dåligt.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Skriv svar