På den tiden var varken Vlasic eller Muzzin bättre, nej. Ett par månader innan World Cup kom Letang 4:a och Subban på plats 14 i Norris-omröstningen. Muzzin och Vlasic fick en enda röst vardera. https://www.hockey-reference.com/awards ... rris-statsJim Morrison skrev: ↑2023-02-10 18:31:06Jag håller med om att man ska rightare på backsidan men det var ett jobb för KG inför säsongen inte för Garpen att plocka någon forward vars enda fördel är att han just är rightare.Olon skrev: ↑2023-02-10 18:28:00Blir intressant att se ikväll nu när pöbeln fått sin vilja igenom. Jag håller i och för sig med, det blev smärtsamt tydligt förra matchen att det saknades kvalité på forwardssidan, så i det här läget är det såklart rimligt att Danielsson ersätter Schlyter.benganfs skrev: ↑2023-02-10 18:02:52Typ så. Nejdå men jag tycker Danielsson har spelat bra som back men sen rimmar det ju inte riktigt när vi saknar typ 4 fw.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-10 18:00:34Nej, vi lär ju förlora ikväll just därför och då kommer Danielsson aldrig någonsin få spela forward igen.
Det är naturligtvis inte optimalt att Danielsson lirat back flera matcher, men det är heller inte optimalt med en enda rightare på backsidan. Konstigt hur mycket folk rycker på axlarna åt det. Ta Kanada i World Cup 2016, med majoriteten av världens bästa backar tillgängliga, som lät left-trion Bouwmeester, Vlasic och Muzzin gå före spelare som Letang och Subban - båda definitivt Norris-mässiga på den tiden. Självklart en löjlig jämförelse med Djurgårdens IF i Hockeyallsvenskan 2023 på stor rink osv, men det säger en del om hur högt folk - som faktiskt får betalt för sina hockeykunskaper - värderar rättvända spelare. Kanada vann för övrigt hela turneringen.
Vlasic och Muzzin var förövrigt bättre hockeyspelare än både Letang och Subban och blev inte valda bara för att dom var rightare.
HA 22/23: Djurgårdens IF - Östersund
Gött kladd med puck i egen zon...
Brodin skjuter för tidigt
Gött!! Det behövde rensfelt!
Jajjalimensan! Snyggt Rensa! Vaket Elliott!
It's the hope that kills you.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sluta såsa nu..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sluta såsa nu..
Klasen klev av? Eller var jag blind