Frölunda HC - Djurgårdens IF, 16/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Det resonemanget är så jävla dumt...
Frölunda är i högsta grad inblandat i striden om att gå till slutspel, de ligger t.o.m efter oss.

Så bara för att VF har ett starkare lag på pappret så ska DIF gå på halvfart för att spara sig till kommande matcher?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:Det resonemanget är så jävla dumt...
Frölunda är i högsta grad inblandat i striden om att gå till slutspel, de ligger t.o.m efter oss.

Så bara för att VF har ett starkare lag på pappret så ska DIF gå på halvfart för att spara sig till kommande matcher?
Vi pratar om att inte tömma sig till max. Det är en väldigt stor skillnad att återhämta sig om man tagit ut allt jämfört med om man sparat lite grand.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:

Vi pratar om att inte tömma sig till max. Det är en väldigt stor skillnad att återhämta sig om man tagit ut allt jämfört med om man sparat lite grand.
Fånigt resonemang, vi pratar om vältränade proffs här - inte halvdankade amatörer. Kan hålla med dig om att jag tycker matcherna mot Södertälje samt Skellefteå anses viktigare om man ser till streckstriden, men inte fan skall man gå på halvfart mot Frölunda för det.

Förövrigt har de en extra vilodag innan matchen mot Slöddertälje, så ditt resonemang håller ännu mindre i det här specifika fallet.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Domare: Sören Persson
Tobias Andersson, Per Svensson
niklasss

Inlägg av niklasss »

när jag tänker på frölunda så tänker jag på 6-0 matchen i höstas så jag hoppas på en repris i eftermiddag :wink:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Läget i Djurgårdens IF

Laget var helt skadefritt ett dygn före nedsläpp. Daniel Larsson kommer att fortsätta vakta DIF-målet.
Användarvisningsbild
Macgyver

Uddevalla!

Inlägg av Macgyver »

:D då syns vi i scandinavium hoppas nu på stor vinst ska snart åka från uddevalla ner till gbg nu :D 8) hoppas på vinst !!!
NN
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:

Dessutom är det viktigt att inte dra på sig skador inför eventuellt slutspel...
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

inte för att det gick så bra för ridderwall senast matchen vi spelade i gbg , men tycker nog att vi ska låta han få spela någon eller några amtcher nu mot slutet bara för att känna att han kan bli lite varm i käderna om det händer ngt me larsson.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

jag hoppas att DIF ger mig en riktig present idag, min födelsedag...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

oswä0216 skrev:jag hoppas att DIF ger mig en riktig present idag, min födelsedag...
Då får man gratulera! 8)

Gör inte oswä besviken, nu DIF! :wink:
Viper

Inlägg av Viper »

oswä0216 skrev:jag hoppas att DIF ger mig en riktig present idag, min födelsedag...
Gratulerar på födsledan dan oswä
#4 ger dig minst en present i dag
mitt tips 1-4 8)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:

Fånigt resonemang, vi pratar om vältränade proffs här - inte halvdankade amatörer. Kan hålla med dig om att jag tycker matcherna mot Södertälje samt Skellefteå anses viktigare om man ser till streckstriden, men inte fan skall man gå på halvfart mot Frölunda för det.

Förövrigt har de en extra vilodag innan matchen mot Slöddertälje, så ditt resonemang håller ännu mindre i det här specifika fallet.
*Suck*

Inte ens i Premiership klarar topplagen av att ligga på max hela tiden. Trots att de spelare färre matcher i sin serie åker även de bästa lagen på stryk med jämna mellanrum. Här snackar man dessutom om en serie där skillnaderna mellan toppen och botten är enorma. Här finns dessutom trupper som gör det möjligt för spelare att stå över en del matcher och ändå klarar inte lagen av att prestera på max hela tiden. Att då tro / kräva / vilja se DIF i hockey göra något som inte de största lagen i världen klarar av känns milt uttryckt korkat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tips:
Frölunda-DIF 4-1

....& på så vis får ett heltaggat & revanchsuget DIF tills tisdagens betydligt viktigare match mot SSK.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:Tips:
Frölunda-DIF 4-1

....& på så vis får ett heltaggat & revanchsuget DIF tills tisdagens betydligt viktigare match mot SSK.
Har Kall-El berättat det för dig?

Hur kan SSK matchen vara betydligt viktigare när VF är lika inblandat i denna streckstrid som DIF & SSK..

Follow The Leader....

Jag säger det igen, DIF hade 12-dagars speluppehåll då de tränade och vilade innan matchen mot MoDo, så visst fan orkar de. Det finns inget lag i denna serie som kan ta det lite lugnare för att sedan trycka på en knapp och börja spela för fullt.

Nu har det gått 16 min av 1:a perioden, det är en härlig kamp, med gruff efter varje avblåsning då båda lagen går för fullt.
Hade vi spelat som vissa vill hade vi varit klara för kvalserien nu..

Kämpa DIF!
Senast redigerad av Caveman den 2008-02-16 15:42:55, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar