Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Robbex skrev: 2023-02-07 20:40:56 Känns sådär att få in vejdemo. Skadad och inte spelat något. Då står jag hellre över honom och plockar in någon random istället. Känns som det kan bli näste josefsson/Engqvist.
Det är en väldig skillnad på att ha hjärnskaknings problematik än den skada som Lucas drabbades av, sen självklart tar det lite tid att komma igång efter ett så långt uppehåll, men det är en kanoncenter och även en Vejdemo som är lite ringrostig är en jätteförstärkning kontra Berglund som faktiskt inte bidrar med speciellt mycket
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Döden »

Jag har lite svårt att se varför vissa ser så negativt på Vejdemo. För det första vet vi ju inte vad priset är, men skulle gissa på "rabbatterat" pga skadan, för det andra har han åldern på sin sida... hade han varit 30 + hade jag varit mer orolig. Hinner han komma igång lagom till slutspel så är det en jätteförstärkning i min bok.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

klintan85 skrev: 2023-02-07 17:12:17 Vejdemo är i stort sätt klar, hoppas på en snabb återhämtning. Det som talar för det är att han är i bra ålder och att han inte har haft så mycket skadeproblem innan. Men det är väldigt kort tid kvar.
Ja alltså enda frågetecknet är ju kring aktuell status. I alla andra avseenden är det en mycket bra deadlinevärvning, i synnerhet med tanke på Lekkerimäki. Har tränat på is sedan jul om jag förstått det rätt? Kan han träna 2 veckor och sedan göra en 5-6 matcher innan slutspel så är det väl möjligt att det kan bli bra redan denna säsong.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Döden skrev: 2023-02-08 09:37:55 Jag har lite svårt att se varför vissa ser så negativt på Vejdemo. För det första vet vi ju inte vad priset är, men skulle gissa på "rabbatterat" pga skadan, för det andra har han åldern på sin sida... hade han varit 30 + hade jag varit mer orolig. Hinner han komma igång lagom till slutspel så är det en jätteförstärkning i min bok.
Är inte negativ till spelaren egentligen. Men tycker det finns en risk att vi gör samma misstag som vi gjort med andra hemvändare inför säsongen.
Att vi kommer förvänta oss en hög poängproduktion pga namnet och hans laghistorik, när det egentligen är en spelare som kanske inte är en naturlig poänggörare.
Döden

Inlägg av Döden »

Rolv skrev: 2023-02-08 10:11:55
Döden skrev: 2023-02-08 09:37:55 Jag har lite svårt att se varför vissa ser så negativt på Vejdemo. För det första vet vi ju inte vad priset är, men skulle gissa på "rabbatterat" pga skadan, för det andra har han åldern på sin sida... hade han varit 30 + hade jag varit mer orolig. Hinner han komma igång lagom till slutspel så är det en jätteförstärkning i min bok.
Är inte negativ till spelaren egentligen. Men tycker det finns en risk att vi gör samma misstag som vi gjort med andra hemvändare inför säsongen.
Att vi kommer förvänta oss en hög poängproduktion pga namnet och hans laghistorik, när det egentligen är en spelare som kanske inte är en naturlig poänggörare.
Jo, den risken finns... men tycker ändå det är en risk värd ta för en spelare av den kalibern och med tanke på hur skralt det verkar vara med spelare överlag.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Rolv skrev: 2023-02-08 10:11:55
Precis, vi kommer nog inte kunna förvänta oss någon som kommer spruta in poäng. Men vi får en spelare som är stark på puck och vågar/kan bryta in mot mål, toppen!
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Hur många defensiva centrar ska vi ha?
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Knickedick skrev: 2023-02-08 10:23:42 Hur många defensiva centrar ska vi ha?
Med tanke på hur det sett ut i egen zon lär det behövas många :wink:
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Ej kritisk till spelaren i sig. Men med tanke på att han tydligen har en bit kvar på rehaben och vårat slutspel börjar i mitten på Mars så förstår jag inte värvningen i detta skede.
Vi behöver ju någon som spelar nu och kan bidra från vecka 1, spela in sig med laget.

Edit. På hemsidan säger man till och med ”Det är fortfarande ett antal veckor kvar innan vi ser att han ska kunna vara tillbaka i spel med bästa tänkbara förutsättningar, …

Vårat slutspel börjar antigen om 4,5 eller 5,5 vecka. Känns ej så tryggt.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-02-08 10:41:11, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-08 10:36:24 Ej kritisk till spelaren i sig. Men med tanke på att han tydligen har en bit kvar på rehaben och vårat slutspel börjar i mitten på Mars så förstår jag inte värvningen i detta skede.

Vi behöver ju någon som spelar nu och kan bidra från vecka 1, spela in sig med laget.
Utbudet på marknaden är ju vad det är, verkar ju inte finnas hur mkt som helst att tillgå, med Lukas vet vi ju iaf vad vi får inställningsmässigt och kapacitetsmässigt, hoppas han hinner komma i form.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2023-02-08 10:40:17
Nattuggla_ skrev: 2023-02-08 10:36:24 Ej kritisk till spelaren i sig. Men med tanke på att han tydligen har en bit kvar på rehaben och vårat slutspel börjar i mitten på Mars så förstår jag inte värvningen i detta skede.

Utbudet på marknaden är ju vad det är, verkar ju inte finnas hur mkt som helst att tillgå, med Lukas vet vi ju iaf vad vi får inställningsmässigt och kapacitetsmässigt, hoppas han hinner komma i form.
Absolut men det är ju inte direkt så att vi är i behovet av flera spelare egentligen.
Hade vi haft centerbrist så okej, men detta känns överflödigt just nu med tanke på att han inte ens är klar med rehab.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-08 10:43:03
#10 skrev: 2023-02-08 10:40:17

Absolut men det är ju inte direkt så att vi är i behovet av flera spelare egentligen.
Hade vi haft centerbrist så okej, men detta känns överflödigt just nu med tanke på att han inte ens är klar med rehab.
Så länge Berglund är en av 4 centrar så har vi centerbrist i mina ögon, säkert en härlig kille med kontakter i föreningen, men ingen center man går upp i SHL med
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Hur eller hur så har han kritat på nu, Vejdemo 😊💪
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Hur eller hur så har han kritat på nu, Vejdemo 😊💪
Manijock

Inlägg av Manijock »

Bara 1+1... Ett antal veckor från spel.... Hinner han ens till slutspel? Jag hade älskat att knyta till oss Vejdemo från nu till och med nästa säsong. Men chansen att han utnyttjar optionen är ju minimal med tanke på hans tidigare uttalanden om att "spela på högsta nivå". Nu känns det som en värvning som vl knappt kommer att få se. En sken-värvning!

"En fysisk spelare" enligt KG. Shit när blev han det? Han måste ju ha lagt om sin persona fullständigt sen han var här sist.
Låst