Sorry, helt rätt, Liam har varit bra hela säsongen.Donkels-3.0 skrev: ↑2023-02-04 20:29:01Och Liam ÖhgrenBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-02-04 20:13:34 Bästa försvarsinsatsen på hela säsongen. Mindre kladd, rakare spel, mer stopp i spelet.
Fortfarande trubbigt i anfallszon, men gillade att vi låg på och var större delen av tiden i offensiv zon.
Liss stark och rejäl. Östlund vår klart mest lysande junior utmed Lindbom. Men jag gillade att Lekki steppat upp i närkampsspelet.
2 raka segrar, spelet allt bättre. Men en bit kvar till storformen.
Spännande att se vad som ska in i laget. Förutom Norman då.
Finns uppsida framöver.
Säsongen 22/23
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Synd att råttorna fick möta dassiga Västerås två gånger om och förmodligen slippa den värsta nedflyttningsstriden nu.
Säsongen 22/23
Bästa insatsen som jag har sett. Snabbare bakifrån å mindre kladd. Rakare. Snabbare. Bra match å fina 3p !

- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Spännande å se hur Garpen formerar när alla tillbaka.
Vart går Öhgren och Norman in?
Skulle vilja se Liam/Liss med Klasen och Östlund
Norman med Wiktor.n och Brodin? (Ett jäkla driv mot kassen)
Och backar.. Vad gör vi med Alm? Tycker han varit rätt usel. (Kan dock bero på skada?)
Samtidigt är jag lite färdig med Schilling kan jag känna. Och Kevin får nöta bänk, vilket jag också kan förstå då han kladdat en hel del på sistone.
Vi lär väl gå för en till back så nån måste ju bort.
Bonus:
Håll i er nu.
Byt ut Berglund mot Falk?
Vart går Öhgren och Norman in?
Skulle vilja se Liam/Liss med Klasen och Östlund
Norman med Wiktor.n och Brodin? (Ett jäkla driv mot kassen)
Och backar.. Vad gör vi med Alm? Tycker han varit rätt usel. (Kan dock bero på skada?)
Samtidigt är jag lite färdig med Schilling kan jag känna. Och Kevin får nöta bänk, vilket jag också kan förstå då han kladdat en hel del på sistone.
Vi lär väl gå för en till back så nån måste ju bort.
Bonus:
Håll i er nu.
Byt ut Berglund mot Falk?

Delägare
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Sedan kedjan Forsberg - Berglund - Liss sattes ihop så har den varit vår bästa om man ser till den underliggande statistiken. Ganska kul faktiskt för det matchar vad man ser där ute på isen. Verkar trivas ihop.
Jag hoppas faktiskt inte vi tar in någon till forward som rubbar på dom här kedjorna vi nu spelat ihop ett tag. Låt Öhgren och Norman komma in samt Blomgren och Wersäll ut så kommer det räcka.
Också rätt kul att backparet Glad - Danielsson har sett som fullständigt skräp enligt den underliggande statistiken. Tillskillnad från Schilling - Elliott och Hammarlund - Arnesson som sett rätt bra ut. Känns som att man gjort en totallåsning med Nicky D på backen alltså. Inte schysst mot Glad heller att få spela med honom där.
Jag hoppas faktiskt inte vi tar in någon till forward som rubbar på dom här kedjorna vi nu spelat ihop ett tag. Låt Öhgren och Norman komma in samt Blomgren och Wersäll ut så kommer det räcka.
Också rätt kul att backparet Glad - Danielsson har sett som fullständigt skräp enligt den underliggande statistiken. Tillskillnad från Schilling - Elliott och Hammarlund - Arnesson som sett rätt bra ut. Känns som att man gjort en totallåsning med Nicky D på backen alltså. Inte schysst mot Glad heller att få spela med honom där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Kedjor 1, 2 och 4 ska man inte röra nu, i synnerhet inte 4. Öhgren och Norman får gå in i tredje men lär väl dröja några matcher till. Vad har hänt med Ounasvuori? Han känns väl klart mer redo för seniorhockey än Wersäll, spelade bra med Blomgren ett tag innan jul också.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 15:37:41 Sedan kedjan Forsberg - Berglund - Liss sattes ihop så har den varit vår bästa om man ser till den underliggande statistiken. Ganska kul faktiskt för det matchar vad man ser där ute på isen. Verkar trivas ihop.
-
Säsongen 22/23
Tror du verkligen själv att Liss trivs med att spela i en kedja med Forsberg och Berglund?Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 15:37:41 Sedan kedjan Forsberg - Berglund - Liss sattes ihop så har den varit vår bästa om man ser till den underliggande statistiken. Ganska kul faktiskt för det matchar vad man ser där ute på isen. Verkar trivas ihop.
Jag tror knappast att han knackat på Garpens dörr och bett om att få spela med dem.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Jag vet inte. Han spelar ju första PP, rätt många minuter överlag och producerar framåt med sin kedja. Då borde man trivas eller?Tellqvist32 skrev: ↑2023-02-05 17:29:17Tror du verkligen själv att Liss trivs med att spela i en kedja med Forsberg och Berglund?Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 15:37:41 Sedan kedjan Forsberg - Berglund - Liss sattes ihop så har den varit vår bästa om man ser till den underliggande statistiken. Ganska kul faktiskt för det matchar vad man ser där ute på isen. Verkar trivas ihop.
Jag tror knappast att han knackat på Garpens dörr och bett om att få spela med dem.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 22/23
Det här var ju första matchen han blev framspelad av någon av Forsberg och Berglund och de har väl spelat ett 10-tal matcher ihop nu och PP kommer ju han alltid att spela med det skottet. Men den kedjan gjorde sin bästa match hittills och var ju mycket farligare än Rensfeldts kedja som jag är väldigt besviken på.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 18:20:09Jag vet inte. Han spelar ju första PP, rätt många minuter överlag och producerar framåt med sin kedja. Då borde man trivas eller?Tellqvist32 skrev: ↑2023-02-05 17:29:17Tror du verkligen själv att Liss trivs med att spela i en kedja med Forsberg och Berglund?Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 15:37:41 Sedan kedjan Forsberg - Berglund - Liss sattes ihop så har den varit vår bästa om man ser till den underliggande statistiken. Ganska kul faktiskt för det matchar vad man ser där ute på isen. Verkar trivas ihop.
Jag tycker det är slöseri med en spelare som Liss där, särskilt när det finns plats bredvid Krüger. Om vi hade spelare likt Björklövens toppspelare, så visst, men det har vi ju inte riktigt. Det är Noahs kedja som känns klockren, resten sådär.
-
Säsongen 22/23
Och det var väl detta man ville åt också från början, att sprida ut skickliga spelare så alla fyra kedjor blir farliga.Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 18:20:09Jag vet inte. Han spelar ju första PP, rätt många minuter överlag och producerar framåt med sin kedja. Då borde man trivas eller?Tellqvist32 skrev: ↑2023-02-05 17:29:17Tror du verkligen själv att Liss trivs med att spela i en kedja med Forsberg och Berglund?Jim Morrison skrev: ↑2023-02-05 15:37:41 Sedan kedjan Forsberg - Berglund - Liss sattes ihop så har den varit vår bästa om man ser till den underliggande statistiken. Ganska kul faktiskt för det matchar vad man ser där ute på isen. Verkar trivas ihop.
Tyckte det var smått orättvist när man satte Liss där men den kedjan har ju fungerat otroligt bra, så nu ska man ju inte ändra på den.
Sålänge en kedja fungerar och man fortsätter producera så tror jag inte Liss bryr sig ett skvack vem han spelar med, och som Morrison redan varit inne på, han spelar ju PP fortfarande dessutom.
Säsongen 22/23
De flesta kvarvarande matcherna bör vi vinna om vi ska klättra och bygga momentum. Möter Tingsryd,östersund x2 men även Modo,Björklöven och Karlskoga. Bra chans att hitta spelet och sätta sig i respekt. Kan vi bara få lite ordning i pp och försvarsspelet så kan det fortfarande finnas en liten chans.
En på miljonen… men chansen finns.
En på miljonen… men chansen finns.
Säsongen 22/23
Magsjuka på Mora kommer lägligt. Det ger DIF en chans att komma ikapp.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Cameron Shilling har flest blockerade skott och Fredrik Forsberg har flest tacklingar. De var inte spelarna jag trodde skulle leda denna statistik.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jimmy Peterson
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Säsongen 22/23
Din optimistiska livssyn här är upplyftande. En frisk fläkt på forumet!
Säsongen 22/23
Dessa punkter är ju tecken på att man egentligen suger enligt DIFpoddenJimmy Peterson skrev: ↑2023-02-07 18:29:15Din optimistiska livssyn här är upplyftande. En frisk fläkt på forumet!