Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Per-Allan »

Lugn det kommer när "Play upp" börjar.
Zebrorna kommer göra allt för att hitta saker liksom diciplinnämnden.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

crike skrev: 2023-02-03 16:27:52 En sak som slog mig, vi har varit väldigt ”förskonade” från ärenden hos Disciplinnämnden i år.
Är så roligt (och oroade ibland) att läsa alla kommentarer på Twitter när någon fått matchstraff i SHL och man vet att det kommer en storm när domen väl fallit.

Rosseli fick fem matcher för sin konstigt utförda rövtackling igår, jag tycker själv den är svårbedömd och kan tänka mig att det hade varit en del uttryck här om han hade varit vår spelare.
För att få matchstraff måste man ju ha de spelarna med grit och fart med ett fysikt spel som är lite på gränsen.

Bara Fredrik Forsberg som tacklas ordentligt. Det är en anledning till varför vi blir överkörda av lag som Karlskoga.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Synd att Linus Videll går så bra i år, trea i poängligan. Jag hoppas verkligen inte att det är Jockes fel att han försvann.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 22/23

Inlägg av Andspe »

klintan85 skrev: 2023-02-04 14:56:16 Synd att Linus Videll går så bra i år, trea i poängligan. Jag hoppas verkligen inte att det är Jockes fel att han försvann.
Han hade hela föreningen emot sig i slutet (ink laget) där han vägrade spela samt bryta sitt kontrakt. Han ville gå med fullt pröjs för resterande säsong + möjlighet att spela någon annanstans. Vedervärdigt kaptensmaterial. Spetsig hockeyspelare dock.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Skönt men bra spel igen. Man spelar ju i stort sett ut Södertälje i två perioder. Hoppas det håller i sig nu. Och så ger man sig chansen att fortfarande ha chansen på tredjeplatsen. Det är dessa matcher som bygger karaktär och självförtroende.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Elva matcher kvar och endast två lag som ligger före oss i tabellen av dom. Hoppas vi kan få en bra streak nu i slutet av säsongen och klättra i tabellen och komma in i slutspelet med bra självförtroende.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2023-02-04 17:57:08 Elva matcher kvar och endast två lag som ligger före oss i tabellen av dom. Hoppas vi kan få en bra streak nu i slutet av säsongen och klättra i tabellen och komma in i slutspelet med bra självförtroende.
Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Här ska det väl vara minst 9/12 poäng för godkänt känner jag.
Efter detta är det Björklöven, den är tuff. Sen gnaget, och den kommer nog bli ännu tuffare. Först och främst pga derby sen att de faktiskt tagit ett par kliv de senaste omgångarna. Gynge och Bagenda stekheta.
KA_

Säsongen 22/23

Inlägg av KA_ »

Har haft säsongskort i 17 år och är allt för att ha bra stämning i klacken och att jävlas med andra laget, men nu mot Södertälje när man börjar anspela på bl.a etnicitet så blir jag äcklad. Otroligt vidrigt av klacken att dra igång smaklösa, töntiga och rent av xenofobiska och rasistiska ramsor. Skämdes av att sitta i publiken och hoppas aldrig få höra något liknande igen. Så jävla vidrigt.
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Nattuggla_ skrev: 2023-02-04 18:10:43
Mattias_87 skrev: 2023-02-04 17:57:08 Elva matcher kvar och endast två lag som ligger före oss i tabellen av dom. Hoppas vi kan få en bra streak nu i slutet av säsongen och klättra i tabellen och komma in i slutspelet med bra självförtroende.
Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Efter detta är det Björklöven, den är tuff. Sen gnaget, och den kommer nog bli ännu tuffare. Först och främst pga derby sen att de faktiskt tagit ett par kliv de senaste omgångarna. Gynge och Bagenda stekheta.
Gnaget ska vi analpenetrera blodiga
DifLars

Säsongen 22/23

Inlägg av DifLars »

KA_ skrev: 2023-02-04 18:20:46 Har haft säsongskort i 17 år och är allt för att ha bra stämning i klacken och att jävlas med andra laget, men nu mot Södertälje när man börjar anspela på bl.a etnicitet så blir jag äcklad. Otroligt vidrigt av klacken att dra igång smaklösa, töntiga och rent av xenofobiska och rasistiska ramsor. Skämdes av att sitta i publiken och hoppas aldrig få höra något liknande igen. Så jävla vidrigt.
Jag uppfattade aldrig vem passetramsan anspelade på.
Däremot är Södertälje, förort till Tälje ramsan klockren!
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-04 18:31:56
Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Uuurk. Varför skulle du ens närma dig inom ett sådant avstånd där dylikt vore möjligt?!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Blir nog minst 2+10 om man går hela vägen med det.
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2023-02-04 19:32:56
Tingsryd
Östersund
Vita Hästen
Tingsryd
Uuurk. Varför skulle du ens närma dig inom ett sådant avstånd där dylikt vore möjligt?!
Äh Gnaget ska man döda räcker så
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bästa försvarsinsatsen på hela säsongen. Mindre kladd, rakare spel, mer stopp i spelet.
Fortfarande trubbigt i anfallszon, men gillade att vi låg på och var större delen av tiden i offensiv zon.

Liss stark och rejäl. Östlund vår klart mest lysande junior utmed Lindbom. Men jag gillade att Lekki steppat upp i närkampsspelet.
2 raka segrar, spelet allt bättre. Men en bit kvar till storformen.

Spännande att se vad som ska in i laget. Förutom Norman då.
Finns uppsida framöver.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-04 20:13:34 Bästa försvarsinsatsen på hela säsongen. Mindre kladd, rakare spel, mer stopp i spelet.
Fortfarande trubbigt i anfallszon, men gillade att vi låg på och var större delen av tiden i offensiv zon.

Liss stark och rejäl. Östlund vår klart mest lysande junior utmed Lindbom. Men jag gillade att Lekki steppat upp i närkampsspelet.
2 raka segrar, spelet allt bättre. Men en bit kvar till storformen.

Spännande att se vad som ska in i laget. Förutom Norman då.
Finns uppsida framöver.
Och Liam Öhgren
Skriv svar