Säcken slutar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

blårandigt skrev:
Erik af Sibirien skrev:
Highwind skrev:Arvedsson är vår man.. Snubben har ju stil och klass. Han bär Lyle & Scott-tröjor i båset...Respekt.........
Vilken fattiglapp. Han lär snarare sukta efter kontrakt med någon rikare klubb så han kan börja klä sig ordentligt.
Vad ska han ha på sig då? snobbäckel.
Ha, ha!

Han kan väl ha på sig vad han vill. Mitt inlägg var snarare en gliring åt tendensen att beskriva vissa casual-klädmärken med orden "Stil och klass" när de egentligen snarare (tyvärr) kan förknippas med slöddrigt rötäggeri.
Rix

Inlägg av Rix »

Kul att min första tråd blev så lyckad :). Själv skulle jag gärna se Wikegård då han är kung eller något nytt fräscht i DIF
Highwind

Inlägg av Highwind »

Erik af Sibirien skrev:
blårandigt skrev:
Erik af Sibirien skrev:
Highwind skrev:Arvedsson är vår man.. Snubben har ju stil och klass. Han bär Lyle & Scott-tröjor i båset...Respekt.........
Vilken fattiglapp. Han lär snarare sukta efter kontrakt med någon rikare klubb så han kan börja klä sig ordentligt.
Vad ska han ha på sig då? snobbäckel.
Ha, ha!

Han kan väl ha på sig vad han vill. Mitt inlägg var snarare en gliring åt tendensen att beskriva vissa casual-klädmärken med orden "Stil och klass" när de egentligen snarare (tyvärr) kan förknippas med slöddrigt rötäggeri.
Det är inte märkena som är intressanta utan klädesvalet. Att ha stickat med skjorta är fortfarande helt rätt.

Lyle & Scott är sannerligen inte ett märke som hockeytränare brukar välja, vilket var min poäng.

Jämfört med övriga tränare i hockeyvärlden har han bra smak.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Highwind skrev:.......Jämfört med övriga tränare i hockeyvärlden har han bra smak.
Aha. Man får väl ta sig en extra titt vid tillfälle.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Linköping har enligt aftonblaskan värvat Slavomir Lener som huvudtränare. Men Tomas Ros påstår i sin blogg att Säcken var på väg att få det jobbet, men tillslut fick nej.

Skulle inte Säcken börja jobba som polis igen?...
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

blocco skrev:Linköping har enligt aftonblaskan värvat Slavomir Lener som huvudtränare. Men Tomas Ros påstår i sin blogg att Säcken var på väg att få det jobbet, men tillslut fick nej.

Skulle inte Säcken börja jobba som polis igen?...
Han skrev också att Säcken troligen börjar i Skellefteå
wzy

Inlägg av wzy »

skellefteå har kontrakt med perra i 1 år till om jag inte minns fel, så det blir det nog inte.. eller jag kanske är ute och cyklar nu? :S
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

wzy skrev:skellefteå har kontrakt med perra i 1 år till om jag inte minns fel, så det blir det nog inte.. eller jag kanske är ute och cyklar nu? :S
Ja, Perras kontrakt går ut efter säsongen.
Säg den glädje som varar
wzy

Inlägg av wzy »

http://www.skellefteaaik.se/lasvart_pplatsen.asp

"Perra har kontrakt på ytterligare ett år, men hur ser villkoren ut för hans del?"

Vad är det där då? :S
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Hoppas nästa tränare blir en med offensivt tänk..
Så trött på denna defensiva hockey nu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:Hoppas nästa tränare blir en med offensivt tänk..
jaaahh verkligen, även om belöningen heter kvalserien/missat slutspel.....eller..?!!

Näe, jag köper att DIF lirar efter resurserna & återvinner respekten vi hade i hockeysverige under hela 80&90-talet då INGEN ville möta DIF i ett slutspel.

Tycker att DIF tagit ett steg i rätt riktning denna säsong
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Jag vill ge säcken en stor eloge och tacka honom för att ha gett min 10-åriga son ett härligt minne för livet idag då han efter en fråga om han kunde skriva autografen på pojkens DIF matchtröja efter matchen mot fbk idag.

Så svarade säcken med att ta med min son in till DIFs omklädningsrum och träffa alla spelarna och fick deras autografer :D .

Vänligare människa får man leta efter, riktigt stort gjort av honom .
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

warrant skrev:Hoppas nästa tränare blir en med offensivt tänk..

Går knappast att klaga på hur DIF spelar, det finns t.o.m chans på en 4:de plats. Jag är helt med på hur DIF väljer att spela på bortaplan, det är grymt viktigt att VI går till slutspel denna säsong. Hade vi bara tutat på offensivt hade vi knappast legat där vi ligger i serien.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

samiam skrev:Jag vill ge säcken en stor eloge och tacka honom för att ha gett min 10-åriga son ett härligt minne för livet idag då han efter en fråga om han kunde skriva autografen på pojkens DIF matchtröja efter matchen mot fbk idag.

Så svarade säcken med att ta med min son in till DIFs omklädningsrum och träffa alla spelarna och fick deras autografer :D .

Vänligare människa får man leta efter, riktigt stort gjort av honom .
Jag hade då gråtit om jag fått den chansen. Även idag! ;)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Det som är grejen är ju att vi har ett mycket väl fungerande spel när vi möter lag som ska vara lite bättre än oss.. som Färjestad igår till exempel, så fungerar ultra-defensiv med kontringar klockrent.. men när vi möter Mora och Skellefteå så tycker jag att vi med så många individuellt skickliga spelare ska kunna ha någon form av "Plan B" så att vi slipper bli nedtryckta i egen zon under 55 minuter oavsett motstånd..

På tal om ingenting så har vi, efter snabb överblick, gjort första målet i 12 matcher i rad.. det är smått otroligt bra.. men hade vi släppt in första målet i dessa så skulle vi mycket väl ha kunnat förlora samtliga tack vare vårt enspåriga spelsätt.. (Gäller nog de flesta lag, men i synnerhet DIF med "spela uteslutande på motståndarnas misstag" taktiken)

Och egentligen bryr jag mig inte om hur spelet ser ut, bara vi vinner., men i längden tror jag inte att vi kan gå långt med det här spelet., samtidigt som jag tycker att vi har tillräckligt bra lag för att kunna spela en lite offensivare ishockey och ändå inte riskera att hamna i kvalserien.. och då menar jag inte att vi behöver spela någon vansinnesoffensiv, men det måste finnas ett steg uppåt från att i dagsläget parkera i egen zon under 80% av matcherna.. något som våra äldre rävar inte har några problem med, men som våra yngre spelare antagligen blir lidande av i sin utveckling, förutsatt att de är offensivt lagda.,
Skriv svar