Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Status trupp nu:
Backar:
-Falk, Alm o Yterell borta. Nicky D går före odelius. Inget förtroende för odelius. I bästa fall är Alm 7 back i ett slutspel ( stor kropp) tar tid o komma iform.
Forwards:
- Norman opererar ögonen. I bästa fall 3-4 lina slutspel. Liam knä, osäker status (ung, förhoppningsvis läker snabbt). Säg att han i bästa fall får 4 matcher innan slutspel.
Som jag tolkar KG nu senast. Minst 2 backar ,1 forward in. 3v kvar kämpa KG!
Backar:
-Falk, Alm o Yterell borta. Nicky D går före odelius. Inget förtroende för odelius. I bästa fall är Alm 7 back i ett slutspel ( stor kropp) tar tid o komma iform.
Forwards:
- Norman opererar ögonen. I bästa fall 3-4 lina slutspel. Liam knä, osäker status (ung, förhoppningsvis läker snabbt). Säg att han i bästa fall får 4 matcher innan slutspel.
Som jag tolkar KG nu senast. Minst 2 backar ,1 forward in. 3v kvar kämpa KG!
Bara lägga ner, blir inga fler nyförvärv, så bara sluta hoppas. Man blir bara besviken.
DIF gjorde MoDo usla p.g.a. de spelade bra. Allt är inte negativt. Och de visar på att DIF har en stor chans att slå MoDo i ett slutspel.Cyber skrev: ↑2023-01-24 16:34:45Fast hur mycket berodde det på att MoDo var usla? Time out efter fem minuter har jag nog aldrig sett Karlin ta tidigare. MoDo är i en rejäl svacka.klintan85 skrev: ↑2023-01-24 15:56:00DIF hade MODO under kontroll hela matchen.Inkräktaren skrev: ↑2023-01-24 15:13:12Knappt någon farlig chans på hela matchen? Ja du är rolig du haha.klintan85 skrev: ↑2023-01-24 14:31:53 Om man bara tittar på namnen på pappret så har ju DIF minst lika bra lag som både MODO och Björklöven det som skiljer är hur man har fått ihop laget och spelet. Detta lag som DIF har ska mycket väl kunna räcka för att ta sig upp. Man har ju en del sparkapital i både Norman, Lekkerimäki och Klasen och de hittar formen. Och gärna att Rensfeldt hittar tillbaka till den formen han hade förra säsongen. I matchen senast mot MODO så utmanövrerade man dem fullständigt. Och de hade knappt någon farlig chans på hela matchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Känner lite samma tyvärr, inte att vi kommer stå utan värvningar men det är mkt som ska klaffa (spelare tillgängliga att värva, passar in i vårt "system" osv)... Kan tänka mig vi plockar nån spelare från typ Almtuna och sen lyfter upp en junior till och vips är vi klara. Lär ju inte direkt bli Paul Coffey som dyker upp.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Någon som har koll på Tom Hedberg i Brynäs? Han verkar vara ledig på markanden.
Såg även detta rykte:
https://www.eliteprospects.com/transfer ... key/511229
Notera doubtful men hur mycket har Modo råd med? Vi tittar inte på den typen av forwards men vore ju skönt att få in en målskytt.
https://www.eliteprospects.com/transfer ... key/511229
Notera doubtful men hur mycket har Modo råd med? Vi tittar inte på den typen av forwards men vore ju skönt att få in en målskytt.
- Jim Morrison
Daniel Glad (tidigare Bertov) klar för oss enligt Madhawk. Kan knappast vara någon ersättare till Ytterell dock utan snarare Falk/Alm.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-01-25 19:07:42, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var det inte han som släckte Andreas Engqvists karriär ?
Ja ingen back för toppbackparen. Ingen poängback och rätt liten back, stämmer ju inte riktigt med det de sa att de sökte i backar. Måste ju vara en defensiv back.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jim Morrison skrev: ↑2023-01-25 18:41:05 Daniel Glad (tidigare Bertov) klar för oss enligt Madhawk. Kan knappast vara någon ersättare till Ytterell dock utan snarare Falk/Alm.
Nej nej nej
Katastrof
The DIF ONE
- diftobbe89
Ser Bertov som en uppgradering mot Falk/Alm iallafall, gillade Alm i början men tycker han hade tydliga problem att hänga med i vissa lägen.
Klart Bertov är ett välkommet tillskott.
Spela fult
Jag vill hellre ha en ersättare för Ytterell och Alm som han var i början på säsongen. Sen Hammarlund gör ofta misstag och är långsam i sina ageranden.diftobbe89 skrev: ↑2023-01-25 19:25:50 Ser Bertov som en uppgradering mot Falk/Alm iallafall, gillade Alm i början men tycker han hade tydliga problem att hänga med i vissa lägen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Minns att jag läste på Hvs forum från förra säsongen när dom lirade i Allsvenskan att dom verkade förbannade jämt och ständigt på Bertov. Aja vi behöver bredden och han lär väl vara bättre än Falk/Hedström och Odelius förhoppningsvis.
- diftobbe89
Jag skiter i vad du vill ha Klintan.klintan85 skrev: ↑2023-01-25 19:33:06Jag vill hellre ha en ersättare för Ytterell och Alm som han var i början på säsongen. Sen Hammarlund gör ofta misstag och är långsam i sina ageranden.diftobbe89 skrev: ↑2023-01-25 19:25:50 Ser Bertov som en uppgradering mot Falk/Alm iallafall, gillade Alm i början men tycker han hade tydliga problem att hänga med i vissa lägen.
Varmt välkommen Daniel GLAD. Vilket jävla namn att byta till förövrigt

Spela fult
Daniel Glad har tydligen inte varit ombytt i HV sen den 7 januari. Låter ju jättebra. Hoppas på det bästa.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz