Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Strunta i det bara. Kan vi få lös Hank på ett längre avtal redan nu? Fine! Men i övrigt, spela av säsongen med nuvarande lag. Vi lär liksom inte åka ut, men vi kommer inte heller klara en slutspelsrunda mot någon av Modo, Björklöven, Mora, Ssk eller Karlskoga. Aldrig ens i närheten. Måste tänka långsiktigt från och med nu. Den här säsongen är meningslös!
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2023-01-20 11:40:19 Strunta i det bara. Kan vi få lös Hank på ett längre avtal redan nu? Fine! Men i övrigt, spela av säsongen med nuvarande lag. Vi lär liksom inte åka ut, men vi kommer inte heller klara en slutspelsrunda mot någon av Modo, Björklöven, Mora, Ssk eller Karlskoga. Aldrig ens i närheten. Måste tänka långsiktigt från och med nu. Den här säsongen är meningslös!
Håller ej med... aldrig ge upp!

Får revidera målsättning . Sikta på top 6, vinn slutspelet . Hemmaplansfördel , spelar ingen roll för detta lag. Att DIF hockey kan skrälla i ett slutspel, tror ja absolut 🏆

- Yterell ( försäkring) o Tims löneposter borde "vara borta".
- Om lindbom skrivit på för vegas, så är det ngr milj.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Manijock skrev: 2023-01-20 11:40:19 Strunta i det bara. Kan vi få lös Hank på ett längre avtal redan nu? Fine! Men i övrigt, spela av säsongen med nuvarande lag. Vi lär liksom inte åka ut, men vi kommer inte heller klara en slutspelsrunda mot någon av Modo, Björklöven, Mora, Ssk eller Karlskoga. Aldrig ens i närheten. Måste tänka långsiktigt från och med nu. Den här säsongen är meningslös!

Ja sen lägger vi ner hela verksamheten och tittar fotboll
Medans vi endå håller på riv globen !
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2023-01-20 12:27:58

Ja sen lägger vi ner hela verksamheten och tittar fotboll
Medans vi endå håller på riv globen !
Vi ska inte äventyra framtiden för att satsa på enbart denna säsong. Vad vi har är vad vi får köra med. Antingen lossnar knuten eller inte och att vi slänger bort dom lilla pengarna vi har kvar kommer inte automatiskt göra att saker löser sig.

Grundkvaliteten finns - antingen så vill det sig eller inte. Gör det det inte är vi åtminstone en smula tryggare till nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det löser sig tillslut bara man ger dem tid och att de får vara friska. Gaprenlöv har jag fullt förtroende för men han måste ju få ett fullt lag att basa över. Och det har han inte haft så mycket sen han tog över. Hur man kan kritisera Garpenlöv och tycker han är en dålig tränare visar bara på hur lite folk vet om hockey. Det är svårt för vilken tränare som helst att få ihop ett bra spel och kedjekemi när man har haft så många spelare borta. Jag håller med K-G det gnälls för mycket det kommer leda till att folk kommer tröttna på att vara kvar i DIF och sluta. Visst det är en sak att man är besviken och ger konstruktiv kritik men att man ska sparka folk när de knappt har fått chansen är ju bara dumt. Nu syftar jag inte på något som har sagts i detta forum utan i det stora hela när man har läst vad folk har skrivit om DIF i andra sociala medier och så.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

klintan85 skrev: 2023-01-20 14:51:06 Det löser sig tillslut bara man ger dem tid och att de får vara friska. Gaprenlöv har jag fullt förtroende för men han måste ju få ett fullt lag att basa över. Och det har han inte haft så mycket sen han tog över. Hur man kan kritisera Garpenlöv och tycker han är en dålig tränare visar bara på hur lite folk vet om hockey. Det är svårt för vilken tränare som helst att få ihop ett bra spel och kedjekemi när man har haft så många spelare borta. Jag håller med K-G det gnälls för mycket det kommer leda till att folk kommer tröttna på att vara kvar i DIF och sluta. Visst det är en sak att man är besviken och ger konstruktiv kritik men att man ska sparka folk när de knappt har fått chansen är ju bara dumt. Nu syftar jag inte på något som har sagts i detta forum utan i det stora hela när man har läst vad folk har skrivit om DIF i andra sociala medier och så.

Jag håller med dig. Hade inställningen innan att Garpen inte var rätt tränare och nu har det gått dåligt ett tag... har nu fullt förtroende för honom, vilket jag inte hade tidigare. Om man faktiskt lyssnar på vad Garpen säger, vad man jobbar på, vad som saknas så vet man att vi är på god väg i år eller nästa. Jag hoppas att det blir i år, även fastän denna säsongen bara känns deprimerande och då enbart pga förväntningarna på pappret. Hade ju lätt förväntat mig en Modo-säsong med ett par enstaka förluster.

Tycker även att KG är rätt man för jobbet. Han lyckas locka till sig spelare som man vanligtvis inte får i HA.(tex Elliott, Shilling, Danielsson). Tror mer på att rekrytera ett bättre bollplank än att ens fundera på huruvida KG är rätt man för jobbet. Kanske dags att göra sig av med TP efter säsongen och bygga om den rollen helt till vad som passar vår orginisation just nu.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Ja, den som ska ut först måste vara TP.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ytterell och Söderlund behöver ersättas, så minst två pjäser in.

Finns det nån Jobbig Jävel i Västervik eller annat utförsäljningslag?
Säg den glädje som varar
Gutesäck

Inlägg av Gutesäck »

Fullständigt bortkastat att ha Brodin i tredje linan ikväll med tröga Rensfeldt som hade en "bra vinter". En form som inte kommer komma tillbaka. Aldrig i den form han var förra året.
Och tänka sig ! Det jag skrev om sist ang Danielsson, att han inte kommer tillföra speciellt mycket i 5-5 spelet verkar tränaren oxå se. 🤷🏻‍♂️
Klart som f.n att det är ett direkt och stort hån mot Danielsson att en som EB går före, även som Center, men det är vad det är.
Vår fjärde kunde vara bra, men det går helt enkelt inte att lira med 4,5 man på banan, i bästa fall...
Forsberg och Liss var överlag nästan bäst mot Mora.
Men man väljer helt enkelt att förstöra dom förutsättningarna till bra spel genom att börja foga.

Kärlek och 🕯️😘. Tillsammans ♥️♥️♥️
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

DIF_Soldier skrev: 2023-01-20 18:08:25 Ytterell och Söderlund behöver ersättas, så minst två pjäser in.

Finns det nån Jobbig Jävel i Västervik eller annat utförsäljningslag?
Jag skulle nog hellre vilja ha två backar till i så fall för forwardssidan är bra nog. En för Ytterell och en för backa upp för Alm för han är mycket skadad.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Finns en riktigt bra back i Kalmar HC, topplag i div ett södra: nr 4 Sebastian Ottosson, tipsa KG om honom !
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ska vi värva så ska det prioriteras backar. Forwardssidan är tillräckligt bra och inte lika skör.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Mattias_87 skrev: 2023-01-20 22:08:51 Ska vi värva så ska det prioriteras backar. Forwardssidan är tillräckligt bra och inte lika skör.
Agreed!
Det är i egen zon vi är som höns och inte får ut pucken.

Ska man vara ärlig så är det tre backar+ytterell som håller måttet utifrån roller.

Alm,odelius, Hedström,Falk, Schilling undepresterar nåt djuriskt.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

EspenK skrev: 2023-01-21 08:48:55
Mattias_87 skrev: 2023-01-20 22:08:51 Ska vi värva så ska det prioriteras backar. Forwardssidan är tillräckligt bra och inte lika skör.
Agreed!
Det är i egen zon vi är som höns och inte får ut pucken.

Ska man vara ärlig så är det tre backar+ytterell som håller måttet utifrån roller.

Alm,odelius, Hedström,Falk, Schilling undepresterar nåt djuriskt.
Alm och Schilling har underpresterat svar ja, Odelius är julle så han är delvis ursäktad, Falk och Hedström är bara usla och borde aldrig ha kontrakterats för där handlar det inte om underprestation utan prestation helt i linje med deras nivå
Flunk

Inlägg av Flunk »

Om Sport missar Liigas slutspel (vilket de ser ut att göra) tror jag det skulle vara mycket bra för vårt lag att låna in Hank the tank. Vi skulle kanske försöka ta med Emil Johansson också? Som ersättare för Ytterell? Klubbar som inte har något att spela för brukar gärna låna ut.
Låst