Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Ta över honom nu då för tusan. Sett honom i någon av era usla farmarligor. Vi kan inte matcha undermåliga spelare för attt vara de där märkvärdiga rövskallarna till lags.

Våra beslut ska fan inte kretsa runt den dör töntiga jippoligan.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

https://hockeynews.se/articles/27296/

Senaste nytt från K-G:
Hur ser det ut med spelartruppen och förstärkningar?
– Vi fortsätter att jaga. Det börjar väl röra lite på sig tycker jag. Det är som jag har sagt. Vi skulle helst behöva få in någonting som ersätter (Alexander) Ytterell och nån lite kraftfullare forward. Det är det vi tittar på.
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gutesäck »

Mer svåger/hållhake värvningar på G ? Har Micke Johansson någon kusin ? Kanske Linkas dotter? Eller så ger vi bara EB 30+ min varje match. Det löser nog saker. Viken otrolig skridskoåkning, bra skott och vilket spelsinne. Det avspeglar sig framförallt i produktionen...
Sen att typ alla som snittat hälften av hans istid har gjort mer poäng spelar ingem roll.. att dom spelarna är klasser bättre och har utvecklingspotential, spelar ingen roll. Man flyttar helt enkelt inte på en helig ko.
Vi var grymma första 20 mot Mora. Vår fjärde var bäst av alla. Tredje funkade bra även om Lekki var osynlig.
Då, såklart. När vi leder med 3-1 ska det börja fogas, bända sönder det som krävs FÖR HAN SKA IN !! PUNKT.
Så vi kör vidare på det beprövade usla . Igen. Och igen . Och igen ..
Sen frågar vi oss varför det inte går bra.

Man kan ju titta lite på vad KG gjort...
Han kan inte acceptera att man kritiserar honom för att han förlänger med den KLART SÄMSTA, i TVÅ ÅR DESSUTOM ?!!!!???
Hur kan man ens ha en åsikt om det, visst KG ?
Hur har det gått för dom spelarna han hämtat hem ?
Liss var enbart usla Fagervalls förtjänst, det enda bra han gjorde.
Böt bort Andersson mot Forsberg, en klar försämring även om Andersson inte fick det att lossna helt hos oss,
Han värvade OCH FÖRLÄNGER med EB 🤯 tar in Schilling som kostar mer än det smakar..vem kunde ana det 🤷🏻‍♂️
Tar in två väldigt skadebenägna backar i alm och Yterell,
Falk.........
Söderlund var ingen höjdare heller.
Två riks-gubbar i Klasen och Danielsson, varav åtminstone den sistnämnda INTE kommer kunna hålla uppe varesig skridskoåkning eller produktion, det kommer sjunka, framförallt produktionen, var så säkra.

Men HUR har man mage att kritisera KG ? Och några av dom direkta katastrof värvningar han gjort. Som ENBART beror på en enda sak.

Och nej, Kruger, Brodin Norman ska inte tillskrivas KG. Det har spelarna själva berättat, många gånger. Dom själva hade kontakt och tog beslut.

Men nu låtsas vi vidare ända tills vi åker ut i semifinalen.
Det blir bra 👍🏻
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Gutesäck skrev: 2023-01-18 16:26:33 Mer svåger/hållhake värvningar på G ? Har Micke Johansson någon kusin ? Kanske Linkas dotter? Eller så ger vi bara EB 30+ min varje match. Det löser nog saker. Viken otrolig skridskoåkning, bra skott och vilket spelsinne. Det avspeglar sig framförallt i produktionen...
Sen att typ alla som snittat hälften av hans istid har gjort mer poäng spelar ingem roll.. att dom spelarna är klasser bättre och har utvecklingspotential, spelar ingen roll. Man flyttar helt enkelt inte på en helig ko.
Vi var grymma första 20 mot Mora. Vår fjärde var bäst av alla. Tredje funkade bra även om Lekki var osynlig.
Då, såklart. När vi leder med 3-1 ska det börja fogas, bända sönder det som krävs FÖR HAN SKA IN !! PUNKT.

Han kan inte acceptera att man kritiserar honom för att han förlänger med den KLART SÄMSTA, i TVÅ ÅR DESSUTOM ?!!!!???
Böt bort Andersson mot Forsberg, en klar försämring även om Andersson inte fick det att lossna helt hos oss,
Han värvade OCH FÖRLÄNGER med EB 🤯 tar in Schilling som kostar mer än det smakar..vem kunde ana det 🤷🏻‍♂️
Falk.........
Två riks-gubbar i Klasen och Danielsson, varav åtminstone den sistnämnda INTE kommer kunna hålla uppe varesig skridskoåkning eller produktion, det kommer sjunka, framförallt produktionen, var så säkra.

Men HUR har man mage att kritisera KG ? Och några av dom direkta katastrof värvningar han gjort. Som ENBART beror på en enda sak.

Och nej, Kruger, Brodin Norman ska inte tillskrivas KG. Det har spelarna själva berättat, många gånger. Dom själva hade kontakt och tog beslut.

Det blir bra 👍🏻
Om man ska lägga känslorna (gnället) åt sidan. För att "citera sportchefen"😄.

Mål:

- Huvudmål gå upp i Shl- Resultat ej klart.
- Delmål - tryggt grundspel i serien ... betyg 2 av 5.

Innan vi vet resultatet av vårat slutmål!? Så finns det 2 alt.

Alt 1. Gnälla mer nu, kräva KGs samt samtligas avgång!

Alt .2 stötta nu (om vi missar Shl, punkt 1, dock efter säsong)!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Gutesäck skrev: 2023-01-18 16:26:33 Mer svåger/hållhake värvningar på G ? Har Micke Johansson någon kusin ? Kanske Linkas dotter? Eller så ger vi bara EB 30+ min varje match. Det löser nog saker. Viken otrolig skridskoåkning, bra skott och vilket spelsinne. Det avspeglar sig framförallt i produktionen...

Falk.........

Det blir bra 👍🏻
Oj du tror ändå på slutspel.
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Vad är det för löjligt snack om att vi jagar en forward. När backsidan är seriens sämsta? Vi behöver TVÅ nya backar. Inte minst nu när Falk är skadad med.

Odelius, Falk, Hammarlund och Hedström är tyvärr för svaga.

Arnesson är bra på den här nivån. Elliott, Schilling och Karlsson är okej om de har en bra backpartner. Så låt de 4 spela med två nyförvärv. Gärna lån från SHL så det är spelare som är igång och vana vid svensk hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stäng den här tråden och be att vi håller hårt i varenda öre som finns kvar. Tacka gudarna att Tim ville vidare och frigjorde pengar som vi kan spara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev: 2023-01-18 21:46:10 Stäng den här tråden och be att vi håller hårt i varenda öre som finns kvar. Tacka gudarna att Tim ville vidare och frigjorde pengar som vi kan spara.
Det där är ju bara löjligt, du har ju t.o.m. själv nämnt problemet både denna och förra matchen/matcherna (tror jag) att vi måste byta målvakt. Lindbom är tyvärr knäckt just nu men kommer säkert tillbaka.

Spelet i tredje idag visar helt klart att kapacitet finns och det är nästan 20 matcher kvar att få till det. Själv tror jag det är små saker och sedan sitter det.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Tycker Västerås och Modo gjort något riktigt bra som vi också skulle gjort istället för värvningen av Danielsson.
Låna in duktiga unga spelare som inte får tillräckligt med speltid i SHL.

Liam Dower Nilsson, VIK
Simon Robertsson, VIK
Theodor Niederbach, Modo

Riktigt fina spelare, och tillräckligt bra för Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BigJ skrev: 2023-01-18 21:55:09
Jim Morrison skrev: 2023-01-18 21:46:10 Stäng den här tråden och be att vi håller hårt i varenda öre som finns kvar. Tacka gudarna att Tim ville vidare och frigjorde pengar som vi kan spara.
Det där är ju bara löjligt, du har ju t.o.m. själv nämnt problemet både denna och förra matchen/matcherna (tror jag) att vi måste byta målvakt. Lindbom är tyvärr knäckt just nu men kommer säkert tillbaka.

Spelet i tredje idag visar helt klart att kapacitet finns och det är nästan 20 matcher kvar att få till det. Själv tror jag det är små saker och sedan sitter det.
En back hit eller dit kommer inte göra skillnad utan problemet sitter i skallarna på laget och den knuten löser vi inte upp med nyförvärv och då är det bättre att spara pengarna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev: 2023-01-18 22:01:47
BigJ skrev: 2023-01-18 21:55:09

En back hit eller dit kommer inte göra skillnad utan problemet sitter i skallarna på laget och den knuten löser vi inte upp med nyförvärv och då är det bättre att spara pengarna.
Ok, jag kanske missuppfattade dig, trodde du menade att säsongen var körd. Nä, jag tror inte heller att det är fler nyförvärv som är nyckeln, snarare att laget kommer ihop nu efter alla skador/sjukdomar och JVM.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Kanske jag har fel (orkar inte gå tillbaka i trådarna och kolla) men vad jag minns så var det inte många som klagade på att truppen var felbygd av KG när stjärna efter stjärna presenterades, snarare hyllades KG, nu är det annat ljud i skällan.
BigJ

Inlägg av BigJ »

#10 skrev: 2023-01-18 22:25:51 Kanske jag har fel (orkar inte gå tillbaka i trådarna och kolla) men vad jag minns så var det inte många som klagade på att truppen var felbygd av KG när stjärna efter stjärna presenterades, snarare hyllades KG, nu är det annat ljud i skällan.
Du har ju helt rätt naturligtvis, lite som säsongen när vi hade *alldeles för bra backar"...
EspenK

Inlägg av EspenK »

Jag tycker att Hammarlund är ok också.

Odelius och Hedström var ju en lethal combo redan på förhand. Alm har ju inte rosat marknaden och kan lika väl vara petad.

Nä.
Två backar behövs. Då får fw chansen att vinna när vi gör 3 mål.
Det är solklart att det är i defensiv och i uppspel som vi brister och där är backarna boven i dramat.

Spelar allt för ofta fast oss i egen zon eller har turnovers i mittzon.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Inavel är för övrigt något vi har gemensamt med krislag som HV71 och tidigare säsonger av Modo. Modo verkar ha lärt sig läxan nu och kommer som jag tror belönas med shl kontrakt i år. Alla i DIF måste ju inte vara DIF även om det är kul.

Värvningarna går mer åt ”jag vill bo i Stockholm för min familj vill hem” än att det finns en hunger efter nya framgångar. ALLA de som ska leda laget har de bästa åren bakom sig. Men de är ju DIF.
Låst