Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
DIF spelar jämt ibland med topplagen men sen när Modo och Björklöven sätter in en till växel så får DIF det jobbigt. De spelarna som ska leda detta lag försvinner för mycket under matcherna förutom Krüger som alltid gör det bra. Sen ska man ju också säga att DIF har haft extrem otur på senare tid med detta tuffa spelschema när man har haft massa skador och JVM. Det är såklart att det tar ett tag att att komma igång igen.
Garpenlöv som aldrig har haft någon struktur på sina kedjor sen han kom in för han har knappt haft ett fullt lag och pussla med. Man får nog svälja detta dåliga spel ett tag tills man har kommit in i saker igen. Och som jag har sagt förut så är nog detta lag bra när det kommer till slutspel med den rutin man har.
Garpenlöv som aldrig har haft någon struktur på sina kedjor sen han kom in för han har knappt haft ett fullt lag och pussla med. Man får nog svälja detta dåliga spel ett tag tills man har kommit in i saker igen. Och som jag har sagt förut så är nog detta lag bra när det kommer till slutspel med den rutin man har.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Hur orkar ni fortsätta. Släpp den här skiten baraklintan85 skrev: ↑2023-01-18 21:20:46 DIF spelar jämt ibland med topplagen men sen när Modo och Björklöven sätter in en till växel så får DIF det jobbigt. De spelarna som ska leda detta lag försvinner för mycket under matcherna förutom Krüger som alltid gör det bra. Sen ska man ju också säga att DIF har haft extrem otur på senare tid med detta tuffa spelschema när man har haft massa skador och JVM. Det är såklart att det tar ett tag att att komma igång igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Allvarligt?klintan85 skrev: ↑2023-01-18 21:20:46 DIF spelar jämt ibland med topplagen men sen när Modo och Björklöven sätter in en till växel så får DIF det jobbigt. De spelarna som ska leda detta lag försvinner för mycket under matcherna förutom Krüger som alltid gör det bra. Sen ska man ju också säga att DIF har haft extrem otur på senare tid med detta tuffa spelschema när man har haft massa skador och JVM. Det är såklart att det tar ett tag att att komma igång igen.
Säsongen 22/23
Oj vilken otur det va idag K-G
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Hoppas verkligen att det är MoDo som går upp så vi slipper dom nästa säsong och att Malmö åker ur. Vill inte möta HV71 nästa säsong. Då kan vi lika gärna ge upp direkt.
Hoppas verkligen att det är MoDo som går upp så vi slipper dom nästa säsong och att Malmö åker ur. Vill inte möta HV71 nästa säsong. Då kan vi lika gärna ge upp direkt.
Avskaffa tre mot tre.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Nej, väldigt onödigt att slösa ännu mer pengar på denna säsong. Spara in varenda öre nu till nästa.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-18 21:37:24 Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 22/23
Håller med.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-18 21:39:38Nej, väldigt onödigt att slösa ännu mer pengar på denna säsong. Spara in varenda öre nu till nästa.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-18 21:37:24 Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Men hörde också Sanny nämna något i podden att det finns en överenskommelse med sponsorer kommande säsonger.
Det kändes inte taget ur luften bara heller.
Vi kommer fortfarande ha en bra stomme och bra ekonomi.
Jag är mest orolig över att ha K-G kvar helt ärligt, inte ekonomin i sig utan tanken av att han ska värva ett nytt lag.
Vi behöver någon utifrån, rensa alla med Djurgårdskoppling i leden. Det funkar uppenbarligen inte.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Det där som dom sa i podden tvekar jag väldigt mycket på skulle vara sant. Typ 60 miljoner lovat till oss? Nja.Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-18 21:44:03Håller med.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-18 21:39:38Nej, väldigt onödigt att slösa ännu mer pengar på denna säsong. Spara in varenda öre nu till nästa.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-18 21:37:24 Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Men hörde också Sanny nämna något i podden att det finns en överenskommelse med sponsorer kommande säsonger.
Jag är mest orolig över att ha K-G kvar helt ärligt, inte ekonomin i sig utan tanken av att han ska värva ett nytt lag.
Vi behöver någon utifrån, rensa alla med Djurgårdskoppling i leden. Det funkar uppenbarligen inte.
-
Säsongen 22/23
De nämnde inga siffror, han sa väl bara att han fått indikationer på att sponsorer gått med på att bidra under en 3-års period oavsett om det är SHL eller Hockeyallsvenskan.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-18 21:44:53Det där som dom sa i podden tvekar jag väldigt mycket på skulle vara sant. Typ 60 miljoner lovat till oss? Nja.Nattuggla_ skrev: ↑2023-01-18 21:44:03Håller med.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-18 21:39:38Nej, väldigt onödigt att slösa ännu mer pengar på denna säsong. Spara in varenda öre nu till nästa.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-18 21:37:24 Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Exakt citat har jag ej, men något sådant.
Jag tror att det ligger nånting i det annars hade man inte satsat så hårt som vi gjort just nu.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Vi kommer nog ha högsta lönebudgeten nästa säsong också, så länge HV inte åker ur. Det gäller att värva rätt, jag är inte orolig över ekonomin ännu.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Ja, vi måste leta nyförvärv på backsidan och det omgående!Mattias_87 skrev: ↑2023-01-18 21:37:24 Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Vi kan inte ha odelius en match till. Ensamt ansvarig för 2 mål och det är märkligt att Garpen fortsätter spela honom.
Vi har målvakter som läcker som såll helt plötsligt och det kommer såklart att komma en förbättring, då alla på detta forum, inklusive största skeptikerna, vet Lindboms kapacitet.
Stundtals spelar vi ut Modo och det är ett under att vi bara får in 3 mål. Får vi bara ordning på defensiven (gärna ett nyförvärv) så är jag optimistisk till detta lag.
Säsongen 22/23
Yeswardo skrev: ↑2023-01-18 21:54:07Ja, vi måste leta nyförvärv på backsidan och det omgående!Mattias_87 skrev: ↑2023-01-18 21:37:24 Är det ens någon mening att leta värvningar och förstärka nu? Förutsättningarna blir bara ännu mindre nästa säsong.
Vi kan inte ha odelius en match till. Ensamt ansvarig för 2 mål och det är märkligt att Garpen fortsätter spela honom.
Vi har målvakter som läcker som såll helt plötsligt och det kommer såklart att komma en förbättring, då alla på detta forum, inklusive största skeptikerna, vet Lindboms kapacitet.
Stundtals spelar vi ut Modo och det är ett under att vi bara får in 3 mål. Får vi bara ordning på defensiven (gärna ett nyförvärv) så är jag optimistisk till detta lag.
Säsongen 22/23
Detta från ett annat Djurgårdsforum
"Den stora elefanten i rummet är dock Ölvestad som fystränare. Vi har fan bytt ut sportchef, tränare, spelare och tom självaste Kareel men fysansvarig har hela tiden varit kvar. Spelarna ser ju sjukt tunga ut och dessutom konstanta skador."
Är det här som skon klämmer blir min fråga till er insatta skribenter?
"Den stora elefanten i rummet är dock Ölvestad som fystränare. Vi har fan bytt ut sportchef, tränare, spelare och tom självaste Kareel men fysansvarig har hela tiden varit kvar. Spelarna ser ju sjukt tunga ut och dessutom konstanta skador."
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 22/23
Är ju även han med spelidén som sitter kvar...Per-Allan skrev: ↑2023-01-18 22:22:02 Detta från ett annat Djurgårdsforum
Säsongen 22/23
Ge Garpenlöv tid så vänder han detta med tid helt rätt man för jobbet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz