blocco skrev:Aftonbladets "experter" har gjort en tabell som ser ut såhär:
1. Frölunda
2. Hv71
3. Modo
4. Timrå
5. Färjestad
6. Timrå
7. Brynäs
8. Mora
----------
9. Södertälje
10. Luleå
---------- 11. Djurgården
12. Skellefteå
Kollade igenom denna tråd och folks tippningar och aftonblajdans va tamefan den mest som gått åt helvete. ingen är rätt?
så gott som alla har rätt på minst en, men inte aftonbladet.
Om inte tabellen slutar ungefär så här, kommer jag bli förvånad.
Tror SSK kniper en slutspelsplats
Dom har inget i ett slutspel att göra. Fast det har inte skellefteå, Mora, Brynäs eller Luleå heller
Dom har fasen mer att göra i ett slutspel än Mora, Brynäs och Luleå. Till skillnad mot de sistnämnda har SSK faktiskt ett flertal intressanta spelare, bla Klasen och Videll. Pakaslahti och Kudroc är desstutom grymt skickliga defensivt. SSK har i alla fall en defensiv som är elitseriemässig, det har inte de andra lagen, förutom möjligtvis Luleå.
sen om jag ska tippa slutspelet så tror jag att hv71 kommer underskatta sina motståndare i semin och åker ur, dom har redan tagit ut segern i förskott! Djurgården kommer chocka genom att komma till semi men kommer åka ur där mot färjestad/linköping (dom två lagen som kommer spela final, linköping vinner i sjunde matchen) modo/timrå/södertälje/frölunda åker ur i kvarten!
Lee Harvey Oswald skrev:Tycker att SSK har minst lika mycket att göra i ett slutspel som DIF.
SSK:s defensiv kan ställa till det rejält för vilket "topplag" som helst.
Lite avundsjuk just på den punkten faktiskt, då DIF:s försvar är den klart svagaste lagdelen (trots Larsson)
Tycker det är synd att kalla försvarsspelet för "lagdel". När forwards faktiskt hjälper till i defensiven och tar sitt ansvar ser det bra ut. När däremot hjälpen från forwards uteblir ser det för risigt ut, speciellt när Linkan-Bäcker är inne tillsammans med Thomas J eller Frylén. Men du har rätt, SSKs backuppsättning är inte att leka med, defensivt sett. Kudroc är ett riktigt hatobjekt...
DIF kommer att gå om Timrå i tabellen iaf. Det är, precis som Wikegård säger, jäkligt skumt hur Timrå kan ha så många skador... hade samma tanke förra säsongen.