Säsongen 22/23
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Bra så. Då går vi vidare. Framåt DIF!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Tycker att det är läge att sluta leden, framförallt på sociala medier, nu. (härinne är/bör vara någon form av terapizon för oss fans som spelarna bör undvika, speciellt matchtrådarna)
Alltid oavsett bör betyda något. Särskilt utåt.
Alltid oavsett bör betyda något. Särskilt utåt.
It's the hope that kills you.
Säsongen 22/23
Tycker nog att jag hållit min käft stängd och tagit det mesta med en stor nypa lugn i båten under de dryga 55 år jag följt föreningen, men någonstans så får i alla fall jag nog och sätter ner foten
Hyfsat less på idioterna i ledningen, men tills det blir en redig utrensning av inkompetensen så tänker i alla fall inte jag vara med på tåget att stötta idioter, ja jag har fått nog
Säsongen 22/23
Att man inte kan erkänna och säga att jag uttryckte mig klumpigt är under all kritik.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Nu är vi i den situationen vi är i. Inte så mycket att göra åt. Det bästa vi kan göra nu är att sluta leden såklart och sedan ta nya tag om en sisådär 18-30 matcher.Eriksson skrev: ↑2023-01-18 15:56:23Tycker nog att jag hållit min käft stängd och tagit det mesta med en stor nypa lugn i båten under de dryga 55 år jag följt föreningen, men någonstans så får i alla fall jag nog och sätter ner foten
Hyfsat less på idioterna i ledningen, men tills det blir en redig utrensning av inkompetensen så tänker i alla fall inte jag vara med på tåget att stötta idioter, ja jag har fått nog
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Otur som det är nu påminner om förra året med kaoset i djurgården.
Säsongen 22/23
Kan lova att jag varit med om ett och annat "sluta leden såklart och sedan ta nya tag om en sisådär 18-30 matcher." under 55år Var går gränsen innan vi är 100% bajen.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-18 16:11:46
Nu är vi i den situationen vi är i. Inte så mycket att göra åt. Det bästa vi kan göra nu är att sluta leden såklart och sedan ta nya tag om en sisådär 18-30 matcher.
Var går gränsen för hur illa man får sköta sina åtaganden, om överseende skall ges i all oänderlighet så kommer aldrig förändring att uppnås
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Förstår din frustration och håller med.Eriksson skrev: ↑2023-01-18 16:24:23Kan lova att jag varit med om ett och annat "sluta leden såklart och sedan ta nya tag om en sisådär 18-30 matcher." under 55år Var går gränsen innan vi är 100% bajen.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-18 16:11:46
Nu är vi i den situationen vi är i. Inte så mycket att göra åt. Det bästa vi kan göra nu är att sluta leden såklart och sedan ta nya tag om en sisådär 18-30 matcher.
Var går gränsen för hur illa man får sköta sina åtaganden, om överseende skall ges i all oänderlighet så kommer aldrig förändring att uppnås
Säsongen 22/23
"Jag förstår att ni är upprörda men sluta GNÄLL"??? Är det så man ska tolka det där?
Förlåt för att ni blir upprörda men jag har rätt.....
Knappast en pudel. Inte riktigt bestämt sig om han ska anklaga Ek eller bara stå för det han sagt. Vi ska sitta still, hålla käften och betala....
Okej!
Så jävla trött på att ha tålamod och avvakta processen. Sen undanflykter på det. Alltid omständigheternas fel. "Men vi ska vara Som bäst under slutspelet", eller som ifjol "i kvalet"... Det gick ju alldeles förträffligt då... Säkert någon annans fel då också. Motsatsen till vad fantastiska Rensfeldt rakryggat snackade om då.
Aja släpper det nu. Men skulle ljuga om jag sa att det inte ger hockeyintresset ytterligare en mindre välbehövlig törn.
Förlåt för att ni blir upprörda men jag har rätt.....
Knappast en pudel. Inte riktigt bestämt sig om han ska anklaga Ek eller bara stå för det han sagt. Vi ska sitta still, hålla käften och betala....
Okej!
Så jävla trött på att ha tålamod och avvakta processen. Sen undanflykter på det. Alltid omständigheternas fel. "Men vi ska vara Som bäst under slutspelet", eller som ifjol "i kvalet"... Det gick ju alldeles förträffligt då... Säkert någon annans fel då också. Motsatsen till vad fantastiska Rensfeldt rakryggat snackade om då.
Aja släpper det nu. Men skulle ljuga om jag sa att det inte ger hockeyintresset ytterligare en mindre välbehövlig törn.
Säsongen 22/23
Spelarna gör misstag, domarna gör misstag, KG gör misstag.
Alla har vi formulerat oss illa när vi pratat om/med de vi älskar. Förlåt och gå vidare.
Jag skiter i om han var felciterad eller ej. Gissar starkt på att han får en jävla massa ”gnäll” till sig på mail, samtal och sms. Troligen från många här inne. Tillslut, vid fel tillfälle, så säger han något dumt tillbaka. Alla vet att de som spelar för och verkar i DIF älskar stödet, utan publiken hade vi inte haft en enda usp gentemot andra klubbar.
Alla har vi formulerat oss illa när vi pratat om/med de vi älskar. Förlåt och gå vidare.
Jag skiter i om han var felciterad eller ej. Gissar starkt på att han får en jävla massa ”gnäll” till sig på mail, samtal och sms. Troligen från många här inne. Tillslut, vid fel tillfälle, så säger han något dumt tillbaka. Alla vet att de som spelar för och verkar i DIF älskar stödet, utan publiken hade vi inte haft en enda usp gentemot andra klubbar.
Säsongen 22/23
Du tycker inte man borde bara be om ursäkt för att man uttryckte sig klumpigt. Nu va det bara undanflykter igen.crike skrev: ↑2023-01-18 17:37:34 Spelarna gör misstag, domarna gör misstag, KG gör misstag.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Kalla fakta är att Djurgården ligger femma i landets andradivision med spelarmaterial för övre halvan av högsta serien.
Man har fem raka förluster.
Man har två gånger på drygt tio år ramlat ur högsta serien.
Man har inte vunnit SM-Guld på 22 år. Det är så länge sedan att det knappt fanns internet och bäbisar födda 2001 nu är vuxna människor, kanske till och med med egna barn. Jag själv hade inte ens hår på kuken tamejfan.
Svaret: "Vad ni fans gnäller hela tiden!" På vilket sätt är detta vårt fel?
Om kritik inte är 100% befogad nu, när fan blir den befogad?
Jag vill på intet sätt spä på splittringen då det inte gynnar DIF ett smack, men herregud vad klantigt av KG. Pressad såklart, men kom igen.
Man har inte vunnit SM-Guld på 22 år. Det är så länge sedan att det knappt fanns internet och bäbisar födda 2001 nu är vuxna människor, kanske till och med med egna barn. Jag själv hade inte ens hår på kuken tamejfan.
Jag vill på intet sätt spä på splittringen då det inte gynnar DIF ett smack, men herregud vad klantigt av KG. Pressad såklart, men kom igen.
Säg den glädje som varar
Säsongen 22/23
Nu ska vi inte gnälla. 6 raka förluster i Hockeyallsvenskan är en del av processen.
Glöm nu inte att köpa biljetter för 350:- styck för att se 7:e raka på Fredag.
Glöm nu inte att köpa biljetter för 350:- styck för att se 7:e raka på Fredag.
Säsongen 22/23
Bokade till hela släkten, kan va roligt att alla som jag känner kan få bli riktigt underhållna på fredag. Skulle kanske klämma till med ett par kepsar och matchtröjor också så laget har råd med AW till spelarna efter matchen då dom säkert tagit ut sig helt och behöver lite extra vila efter 2 matcher mot ett hockeylag.
Säsongen 22/23
Kanske 5 år sen var det ett topplag men många av DIFs stjärnspelare har haft sitt bäst före datum.DIF_Soldier skrev: ↑2023-01-18 18:37:42 Kalla fakta är att Djurgården ligger femma i landets andradivision med spelarmaterial för övre halvan av högsta serien.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz