Säsongen 22/23
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Vi har verkligen en del statistik som talar emot oss. Särskilt special teams bland topp 5 lagen:

Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Fast vi har hyffsad Corsi så ALL IS WELL!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Tack för infon.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-12 21:53:44 Vi har verkligen en del statistik som talar emot oss. Särskilt special teams bland topp 5 lagen:
![]()
Om Klasen kommer tillbaka bör vi åtminstone kunna förbättra pp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Jag tjatar om dom men med de defensiva forwards be har i truppen borde BP vara mycket bättre.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-01-13 06:59:59Tack för infon.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-12 21:53:44 Vi har verkligen en del statistik som talar emot oss. Särskilt special teams bland topp 5 lagen:
![]()
Om Klasen kommer tillbaka bör vi åtminstone kunna förbättra pp.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 22/23
crike:
Sant, vi borde verkligen kunna ha bättre pp och bp.
Borde vara lättare att justera till än själva spelet.
Sant, vi borde verkligen kunna ha bättre pp och bp.
Borde vara lättare att justera till än själva spelet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Hoppas Klasen kommer upp i sin kvalité snart för han behövs i toppform. Men jag är rädd för att han kommer bli skadad snart igen. De snackade ju först att han skulle vara tillbaka till mellandagarna men det har dragit ut på tiden.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Det är juniorerna som räddar DIFs ansikte som vanligt.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Om det rasar totalt och blir degradering så undrar jag vart nästa säsongs matcher ska spelas
Och hur illa kommer det se ut på läktarna när Hovet rivits och om vi fortfarande är kvar i AS?
Och hur illa kommer det se ut på läktarna när Hovet rivits och om vi fortfarande är kvar i AS?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Såg liknande ut våran första säsong i HA senaste gången. Vi har inte etablerat oss ännu. Väldigt få lag gör som HV och går upp direkt.
Hoppas för guds skull inte HV åker ur igen och det är Modo som ska upp om inte vi gör det.
Hoppas för guds skull inte HV åker ur igen och det är Modo som ska upp om inte vi gör det.
Avskaffa tre mot tre.
- Daniel942
Säsongen 22/23
Vi har lite tid på oss fortfarande att rädda säsongen, ta in Krüger på kansliet omgående en heldag tillsammans med Garpen & K-G och gå igenom hela spelet, vad som funkar och inte funkar. Sen börjar vi agera med lite obekväma beslut som att bryta med Schilling & Alm.
Låt Krüger styra nu riktningen framåt mot slutspelet, det kan fan inte bli sämre.
Låt Krüger styra nu riktningen framåt mot slutspelet, det kan fan inte bli sämre.
DIF!
Säsongen 22/23
Ont i magen, har aldrig någonsin upplevt denna uppgivenhet, vart tog mitt Djurgården vägen?
Dagens trupp med enormt mycket hjärta, på is och i bås, lik förbannat spelar vi som en påse nötter.
Ni som nu kommer hävda att vi kör med inavel bör tänka på att Jocke försökte frångå detta med ett icke lyckat resultat.
Personligen följer jag ett lag med inavel hellre än en massa plast där det finns noll hjärta för föreningen.
Det tragiska är när våra så kallade inavel inte uppvisar det vi är vana att se dem uppvisa då börjar man på riktigt fundera på vad fan som felar?
På riktigt så har denna säsong kanske blivit spiken i kistan när det gäller Djurgårdens hockey, trodde aldrig att detta skulle kunna ske.
Inför denna säsong så hittade jag en glädje och framtidshopp, Djurgården visade upp något som hade varit borta i så många år(senast man upplevde något liknande var under Södergrens åren)vi som Djurgårdare gick tillsammans och visade övriga Sverige att klubbkänsla är något att räkna med, stora namn med anknytning Djurgården går ut offentligt och visar sitt stöd, även kliver in och jobbar för föreningens bästa, Järnkaminerna visar ett stöd som länge varit saknat, poddar som aldrig vänt sig mot hockeyn öppnar upp för hockeyn, insamlingar som endast fotbollen har fått tagit del av öppnar upp för hockeyn, jag kan fortsätta att ge exempel på att denna säsong gav stort hopp och motivation till Djurgårdens hockey.
Men något är ruttet vet ej vad och tydligen vet ej de insatta i föreningen heller vad som felar, för viste de inblandade vad som felar så kan man ju hoppas att man redan för 5-6 år sedan fixade detta.
Alltid Oavsett börjar bli grymt svårt att följa, jag är 50 år måste snart börja bli egoistisk och tänka på min hälsa, detta Djurgården(ej spelare eller ledare) kommer ta död på mig innan man hinner uppleva is eller gräs med barnbarn, och där måste man kunna prioritera familjen(den egna) eller familjen Djurgården, där går min egna familj före, Djurgården som klubb kommer för alltid finnas med, men det som vissas upp under så många år är inte Djurgården för mig, det är någon skit kopia som kan köpas i Thailand i ett av stånden på någon marknad, snyggt yta men håller kanske en vecka om man har tur.
För att överleva 60 år så är det nog bäst att man läggs in på något hem ett par månader, där de med elektricitet, piller mm kan rensa hjärnan från allt vad Djurgårdens hockey är idag.
Dagens trupp med enormt mycket hjärta, på is och i bås, lik förbannat spelar vi som en påse nötter.
Ni som nu kommer hävda att vi kör med inavel bör tänka på att Jocke försökte frångå detta med ett icke lyckat resultat.
Personligen följer jag ett lag med inavel hellre än en massa plast där det finns noll hjärta för föreningen.
Det tragiska är när våra så kallade inavel inte uppvisar det vi är vana att se dem uppvisa då börjar man på riktigt fundera på vad fan som felar?
På riktigt så har denna säsong kanske blivit spiken i kistan när det gäller Djurgårdens hockey, trodde aldrig att detta skulle kunna ske.
Inför denna säsong så hittade jag en glädje och framtidshopp, Djurgården visade upp något som hade varit borta i så många år(senast man upplevde något liknande var under Södergrens åren)vi som Djurgårdare gick tillsammans och visade övriga Sverige att klubbkänsla är något att räkna med, stora namn med anknytning Djurgården går ut offentligt och visar sitt stöd, även kliver in och jobbar för föreningens bästa, Järnkaminerna visar ett stöd som länge varit saknat, poddar som aldrig vänt sig mot hockeyn öppnar upp för hockeyn, insamlingar som endast fotbollen har fått tagit del av öppnar upp för hockeyn, jag kan fortsätta att ge exempel på att denna säsong gav stort hopp och motivation till Djurgårdens hockey.
Men något är ruttet vet ej vad och tydligen vet ej de insatta i föreningen heller vad som felar, för viste de inblandade vad som felar så kan man ju hoppas att man redan för 5-6 år sedan fixade detta.
Alltid Oavsett börjar bli grymt svårt att följa, jag är 50 år måste snart börja bli egoistisk och tänka på min hälsa, detta Djurgården(ej spelare eller ledare) kommer ta död på mig innan man hinner uppleva is eller gräs med barnbarn, och där måste man kunna prioritera familjen(den egna) eller familjen Djurgården, där går min egna familj före, Djurgården som klubb kommer för alltid finnas med, men det som vissas upp under så många år är inte Djurgården för mig, det är någon skit kopia som kan köpas i Thailand i ett av stånden på någon marknad, snyggt yta men håller kanske en vecka om man har tur.
För att överleva 60 år så är det nog bäst att man läggs in på något hem ett par månader, där de med elektricitet, piller mm kan rensa hjärnan från allt vad Djurgårdens hockey är idag.
Säsongen 22/23
DIF ska man hålla på även fast de åker långt ner i seriesystemet. Jag förstår din besvikelse men man behöver inte svartmåla hela livet bara för det. Och att DIF inte har visat lagkänsla sen Södergrens tid är ju överdrivet. Man hade ju många spelare som visade känsla och spelade för skölden även i början av 2000-talet. Sen är det bara 4 år sen man var i sm-final.emilin skrev: ↑2023-01-13 22:39:02 Ont i magen, har aldrig någonsin upplevt denna uppgivenhet, vart tog mitt Djurgården vägen?
Får man bara mer hjälp av Stockholms stad så ska man vända detta till det bättre igen och visa hela Sverige vilken den bästa klubben är i detta lag och lag man kan vara stolt över igen.
Idag var ett steg i rätt riktning om man jämför med matchen senast och nu har ju DIF fått spelat med i stort sätt fullt lag på länge. Dessa spelare måste få chansen att komma i i form igen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Håller med dig, kommer alltid hålla på Djurgården,(var med och jobbade en hel del senast vi var nere)( men får tagga ner då man ser vår identitet malas sönder år efter år) men det jag menar är att det var länge sedan jag kände dessa positiva vindar som inför denna säsong, framför allt runt Djurgården, det har jag inte upplevt sen Södergrens tiden.klintan85 skrev: ↑2023-01-13 23:13:43DIF ska man hålla på även fast de åker långt ner i seriesystemet. Jag förstår din besvikelse men man behöver inte svartmåla hela livet bara för det. Och att DIF inte har visat lagkänsla sen Södergrens tid är ju överdrivet. Man hade ju många spelare som visade känsla och spelade för skölden även i början av 2000-talet. Sen är det bara 4 år sen man var i sm-final.emilin skrev: ↑2023-01-13 22:39:02 Ont i magen, har aldrig någonsin upplevt denna uppgivenhet, vart tog mitt Djurgården vägen?
Får man bara mer hjälp av Stockholms stad så ska man vända detta till det bättre igen och visa hela Sverige vilken den bästa klubben är i detta lag och lag man kan vara stolt över igen.
Idag var ett steg i rätt riktning om man jämför med matchen senast och nu har ju DIF fått spelat med i stort sätt fullt lag på länge. Dessa spelare måste få chansen att komma i i form igen.
Året då vi gick upp fanns det mycket hjärta på plan och bland supportrar, men inte så mycket från övrigt håll, finalen var naturligtvis ett glädje rus, men även då så fanns inte denna kraftansträngning kring Djurgården som fanns inför denna säsong.
Så min uppgivenhet ligger inte på de spelare eller ledare som försöker göra sitt jobb( nu och då), utan det är något ruttet som söndrar Djurgårdens hockey som klubb och dess identitet, jag vill bli hatad av övriga Sverige igen då alla fruktade att möta oss, där är vi ej trots mycket hjärta som far runt på isen och står i båset.
Vill vara extra tydlig på att jag ej betvivlar hjärtat för klubben på dem som krigar på isen eller står i båset, det har funnits där varje år men något alvarligt är fel.
Men för hälsan så kanske man behöver tagga ner lite på match dagarna så att hjärtat inte smäller eller att någon blod propp uppstår, har lyckats hitta rätt inställning när det gäller fotbollen där klarar jag av att missa någon match och trots förlust somna helt ok, där är jag inte när det gäller hockeyn.
Säsongen 22/23
Kanske dags att slänga "spel-idén" i papparskorgen om inte annat.
Om det är något som skiljer oss mot resten av lagen jag sett så är det att alla andra vill framåt så snabbt som möjligt. Vi är i stort sett unika i att vi gärna spenderar 30 sekunder i egen zon bara genom att passa fram och tillbaks mellan backarna. Resultatet blir att våra motståndare har all tid i världen att sätta upp styrspel i mittzon och vi vet alla hur det ser ut där.
Jämför det med hur ofta motståndarna kommer in i vår zon hur enkelt som helst då våra forwards helt enkelt är på efterkälken då de kontrar så snabbt de bara kan. Måste vara en dröm att få spela mot oss - vi sätter upp det perfekta träningsmomentet i varje match då de aldrig behöver skynda sig eller ta snabba (och förhastade) beslut.
Jag undrar de senaste tränarna faktiskt haft något att säga till om eller om alla har fått direktiv ovanifrån om att vi "ska spela så här".
Hur som helst funkar det inte. Oavsett tränare och oavsett match 1 eller match 40. Skiter i om det är spelsystemet eller spelarna det är fel på - man måste anpassa spelet efter materialet hursomhelst.
Om det är något som skiljer oss mot resten av lagen jag sett så är det att alla andra vill framåt så snabbt som möjligt. Vi är i stort sett unika i att vi gärna spenderar 30 sekunder i egen zon bara genom att passa fram och tillbaks mellan backarna. Resultatet blir att våra motståndare har all tid i världen att sätta upp styrspel i mittzon och vi vet alla hur det ser ut där.
Jämför det med hur ofta motståndarna kommer in i vår zon hur enkelt som helst då våra forwards helt enkelt är på efterkälken då de kontrar så snabbt de bara kan. Måste vara en dröm att få spela mot oss - vi sätter upp det perfekta träningsmomentet i varje match då de aldrig behöver skynda sig eller ta snabba (och förhastade) beslut.
Jag undrar de senaste tränarna faktiskt haft något att säga till om eller om alla har fått direktiv ovanifrån om att vi "ska spela så här".
Hur som helst funkar det inte. Oavsett tränare och oavsett match 1 eller match 40. Skiter i om det är spelsystemet eller spelarna det är fel på - man måste anpassa spelet efter materialet hursomhelst.