*Knirre skrev:Har ni inte sett matcherna eller? Marusak har varit fruktansvärt dålig hela säsongen!
Han har på slutet tursamt fått in några mål, och då tycker alla att han har "spelat upp sig". Det har han verkligen inte gjort bara för att Brynäs målvakt drabbas av en svår psykos under matchen mot oss.
Har man producerat flera matcher i rad är det inte tursamt enligt mig, och jag tycker verkligen att man ''spelar upp sig'' om man dessutom avgör matcher.
Som sagt, har du sett matcherna? Efter fjolårets succé lär Marusak ha en riktigt saftig lön, och då duger det inte att bara vara okej eller få in några slumppuckar då och då. Många matcher har han dessutom varit direkt dålig.
Framför allt är det slående hur Marusak fullkomligt skiter i om det står folk ivägen för skotten. Självklart trillar det in ett mål då och då när man skjuter på allt, men hur många gånger den här säsongen har han inte skjutit rakt på motståndarben och förstört ett helt power play?
Det känns som att positionen "svindyr poängproducerande back" kan fyllas av någon annan än Marusak.
*Knirre skrev:Har ni inte sett matcherna eller? Marusak har varit fruktansvärt dålig hela säsongen!
Han har på slutet tursamt fått in några mål, och då tycker alla att han har "spelat upp sig". Det har han verkligen inte gjort bara för att Brynäs målvakt drabbas av en svår psykos under matchen mot oss.
Har man producerat flera matcher i rad är det inte tursamt enligt mig, och jag tycker verkligen att man ''spelar upp sig'' om man dessutom avgör matcher.
Som sagt, har du sett matcherna? Efter fjolårets succé lär Marusak ha en riktigt saftig lön, och då duger det inte att bara vara okej eller få in några slumppuckar då och då. Många matcher har han dessutom varit direkt dålig.
Framför allt är det slående hur Marusak fullkomligt skiter i om det står folk ivägen för skotten. Självklart trillar det in ett mål då och då när man skjuter på allt, men hur många gånger den här säsongen har han inte skjutit rakt på motståndarben och förstört ett helt power play?
Det känns som att positionen "svindyr poängproducerande back" kan fyllas av någon annan än Marusak.
Ja jag har sett matcherna och ja han har varit riktigt dålig under flera matcher under säsongen. Ja man kan ju byta ut honom men den spelaren som ersätter Marusak kanske inte producerar någonting. Hellre har jag kvar Marusak som sätter några puckar då och då än en spelare som inte går nåt mål alls. Varför tror ni att Marusak blev anställd av dif och dessutom får vara kvar i DIF?
Nu kan det hända att minnet sviker mig men var det inte en hel del rykten kring Andreas Karlsson för ett par säsonger sedan? Han skulle ju kvalificera sig som klasscenter. Vill minnas att det var en del snack kring stockholm och att DIF skulle kunna vara ett alternativ?
stolpskott skrev:Förresten, Daniel Rudslätt's kontrakt i Tyskland går väl ut, när denna säsongen är slut?
Han är mycket gärna välkommen, enligt mig.
Njaa. Det vi behöver är spelskickliga backar, klasscenter och spetsforward. Forwardsplatsen bör vara för Ekman/Nilson i första hand, men Rudslätt är inte fy skam det heller. Kanske lite för defensiv för att kallas "spets"
Tänkte på det, nu när vi har begränsat med plats i truppen lär vi gå miste om talangbröderna Ahlström.
stolpskott skrev:Förresten, Daniel Rudslätt's kontrakt i Tyskland går väl ut, när denna säsongen är slut?
Njaa. Det vi behöver är spelskickliga backar, klasscenter och spetsforward. Forwardsplatsen bör vara för Ekman/Nilson i första hand, men Rudslätt är inte fy skam det heller. Kanske lite för defensiv för att kallas "spets"
Tänkte på det, nu när vi har begränsat med plats i truppen lär vi gå miste om talangbröderna Ahlström.
Ursäkta? Talangbröderna Ahlström!
Hoppas du skämtar??
Kommer de med i DIF är det ett lågvattenmärke av sällan skådat slag!
Att amn plockade upp Dick från Huddinge var kanon, att man missade Linus K var mindre bra, men om man överhuvudtaget funderar på Ahlströmarna är det ett skämt.
Finns betydligt bättre spelare i våra J-lag.
Det är inte för inte som Huddinge ligger fast förankrat i botten av allsvenskan.
Frågan som måste ställas är om han är tillräckligt bra för att ta plats och färga i någon av de första två femmorna? Själv är jag lite tveksamma till detta då killen visserligen har fart och fläkt, men han kanske inte producerar tillräckligt med poäng för att vara värd de pengar han kommer att kosta. Skulle nog hellre se att man lade de få resurser som finns på spelare med lite mer handleder / spelförståelse.
Nästa fråga som måste ställas är om vi verkligen behöver ha forwards in till truppen? Känns som att vi det ganska bra ställt på just denna position samtidigt som flera lovande juniorer knckar på dörren. Tycker personligen att de resurser vi har bör läggas på att förbättra försvaret samt hitta en riktigt bra center.
Rudslätt är en utmärkt värvning. Han är rutinerad men har ändå flera år kvar i sig. Lojal spelare som också kan producera. Rudslätt skulle kuna avsluta karriären på ett treårskontrakt i DIF. En bra långsiktig värvning och en bra stöttespelare för alla våra ungdomar att luta sig mot.
jensa öhling skrev:Rudslätt är en utmärkt värvning. Han är rutinerad men har ändå flera år kvar i sig. Lojal spelare som också kan producera. Rudslätt skulle kuna avsluta karriären på ett treårskontrakt i DIF. En bra långsiktig värvning och en bra stöttespelare för alla våra ungdomar att luta sig mot.
Det säger jag ingenting om utan håller snarast med, frågan är bara om han är tilläckligt bra för att vara den typ av spetsvärvningar som vi bör inrikta oss på? Lite rädd för att han i slutändan kommer ta plats i typ 3 linan och då blir han nog tyvärr en rätt dyr värvning av en "medelmåttig" spelare. FAst det klart kan man få killen på ett vettigt kontrakt vore et givetvis ingen dum värvning alls.
Rudslätt skulle vara ett välkommet tillskott. Han går in i de två första kedjorna utan tvivel. Är DIF intresserade och han själv vill vända hemåt är det bara att slå till under förutsättning att kontraktetet är på rimlig nivå.
Rudslätt slog inte direkt igenom för ett par säsonger sedan men i ett mindre namnkunnigt DIF kommer han producera. Dessutom är han inte beroende av medspelarna utan går mycket på egen hand. Känns som en väldigt funktionell spelartyp och dessa är sällsynta på marknaden för tillfället. Forwardssidan bör spetsas till med en klasscenter men det gör inget emot att hämta in spelare som producerar, oavsett position. Rutin och Djurgårdshjärta lyser igenom killen. Dessutom var det en viss tvekan när han lämnade föreningen. Det är lite attraktivare att spela i DIF nu än säsongen 05/06.
jensa öhling skrev:Rudslätt är en utmärkt värvning. Han är rutinerad men har ändå flera år kvar i sig. Lojal spelare som också kan producera. Rudslätt skulle kuna avsluta karriären på ett treårskontrakt i DIF. En bra långsiktig värvning och en bra stöttespelare för alla våra ungdomar att luta sig mot.
Det säger jag ingenting om utan håller snarast med, frågan är bara om han är tilläckligt bra för att vara den typ av spetsvärvningar som vi bör inrikta oss på? Lite rädd för att han i slutändan kommer ta plats i typ 3 linan och då blir han nog tyvärr en rätt dyr värvning av en "medelmåttig" spelare. FAst det klart kan man få killen på ett vettigt kontrakt vore et givetvis ingen dum värvning alls.
Tillräckligt bra är han för att ta plats i dem två främsta kedjorna, däremot spetsvärvning är det inte på tal om. Rudslätt är användbar på flera ställen i banan och kombinerar sitt grovjobb med poäng med jämna mellanrum. Sätt han ihop med Falken och Fimpen så behöver han inte ta ett alltför stort ansvar i defensiven och kan tänka mer framåt. 36 poäng på 47 matcher säsongen 05/06 får anses som väl i ett annars oglamoröst DIF.
Just det som är den stora fråga. Lojala och hårt arbetande spelare har vi ganska gott om redan. Det som behövs är snarast russinen, inte mer deg om uttrycket godkännes. Känns som att Rudslätt står med var sin fot i båda dessa kategorier. Kan han producera +30 poäng är det inget snack, men frågan är oom han fortfarande har detta i sig eller inte.
Fast det klart som en eventuell ersättare till Ölvestad hade han inte varit ett dumt namn alls. Lite mindre hårdhet kanske, men samtdigt också en hel del mer poäng....