Det är väl väldigt överdrivet. Det är ju juniorerna som har kämpat bäst och mest under denna säsong och DIF juniorverksamhet är den bästa det är därför NHL är så intresserade hela tiden. Man ska inte spy galla innan man har all fakta.DIF_Soldier skrev: ↑2023-01-08 10:49:11Äckligt. Jag säger det, fanskapen har noll jävla klubbkänsla, noll ansvarstagande mot nuvarande förening. Men DIF får skylla sig själva som byggt en kultur där man tillåter sig själv att bli behandlad som ett luder.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-08 08:26:23 Av någon anledning så har Noah Östlund inte åkt hem utan befinner sig i Buffalo. Vi får väl se vad det innebär men känslan är ju att han blir kvar där. Varför annars fixa sina papper?
Noll förvånad om Östlund sticker asap. Noll.
Lägg ned juniorverksamheten för fan. Den tycks ju bara ha blivit en skola för narcissister
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Detta lag kommer inte få spela slutspel. Ska vara jävligt glada om vi ens klarar oss kvar. Fy fan va ovärdigt detta ser ut. Ett gäng sopor inklusive tränarna.
Tänk vad pengar det har bränts och det hela slutar i katastrof.
Tänk vad pengar det har bränts och det hela slutar i katastrof.
Säsongen 22/23
Det verkar som att Stockholms hockeyn är död tyvärr. Stockholm är en fotbollsstad fullt ut. Inte så konstigt heller när man jämför de olika förutsättningarna som finns i de olika sporterna i Stockholm.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Hockeyspelare har det bra. Vid andra jobb får man sparken om man gör alla arbetsuppgifter fel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Vissa får till och med öppet och skamlöst skriva avtal med andra företag samt åka på kurs och missa flera veckors arbete, komma hem sent för att ordna papper inför nästa anställning utan att någon höjer ögonbrynen. Går nuvarande företag i konkurs, fälls man då för försumlighet i tjänsten? Nej, man saknar personligt ansvar helt och hållet och skickas av Titanic med en blombukett och puss på kinden.
Säg den glädje som varar
Säsongen 22/23
Noah Persona non grata för all framtid om han pissar på DIF och börjar spela pojkhockey på andra sidan Atlanten.klintan85 skrev: ↑2023-01-11 09:36:51Det är väl väldigt överdrivet. Det är ju juniorerna som har kämpat bäst och mest under denna säsong och DIF juniorverksamhet är den bästa det är därför NHL är så intresserade hela tiden. Man ska inte spy galla innan man har all fakta.DIF_Soldier skrev: ↑2023-01-08 10:49:11Äckligt. Jag säger det, fanskapen har noll jävla klubbkänsla, noll ansvarstagande mot nuvarande förening. Men DIF får skylla sig själva som byggt en kultur där man tillåter sig själv att bli behandlad som ett luder.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-08 08:26:23 Av någon anledning så har Noah Östlund inte åkt hem utan befinner sig i Buffalo. Vi får väl se vad det innebär men känslan är ju att han blir kvar där. Varför annars fixa sina papper?
Lägg ned juniorverksamheten för fan. Den tycks ju bara ha blivit en skola för narcissister
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 22/23
Han är inte Sörensen han sticker inte så fort det blir jobbigt.Per-Allan skrev: ↑2023-01-11 21:51:32Noah Persona non grata för all framtid om han pissar på DIF och börjar spela pojkhockey på andra sidan Atlanten.klintan85 skrev: ↑2023-01-11 09:36:51Det är väl väldigt överdrivet. Det är ju juniorerna som har kämpat bäst och mest under denna säsong och DIF juniorverksamhet är den bästa det är därför NHL är så intresserade hela tiden. Man ska inte spy galla innan man har all fakta.DIF_Soldier skrev: ↑2023-01-08 10:49:11Äckligt. Jag säger det, fanskapen har noll jävla klubbkänsla, noll ansvarstagande mot nuvarande förening. Men DIF får skylla sig själva som byggt en kultur där man tillåter sig själv att bli behandlad som ett luder.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-08 08:26:23 Av någon anledning så har Noah Östlund inte åkt hem utan befinner sig i Buffalo. Vi får väl se vad det innebär men känslan är ju att han blir kvar där. Varför annars fixa sina papper?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Tur för hjärtat att han kom hem men mindre bra för hjärtat är lagets usla spel.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 22/23
Det är Stockholm Stads fel att det ser ut såhär. Hur kan man förvänta sig att ett lag ska kunna hävda sig när de inte får tävla på samma villkor som många andra städer. Stockholm har fokuserat all sitt stöd på fotbollen och har helt skitit i hockeyn. Så det är inte så konstigt att fotbollen är så framgångsrik medans hockeyn nästan är helt utraderat. Stockholm är stort med många lag men ändå så har man bara två lag i de två högsta divisionerna och ingen i den högsta och det är verkligen skrämmande. Satsningen måste komma från politiker håll för att DIF ska kunna vara med och konkurrera igen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Men samtidigt så låg vi i mitten i budgetligan i SHL förra säsongen. Och toppen av denna, man kan inte alltid skylla på detta även fast det är en stor faktor. Nu är ju "Nya Globen" på gång och även en träningsanläggning i Tallkrogen så fort man blivit av med packet som ska bo där i några år i några modulbostäder.klintan85 skrev: ↑2023-01-11 22:11:29 Det är Stockholm Stads fel att det ser ut såhär. Hur kan man förvänta sig att ett lag ska kunna hävda sig när de inte får tävla på samma villkor som många andra städer. Stockholm har fokuserat all sitt stöd på fotbollen och har helt skitit i hockeyn. Så det är inte så konstigt att fotbollen är så framgångsrik medans hockeyn nästan är helt utraderat. Stockholm är stort med många lag men ändå så har man bara två lag i de två högsta divisionerna och ingen i den högsta och det är verkligen skrämmande. Satsningen måste komma från politiker håll för att DIF ska kunna vara med och konkurrera igen.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 22/23
Jag kommer från och med nu ta ned mina högt ställda förväntningar på laget.
Med höga förväntningar så kommer stor besvikelse när de inte uppnås.
På förhand trodde jag vi skulle utmana på allvar.
Det finns just nu inget som talar för att vi kommer klara av att slå ut både Modo och Löven i bäst av 7.
Så....
Mina nya förväntningar är att vi nu får chansen att bli ett bättre lag.
Ett fulltaligt lag som behöver tid att spela ihop sig efter en rätt stökig säsong.
Klasen blir frisk och får fart på vårt pp. Två bra nyförvärv som ger ny energi till laget.
Då kanske vi kan gå till semifinal och göra bra ifrån oss.
Längre än så kommer vi inte att räcka till.
Sedan måste vi parallellt hitta det ruttna i föreningen och göra oss av med det innan nästa säsong tar vid.
Jag finner ingen anledning att förvänta mig något mer av Djurgårdens ishockeyförening. Tyvärr.
Med höga förväntningar så kommer stor besvikelse när de inte uppnås.
På förhand trodde jag vi skulle utmana på allvar.
Det finns just nu inget som talar för att vi kommer klara av att slå ut både Modo och Löven i bäst av 7.
Så....
Mina nya förväntningar är att vi nu får chansen att bli ett bättre lag.
Ett fulltaligt lag som behöver tid att spela ihop sig efter en rätt stökig säsong.
Klasen blir frisk och får fart på vårt pp. Två bra nyförvärv som ger ny energi till laget.
Då kanske vi kan gå till semifinal och göra bra ifrån oss.
Längre än så kommer vi inte att räcka till.
Sedan måste vi parallellt hitta det ruttna i föreningen och göra oss av med det innan nästa säsong tar vid.
Jag finner ingen anledning att förvänta mig något mer av Djurgårdens ishockeyförening. Tyvärr.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Jo men det är för lite för sent. Detta skulle ha kommit för 10 år sen när DIF var i denna situation förra gången. Och budgeten har ju inget med Stockholms stad att göra.Mattias_87 skrev: ↑2023-01-11 22:14:38Men samtidigt så låg vi i mitten i budgetligan i SHL förra säsongen. Och toppen av denna, man kan inte alltid skylla på detta även fast det är en stor faktor. Nu är ju "Nya Globen" på gång och även en träningsanläggning i Tallkrogen så fort man blivit av med packet som ska bo där i några år i några modulbostäder.klintan85 skrev: ↑2023-01-11 22:11:29 Det är Stockholm Stads fel att det ser ut såhär. Hur kan man förvänta sig att ett lag ska kunna hävda sig när de inte får tävla på samma villkor som många andra städer. Stockholm har fokuserat all sitt stöd på fotbollen och har helt skitit i hockeyn. Så det är inte så konstigt att fotbollen är så framgångsrik medans hockeyn nästan är helt utraderat. Stockholm är stort med många lag men ändå så har man bara två lag i de två högsta divisionerna och ingen i den högsta och det är verkligen skrämmande. Satsningen måste komma från politiker håll för att DIF ska kunna vara med och konkurrera igen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Challe Berglund ny ass coach i HV. Den såg man inte när man spådde i kaffesumpen