2 säsonger??
HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 11/1
Såg ingen förra säsongen över 60 som va bra, och denna har vi kanske nån fem tiominutersperiod som är bra i matcherna
Är uppe i mer än 2 säsonger…
Stolt, men aldrig nöjd
Håller med till viss del, men faktum kvarstår att tre av fyra (plus straffen) inte skulle gått in.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-11 21:29:39Vår andraperiod är den sämsta jag sett från oss sedan säsongen 11/12 typ. Totalt under isen.
It's the hope that kills you.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Öhgren, Östlund och CO och finnen 0 p. Lindbom kastar puckar i eget mål.
NÄR ska DIF lära sig, skicka aldrig spelare på JVM.
NÄR ska DIF lära sig, skicka aldrig spelare på JVM.
Säg den glädje som varar
Verkligen, speciellt det första som gav dom enormt med syre. Ta bort puckjäveln med stöten istället för att försöka fånga den i armhålan. Utan det målet så hade det nog aldrig svängt på detta viset. Men men, det vet man ju inte förstås. Detta året kan det gå åt helvete lite hur som helst.sauron skrev: ↑2023-01-11 21:33:51Håller med till viss del, men faktum kvarstår att tre av fyra (plus straffen) inte skulle gått in.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-11 21:29:39Vår andraperiod är den sämsta jag sett från oss sedan säsongen 11/12 typ. Totalt under isen.
Det är klart att vi kan träffa bullseye i formkurvan och spela inspirerat den sista biten in mot mål men för varje insats som ser skakig ut blir ju det kryphålet mindre och mindre.
Det känns ihåligt och vi verkar inte ha kraften att pressa ner spelet i off. zon. Jag förstår inte varför, och därför (bland annat) jobbar jag inte med hockey.
Jag har på känn att man vänder och vrider på detta och försöker ta rätt beslut men hur gör man det när laget inte lyckas, som det ser ut, konsekvent följa uppgjord taktik eller förmår ändra på en sån när motståndet är för bra osv..
Det är mörkt, vänner, men hoppet lever.
Det känns ihåligt och vi verkar inte ha kraften att pressa ner spelet i off. zon. Jag förstår inte varför, och därför (bland annat) jobbar jag inte med hockey.
Jag har på känn att man vänder och vrider på detta och försöker ta rätt beslut men hur gör man det när laget inte lyckas, som det ser ut, konsekvent följa uppgjord taktik eller förmår ändra på en sån när motståndet är för bra osv..
Det är mörkt, vänner, men hoppet lever.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Vaa...?
Var det nåt …?
Jaha, DIffen ploja bort poängen igen på Hovet, Staaabilt
Att vi åkte ur SHL både 2012 och 2022 med trupperna vi hade då, det är en svårslagen bedrift i uselhet.
Men att vi presterar den skit vi gör nu i HA med dagens manskap är faktiskt ännu sämre än Exodus x 2
Snart är det tomt på läktarplats också, välförtjänt
Var det nåt …?
Jaha, DIffen ploja bort poängen igen på Hovet, Staaabilt
Att vi åkte ur SHL både 2012 och 2022 med trupperna vi hade då, det är en svårslagen bedrift i uselhet.
Men att vi presterar den skit vi gör nu i HA med dagens manskap är faktiskt ännu sämre än Exodus x 2
Snart är det tomt på läktarplats också, välförtjänt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Då missade du första perioden borta mot löven.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-11 21:29:39Vår andraperiod är den sämsta jag sett från oss sedan säsongen 11/12 typ. Totalt under isen.
Stolt, men aldrig nöjd
-
Om 19 matcher, så är det bara hoppas att hockeygudarna är med oss, samt att vi prickat toppformen.
Tycker ändån att Garpen är sund i intervjuerna. Han har varken värvat denna trupp. Eller haft full trupp.
Mest troliga är att vi behöver minst ett år till i HA. Garpen som sportchef. Kimbey blir troligtvis coach. Detta lag pallar tyvärr ej trycket!
Tycker ändån att Garpen är sund i intervjuerna. Han har varken värvat denna trupp. Eller haft full trupp.
Mest troliga är att vi behöver minst ett år till i HA. Garpen som sportchef. Kimbey blir troligtvis coach. Detta lag pallar tyvärr ej trycket!
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-01-11 21:37:48, redigerad totalt 2 gång.
Håller med dig kusin.Jim Morrison skrev: ↑2023-01-11 21:29:39Vår andraperiod är den sämsta jag sett från oss sedan säsongen 11/12 typ. Totalt under isen.
Första är sanslöst bra. Visst spelar vi klapp ruttet i stora delar av andra, men Lindbom bjuder på 3 mål idag . Katastrof.
Första och fjärde är solklara. Andra är det inte bara ett jättehål mellan benen utan längs hela jävla isen. Han täcker abslout ingenting med benskydden heller.
Noterar att vid ställningen 3-1 så väljer Garpenlöv att ändra om i kedjorna efter halva matchen. Klart han skulle röra till det och börja foga ...
Första och fjärde är solklara. Andra är det inte bara ett jättehål mellan benen utan längs hela jävla isen. Han täcker abslout ingenting med benskydden heller.
Noterar att vid ställningen 3-1 så väljer Garpenlöv att ändra om i kedjorna efter halva matchen. Klart han skulle röra till det och börja foga ...
Det är väl otur att vi förlorar fortsatt eller? Orolig över att Morrison är så upprörd. Betyder det att det är en match vi förlorar för att vi är dåliga? Inte för att slumpen har något överjävligt agg mot just DIF hela tiden?
Vi kommer inte att komma topp 6 med det här vedervärdigt hopplösa laget. Lägg till en tränare som aldrig ens vunnit en träningsmatch ens en gång. En sportchef som uppträder som en dement gubbe.
Vi kommer att vara sämst i stan om ett par år. Sanna mina ord!
Skammen är total.
Vi kommer inte att komma topp 6 med det här vedervärdigt hopplösa laget. Lägg till en tränare som aldrig ens vunnit en träningsmatch ens en gång. En sportchef som uppträder som en dement gubbe.
Skammen är total.
-
Fy tusan ..vi är helt överlägsna och har bästa spelet snabbaste skrinnarna tillsammans med bästa försvars spelet..
Inte alls kompetens brist med veka hjärnor som folk säger..Garpen är glad att vi är tillbaks på spåret och känner att vi har hittat rätt..
Dommarn håller väldigt låg nivå igen..tyvärr kom all otur tillbaks..målvakten slutkörd av jvm och resten av stom spelarna som var på jvm kom med jetlägg oturligt nog..många som glänste men det verkar vara svårt med pass på blad..och ramla vid sargdueller..men det handlar ju inte om det utan att vinna sista matchen mot att gå upp..så jag känner mig trygg med resterande 3000 fanns på hemma matcherna..ser fram emot final matchen...
Alltid oavsett..
Inte alls kompetens brist med veka hjärnor som folk säger..Garpen är glad att vi är tillbaks på spåret och känner att vi har hittat rätt..
Dommarn håller väldigt låg nivå igen..tyvärr kom all otur tillbaks..målvakten slutkörd av jvm och resten av stom spelarna som var på jvm kom med jetlägg oturligt nog..många som glänste men det verkar vara svårt med pass på blad..och ramla vid sargdueller..men det handlar ju inte om det utan att vinna sista matchen mot att gå upp..så jag känner mig trygg med resterande 3000 fanns på hemma matcherna..ser fram emot final matchen...
Alltid oavsett..
- Jim Morrison
Ikväll blev jag lite orolig på riktigt. Vi hade en helt ok trend i december men nu spelar vi som i början med Fagervall. En bra period varav en helt katastrofal och sen en ok period. Match efter match. 19 matcher kvar känns som alldeles för kort om tid.Manijock skrev: ↑2023-01-11 21:40:06 Det är väl otur att vi förlorar fortsatt eller? Orolig över att Morrison är så upprörd. Betyder det att det är en match vi förlorar för att vi är dåliga? Inte för att slumpen har något överjävligt agg mot just DIF hela tiden?
Skammen är total.
Hjälper ju inte att Garpen börjar bänka eller röra om i kedjorna vid minst lilla motgång. Typ ett insläppt mål.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-01-11 21:46:41, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.