Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Hank till Belfast
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

#10 skrev: 2023-01-10 18:29:53Hank till Belfast
Haha, var en annan Henke 😂
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Spelare som med sin blotta närvaro gör andra spelare bättre.... Uppenbart omtyckt lagkamrat som enligt spelare som Hultström, Högström, Tellan mfl ÄR DIF. Sådant är för de flesta som arbetat/sportat i grupp i stort sett alltid A och O. Den som går i fronten för allting och gör att jobbet är jobbet. Tryggheten!

Klart excel-runkarna härinne med Morrison i spetsen ogillar allt sånt och hellre fyller bredden med Engsund och Ågren. Menlösa Oskarshamnsfans som tar första bästa flixbus så fort det vankas ledighet. Det är ju på riktigt så ni måste tycka. Hade nästan blivit orolig annars....

Som spelare är han okej på det mesta. Puckspel, försvar, fysik. Grym i BP! Kanske inte är är den som gör spelmässiga underverk, men vid sidan av tror jag på riktigt att han kan vara direkt avgörande för vår säsong.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-01-10 18:39:46 Spelare som med sin blotta närvaro gör andra spelare bättre.... Uppenbart omtyckt lagkamrat som enligt spelare som Hultström, Högström, Tellan mfl ÄR DIF. Sådant är för de flesta som arbetat/sportat i grupp i stort sett alltid A och O. Den som går i fronten för allting och gör att jobbet är jobbet. Tryggheten!

Klart excel-runkarna härinne med Morrison i spetsen ogillar allt sånt och hellre fyller bredden med Engsund och Ågren. Menlösa Oskarshamnsfans som tar första bästa flixbus så fort det vankas ledighet. Det är ju på riktigt så ni måste tycka. Hade nästan blivit orolig annars....

Som spelare är han okej på det mesta. Puckspel, försvar, fysik. Grym i BP! Kanske inte är är den som gör spelmässiga underverk, men vid sidan av tror jag på riktigt att han kan vara direkt avgörande för vår säsong.
Nja, som jag sa har jag väl inget emot att ta tillbaka Hank per se men som KG beskrivit det har jag trott att han ville ha in något lite rivigare som är tuffare att möta. Blir lite förvirrad bara och jag själv hade nog också gärna sett något sånt istället. Typ en Albin Grewe.

Men klart vi kan ta tillbaka Hank, han är ju inget problem på isen direkt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-01-10 19:12:10
Manijock skrev: 2023-01-10 18:39:46 Spelare som med sin blotta närvaro gör andra spelare bättre.... Uppenbart omtyckt lagkamrat som enligt spelare som Hultström, Högström, Tellan mfl ÄR DIF. Sådant är för de flesta som arbetat/sportat i grupp i stort sett alltid A och O. Den som går i fronten för allting och gör att jobbet är jobbet. Tryggheten!

Nja, som jag sa har jag väl inget emot att ta tillbaka Hank per se men som KG beskrivit det har jag trott att han ville ha in något lite rivigare som är tuffare att möta. Blir lite förvirrad bara och jag själv hade nog också gärna sett något sånt istället. Typ en Albin Grewe.

Har podden-Robin två konton härinne? Du direktciterar ju snudd på hela tiden :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-01-10 19:20:43
Jim Morrison skrev: 2023-01-10 19:12:10

Har podden-Robin två konton härinne? Du direktciterar ju snudd på hela tiden :lol:
Han är klok han!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Jag tror inte att vi landar på hank faktiskt.. Han kommer nog förmodligen inte få jätte mycket istid sen har dessa bara pratat muntligt. Jag antar att hans nuvarande klubb inte bara släpper honom?
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

benganfs skrev: 2023-01-10 20:09:34 Jag tror inte att vi landar på hank faktiskt.. Han kommer nog förmodligen inte få jätte mycket istid sen har dessa bara pratat muntligt. Jag antar att hans nuvarande klubb inte bara släpper honom?
Han har väll tackat nej tidigare. Komma tillbaka spela i 4:e. Vi känns lite "desperata". Antar att Klasen måste opereras (var ju second opinion på Yterell med). Ngn som vet rehab på ljumskar.

Linor inför omstarten, tycker W Nilson varit duktig. Upp i första , vinge. Se om han kan explodera!?

W. Nilsson- Kruger- Öhgren
Brodin- Norman- Nicky D
Liss- Rensfeldt- Östlund
NY- Berglund - Forsberg
Lekki- Blomgren
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Osten östlund skrev: 2023-01-10 22:20:34
benganfs skrev: 2023-01-10 20:09:34 Jag tror inte att vi landar på hank faktiskt.. Han kommer nog förmodligen inte få jätte mycket istid sen har dessa bara pratat muntligt. Jag antar att hans nuvarande klubb inte bara släpper honom?
Han har väll tackat nej tidigare. Komma tillbaka spela i 4:e. Vi känns lite "desperata". Antar att Klasen måste opereras (var ju second opinion på Yterell med). Ngn som vet rehab på ljumskar.

Linor inför omstarten, tycker W Nilson varit duktig. Upp i första , vinge. Se om han kan explodera!?

Brodin- Norman- Nicky D
Liss- Rensfeldt- Östlund
NY- Berglund - Forsberg
Lekki- Blomgren
Då ser jag mycket hellre:
Öhgren-Kruger-Nicky D/brodin
W.Nilsson-Norman-Öhgren/Nicky D
benganfs

Inlägg av benganfs »

Mvildma skrev: 2023-01-11 00:40:05
Osten östlund skrev: 2023-01-10 22:20:34

Brodin- Norman- Nicky D
Liss- Rensfeldt- Östlund
NY- Berglund - Forsberg
Lekki- Blomgren
Då ser jag mycket hellre:
Öhgren-Kruger-Nicky D/brodin
W.Nilsson-Norman-Öhgren/Nicky D
Öhgren - krüger - nicky
W.Nilsson - rensfeldt - Klasen
Brodin - Norman - Liss
Lekki - Östlund - Blomgren

Så tycker jag första och andra produktion tredje / fjärde få fast puck offensivt. Tycker Nilsson har gjort sig förtjänt av istid nu istället för Liss... Gillar Liss personligen men det kan se så fruktansvärt nonchalant ut. Om nu Söderlund fick gå ner på istid / kedjor borde Liss med göra det. Det ser slagkraftigt ut på pappret nu gäller det att få fart på det offensiva.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Öhgren återgår till Krüger tydligen. Det gillar jag, men verkar vara Brodin som är tredjelänken. Hade föredragit Nicky som har betydligt mera kemi med Krüger. Men men.

Jag hade lirat:

Öhgren - Krüger - Nicky
Klasen - Östlund - Brodin
Norman- Rensfeldt - Liss
Nilsson - Schlyter - Blomgren
Lekkerimäki

Med Klasen borta skickar vi upp Nilsson där och slänger in Berglund i fjärde.

Arnesson - Elliott
Karlsson - Schilling
Odelius - Alm
Hammarlund
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gutesäck »

Manijock skrev: 2023-01-11 09:42:29 Öhgren återgår till Krüger tydligen. Det gillar jag, men verkar vara Brodin som är tredjelänken. Hade föredragit Nicky som har betydligt mera kemi med Krüger. Men men.

Jag hade lirat:

Öhgren - Krüger - Nicky
Klasen - Östlund - Brodin
Norman- Rensfeldt - Liss
Nilsson - Schlyter - Blomgren
Lekkerimäki

Med Klasen borta skickar vi upp Nilsson där och slänger in Berglund i fjärde.

Arnesson - Elliott
Karlsson - Schilling
Odelius - Alm
Hammarlund
Vi får ett mycket jämnare och bättre lag om vi låter Lekki spela idag, när Klasen saknas.
Det är det här jag menar. EB ska fogas in till vilket pris som helst. Det är alldeles för enkelt att förstöra en stabil, farlig fjärde kedja bara för att...
Vi behöver en ny fw så att det ska väldigt (!) mycket till att det ens finns plats. Att kunna ha Nilsson Blomgren i fjärde gör oss SÅ mycket bättre och framförallt FARLIGA.
Sen skulle jag Aldrig flytta på Nilsson som Center. Han har varit grym där med Blomgren. Möjligtvis kan Östlund spela Center istället, men abslout ingen annan.

Jag vill se följande idag :
Liss Kruger Öhgren
Danielsson Norman Brodin
Lekki Rensfeldt Östlund
Blomgren Nilsson Forsberg/Shlyter
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Alltså jag har inga problem med att se Falk som extra fw. De han visade upp sist var ändå ganska bra. Nästan värt för honom att skola om sig helt
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om alla är friska;

Danielsson - Krüger - Brodin
Lekkerimäki - Norman - Klasen
Öhgren - Östlund - Liss
Nilsson - Rensfeldt - Berglund

Om någon ska få igång Lekkerimäki (sparkapital) så är det Klasen där Norman tar defensivt ansvar. Rensfeldt tycker jag har varit lite av en besvikelse men tänker att han kommer vara grym i en fjärde. Ger oss en otrolig bredd också. Förstakedjan har haft kemi redan.
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gutesäck »

Underbart att läsa kvällens Formationer !!!!!!! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻😁💯💯💯
Nu finns åtminstone förutsättningarna att kunna spela 60 helt okej minuter. Tacksam att jag får skåda detta på plats 🙏🏻

🐄❌
Låst