Silade en till nu
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Får inte ens komma hem med en medalj… skit…
Säsongen 22/23
Får hoppas Lindbom har bättre psyke än de flesta. Missar medalj efter att ha släppt in 8 mål i sista matchen.
Nog för att det svenska försvaret var rent skräp men flera av puckarna hade han vanligtvis tagit.
Är väl annars vanligt att våra JVM-spelare blir BETYDLIGT sämre efter att de kommer hem från JVM. Får se om det blir likadant i år.
Nog för att det svenska försvaret var rent skräp men flera av puckarna hade han vanligtvis tagit.
Är väl annars vanligt att våra JVM-spelare blir BETYDLIGT sämre efter att de kommer hem från JVM. Får se om det blir likadant i år.
Säsongen 22/23
Nog för att Lindbom varit bra under turneringen, men märkligt att inte rotera bland målvakterna idag. Särskilt när det var uppenbart att Lindbom inte var i sitt esse.
Hoppas han får god återhämtning och kan studsa tillbaka här hemma.
Hoppas han får god återhämtning och kan studsa tillbaka här hemma.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Lagen under börjar verkligen komma ikapp, måste vinna ikväll. Kan ligga på femteplats snart.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Såg vad BOMBOM och emelin skrev i silly-tråden och tar in det ämnet här.
Personligen tror jag bara helt enkelt att vi inte haft några ”Möller och Lindström” hos oss under tillräckligt lång tid. Många här inne vill ha tillbaka Hank för att han var ”DIF” och det är fine men i ärlighetens namn är han en oerhört begränsad spelare och att bara vara den som lyfter tyngst i gymmet hade inte direkt pushat det här laget till nya höjder. Ja, han hade DIF-DNA men det är inte till honom juniorerna ser upp till. En Cameron Schilling kommer inte in och känner en sådan respekt för Hank att han kör 100% varje träning och match.
Styrelsen tänker jag avskriva som roten till det ”onda”, dom har för liten påverkan i omklädningsrummet för det. Tobbe P? Kanske men tror inte han är tillräckligt nära heller och eftersom tränarna har bytts ut landar jag i att vi saknat kontinuerligt ledande spelare. Ja, Jocke E hade förstås kunnat göra ett annat jobb för att säkerställa att vi hade haft en ledande stomme. Så allt kanske egentligen är hans fel. Iaf…
Nu fick vi in Brodin, Norman och Krüger och av dessa är jag framför allt besviken på Brodin. Han är den som mest personifierar DIF av dessa. I någon sekvens här och där ser man att han trycker till och t.ex. kommer först på en puck vid sargen och bara driver mot mål, men va fan? Det har ju skett kanske 4 gånger på halva säsongen, rent skamligt för att vara han anser jag.
Jag hade velat se några längre intervjuer med dessa tre med lite kritiska frågor. Kanske också få förklara för dom hur några som sitter på läktarna faktiskt upplever det dom ser. Nu snackar jag inte om ”kvartssamtal” men att dom förstår att DIF-familjen skäms för det dom ser, att man inte verkar spela för skölden. (Detta har dom kanske fått till sig men känner man folk rätt så har det inte riktigt förmedlats med finess)
Sen…
Eftersom jag lever i excil så ser jag alldeles för få matcher på plats och jag försöker intala mig att det jag ser via TVn inte behöver vara sanningen, blev dock väldigt orolig när jag då pratade med en vän som är en del av en större gruppering som är på alla hemmamatcher. Han berättade att den icke-inställning som var mot VIK var på något sätt det som fick bägaren att rinna över och sedan i onsdags har snacket börjat gå i deras gruppering om att man är less på detta. Att man helt enkelt ger mycket mer än vad spelarna gör, framför allt på en dag som JK-dagen.
Tror inte deras upplevelse är unik och det är ju riktigt läskigt om det som pyr tillslut blir till en eld. Då kommer det bli riktigt dålig stämning vilket leder till år två i HA med halverad publik.
Personligen tror jag bara helt enkelt att vi inte haft några ”Möller och Lindström” hos oss under tillräckligt lång tid. Många här inne vill ha tillbaka Hank för att han var ”DIF” och det är fine men i ärlighetens namn är han en oerhört begränsad spelare och att bara vara den som lyfter tyngst i gymmet hade inte direkt pushat det här laget till nya höjder. Ja, han hade DIF-DNA men det är inte till honom juniorerna ser upp till. En Cameron Schilling kommer inte in och känner en sådan respekt för Hank att han kör 100% varje träning och match.
Styrelsen tänker jag avskriva som roten till det ”onda”, dom har för liten påverkan i omklädningsrummet för det. Tobbe P? Kanske men tror inte han är tillräckligt nära heller och eftersom tränarna har bytts ut landar jag i att vi saknat kontinuerligt ledande spelare. Ja, Jocke E hade förstås kunnat göra ett annat jobb för att säkerställa att vi hade haft en ledande stomme. Så allt kanske egentligen är hans fel. Iaf…
Nu fick vi in Brodin, Norman och Krüger och av dessa är jag framför allt besviken på Brodin. Han är den som mest personifierar DIF av dessa. I någon sekvens här och där ser man att han trycker till och t.ex. kommer först på en puck vid sargen och bara driver mot mål, men va fan? Det har ju skett kanske 4 gånger på halva säsongen, rent skamligt för att vara han anser jag.
Jag hade velat se några längre intervjuer med dessa tre med lite kritiska frågor. Kanske också få förklara för dom hur några som sitter på läktarna faktiskt upplever det dom ser. Nu snackar jag inte om ”kvartssamtal” men att dom förstår att DIF-familjen skäms för det dom ser, att man inte verkar spela för skölden. (Detta har dom kanske fått till sig men känner man folk rätt så har det inte riktigt förmedlats med finess)
Sen…
Eftersom jag lever i excil så ser jag alldeles för få matcher på plats och jag försöker intala mig att det jag ser via TVn inte behöver vara sanningen, blev dock väldigt orolig när jag då pratade med en vän som är en del av en större gruppering som är på alla hemmamatcher. Han berättade att den icke-inställning som var mot VIK var på något sätt det som fick bägaren att rinna över och sedan i onsdags har snacket börjat gå i deras gruppering om att man är less på detta. Att man helt enkelt ger mycket mer än vad spelarna gör, framför allt på en dag som JK-dagen.
Tror inte deras upplevelse är unik och det är ju riktigt läskigt om det som pyr tillslut blir till en eld. Då kommer det bli riktigt dålig stämning vilket leder till år två i HA med halverad publik.
Säsongen 22/23
Ända orsaken att han var lite sämre var för att han var slutkörd så jag är inte orolig över Lindboms psyke eller att han inte kommer tillbaka till sitt esse. Han har ju mycket att fortsätta att bevisa inför framtiden p.g.a. han är draftad så dåligt så han har verkligen en stor orsak att försätta att bevisa sig.Vikas skrev: ↑2023-01-05 23:16:09 Får hoppas Lindbom har bättre psyke än de flesta. Missar medalj efter att ha släppt in 8 mål i sista matchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Stockholmshockeyn är död.
Vi har kastat bort vår enskilt bästa chans fullständigt och fr.o.m nästa säsong kommer vi vara ner i samma ekonomiska träsk som alla andra icke-klubbar.
Vad ger vi det, 5 säsonger innan konkurs?
Vi har kastat bort vår enskilt bästa chans fullständigt och fr.o.m nästa säsong kommer vi vara ner i samma ekonomiska träsk som alla andra icke-klubbar.
Vad ger vi det, 5 säsonger innan konkurs?
Säsongen 22/23
Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Sjukt att Falk är vår bästa forward ikväll.
Säsongen 22/23
– Vi i Djurgården Hockey behöver en spelvision, en spelidé, som bygger på olika dimensioner, som bygger på olika delar. I grund och botten ska inte det bero på om det är Linus Hultström eller Olle (Alsing) eller om det råkar vara (Tobias) Ekberg eller (Marcus) Högström eller någon annan spelare. Vi har en vision om det spel vi vill spela och den ska de här olikheterna anpassa sig till och rätta in sig efter. Då blir vi framgångsrika, framåtlutade, presterar bättre och gör utvecklingsresor. Vår vision är likadan 2018/2019 då vi gick till SM-final som den är idag 2020/2021 om än att det är 13-14 spelare utbytta.
Tobias Pehrsson
Tobias Pehrsson
The DIF ONE
Säsongen 22/23
Falk och Munther får (G)
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 22/23
KGklintan85 skrev: ↑2023-01-06 19:15:45 Jag tycker mest synd om personer som lägger pengar på att stötta detta lag och sen så spelar de såhär kasst. Det är ett slag i ansiktet på dem. Det behövs göras av med fler spelare för att rädda någon typ av heder i detta lagbygge. K-G verkar mindre och mindre kompetent för detta jobb.
Menar du den förvirrade tomten i tofflor och mjukisbyxor ?
The DIF ONE
Säsongen 22/23
Du kan ju posta det där inlägget ungefär tre gånger till.. minst..GULD skrev: ↑2023-01-06 19:30:36 – Vi i Djurgården Hockey behöver en spelvision, en spelidé, som bygger på olika dimensioner, som bygger på olika delar. I grund och botten ska inte det bero på om det är Linus Hultström eller Olle (Alsing) eller om det råkar vara (Tobias) Ekberg eller (Marcus) Högström eller någon annan spelare. Vi har en vision om det spel vi vill spela och den ska de här olikheterna anpassa sig till och rätta in sig efter. Då blir vi framgångsrika, framåtlutade, presterar bättre och gör utvecklingsresor. Vår vision är likadan 2018/2019 då vi gick till SM-final som den är idag 2020/2021 om än att det är 13-14 spelare utbytta.
Tobias Pehrsson