Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Olon

Inlägg av Olon »

Rolv skrev: 2023-01-03 15:19:19
benganfs skrev: 2023-01-03 15:02:18
Jim Morrison skrev: 2023-01-03 14:42:38 KG kommenterar Tim. Säger att han haft mängder av chanser och sjunkit i hierarkin hos båda huvudtränarna den här säsongen.

https://hockeynews.se/articles/27065/
Kanske är naiv nu men jag tycker inte att vejdemo är något vi behöver. Jag tycker vi saknar någon som gör våra skitmål vejdemo känns mer som en norman i spelsättet.
Har han ens fått chansen efter tränarbytet? Han har producerat så dåligt med tanke på förutsättningarna han har fått? Enligt artikeln har han fått bland forwards 8:e mest istid. Är det att få chansen? Ändå ligger han 5:a i den interna poängligan, med lika många poäng som den som ligger 4:a.

Är egentligen bara 3 spelare som sticker ut i poängligan (OL, MK och DB). Dessa loggar troligtvis betydligt mer istid.

Vad som sägs i den artikeln köper jag inte....
Han har fått chansen att spela trots upprepande misstag som inte ens inlånade spelare från Hockeyettan gör. Det är väl ok om du är en spelare som faktiskt producerar emellanåt, typ Dick i någorlunda prime, men Tim är en "high risk/low reward"-spelare den här säsongen. Otroligt vad enögda vissa supportrar är. Tim har en skridskoåkning och teknik på NHL-nivå, men utan ett uns hockey-smartness så funkar det inte. Spelförståelsen är tyvärr kvar på juniornivå, och om han vill uppnå sin potential så behöver han nog börja bli lite ödmjuk och fundera på varför han snittar två klubbar per säsong under sin seniorkarriär.
Olon

Inlägg av Olon »

Jimmy Peterson skrev: 2023-01-03 12:46:03 Inte förvånande att Tim lämnar utifrån speltiden. Är inte heller förvånad över att han inte fått spela mer. Hans hemjobb har varit rentav dåligt i många matcher, han tar för långa byten, orkar inte hem och byter istället mitt i motståndarnas anfall. Det har upprepats hela säsongen. Därtill är han svår att spela med. Fart har han och han är kvick med kroppsfinter och klubban. Zoningångar är han grym på. Men det hjälper inte när han inte spelar pucken i rätt läge eller skjuter bättre än han gjort.

Visst vill man ha en spelartyp som Tim som kan bryta mönster – men han har som sagt hittills gjort det även på ett negativt sätt. Vi behöver helt enkelt hitta nästa Tim som är på väg upp i karriären och som har högre utväxling.

Tycker med andra ord att det är helt rätt att bryta med Tim. Vi kommer att sakna spelartypen, men inte spelaren.
Bästa inlägget hittills angående detta. Håller med om allting.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hepsnastian »

Låter ju onekligen som att vejde ligger närmst som nyförvärv, om man läser kgs uttalande.
Oklart dock vad vi kan förvänta oss.
Gamla Djurgårdsspelare, eller bra spelare öht har ju en tendens att underprestera i DIF.

Kan han bli viktig i ett slutspel? För startsträckan lär vara ett dussin matcher.
Delägare
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Ett jävla gnäll på Tim av alla kappvändare här inne. Vad har the "untouchable" Berglund egentligen gjort för bra. Dålig på rören, vinner inga närkamper, dåligt spelsinne men just det han är Challes son så han kan vi inte röra ungefär samma resonemang som jag förde några år sen om den i mitt tycke totalt oduglige Adam Falk men då skyndade som vanligt forumets riddare ut till försvar för honom och sa ja där har vi en blivande storspelare
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Väntar med att kasta spjut i kuvösen, eftersom jag inte är insatt i alla detaljer.
Känslan är att Tim brukar byta klubb när det börjar gå emot lite, dvs det kanske inte enbart DIF:s val, tänker att han kanske varit Gnäll-Bengt på alla träningar

Jag gillar också hans energi och fart, lätt att se varför många värderar honom som en toppspelare, det ser liksom bra ut.
Men jag tycker Tim får väldigt lite uträttat (även då han fått mer speltid), han håller mest till på utsidan/ där det finns öppen fri is att åka på och släpper i princip aldrig ifrån sig pucken

Men ja, jag har ju också en rad namn som borde fått lämna före Tim, om det ”bara” var det handlade om
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-03 15:59:07 Ett jävla gnäll på Tim av alla kappvändare här inne. Vad har the "untouchable" Berglund egentligen gjort för bra. Dålig på rören, vinner inga närkamper, dåligt spelsinne men just det han är Challes son så han kan vi inte röra ungefär samma resonemang som jag förde några år sen om den i mitt tycke totalt oduglige Adam Falk men då skyndade som vanligt forumets riddare ut till försvar för honom och sa ja där har vi en blivande storspelare
Inte ens i närheten av samma spelartyp och förväntningar. Sjukt vad mycket skit det slängs på Emil ändå, som är typisk 4e-lina spelare. Det är inte som att ledningen valde mellan Tim och Emil när dom sade upp Tims kontrakt
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-03 16:07:40 Väntar med att kasta spjut i kuvösen, eftersom jag inte är insatt i alla detaljer.
Känslan är att Tim brukar byta klubb när det börjar gå emot lite, dvs det kanske inte enbart DIF:s val, tänker att han kanske varit Gnäll-Bengt på alla träningar

Jag gillar också hans energi och fart, lätt att se varför många värderar honom som en toppspelare, det ser liksom bra ut.
Men jag tycker Tim får väldigt lite uträttat (även då han fått mer speltid), han håller mest till på utsidan/ där det finns öppen fri is att åka på och släpper i princip aldrig ifrån sig pucken

Men ja, jag har ju också en rad namn som borde fått lämna före Tim, om det ”bara” var det handlade om
Tim har hög potential det såg man i SHL förra säsongen men han har inte alls kommit upp i det under denna säsong och har därför åkt längre ner i systemet. Så jag tror att båda parter kom överens om att ingen av dem är nöjda över säsongen och att det var bäst att gå skilda vägar. Tim p.g.a. att han inte fick speltid och fick spela i de sämre kedjorna. DIF p.g.a. man värvade Tim för att han skulle varit i en högre kedja och att han inte har spelstilen eller lönen för att spela i de sämre kedjorna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Kalle Östman i första pp i lyxand, annan roll än hos oss
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Olon skrev: 2023-01-03 15:49:09
Jimmy Peterson skrev: 2023-01-03 12:46:03 Inte förvånande att Tim lämnar utifrån speltiden. Är inte heller förvånad över att han inte fått spela mer. Hans hemjobb har varit rentav dåligt i många matcher, han tar för långa byten, orkar inte hem och byter istället mitt i motståndarnas anfall. Det har upprepats hela säsongen. Därtill är han svår att spela med. Fart har han och han är kvick med kroppsfinter och klubban. Zoningångar är han grym på. Men det hjälper inte när han inte spelar pucken i rätt läge eller skjuter bättre än han gjort.

Visst vill man ha en spelartyp som Tim som kan bryta mönster – men han har som sagt hittills gjort det även på ett negativt sätt. Vi behöver helt enkelt hitta nästa Tim som är på väg upp i karriären och som har högre utväxling.

Tycker med andra ord att det är helt rätt att bryta med Tim. Vi kommer att sakna spelartypen, men inte spelaren.
Bästa inlägget hittills angående detta. Håller med om allting.
Instämmer helt!
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Vi är med i racet om Brickley intressant!

https://vt.se/bli-prenumerant/artikel/r ... 2m2kr_s_22
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

peter johansson skrev: 2023-01-04 16:15:44 Vi är med i racet om Brickley intressant!

...Men Modoröv ligger i poolposition gällande Brickley
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Donkels-3.0 skrev: 2023-01-04 17:04:22
peter johansson skrev: 2023-01-04 16:15:44 Vi är med i racet om Brickley intressant!

...Men Modoröv ligger i poolposition gällande Brickley
Får väl hoppas att Huvudstaden lockar mer.
Verkar ha bra stats.
Delägare
Daven

Inlägg av Daven »

Brickley - Elliott
Schilling - Karlsson
Arnesson - Alm/Odelius/Hammarlund

Stabilt.
benganfs

Inlägg av benganfs »

benganfs skrev: 2023-01-02 13:33:44 FW :

NY - Krüger - Danielsson
Liss - Rensfeldt - klasen
Norman- Nilsson - Brodin
Jvm kedjan sen ha Blomgren som reserv. Låna ut berglund & Forsberg

Backar

Elliott - Arnesson
Shilling - ny
Karlsson - Alm
Hammarlund.. låna ut falk

Det lär inte hända men det hade varit trevligt.
Kanske ligger nåt i det ändå!
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Brinkley är överens med Modo. I alla fall muntligt. Vem ska kunna rubba detta lag. Inte DIF om det ser ut såhär.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst