Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Andspe skrev: 2023-01-01 15:38:16 Varför? Måste ju ha att göra med någon påväg in? Annars är det inte försvarbart? Inte just nu.. sen förstår jag inte varför han inte fått chansen på riktigt med Brodda och Norman. Det lilla vi fick se under Fagervall var grymt.
Fagervall sa ju även han att det var ett "sparkapital" . Han var omtyckt.

Som ngn nämnde. Om detta är för att "ordna löneutrymme ". För Sören eller liknande spelare. Så går det att förstå. Iannatfall blir det tufft att förklara varför? Med tanke på det manfall vi haft. Samt det finns andra forwards i truppen som man heller ser ska lämna.
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jsson »

Någon som vill köpa en Retro Söderlund-tröja? :(
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Daven

Inlägg av Daven »

Den såg man inte komma. Sörensen på G?
JiWe

Inlägg av JiWe »

Osten östlund skrev: 2023-01-01 15:47:29
Andspe skrev: 2023-01-01 15:38:16 Varför? Måste ju ha att göra med någon påväg in? Annars är det inte försvarbart? Inte just nu.. sen förstår jag inte varför han inte fått chansen på riktigt med Brodda och Norman. Det lilla vi fick se under Fagervall var grymt.
Fagervall sa ju även han att det var ett "sparkapital" . Han var omtyckt.

Som ngn nämnde. Om detta är för att "ordna löneutrymme ". För Sören eller liknande spelare. Så går det att förstå. Iannatfall blir det tufft att förklara varför? Med tanke på det manfall vi haft. Samt det finns andra forwards i truppen som man heller ser ska lämna.
Tror inte det är svårare än att han själv ville lämna. Trist kan jag tycka med en del fina egenskaper men samtidigt så gäller det att gnugga på med den roll/istid man får.. eller så söker man sig någon annanstans.

En självklar topp-6 är jag inte så säker på att han är med alla friska och att han inte får så särskilt mycket mer speltid det senaste trots all frånvaro säger en hel del. Inte Garpens kille helt enkelt.

God lycka vart det nu än när av och välkommen åter!!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Mycket märkligt... Vi kanske har någon 44-åring med betong-grillor på G!
Användarvisningsbild
bbjs
Säsongskort: Ja

Inlägg av bbjs »

Tim - ett stort tack å lycka till... ut å lek men kom för fan hem snart igen !!!!

Finns inte på min världskarta att en med ett så enormt hjärta för skölden
väljer att frivilligt lämna mitt i den viktigaste säsong han spelat... ska bli
intressant att se vad K-G å Garpen har i stället.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

IDIOTFÖRENING!!

Fullständiga jävla galningar. Skrämma bort lagets överlägset bästa spelare, dessutom var han unik i sättet han på egen hand enkelt kunde bära in puck och sätta upp sina medspelare om dom vore skickliga nog att hänga med i hans tempo. Men att spela honom ihop med Emil fucking Berglund har ju knappast gjort det enkelt att producera. Klart han ville bort tillslut, men den omgivningen står hans karriär bara och stampar på samma ställe. Han förtjänar bättre.

Förstår att vi hamnat där vi hamnat med såhär många jävla idioter i föreningen.
Spela fult
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Buford skrev: 2023-01-01 16:02:58 Mycket märkligt... Vi kanske har någon 44-åring med betong-grillor på G!
Du behöver inte lägga till ”åring”.
Det räcker med en 44 med betonggrillor….och det har vi redan.
wardo

Inlägg av wardo »

Den här såg man inte komma.. Måste vara på Tims initiativ.

Jag har dock svårt att se att pengarna ska användas för Sörensen.

Oavsett så känns det riktigt bittert med att vi inte fick ut mer av Tim. En del tycker att han skulle spelat högre upp i hierarkin, men i ärlighetens namn var han katastrof varenda gång han spelade med #32 & #34.

Man kan ju inget annat än att önska Tim lycka till och hoppas på ett återseende när vi är en trappa upp.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Har någon koll på va tim söderlunds lön var ?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Plocka bort Liss istället jävla idioter. Jag blir rent ut sagt ledsen att det är TIM som får gå…
När Liss är ett sånt jävla sänke,, han kan ingenting förutom att skjuta. Ska vi ha en spelare i truppen som är så jävla beroende av att pucken ska hamna precis rätt på hans blad i precis rätt läge för att det ska komma någonting alls från den spelaren? Dessutom är det sååå jävla lättläst vad som ska hända när Liss är på isen, alla motståndare veeet att det är LISS som ska skjuta…… snälla ledningen, det FINNS andra som kan skjuta.
Plocka bort Liss för att skapa löneutrymme istället!
benganfs

Inlägg av benganfs »

Knickedick skrev: 2023-01-01 16:16:05 Plocka bort Liss istället jävla idioter. Jag blir rent ut sagt ledsen att det är TIM som får gå…
När Liss är ett sånt jävla sänke,, han kan ingenting förutom att skjuta. Ska vi ha en spelare i truppen som är så jävla beroende av att pucken ska hamna precis rätt på hans blad i precis rätt läge för att det ska komma någonting alls från den spelaren? Dessutom är det sååå jävla lättläst vad som ska hända när Liss är på isen, alla motståndare veeet att det är LISS som ska skjuta…… snälla ledningen, det FINNS andra som kan skjuta.
Plocka bort Liss för att skapa löneutrymme istället!
Känns lite dumt att ta bort en sån leder våran interna poängliga eller?
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gutesäck »

Buford skrev: 2023-01-01 16:02:58 Mycket märkligt... Vi kanske har någon 44-åring med betong-grillor på G!
Ja, finns det någon son till någon gammal trotjänare där ute ? Hög risk att han i så fall ansluter....
Drömmen är ju Hank men det kan man ju glömma.

Det här öppnar tyvärr upp för dom direkt usla spelarna vi har att få spela även andra delen av säsongen. Hoppas innerligt att vi har något bra på gång in.
Söderlund är ju knappast sämre eller en större säkerhetsrisk än riktiga medelmåttor såsom Berglund, Hammarlund (snygg ass till målet där i derbyt förresten!) Forsberg, Shlyter och den senaste junioren med det finska namnet, som dock är klart ursäktad pga ålder och brist på rutin. Men han har ju bidragit med mer positivt spel och poäng än 26, vilket i och för sig exakt vem som helst skulle göra med den istiden.

Citerar Fotbollens förbundskapten, en passning till KG.
"-Man får inte hamna i ett nostalgiläge, där man hoppas och önskar att en spelare ska prestera bara för att han har en stark koppling till klubben ELLER ANNAT, De bästa ska spela."

Kärlek och ljus 🕯️😘♥️ tillsammans ♥️
benganfs

Inlägg av benganfs »

Jag gillade tim också men jag tycker också han tappade väldigt mycket puck vid dumma tillfällen. Ofta vid våran blå.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ja...det var väl inte den nyårsraketen man ville se.
Låst