Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av sauron »

Jag hävdar fortfarande att matchen bör spelas om, då domarn klart har sympatier för kolsäckarna, det står till och med i ha's riktlinjer. 7 säsonger och ett "a", mycket tydligare än så kan det inte bli.

Han "missar" för mycket för att det bara ska vara en slump.

Kalla mig gärna konspiratorisk, men det här är inte ok någonstans.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2022-12-30 00:03:18
Donkels-3.0 skrev: 2022-12-29 23:47:39
Nattuggla_ skrev: 2022-12-29 23:45:12 Skrämmer mig något att det kan bli aik i slutspelet om tabellen är någorlunda intakt.
Tar de play-in och vi hamnar Topp-3 så är det en rätt stor chans att det blir dem i kvart redan.

Mkt kan hända tills dess, men det vore fan en mardröm.
...inget hos deras skitlag skrämmer nig
Inte laget i sig, men att så fort vi lirar mot dem så höjer de sig 5 snäpp och vi sänker oss till deras nivå. Det blir jämna matcher, något som verkar passa dem bättre, iallafall om de lyckas spela som idag.

Sen såg jag endå detta:
Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare. Spelas i bäst av fem matcher (H-H-B-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till semifinal.

Så det känns inte som om gnaget blir aktuellt i första omgången av slutspelet endå, om vi klarar oss inom Topp-3.
Jag vill verkligen inte möta gnaget i ett slutspel. Risk att vi kör slut på oss helt.
Mycket viktigt att sluta top 2 och få välja ett litet sämre/lättare motstånd.
Kunna undvika typ AIK och Västerås i en kvart.

Jag kommer aldrig förstå snacket ” om man ska vinna så måste man ju kunna slå alla lag”.
Det stämmer ju verkligen inte alls. Finns väl inga slutspel där man någonsin behövt vinna över alla lag?

Kolla Håves bekväma resa till finalen ifjol samtidigt som Löven fick stånga sig blodiga mot Modo.
Året före körde Löven slut på bensinen mot Biken och Timrå behövde inte förta sig i finalen.
I år kan Modo komma rätt utvilade till finalen, medan alla våra gubbljumskar riskerar vara slutkörda om vi lyckas krångla oss vidare dit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-30 01:27:59
Nattuggla_ skrev: 2022-12-30 00:03:18
Donkels-3.0 skrev: 2022-12-29 23:47:39
Nattuggla_ skrev: 2022-12-29 23:45:12 Skrämmer mig något att det kan bli aik i slutspelet om tabellen är någorlunda intakt.
Tar de play-in och vi hamnar Topp-3 så är det en rätt stor chans att det blir dem i kvart redan.

Mkt kan hända tills dess, men det vore fan en mardröm.
...inget hos deras skitlag skrämmer nig
Inte laget i sig, men att så fort vi lirar mot dem så höjer de sig 5 snäpp och vi sänker oss till deras nivå. Det blir jämna matcher, något som verkar passa dem bättre, iallafall om de lyckas spela som idag.

Sen såg jag endå detta:
Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare. Spelas i bäst av fem matcher (H-H-B-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till semifinal.

Så det känns inte som om gnaget blir aktuellt i första omgången av slutspelet endå, om vi klarar oss inom Topp-3.
Jag vill verkligen inte möta gnaget i ett slutspel. Risk att vi kör slut på oss helt.
Mycket viktigt att sluta top 2 och få välja ett litet sämre/lättare motstånd.
Kunna undvika typ AIK och Västerås i en kvart.

Jag kommer aldrig förstå snacket ” om man ska vinna så måste man ju kunna slå alla lag”.
Det stämmer ju verkligen inte alls. Finns väl inga slutspel där man någonsin behövt vinna över alla lag?

Kolla Håves bekväma resa till finalen ifjol samtidigt som Löven fick stånga sig blodiga mot Modo.
Året före körde Löven slut på bensinen mot Biken och Timrå behövde inte förta sig i finalen.
I år kan Modo komma rätt utvilade till finalen, medan alla våra gubbljumskar riskerar vara slutkörda om vi lyckas krångla oss vidare dit.
Helt enig,
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Jag skulle vilja se AIK möta ett DIF med ett fullt lag. Inte så konstigt att de var bra igår med så många ordinarie spelare borta i DIF och ändå hade de svårt att vinna matchen. Om man får möta AIK senare med förhoppningsvis ett helt lag så kommer det inte vara några problem. Man såg ju matchen senast när de vann med 5-2 fast de hade massa spelare borta så vann de rätt enkelt. Ont om folk i DIF var ända orsaken till att AIK vann igår och då var det ändå jämt.

När det kommer till slutspel så möter jag hellre AIK än lag som Kristianstad och Almtuna som inte har något att förlora som bara kan spela avslappnat. Och Almtuna verkar vara mardröm för DIF denna säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Sorry om det redan finns en post på detta ä, men saxat från AB
Ifrågasättandet av valet av rättskipare till matchen får domarbasen Björn Wettergren att gå i taket.
”Jag är så less på den här respektlösheten mot domarna. Det här är en proffsliga. Stefan är ett proffs. Ingen ifrågasätter om Olle Liss skulle försöka göra självmål med flit när Djurgården möter Björklöven bara för han har ”historik” där.
Va? Hade INGEN ifrågasatt om Liss försökt att göra självmål? Kanske en av de sämre jämförelser jag någonsin läst i något sammanhang.

Det är klart att domarna är proffs (de som faktiskt är fullt anställda) men varje normalt funtad människa förstår ju att det kommer bli snack i det här läget. Sen är det kanske som sagt inget reellt problem men det går att undvika spekulationerna väldigt enkelt.

Nej, att Wessner dömer BIK ibland är inte samma sak även om jag kan tycka att han i största möjliga mån ska undvika det.
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 22/23

Inlägg av sauron »

crike skrev: 2022-12-30 14:57:39 Sorry om det redan finns en post på detta ä, men saxat från AB
Ifrågasättandet av valet av rättskipare till matchen får domarbasen Björn Wettergren att gå i taket.
”Jag är så less på den här respektlösheten mot domarna. Det här är en proffsliga. Stefan är ett proffs. Ingen ifrågasätter om Olle Liss skulle försöka göra självmål med flit när Djurgården möter Björklöven bara för han har ”historik” där.
Va? Hade INGEN ifrågasatt om Liss försökt att göra självmål? Kanske en av de sämre jämförelser jag någonsin läst i något sammanhang.

Det är klart att domarna är proffs (de som faktiskt är fullt anställda) men varje normalt funtad människa förstår ju att det kommer bli snack i det här läget. Sen är det kanske som sagt inget reellt problem men det går att undvika spekulationerna väldigt enkelt.

Nej, att Wessner dömer BIK ibland är inte samma sak även om jag kan tycka att han i största möjliga mån ska undvika det.
Exakt så! Lärking fick ju till slut inte döma mot oss längre.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Gällande domarfrågan så vore min dröm att varje lag fick välja bort en domare som inte får döma lagets matcher. Sedan får förbundet/HA/SHL eller vad det är välja fritt vilka som ska döma en match.

Alla lag har nog en domare dom känner inte är opartisk och detta skulle vara riktigt bra. Lite som i E-sporten där lag kan få välja bort en bana att spela och sedan lottas resten.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Det finns ju domare i detta HA som har dömt oss värre än den igår.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

crike skrev: 2022-12-30 14:57:39 Sorry om det redan finns en post på detta ä, men saxat från AB

Vilken jävla pajas till domarbas, ska den komma och snacka om respekt?!? Redan det är extremt oprofessionellt och direkt oförskämt! Stefan Johansson bevisar ju dessutom att han är oprofessionell och olämplig när han inte avstod från att döma den matchen! T.o.m kuben hade den goda smaken att avstå från att döma Brynäs matcher eftersom han är från Gävle.. Att Björn Wettergren inte ser det olämpliga i att Stefan Johansson dömer en av gnhets matcher, och DESSUTOM en match mot ärkefienden DIF visar på bristande begåvning...
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Mattias_87 skrev: 2022-12-30 17:40:26 Gällande domarfrågan så vore min dröm att varje lag fick välja bort en domare som inte får döma lagets matcher. Sedan får förbundet/HA/SHL eller vad det är välja fritt vilka som ska döma en match.

Alla lag har nog en domare dom känner inte är opartisk och detta skulle vara riktigt bra. Lite som i E-sporten där lag kan få välja bort en bana att spela och sedan lottas resten.
Vill påstå att jag hört att någon av ligorna längre söderut har det så. Mins inte vilken nu.
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

Mattias_87 skrev: 2022-12-30 17:40:26 Gällande domarfrågan så vore min dröm att varje lag fick välja bort en domare som inte får döma lagets matcher. Sedan får förbundet/HA/SHL eller vad det är välja fritt vilka som ska döma en match.

Jag har velat samma sak i flera år, men med två domare istället för en, dessutom så borde det gå att anmäla situationer där domarna agerar tveksamt så att det kan bli en utredning så att det förhoppningsvis kan bli lite högre kvalitet på den svenska domarkåren...
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

HCCL skrev: 2022-12-30 19:32:51

Vilken jävla pajas till domarbas, ska den komma och snacka om respekt?!? Redan det är extremt oprofessionellt och direkt oförskämt! Stefan Johansson bevisar ju dessutom att han är oprofessionell och olämplig när han inte avstod från att döma den matchen! T.o.m kuben hade den goda smaken att avstå från att döma Brynäs matcher eftersom han är från Gävle.. Att Björn Wettergren inte ser det olämpliga i att Stefan Johansson dömer en av gnhets matcher, och DESSUTOM en match mot ärkefienden DIF visar på bristande begåvning...
Exakt så den där usla ormen till domarbas borde omedelbart ta sitt pick ock pack och avgå klart olämplig på sin post men det börjar bli legio i det här landet att för många uppblåsta och uppenbarligen inkompetenta individer hamnar på fel poster

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Modo är inget jävla självspelande piano, vi har all chans i världen om vi fortsätter få ordning på grejorna sakta men säkert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kan ställa till problem även om vi bara får välja bort en domare. Väljer vi bort två per lag kan det bli riktigt tokigt.
Kan bli ett jäkla pusslande med att fördela domare. Sedan ett onödigt dyrt resande.

I mina ögon hade domaren inte ett skit med att vi förlorade. Däremot antydde Garpen det i intervjun efter matchen.
Han tyckte att AIK fick spela för hårt framför målen.

Hockeysverige har de domare vi förtjänar, varken mer eller mindre. Är det något som borde diskuteras så är det hur många ungdomsdomare som slutar pga all skit de får höra från ledare och föräldrar.

Jag ser gärna att man framför domarkritik från lagen internt. Inte för att skydda domarna i Allsvenskan och SHL. Utan för att inte normalisera domarföraktet till föräldrar/ ledare/ spelare runt om i Hockeysverige som sitter och tittar på och hör och ser hur idolerna uppträder.

Sedan tycker jag det är en annan sak att skriva av sig på ett supporterforum än att stå i cmore direktsändning och kritisera.
Här på forumet ska det vara högt i tak och livliga och heta diskussioner. :)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

#10 skrev: 2022-12-31 10:25:45 Modo är inget jävla självspelande piano, vi har all chans i världen om vi fortsätter få ordning på grejorna sakta men säkert.
Ja alltså får vi igång ett ens hyggligt spel som vi kan upprätthålla över nästan 60 min de allra flesta matcherna blir vi svåra som fan att slå tror jag. Känns som vi är på väg framåt jämfört början av säsongen. Man får som sagt inte glömma att vi inte torskat med mer än 1 mål på hela säsongen trots den ojämna nivån i spelet.

En rimligare frånvarolista så vi kan spela ihop 2 PP-uppställnigar där vi inte måste ändra i båda varje match hade dock varit skönt. Nu har vi inte fått några sköna gratispoäng alls sen garpen tog över.
Skriv svar