Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Skön vinst idag och ett helt annat kämpande DIF nu i jämfört med senaste matchen mot AIK när man tappade allt i tredje. Mycket positivt har hänt sen Garpenlöv tog över men det mest positiva är nog att man spelar enklare och också kan spela på ledningen. Danielsson försätter att vara en positiv värvning han gör poäng och kämpar och sliter lite som jag hade önskat att Klasen skulle vara. Och Kapten Krüger visar verkligen vägen med sitt ledarskap något som DIF verkligen inte hade förra säsongen. Brodin kämpar och sliter som vanligt en riktig järnkamin och Liss försätter vara en härlig Power forward med många bra tacklingar men också många viktiga poäng. Och skönt att äntligen Rensfeldt är tillbaka för han är otroligt viktig i detta lag både med sina ledaregenskaper men också med sitt slit på isen. Galadja har skött sig bra i Lindboms frånvaro.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Magnutz

Säsongen 22/23

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Har jag förstått det rätt att Hedström nu är petad av Hammarlund och de rentav byter plats? Vem såg den komma?
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2022-12-28 21:44:48 Har jag förstått det rätt att Hedström nu är petad av Hammarlund och de rentav byter plats? Vem såg den komma?
Hedström är väl inte petad så, men känns väl lite mindre aktuell för tillfället
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Hedström spelade för Tyresö/Hanviken idag. Verkar som han gjorde noll poäng men var inne på två mål bakåt.

https://stats.swehockey.se/Game/LineUps/764208
Expert.
thelinho

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Sväva i det blå
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Nästkommande matcher:
Västerås
Björklöven
Mora
Karlskoga
Modo
Modo
Björklöven

Det är minst 6 förluster där med det spelet vi såg idag.
Usla pack.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

Tycker vi ska ansöka om att Fimpen Eklund får döma nästa derby.

Herregud, hur tänker man?
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Hammarlund gör några stora misstag i denna match idag. Jag vet inta vad som är orsaken till denna dåliga match idag för det kan ju inte bara bero på att man tappar Kruger och Brodin för man ska kunna klara sig en match utan två spelare särskilt mot ett så dåligt lag so AIK. Jag hoppas att det var många spelare som kände sig lite småsjuka idag annars är den en katastrofal match.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
thelinho

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

Nattuggla_ skrev: 2022-12-29 21:40:19 Nästkommande matcher:
Västerås
Björklöven
Mora
Karlskoga
Modo
Modo
Björklöven

Det är minst 6 förluster där med det spelet vi såg idag.
Usla pack.

Du förstår väl själv att spelet kommer se bättre ut när halva laget är tillbaka? Hade varit en bragd ifall vi vunnit dagens match utan Brodda och Kruger.

Viktigt att vi inte gräver ner oss nu utan istället tar med oss allt som sett bättre ut senaste perioden. Räknar med att Juniorerna är tillbaka till Mora 11/1. Alltså två ”tuffa” matcher till med begränsad trupp, men rimligtvis har vi ovannämnda tillbaka då.

22/2 2023 spelar vi mot AIK för kanske sista gången någonsin igen. Låt oss begrava packen där och då, en gång för alla.
Sväva i det blå
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

MoDo skulle spela hem rekordet, men tydligen var det för mkt för dom mot nykomlingen….
Daven

Säsongen 22/23

Inlägg av Daven »

Utvisningen Liss tar är så otroligt jävla korkad.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Skrämmer mig något att det kan bli aik i slutspelet om tabellen är någorlunda intakt.
Tar de play-in och vi hamnar Topp-3 så är det en rätt stor chans att det blir dem i kvart redan.

Mkt kan hända tills dess, men det vore fan en mardröm.
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Nattuggla_ skrev: 2022-12-29 23:45:12 Skrämmer mig något att det kan bli aik i slutspelet om tabellen är någorlunda intakt.
Tar de play-in och vi hamnar Topp-3 så är det en rätt stor chans att det blir dem i kvart redan.

...inget hos deras skitlag skrämmer nig
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Donkels-3.0 skrev: 2022-12-29 23:47:39
Nattuggla_ skrev: 2022-12-29 23:45:12 Skrämmer mig något att det kan bli aik i slutspelet om tabellen är någorlunda intakt.

...inget hos deras skitlag skrämmer nig
Inte laget i sig, men att så fort vi lirar mot dem så höjer de sig 5 snäpp och vi sänker oss till deras nivå. Det blir jämna matcher, något som verkar passa dem bättre, iallafall om de lyckas spela som idag.

Sen såg jag endå detta:
Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare. Spelas i bäst av fem matcher (H-H-B-B-H). Högst rankade lagen i tabellen har hemmaplansfördel. Vinnarna går vidare till semifinal.

Så det känns inte som om gnaget blir aktuellt i första omgången av slutspelet endå, om vi klarar oss inom Topp-3.
Skriv svar