Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

klintan85 skrev: 2022-12-23 00:35:33
Jim Morrison skrev: 2022-12-22 19:21:46
Cyber skrev: 2022-12-22 18:45:21
Jim Morrison skrev: 2022-12-22 15:55:59

Oj. Alm också såklart.

Poängen var att vår backuppsättning räcker gott och väl. Hammarlund ger en bra bredd.
Gott och väl för vad? Tar MoDo Brickley så har de han, Ingman, Berg Näsén och Bernhardt. Sjuk uppsättning på allsvensk nivå. Bakom de fem kaptenen Wahlberg, broder Folin och juniorlandslagsmannen Norén. Där Norén är typ åttondeback trots att han är med i JVM.
Och sedan har man Styf utlånad som är den som spelar mest I hela vita Hästens lag.

Ser inte att DIF är på samman planhalva där.
Vi kan ju inte ta Brickley bara för att inte Modo ska ta honom. Vi har spenderat väldigt mycket pengar utöver budget redan.

Bild

Plus en utköpt tränare på ett flerårigt kontrakt plus att Brickley skulle kosta 500k-1miljon i utköp och 250k+ i månadslön. Och han är inte ens så bra.
Den lönen är verkligen inte Klasen värd. Då får han börja producera rejält om han ska lönsam. Jag var väldigt kritisk innan till at signa Klasen och hittills har han verkligen inte gjort något för att ändrat min åsikt. Detta jobb som klasen gör kan man ha fått ifrån en junior för mycket mindre pengar. Jag tycker att Danielsson har gjort mer nytta i DIF än vad Klasen har gjort på den korta tid som han har varit här.
För tidigt att säga vad Klasen är värd eller inte. Håller med om att det känns oerhört dyrt, men är övertygad om att det, i ett avgörande slutspelsskede, kommer visa sig att Klasen varit värd varenda krona, om inte mer. Har redan sett kaptenssignaler från honom i båset. Det är en fenomenal hockeyspelare som besitter starka ledaregenskaper. Han vaknar det är dags.

Remind me of this en solig vårdag i slutet av april.
Sväva i det blå
EspenK

Inlägg av EspenK »

Pp har ju tvärdött sedan Ytterell försvann. Jag är helt för en all fw uppställning.

Första PP: Liss, Klasen, Nicky D, Kruger, Brodda

Andra PP: Öhgren,Östlund,Norman,Lekkerimäki, Valfri kanadensisk back.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Oj. Alm också såklart.

Poängen var att vår backuppsättning räcker gott och väl. Hammarlund ger en bra bredd.
Gott och väl för vad? Tar MoDo Brickley så har de han, Ingman, Berg Näsén och Bernhardt. Sjuk uppsättning på allsvensk nivå. Bakom de fem kaptenen Wahlberg, broder Folin och juniorlandslagsmannen Norén. Där Norén är typ åttondeback trots att han är med i JVM.
Och sedan har man Styf utlånad som är den som spelar mest I hela vita Hästens lag.

Vi kan ju inte ta Brickley bara för att inte Modo ska ta honom. Vi har spenderat väldigt mycket pengar utöver budget redan.

Bild

Plus en utköpt tränare på ett flerårigt kontrakt plus att Brickley skulle kosta 500k-1miljon i utköp och 250k+ i månadslön. Och han är inte ens så bra.
Den lönen är verkligen inte Klasen värd. Då får han börja producera rejält om han ska lönsam. Jag var väldigt kritisk innan till at signa Klasen och hittills har han verkligen inte gjort något för att ändrat min åsikt. Detta jobb som klasen gör kan man ha fått ifrån en junior för mycket mindre pengar. Jag tycker att Danielsson har gjort mer nytta i DIF än vad Klasen har gjort på den korta tid som han har varit här.
Samtidigt var de det som krävdes för att få han att lira i ssk. Han spelar nog billigare iom att han har chans att få spela shl med oss med. Så såg det verkligen inte ut för ssk då.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Andspe skrev: 2022-12-23 09:23:43 Samtidigt var de det som krävdes för att få han att lira i ssk. Han spelar nog billigare iom att han har chans att få spela shl med oss med. Så såg det verkligen inte ut för ssk då.
Det är nog en snarlik lön och utköpssumman till Visp är ju densamma för båda klubbarna liksom. Men känner man att man har råd så är han ju värd det. Han kan vara tungan på vågen i ett slutspel och kommer nog börja varva upp andra halvan av säsongen oavsett.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

thelinho skrev: 2022-12-23 00:55:23

Oj. Alm också såklart.

Bild

För tidigt att säga vad Klasen är värd eller inte. Håller med om att det känns oerhört dyrt, men är övertygad om att det, i ett avgörande slutspelsskede, kommer visa sig att Klasen varit värd varenda krona, om inte mer. Har redan sett kaptenssignaler från honom i båset. Det är en fenomenal hockeyspelare som besitter starka ledaregenskaper. Han vaknar det är dags.

Remind me of this en solig vårdag i slutet av april.
Jag tror ändå att hans bästa tid är förbi.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av GULD »

Givetvis behöver vi en Tipp back fortast möjligt
The DIF ONE
EspenK

Inlägg av EspenK »

GULD skrev: 2022-12-23 14:50:07 Givetvis behöver vi en Tipp back fortast möjligt
Tipp backar är väl det enda vi har…

Topp back däremot
niz

Inlägg av niz »

Ni spårar så ofta.. klart Klasen är en grym värvning som har mycket bra kvar att göra. Nej Ytterell var inte den enda orsaken till vårt goda pp i början..
niz

Inlägg av niz »

Hoppas inte spelarna läser här btw!! Lär vara som att leva med en bipolär - vilket vissa gör med bravur - men det är väl inget vi ska lasta ytterligare ryggsäck på våra spelare
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

"SILLY SEASON" :roll:
Manijock

Inlägg av Manijock »

niz skrev: 2022-12-24 00:29:47 Hoppas inte spelarna läser här btw!! Lär vara som att leva med en bipolär - vilket vissa gör med bravur - men det är väl inget vi ska lasta ytterligare ryggsäck på våra spelare
Har man det minsta vett som professionell spelare så läser man inte på ställen som dessa. Precis som att musiker bör undvika recensioner och dess kommentarer i största möjliga mån. Man tar ändå aldrig åt sig av det positiva medan det negativa(även om det är färre) fastnar som Konrads kalasklister(jaa jag har småbarn)...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ring Sam Lofquist... Kan alltid lira PP iallafall :lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

klintan85 skrev: 2022-12-23 13:59:41
Klintan sticker ut hakan rejält och säger att en spelare som fyller 37 år under stundande säsong förmodligen har sin bästa tid i karriären bakom sig.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

SirDIFalot skrev: 2022-12-24 11:11:37
Klintan sticker ut hakan rejält och säger att en spelare som fyller 37 år under stundande säsong förmodligen har sin bästa tid i karriären bakom sig.
36 är väl inge ålder om man är en bra spelare. Många spelar fortfarande på toppnivå i NHL vid den åldern. Och en spelare som Klasen ska kunna prestera bättre på allsvensk nivå än såhär. Även fast hans bästa tid är förbi. Just nu ser jag hellre Blomgren istället för Klasen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

klintan85 skrev: 2022-12-25 04:38:52
SirDIFalot skrev: 2022-12-24 11:11:37
36 är väl inge ålder om man är en bra spelare. Många spelar fortfarande på toppnivå i NHL vid den åldern. Och en spelare som Klasen ska kunna prestera bättre på allsvensk nivå än såhär. Även fast hans bästa tid är förbi. Just nu ser jag hellre Blomgren istället för Klasen.
Klart det finns bra spelare som är 36 år även om det inte finns många kvar i den åldern i dom flesta toppligorna. Men det finns ju inte en enda 36-åring som inte har sin peak bakom sig.
Expert.
Låst