Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Daven skrev: 2022-12-22 15:34:10 Blir väl något i stil med att vi tar in Hammarlund och nöjer oss med det.
...en dålig lågbudgetlösning
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2022-12-22 15:37:10
Daven skrev: 2022-12-22 15:34:10 Blir väl något i stil med att vi tar in Hammarlund och nöjer oss med det.
Det tror jag är lösningen. Vi har en bra top4 i Schilling, Elliott, Karlsson och Odelius. Sen Arnesson och Hammarlund på det med Hedström som 8a och Falk som 9a.
Alm? Sjua?

Elliott är en sån jävla besvikelse dock. Ett riktigt störmoment. Lika dum när det gäller att ta avslut som Liss. Nonchalant rakt igenom. Hade passat i fjolårets lag! Låt Kevin lira andra PPet och lira första med fem forwards och Danielsson på blå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-12-22 15:47:08
Det tror jag är lösningen. Vi har en bra top4 i Schilling, Elliott, Karlsson och Odelius. Sen Arnesson och Hammarlund på det med Hedström som 8a och Falk som 9a.
Alm? Sjua?

Elliott är en sån jävla besvikelse dock. Ett riktigt störmoment. Lika dum när det gäller att ta avslut som Liss. Nonchalant rakt igenom. Hade passat i fjolårets lag! Låt Kevin lira andra PPet och lira första med fem forwards och Danielsson på blå.
Oj. Alm också såklart.

Poängen var att vår backuppsättning räcker gott och väl. Hammarlund ger en bra bredd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Backuppsättningen, tror att. Om alla är friska o hela:

- Hammarlund plockas in

- Falk lånas ut, spelade O min senast (tror han är nöjd, ej byter lag frivilligt ).

- Hedström kanske lånas ut ett antal matcher (han var på g till Vita hästen innan skadorna började)

- Brickley (hamnar annars i björklöven) eller ngn annan topp 4 back . Finns inget o hålla igen , är en SHL plats i potten o inte en "bra tabellplacering" att bara vara nöjd över!

Arne - Eliott
Shilling - Ny
Alm - Karlsson
Hammarlund - Odelius
Senast redigerad av Osten östlund den 2022-12-22 17:40:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

crike skrev: 2022-12-21 17:58:26 Först nästa säsong men vi har ju bara kontrakt med Garpen i år. Niklas Eriksson vore väl inte så tokig oavsett serie?
Jag hoppas att Garpenlöv förlänger för han har gjort mer jobb med detta lag denna korta tid än vad Fagervall gjorde under hela sin tid. Och som alla gjorde under förra säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Både Alm och Arneson borde vara före både Schilling och Elliott.
-Rolle Stoltz
Cyber

Inlägg av Cyber »

Jim Morrison skrev: 2022-12-22 15:55:59

Oj. Alm också såklart.

Poängen var att vår backuppsättning räcker gott och väl. Hammarlund ger en bra bredd.
Gott och väl för vad? Tar MoDo Brickley så har de han, Ingman, Berg Näsén och Bernhardt. Sjuk uppsättning på allsvensk nivå. Bakom de fem kaptenen Wahlberg, broder Folin och juniorlandslagsmannen Norén. Där Norén är typ åttondeback trots att han är med i JVM.
Och sedan har man Styf utlånad som är den som spelar mest I hela vita Hästens lag.

Ser inte att DIF är på samman planhalva där.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Cyber skrev: 2022-12-22 18:45:21

Oj. Alm också såklart.

Gott och väl för vad? Tar MoDo Brickley så har de han, Ingman, Berg Näsén och Bernhardt. Sjuk uppsättning på allsvensk nivå. Bakom de fem kaptenen Wahlberg, broder Folin och juniorlandslagsmannen Norén. Där Norén är typ åttondeback trots att han är med i JVM.
Och sedan har man Styf utlånad som är den som spelar mest I hela vita Hästens lag.

Vi kan ju inte ta Brickley bara för att inte Modo ska ta honom. Vi har spenderat väldigt mycket pengar utöver budget redan.

Bild

Plus en utköpt tränare på ett flerårigt kontrakt plus att Brickley skulle kosta 500k-1miljon i utköp och 250k+ i månadslön. Och han är inte ens så bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Min bild är att vi har vid minst två tillfällen redan gått utöver budget för att få in Klasen och sedan för att kunna genomföra tränarbytet. Kanske att vi även gjorde det när Elliott blev tillgänglig sent.

Klart det hade varit bra med en Brickley eller dylikt men... jag förbereder mig på att vi får svälja en nedgradering här. Vi har fortfarande ett bra lag.
Expert.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2022-12-22 19:21:46

Oj. Alm också såklart.

Vi kan ju inte ta Brickley bara för att inte Modo ska ta honom. Vi har spenderat väldigt mycket pengar utöver budget redan.

Bild

Plus en utköpt tränare på ett flerårigt kontrakt plus att Brickley skulle kosta 500k-1miljon i utköp och 250k+ i månadslön. Och han är inte ens så bra.

Du har rätt budgeten är nog spräckt, för länge sen. Det behöver dock ej vara Brickley. Men tänka på ekonomi, o för/satsa/välja div 1 spelare, som ska ta en top 4 roll (gör han det överlycklig). Men nu är det bara gasa för SHL platsen, då är ekonomin är räddad. kosta vad det kosta. Blir vi kvar, får vi hoppas på hjärta, samt att spelarna vill sälja bingolotter! Nästa år är Malmö eller Oskarshamn nere i gyttjan med.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi har ju en sak i truppen som vi har ett stort sparkapital i, den 6e utespelaren/publiken, hoppas den kommer igång i tid, kan vara skillnad på succé och fiasko.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

klintan85 skrev: 2022-12-22 17:29:55
crike skrev: 2022-12-21 17:58:26 Först nästa säsong men vi har ju bara kontrakt med Garpen i år. Niklas Eriksson vore väl inte så tokig oavsett serie?
Jag hoppas att Garpenlöv förlänger för han har gjort mer jobb med detta lag denna korta tid än vad Fagervall gjorde under hela sin tid. Och som alla gjorde under förra säsongen.
Jag håller med. Var oerhört skeptisk vid signing och tänkte, jahapp en likadan tränare igen. Men jag ser en sjuk skillnad i spelet och sättet han pratar om vad han vill förändra är exemplariskt. Jag menar första han kom in och sa var att fixa upp ett par tydliga regler i försvarspelet. Något som aldrig riktigt nämnts tidigare utan allt var bara förvirrat. —> försvarspelet blev bättre. Vi har ett för omständigt uppspel —> vi måste förenkla och bygga ryggradsbeteende —> en rejäl uppsving. Sen finns det absolut saker som kan bli bättre. Men att förändrat spelet såhär pass mycket och skapat någon form av trygghet i spelet är sjukt imponerande.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

Det är ju som att tacklas, fullt legitimt att lyfta sig själv genom göra motståndaren sämre.
Vi behöver en ledande pp-back, vill inte se oss gå in i slutfasen utan ett högt producerande pp.
K-G säger väl att han inte gått över överenskomna ramar och finns lite utrymme kvar... dessutom borde Ytterels lön täckas av försäkringar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

bbjs skrev: 2022-12-22 22:46:18
Det är ju som att tacklas, fullt legitimt att lyfta sig själv genom göra motståndaren sämre.
Vi behöver en ledande pp-back, vill inte se oss gå in i slutfasen utan ett högt producerande pp.
K-G säger väl att han inte gått över överenskomna ramar och finns lite utrymme kvar... dessutom borde Ytterels lön täckas av försäkringar.
Efter 90 dagars sjukskrivning börjar en betydande del tas över. Det är ingenting som frigör massa pengar för oss.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Oj. Alm också såklart.

Bild

Den lönen är verkligen inte Klasen värd. Då får han börja producera rejält om han ska lönsam. Jag var väldigt kritisk innan till at signa Klasen och hittills har han verkligen inte gjort något för att ändrat min åsikt. Detta jobb som klasen gör kan man ha fått ifrån en junior för mycket mindre pengar. Jag tycker att Danielsson har gjort mer nytta i DIF än vad Klasen har gjort på den korta tid som han har varit här.
-Rolle Stoltz
Låst