Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
Angell skrev väl på för 3 år förra året? Finns ingen anledning för honom att flytta, och Brynäs lär knappast göra sig av med honom.
Månsson ryktas vara på gång till Timrå, samtidigt som flera andra klubbar har visat intresse för honom.
Men annars såg det intressant ut.
Månsson ryktas vara på gång till Timrå, samtidigt som flera andra klubbar har visat intresse för honom.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror Jimpa är mer beroende av DIF än tvärtom. Jag menar, det är ju hans passion till klubben som är hans drivkraft som spelare. Var skulle han hitta den någon annanstans? Samtidgt vill nog DIF mer än gärna ha honom kvar. I den positiva relation som klubben fått med oss fans är Jimpa en mycket viktig länk.
Det är detta han kanske vet om också? Ett litet utspel för att få DIF att hala upp några fler sedelbuntar?
Det är detta han kanske vet om också? Ett litet utspel för att få DIF att hala upp några fler sedelbuntar?
Blue Brigade Sthlm
Nej, Angell har kontrakt över 07/08, iaf enligt Brynäs hemsida och dom borde ju ha koll tycker man.Remy Lebeau skrev:Angell skrev väl på för 3 år förra året? Finns ingen anledning för honom att flytta, och Brynäs lär knappast göra sig av med honom.
Ja, Månsson ryktas vara på väg till Timrå. Hoppas innerligt att han inte går dit även fast den risken självklart finns.
Han hade varit en ultimat ersättare till Ölvestad(om han nu drar).
- Ritterwand
Slänger ut lite namn, några av dem har redan blivit diskuterade..
Etablerade forwards:
Marcus Nilson
Nisse Ekman
Daniel Rudslätt
Niklas Persson
Tim Eriksson
Forwardstalanger:
Victor & Oscar Ahlström
Oscar Möller
Robin Figren
Peppe Lundh
Mathis Olimb (norsk, spelar i tyska ligan)
Backar:
Daniel Tjärnqvist
Douglas Murray
Staffan Kronwall
Josef Boumedienne
Etablerade forwards:
Marcus Nilson
Nisse Ekman
Daniel Rudslätt
Niklas Persson
Tim Eriksson
Forwardstalanger:
Victor & Oscar Ahlström
Oscar Möller
Robin Figren
Peppe Lundh
Mathis Olimb (norsk, spelar i tyska ligan)
Backar:
Daniel Tjärnqvist
Douglas Murray
Staffan Kronwall
Josef Boumedienne
-
- Kontakt:
Kunde inte sagt det bättre självspiik skrev:Jag tror Jimpa är mer beroende av DIF än tvärtom. Jag menar, det är ju hans passion till klubben som är hans drivkraft som spelare. Var skulle han hitta den någon annanstans? Samtidgt vill nog DIF mer än gärna ha honom kvar. I den positiva relation som klubben fått med oss fans är Jimpa en mycket viktig länk.
Ölvet är den största Djurgårdaren jag vet.
Därför tycker jag inte han sviker något eller någon om han byter klubb. Alla vet hur han känner för vår klack, och hur han brinner för att spela i Djurgår´n, och om han någon gång står i motståndarbåset kommer jag fortfarande sjunga ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH Jimmie Jimmie, till och med även om han sätter avgörande målet i en sm-final som gynnar Lindköping...
Upp i taket med tröjan![/code]
Därför tycker jag inte han sviker något eller någon om han byter klubb. Alla vet hur han känner för vår klack, och hur han brinner för att spela i Djurgår´n, och om han någon gång står i motståndarbåset kommer jag fortfarande sjunga ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH Jimmie Jimmie, till och med även om han sätter avgörande målet i en sm-final som gynnar Lindköping...
Upp i taket med tröjan![/code]
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Tycker att vi väljer att förlänga kontraktet på rätt spelare.
Hoppas att Falk och Pettersson kör en säsong till (deras rutin kan behövas) och att Larsson, Axelsson och Rynå stannar.
Hoppas däremot att T. Johansson och Bäcker lämnar. Ölvestad har signalerat att han är intresserad av att prova något nytt och det ska vi inte hindra. Om det går att lösa ut Frylén hade det känts skönt också.
Vad vi behöver är stabila backar, en toppcenter + en bra andra center och några målskyttar.
Hoppas att Falk och Pettersson kör en säsong till (deras rutin kan behövas) och att Larsson, Axelsson och Rynå stannar.
Hoppas däremot att T. Johansson och Bäcker lämnar. Ölvestad har signalerat att han är intresserad av att prova något nytt och det ska vi inte hindra. Om det går att lösa ut Frylén hade det känts skönt också.
Vad vi behöver är stabila backar, en toppcenter + en bra andra center och några målskyttar.
Dom i kursiv stil är klara för nästa säsong.
Spelare i Djurgården med kontrakt nästa säsong:
Målvakt
Mark Owuya.
Backar
Oscar Eklund, Edvin Frylén, Timmy Pettersson, David Printz.
Forwards
Niklas Anger, Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Christian Eklund, Andreas Engqvist, Kristofer Ottosson.
Spelare vi borde förlänga med i fet stil:
Spelare utan kontrakt och som kan försvinna till nästa säsong:
Målvakter
Daniel Larsson, Stefan Ridderwall.
Backar
Thomas Johansson, Jiri Marusak, Dennis Persson, Ronnie Pettersson, Ossi Väänänen,
Forwards
Dick Axelsson ( skrev inte Dick på för 2 säsonger ? ), Pär Bäcker, Nichlas Falk, Carl Gustafsson, Patric Hörnqvist, Johan Ryno, Jimmie Ölvestad.
Alltså sticker Jimmie är det katastrof ! "Mr Järnkamin" får bara inte lämna klubben som finns i hans hjärta, skäms om du gör det Ölvestad.
Dom som vi borde förlänga som jag har markerat i fet stil är givetvis både Danne och Stefan, sen även backarna Thomas.J, Jiri, Ronnie & Ossi vilket kan blir svårt. Med anfallarna tycker jag att Dick ( men skrev inte han på för 2 år ? ), Bäcker, och pappa Falk, också Ölvestad som är grymt viktig.
Dom som vi borde ersätta med är: om nån målvakt försvinner så är det helt klart Tellan som gäller. På back postarna tycker jag att Murray och kanske Tjärnqvist kan komma om Ossi försvinner.
Hos anfallarna så borde vi ersätta med minst någon namn kunnig som Nisse Ekman som inte vill spela i Ryssland, Marcus Nilson eller Mika Hannula, är även positiv till bröderna Ahlström i från Huddinge som har varit mcyket bra, Huddinge producerar talanger som vi tar iaf ska ha.
Sen kanske någon eller några från J-20 laget då tänker jag på typ Jimmy Jensen, Deilert, Jacobsen kanske Wallén nog för att han är ung men grymt lovande skriv ett 10 års kontrakt med han
Så det är vad jag tycker iaf !
Spelare i Djurgården med kontrakt nästa säsong:
Målvakt
Mark Owuya.
Backar
Oscar Eklund, Edvin Frylén, Timmy Pettersson, David Printz.
Forwards
Niklas Anger, Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Christian Eklund, Andreas Engqvist, Kristofer Ottosson.
Spelare vi borde förlänga med i fet stil:
Spelare utan kontrakt och som kan försvinna till nästa säsong:
Målvakter
Daniel Larsson, Stefan Ridderwall.
Backar
Thomas Johansson, Jiri Marusak, Dennis Persson, Ronnie Pettersson, Ossi Väänänen,
Forwards
Dick Axelsson ( skrev inte Dick på för 2 säsonger ? ), Pär Bäcker, Nichlas Falk, Carl Gustafsson, Patric Hörnqvist, Johan Ryno, Jimmie Ölvestad.
Alltså sticker Jimmie är det katastrof ! "Mr Järnkamin" får bara inte lämna klubben som finns i hans hjärta, skäms om du gör det Ölvestad.
Dom som vi borde förlänga som jag har markerat i fet stil är givetvis både Danne och Stefan, sen även backarna Thomas.J, Jiri, Ronnie & Ossi vilket kan blir svårt. Med anfallarna tycker jag att Dick ( men skrev inte han på för 2 år ? ), Bäcker, och pappa Falk, också Ölvestad som är grymt viktig.
Dom som vi borde ersätta med är: om nån målvakt försvinner så är det helt klart Tellan som gäller. På back postarna tycker jag att Murray och kanske Tjärnqvist kan komma om Ossi försvinner.
Hos anfallarna så borde vi ersätta med minst någon namn kunnig som Nisse Ekman som inte vill spela i Ryssland, Marcus Nilson eller Mika Hannula, är även positiv till bröderna Ahlström i från Huddinge som har varit mcyket bra, Huddinge producerar talanger som vi tar iaf ska ha.
Sen kanske någon eller några från J-20 laget då tänker jag på typ Jimmy Jensen, Deilert, Jacobsen kanske Wallén nog för att han är ung men grymt lovande skriv ett 10 års kontrakt med han

Så det är vad jag tycker iaf !
Upplägget ser bra ut förutom att lönerna för Pär Bäcker, Thomas Johansson och Patric Hörnqvist sannolikt äts upp av att DIF kommer att behålla Engkvist och Danielsson samt förhoppningsvis Axelsson och Larsson. Om Ölvestad inte är sugen att vara kvar kanske följande prioritering bör göras:jensa85 skrev:Därför har jag nu funderat ut realistiska(hyfsat iaf) förslag på ersättare till spelare som försvinner. Då det känns som samtliga här lyfter ganska stor lön i nuläget borde ju en del pengar kunna spenderas på rätt bra ersättare.
Ossi Väänänen - Daniel Tjärnqvist
Jiri Marusak - Nicholas Angell
Thomas Johansson - Junior
Patric Hörnqvist - Oscar Möller
Jimmie Ölvestad - Mathias Månsson
Pär Bäcker - Niklas Persson
Ossi Väänänen - Daniel Tjärnqvist
Jiri Marusak - Nicholas Angell
Thomas Johansson - Larsson och en junior
Patric Hörnqvist - Danielsson
Jimmie Ölvestad - Niklas Persson
Pär Bäcker - Axelsson och Engkvist
1. Jag vill se Nisse och Linkan tillsammans nästa år.
2. Bra kontraktsförlängningar. Känns mycket bra att Ante och Nicklas trivs bra i klubben, för jag trivs jävligt bra med att ha dem här just nu!
3. Med all respekt för Ölvestad och allt han gjort för DIF, så är han mer moraliskt svårersatt än spelmässigt. För så snabb som han brukar vara har han inte varit i år, p.g.a. alla skador, men han är inte oersättlig i min mening.
Jag tycker att den störste djurgårdaren som jag kan relatera till är Micke för övrigt.
2. Bra kontraktsförlängningar. Känns mycket bra att Ante och Nicklas trivs bra i klubben, för jag trivs jävligt bra med att ha dem här just nu!
3. Med all respekt för Ölvestad och allt han gjort för DIF, så är han mer moraliskt svårersatt än spelmässigt. För så snabb som han brukar vara har han inte varit i år, p.g.a. alla skador, men han är inte oersättlig i min mening.
Jag tycker att den störste djurgårdaren som jag kan relatera till är Micke för övrigt.
JImmie får gärna kvar, men bara till ett rimligt pris. Han är spelmässigt långt ifrån oersättlig den saken är säker. Själv tror jag faktiskt killen blir kvar då jag har lite svårt att se hans spelartyp som eftertrakatd nere i Europa. ( Han gör helt enkelt för lite poäng. )odburt skrev:1. Jag vill se Nisse och Linkan tillsammans nästa år.
Känns för övrigt som det är på backsidan som de större utrensningarna bör göras:
Frylén och Tompa JOhansson bör inte spela med DIF nästa säsong pga att de helt enkelt inte håller måttet längre. Jiri har inte heller levererat i förhållande till sin lön, men det är samtidigt enormt svårt att få tag på högerskyttar som kan användas i PP. Om man kan få Jiri på ett vettigt "normalkontrakt" ser jag gärna att han blir kvar.
Faktum är dock att vi på backsidan behöver få in ett spelskickligt alternativ till och detta å under den förutsättning att Ossi stannar, vilket inte är direkt troligt. Försvinner Ossi måste vi ha in två toppbackar i mitt tycke, alltså två backar som kan gå in och leda varsitt backpar. Tjärnqvist vore givetvis en dröm, men jag tvivlar på att den drömmen slår in. Staffan Kronwall hade inte heller varit ett dumt alternativ.
Det viktigaste just nu är i alla fall att försöka få Larsson / Ridderwall att krita på nya kontrakt. Kan vi säkra upp målvakterna hade det gjort lagbyggandet inför nästa säsong betydligt enklare. Falk / Pettersson är sådana DIF-institutioner att jag tvivlar på att de kommer spela för något annat lag så där känns det inte lika viktigt att stressa upp sig.
Ossi och Bengan lär väl till 99.5% sannolikhet vara förlorade så där kan man bara vänta och hoppas på det bästa.
När det gäller anfallet vill jag väldigt gärna att det plockas in en förstacenter av klass. Alltså en spelare som kan hålla i en kedja på egen hand. Vill Ekman ta på sig detta jobb så gärna för mig.
Bäcker lär väl försvinna offensivt och det k'nns inte som en jätteförlust direkt i alla fall inte i mina ögon.
OM man leker lite med spelarkombinationer hade jag gärna sett något liknande detta:
Bremberg - Engqvist - Danielsson
Engqvist förtjänar att få spela i en bättre omgivning än vad han gjort denna säsong. NU är killen mogen för att ta steget ut att bli dominant i serien och detta görs tillsammans med Danielsson och Bremberg. I mitt tycke känns denna kedja mer ellr mindre perfekt sammansatt.
Anger - Ottosson - Ryno
Känns på pappret som en intressant uppbyggd kedja då Anger och Otto får försöka få igång Ryno. Jag tror personlige att Ryno kan bli riktigt bra om han får spela i rätt miljö och detta borde han få göra med två rutinerade rävar. Samtliga spelare här har potential att göra rätt mycket poäng oom det lossnar.
Eklund - ? - Axelsson
Detta är alltså kedjan som skall göra att DIF tar ett extra kliv i utveckling nästa säsong. Axelsson blir förhoppningsvis jämnare och därmed mycket bättre som spelare. Fimpen manglar på som vanligt. Det kedjan saknar är en spelbegåvad center. Vi snackar alltså Ekman / Karlsson nivå på den spelare som jag vill få in här.
Figren - Falk - Möller
Figren och Möller får spela offensivt och pappa falk står för lugnet. Kan bli en hyfsat jobbig kedja att möta då Figren har handleder och Möller är en måltjuv av hygglig klass.
Räknar alltså med att Ölvestad, Bäcker och Bengan försvinner.
Nya anfallare in blir alltså endast tre stycken:
Möller
Figren
?
Spelare som bör få förlänga kontrakt inklusive dom som står under kontrakt med DIF:
MÅLVAKTER: Daniel Larsson, Stefan Ridderwall, Mark Owuya.
Tycker DIF borde försöka förlänga 1år på Danne och 2 med Riddarn.
Försvarare: Timmy Pettersson, Oskar Eklund, Linus Kjell, Edwin Frylén, Ossi Väänänen, David Printz,
Dennis Persson(lånas ut).
DIF borde försöka att behålla Ossi och köpa ut Edwin sen försöka hitta tre stycken backar varav två duktiga right backar som kan användas i PP och 5-5 och har lite kontroll med klubba och puck. då kan det se riktigt bra ut. Dennis Persson bör lånas ut men samtidigt borde DIF spara han för han kan blir riktigt bra i framtiden. Kan vi inte behålla Ossi så kan vi nog hitta någon grym back utanför Svergie för hans pengar.
Centrar: Kristofer Ottosson, Andreas Enqvist, Nichlas Falk.
Man borde förlänga med Falken han vill ju endå lira kvar samtidigt som vi har Otto och Ante på kontrakt redan. DIF bör försöka hitta 1 till 2 centrar av hög elitserie klass vid en bra ålder.
Forwards: Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Dick Axelsson, Niklas Anger, Christian Eklund, Johan Ryno, Carl Gustavsson.
Forwards sidan ser bra ut tycker jag men skulle 3-4 forwards komma in av elitserie klass så kan vi höja den 2 snäpp till och då anser jag att vi bör komma till slutspel. Jimmie Ölvestad tycker han ska ta chansen att tjäna lite pengar nu i någon annan liga, stannar han i Sverige ska han ha nytt kontrakt
Då får vi följande trupp:
Målvakt: Daniel Larsson(1) Stefan Ridderwall(2)
Backar: Timmy Pettersson, Oskar Eklund, Linus Kjell, Ossi Väänänen, David Printz
Forward/Center: Kristofer Ottosson, Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Dick Axelsson, Niklas Anger, Christian Eklund, Carl Gustavsson, Andreas Enqvist, Nichlas Falk, Johan Ryno
Förslag på nyförvärv:
Nils Ekman(F) (trött på att vara utan familjen i Ryssland får han inget anbud från något lag i NHL bör DIF slå till)
Jyri Marttinen(B) (Duktig Offensiv back hade ingen lyckad tid i Timrå men i SAIK så har han visat att han kan göra poäng han också håller elitserie klass)
Karl Fabricius(F) (Duktig forward, sprutar kanske in poäng men han sliter på bra framför kasse. Har även fått chansen i landslaget, tagit den chansen på ett bra sätt.
Niklas Persson(C) Duktig defensiv center som även gör ett bra jobb i anfalls zon, DIF har många offensiva backar som Persson kan täcka upp då när dom följer med i anfall.
Nicholas Angell(B) Right back med ett bra skott gör mycket poäng. Har även defensiva kvaliteér.
Mikael Johansson(C) (Ung center som gör mycket poäng tror inte han är så jätte dyr)
Då får vi en trupp som ser ut så här:
Målvakt: Daniel Larsson, Stefan Ridderwall
Backar: Nicholas Angell, Jyri Marttinen, David Printz, Oskar Eklund, Ossi Väänänen, Timmy Pettersson, Linus Kjell, + en back till
Forward/Center: Kristofer Ottosson, Niklas Persson, Nichlas Falk, Andreas Enqvist, Johan Ryno, Fredrik Bremberg, Karl Fabricius, Nils Ekman, Christian Eklund, Carl Gustavsson, Nicklas Danielsson, Dick Axelsson, Niklas Anger
Avslutar med ett förslag på femmor:
Målvakt: Danne - Riddarn
1.Nils Ekman - Andreas Enqvist/Nichlas Falk - Karl Fabricius
Nicholas Angell - Timmy Pettersson
2.Nicklas Danielsson - Niklas Persson - Fredrik Bremberg
Jyri Marttinen - David Printz
3.Mikael Johansson - Kristofer Ottosson - Niklas Anger
Ossi Väänänen - Oskar Eklund
4.Johan Ryno - Falk/Enqvist - Christian Eklund
Linus Kjell - + nyförvärv
Extra Spelare: Dick Axelsson , Carl Gustavsson.
Sista kommentar:
med det här laget kan vi gå exakt hur långt som helst, fyra producerande femmor. Inte så mycket skillnad penga mässigt mot förra säsongen, vi har överraskat riktigt säsongen 2007/2008 och det här laget ser mycket bättre ut på papperet. Sten hård konkurrans bland spelarna också vilket jag tycker är bra för har en spelare en dålig dag så kan han sitta den matchen så kommer minst en lika bra spelare in. Eftersom att Jimpa försvann så måste ny kapten utse, så mitt pris där gå till Falken du måste ju få avsluta karriären med att vara kapten.
Lämnar Ossi vet jag inte vem som ska ta hans plats, jag vill gärna ha in 2 unga backar som är utvecklingsbara och samtidigt håller relativt hög elitserieklass helst en rightare och en leftare.
OBS: det har blivit slarvit skrivet men det får ni ursäkta är ganska trött

MÅLVAKTER: Daniel Larsson, Stefan Ridderwall, Mark Owuya.
Tycker DIF borde försöka förlänga 1år på Danne och 2 med Riddarn.
Försvarare: Timmy Pettersson, Oskar Eklund, Linus Kjell, Edwin Frylén, Ossi Väänänen, David Printz,
Dennis Persson(lånas ut).
DIF borde försöka att behålla Ossi och köpa ut Edwin sen försöka hitta tre stycken backar varav två duktiga right backar som kan användas i PP och 5-5 och har lite kontroll med klubba och puck. då kan det se riktigt bra ut. Dennis Persson bör lånas ut men samtidigt borde DIF spara han för han kan blir riktigt bra i framtiden. Kan vi inte behålla Ossi så kan vi nog hitta någon grym back utanför Svergie för hans pengar.
Centrar: Kristofer Ottosson, Andreas Enqvist, Nichlas Falk.
Man borde förlänga med Falken han vill ju endå lira kvar samtidigt som vi har Otto och Ante på kontrakt redan. DIF bör försöka hitta 1 till 2 centrar av hög elitserie klass vid en bra ålder.
Forwards: Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Dick Axelsson, Niklas Anger, Christian Eklund, Johan Ryno, Carl Gustavsson.
Forwards sidan ser bra ut tycker jag men skulle 3-4 forwards komma in av elitserie klass så kan vi höja den 2 snäpp till och då anser jag att vi bör komma till slutspel. Jimmie Ölvestad tycker han ska ta chansen att tjäna lite pengar nu i någon annan liga, stannar han i Sverige ska han ha nytt kontrakt
Då får vi följande trupp:
Målvakt: Daniel Larsson(1) Stefan Ridderwall(2)
Backar: Timmy Pettersson, Oskar Eklund, Linus Kjell, Ossi Väänänen, David Printz
Forward/Center: Kristofer Ottosson, Fredrik Bremberg, Nicklas Danielsson, Dick Axelsson, Niklas Anger, Christian Eklund, Carl Gustavsson, Andreas Enqvist, Nichlas Falk, Johan Ryno
Förslag på nyförvärv:
Nils Ekman(F) (trött på att vara utan familjen i Ryssland får han inget anbud från något lag i NHL bör DIF slå till)
Jyri Marttinen(B) (Duktig Offensiv back hade ingen lyckad tid i Timrå men i SAIK så har han visat att han kan göra poäng han också håller elitserie klass)
Karl Fabricius(F) (Duktig forward, sprutar kanske in poäng men han sliter på bra framför kasse. Har även fått chansen i landslaget, tagit den chansen på ett bra sätt.
Niklas Persson(C) Duktig defensiv center som även gör ett bra jobb i anfalls zon, DIF har många offensiva backar som Persson kan täcka upp då när dom följer med i anfall.
Nicholas Angell(B) Right back med ett bra skott gör mycket poäng. Har även defensiva kvaliteér.
Mikael Johansson(C) (Ung center som gör mycket poäng tror inte han är så jätte dyr)
Då får vi en trupp som ser ut så här:
Målvakt: Daniel Larsson, Stefan Ridderwall
Backar: Nicholas Angell, Jyri Marttinen, David Printz, Oskar Eklund, Ossi Väänänen, Timmy Pettersson, Linus Kjell, + en back till
Forward/Center: Kristofer Ottosson, Niklas Persson, Nichlas Falk, Andreas Enqvist, Johan Ryno, Fredrik Bremberg, Karl Fabricius, Nils Ekman, Christian Eklund, Carl Gustavsson, Nicklas Danielsson, Dick Axelsson, Niklas Anger
Avslutar med ett förslag på femmor:
Målvakt: Danne - Riddarn
1.Nils Ekman - Andreas Enqvist/Nichlas Falk - Karl Fabricius
Nicholas Angell - Timmy Pettersson
2.Nicklas Danielsson - Niklas Persson - Fredrik Bremberg
Jyri Marttinen - David Printz
3.Mikael Johansson - Kristofer Ottosson - Niklas Anger
Ossi Väänänen - Oskar Eklund
4.Johan Ryno - Falk/Enqvist - Christian Eklund
Linus Kjell - + nyförvärv
Extra Spelare: Dick Axelsson , Carl Gustavsson.
Sista kommentar:
med det här laget kan vi gå exakt hur långt som helst, fyra producerande femmor. Inte så mycket skillnad penga mässigt mot förra säsongen, vi har överraskat riktigt säsongen 2007/2008 och det här laget ser mycket bättre ut på papperet. Sten hård konkurrans bland spelarna också vilket jag tycker är bra för har en spelare en dålig dag så kan han sitta den matchen så kommer minst en lika bra spelare in. Eftersom att Jimpa försvann så måste ny kapten utse, så mitt pris där gå till Falken du måste ju få avsluta karriären med att vara kapten.
Lämnar Ossi vet jag inte vem som ska ta hans plats, jag vill gärna ha in 2 unga backar som är utvecklingsbara och samtidigt håller relativt hög elitserieklass helst en rightare och en leftare.
OBS: det har blivit slarvit skrivet men det får ni ursäkta är ganska trött