Klacken

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Min personliga åsikt är att:

Framgång drar folk!
M.A.O. Åker inte spelarna på hälarna utan jobbar hårt byte efter byte... kommer folket. Jag har ett otroligt taskigt förlorar psyke, kan deppa igen totalt. Men jag köper faktiskt en torsk, om.. jag sett laget kämpa och verkligen försökt spela för varanndra.

Sen att priserna inte är direkt billiga gör inte sitt till.
Mot t.ex. Säsongskortet på canal+ etc.
Tror många sitter o bärsar hemma med ett gäng polare framför plasman.
Då en hyffsad sittplats blir dyrare än käket & biran man bjussar på.

Klart en positiv grej är av Djurgåden hockey är införandet av 995 kortet!

/ Lädersliparen
Användarvisningsbild
Sir. Silk

Inlägg av Sir. Silk »

Anledningen till att folk inte går på hockeyn men på fotbollen är inte pga. DIF Hockey utan svensk hockey (wanna-be NHL). Det är för många matcher och det blir sällan bra matcher förrän till slutspelet. Har varit utomlands 1½år och precis kommit hem. Tror jag ska ta tag i säsongsplåten för Hoeckeyn igen, men inte säker på saken. Minns hur det var när jag stack iväg från sverige (skönt att vara tillbaka för övringt. :) ). Första matchen på säsongen var...urkass. Vågar inte ens kalla det hockey. Spelarna vågade inte tacklas etc. Det låg ett dåsigt moln över hela isen som viskad "skada dig inte...det är 49matcher kvar...skada dig.......". Rent förjävligt tråkigt om jag ska vara ärlig.
Nej, anledning till att jag och mina fyra hockeyintresserade vänner hade säsongsplåt var pga. att det bildades ett självklart tillfälle när vi kunde samanstråla, snacka lite skit över en öl och en varmkorv. Men nu är det så att ölen är blask och underhålningen sämre än ett stycke TV. Jag förstår varför folk inte går på Hockey i Svea Rike.
"Men, typ Leksand har ju mer publik" väntar jag mig som ett motargument. Ja, alla mindre sammhällen har också ett mindre utbud av underhållning. I sthlm finns det mängder med alternativ förrutom hockey. I värmland trimmar man en nedsänkt VOLVO med tonade rutor(grovt exempel). På söder har vi mer pubbar än va leksand och karlstad har affärer(förmodligen, har inte räknat ;) ).

För att komma till rätta med problemet måste svensk hockey dra ner på antalet matcher eller helt och hållet ändra på upplägget av säsong och slutspel. Så enkelt är det.
woa
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av woa »

Missade en match förra året och kommer inte missa fler i år! hoppas bara fler slutar snacka och verkligen dyker upp på vår nya ståplats i september! Ta med en kompis!

Ses på prämieren!!!
FORZA DIF!!! :twisted:
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Dingman skrev:Jag går bara på hockeyn! :wink:
Tycker allsvenskan håller sån sketen kvalité att det inte är värt att ha nått säsongskort. Går max på ett derby per år.
Och du tycker att Elitserien är en liga av hög kvalitet. Snurr i hörnen, hakningar och rent allmänt väldigt mycket spelförstörande moment.

Ett derby per år, varför då om du nu tycker att fotboll är tråkigt?

*host* ...evenemangsupporter... *host*
DIF-Hockey

Inlägg av DIF-Hockey »

Har det inte varit på tal om sittplats klack denna säsongen?
DIF-Hockey

Inlägg av DIF-Hockey »

Ngn som vet hur många klack kort det sålts nu?
Användarvisningsbild
Dingman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

Jermuk skrev:
Dingman skrev:Jag går bara på hockeyn! :wink:
Tycker allsvenskan håller sån sketen kvalité att det inte är värt att ha nått säsongskort. Går max på ett derby per år.
Och du tycker att Elitserien är en liga av hög kvalitet. Snurr i hörnen, hakningar och rent allmänt väldigt mycket spelförstörande moment.

Ett derby per år, varför då om du nu tycker att fotboll är tråkigt?

*host* ...evenemangsupporter... *host*
För att det är på max ett derby per år som någon bjuder mig ;)
Ja det finns ju inte mycket mer än NHL att se om det är bättre hockey man vill se.
Evenemangssupporter...visst på fotboll kanske. Men senaste tre säsongerna har jag missat kanske 5 hemmamatcher i hockey och stått i klacken på i stort sett alla matcherna och sjungit.
masken

Inlägg av masken »

Sir. Silk skrev:Anledningen till att folk inte går på hockeyn men på fotbollen är inte pga. DIF Hockey utan svensk hockey (wanna-be NHL). Det är för många matcher och det blir sällan bra matcher förrän till slutspelet.
´

Okej, NHL har färre matcher??

Jag tror ståplatsen blir ett lyft, men jag är trött på alla j*vla medgångssupportrar som bara kommer till slutspelet. Stöd oss hela säsongen istället.
Användarvisningsbild
Maxz
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

Jag har skaffat säsonskort till denna säsong.
Förra säsongen var det bara i slutspelet som jag stod i klacken, men jag gick på ett antal matcher under grundserien.
Fast då satt jag som sagt på sittplats.

Jag är riktigt sugen på ett hockey-derby, hade varit kul om bajen eller aik kunde komma upp till elitserien.
Då skulle de få se vilka som har den bästa klacken i Stockholm.
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Jag tror jag vet en ganska avgörande faktor till att det kommer mindre publik.

Tänk dig att du tycker att det är ganska okej med hockeyn eller jävligt roligt, men du har ingen att gå med. vad gör men då? de flesta stannar nog hemma, Bara för att de inte har polare att gå med.

uppmärksammande det här under fotbollssäsongen då jag var på väg in till en match. Då satt ett gäng grabbar bredvid mig och en av dem var sugen på att köpa säsongskort i hockeyn. men hans polare sa bara att hockey var tråkigt osv... om han köpte säsongskort det vet jag inte men jag tror inte det=(
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Lunkan

Re: ok

Inlägg av Lunkan »

micke_1891 skrev:uppmärksammande det här under fotbollssäsongen då jag var på väg in till en match. Då satt ett gäng grabbar bredvid mig och en av dem var sugen på att köpa säsongskort i hockeyn. men hans polare sa bara att hockey var tråkigt osv... om han köpte säsongskort det vet jag inte men jag tror inte det=(

Det är den mentaliteten som är stockholmshockeyns största fiende, inte antalet omgångar. :roll:
Skriv svar