GoseeDIF skrev: ↑2022-12-16 23:09:57.
Fråga: Är det verkligen sån liten skillnad mellan ha och div 1? Mellan Tyresö och DIF...
Du kommer inte kunna avgöra vem som lirar Div1 eller Allsvenskan/SHL på fystester (iaf inte när vi snackar toppspelare i Div1).
Skillnaden sitter i teknik och taktisk tänkarspeed. Och ibland inte ens där utan som i alla andra yrken så kan det handla om erfarenhet och tillfälligheter.
Div1 är så pass svårt att spelare som egentligen är bra nog för högre ligor sällan sticker ut så pass mycket att det är tydligt (och SHL-lagen eller Allsvenskan för den delen gillar inte att ta risker).
Sen en liten brasklapp. Alla vill inte ha hockey som yrke. Det finns folk i Div1 som har det som hobby.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK skrev: ↑2022-12-17 08:14:55
Intressant att Hammarlund och Schlyter kommer in och spelar precis så vi vill att våra spelare ska. Hamnarlund riskminimerar och är rejäl. Schlyter är skitjobbig att möta. Klassiska spelartyper vi behöver.
Schlyter går före Lekkerimäki just nu. Hammarlund före Odelius och Hedström. Lätt.
Ingen av dom från Tyresö kommer att ta någon plats från Odelius eller Lekki. Glöm det. Inte ens Hedström.
Sen att i stort sett alla fw ( bortsett en ) varit bättre än Lekki so far är en annan sak.
vi kommer satsa på våra spelare som har mycket mer talang i sig. Och det ska vi också göra. Helt rätt.
Men en fråga till dig ESPEN.
När alla är tillbaka, jag listade alla 14 bra fw ovan, plus att vi såklart har en junior verksamhet där ett par av dom presterat mer än vad man kunnat kräva, 16 bra spelare, plus frylen och Berglund långt bakom. Det är 18 (!) Fw.
Nu kommer frågan .
Vad mer exakt ser du i Tyresö spelarna som du säger ATT VI BEHÖVER som inte våra 16 första fw har ??
Det är första frågan.
2, vilka ska dom peta ? 3, Och vad ska vi göra av Lekki ? Byta bort han till Tyresö tycker du ?
Väldigt intressant att höra dina svar på detta.
Kan det vara så att du inte tänkt så långt ?
Hoppa inte på min person nu bara för jag ställer raka frågor. Jag har inte varit otrevlig. Nå ?
1. Förmåga att följa gameplan och faktiskt låta bli att glra massa junismisstag. Inte skadade. Vi kommer troligen aldrig att ha alla tillbaka.
2. Forsberg, Berglund,Hedström, Falk är väl några som direkt dyker upp. Visst ska vi satsa på vpra talanger men de kommer ändå dra så fort NHL kallar. Långsiktigt behöver vi spelare för tredje / fjärde kedjan som stannar mer än ett år. Billiga men ok med att göra jobbet och ta sitt jobb.
3 Behöver inte byta någon i nuläget men som tränare hade jag gärna haft valet att bänka en sån som Lekki som ör helt ur form och inte bidrar i någon del av banan.
EspenK skrev: ↑2022-12-17 08:14:55
Intressant att Hammarlund och Schlyter kommer in och spelar precis så vi vill att våra spelare ska. Hamnarlund riskminimerar och är rejäl. Schlyter är skitjobbig att möta. Klassiska spelartyper vi behöver.
Schlyter går före Lekkerimäki just nu. Hammarlund före Odelius och Hedström. Lätt.
Ingen av dom från Tyresö kommer att ta någon plats från Odelius eller Lekki. Glöm det. Inte ens Hedström.
Sen att i stort sett alla fw ( bortsett en ) varit bättre än Lekki so far är en annan sak.
vi kommer satsa på våra spelare som har mycket mer talang i sig. Och det ska vi också göra. Helt rätt.
Men en fråga till dig ESPEN.
När alla är tillbaka, jag listade alla 14 bra fw ovan, plus att vi såklart har en junior verksamhet där ett par av dom presterat mer än vad man kunnat kräva, 16 bra spelare, plus frylen och Berglund långt bakom. Det är 18 (!) Fw.
Nu kommer frågan .
Vad mer exakt ser du i Tyresö spelarna som du säger ATT VI BEHÖVER som inte våra 16 första fw har ??
Det är första frågan.
2, vilka ska dom peta ? 3, Och vad ska vi göra av Lekki ? Byta bort han till Tyresö tycker du ?
Väldigt intressant att höra dina svar på detta.
Kan det vara så att du inte tänkt så långt ?
Hoppa inte på min person nu bara för jag ställer raka frågor. Jag har inte varit otrevlig. Nå ?
1. Förmåga att följa gameplan och faktiskt låta bli att glra massa junismisstag. Inte skadade. Vi kommer troligen aldrig att ha alla tillbaka.
2. Forsberg, Berglund,Hedström, Falk är väl några som direkt dyker upp. Visst ska vi satsa på vpra talanger men de kommer ändå dra så fort NHL kallar. Långsiktigt behöver vi spelare för tredje / fjärde kedjan som stannar mer än ett år. Billiga men ok med att göra jobbet och ta sitt jobb.
3 Behöver inte byta någon i nuläget men som tränare hade jag gärna haft valet att bänka en sån som Lekki som ör helt ur form och inte bidrar i någon del av banan.
Jag tycker ändå att Berglund har gjort mycket nytta i det tysta och har gjort det bra i bp lite som Hank var. Visst inte lika bra men ändå ungefär samma jobb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Ska bli intressant att se vart bröderna hamnar någonstans. Dom imponerade väl knappt i HA förra säsongen heller? Men vore väldigt intressant att ta in på try-out under JVM iallafall för att se vart det leder.
Mattias_87 skrev: ↑2022-12-17 20:54:36
Ska bli intressant att se vart bröderna hamnar någonstans. Dom imponerade väl knappt i HA förra säsongen heller? Men vore väldigt intressant att ta in på try-out under JVM iallafall för att se vart det leder.
Jim Morrison skrev: ↑2022-12-17 21:06:18
Tror tyvärr inte vi har plats eller råd för att signa dom permanent. Hade hoppats på lån över JVM på sin höjd vilket hade känts rimligt.
Jag tror det blir Finland för båda. Hade varit en perfekt liga för dom där nivån är snarlik med HockeyAllsvenskan men bättre betalt.
Tror de landar här endå.
K-G löser detta.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-12-17 21:48:50, redigerad totalt 1 gånger.