Vem ska träna DIF 08/09
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vem ska träna DIF 08/09
Vilken person med Djurgårdskoppling anser du ska träna DIF 08/09 tillsammans med Montén och Micke Johansson?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kommentarer på val av alternativ...
Det känns faktiskt mer troligt med Mats Waltin eller Espen Knutsen, än vad det gör med Tommy Albelin - tvivlar starkt på att han skulle lämna USA och Devils bara för att Djurgården söker(?) en ny tränare.
Jag skulle även vilja se Boustedt som alternativ, men du har ju ett "Annan"-alternativ - så jag ska inte gnälla.
Det känns faktiskt mer troligt med Mats Waltin eller Espen Knutsen, än vad det gör med Tommy Albelin - tvivlar starkt på att han skulle lämna USA och Devils bara för att Djurgården söker(?) en ny tränare.
Jag skulle även vilja se Boustedt som alternativ, men du har ju ett "Annan"-alternativ - så jag ska inte gnälla.
Den enda jag kan tänka mig av dom listade är Kenta Johansson men eftersom han står under kontrakt och inte går att få så gick rösten på annan.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Ska bli väldigt intressant att se vad som kommer i frågan ny tränare. Själv skulle jag gärna se Wikegård i båset igen för hans enorma engagemang och hjärta men kanske inte som huvudtränare. Men nu har vi ju redan Montén och Micke så det faller bort.
Annars låter faktiskt Boustedt inte så dumt, kunnig och har stenkoll på hockey på de flesta nivåer. Sen har han varit ifrån elitserietränandet ett tag vilket bara är positivt.
Boorken vore en bubblare men det skulle nog fan funka det också, han gjorde det riktigt bra i Brynäs tycker jag.
Men, Tommy Boustedt blir min kandidat!!
Annars låter faktiskt Boustedt inte så dumt, kunnig och har stenkoll på hockey på de flesta nivåer. Sen har han varit ifrån elitserietränandet ett tag vilket bara är positivt.
Boorken vore en bubblare men det skulle nog fan funka det också, han gjorde det riktigt bra i Brynäs tycker jag.
Men, Tommy Boustedt blir min kandidat!!
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Wikegård och Putte Carlsson kom ju ihop sig 98 när Wikegård var tränare och Putte Carlsson var sportchef, det verkar med andra ord osannolikt. Hade de varit på kansliet tillsammans eller? Låter ju mer än intressant måste jag ju faktiskt medge.
Jag har tidigare startat en tråd om Putte där jag sa att jag ville ha med han i klubben igen. Men idag jobbar ju han med en fotbollsakademi.
Ni som nämner tränare som Per B och Roger Melin, vad håller ni på med??? Vill ni ha tränare som varit i massa andra klubbar? Kan det bli mer mainstream? Det är väl inte det vi står för. Melin har varit i 4 elitklubbar nu. Kom igen!
Vi ska ha tränare med Djurgårdsanknytning som inte varit nån annanstans i stort sett. Vi är ju bäst på att hitta nya tränare. Det finns ju hur många exempel som helst. Lasse Falk, Boustedt, Lundh, Wikegård, Lill-Kenta, Challe mm. Alla började i Dif.
Vi är Djurgården, inte linköping eller förlunda eller andra skitklubbar som har noll kontunitet och som byter tränare med varandra. Man vill ju ha en tränare man kan identifiera sig med. Vem vill höra järnkaminerna sjunga Melins/Luckners järnkaminer?
Jag är helt övertygad om att sportkommiteen tar fram en riktigt bra tränare med band till föreningen.
Espen Knutsen tror jag på.
Jag har tidigare startat en tråd om Putte där jag sa att jag ville ha med han i klubben igen. Men idag jobbar ju han med en fotbollsakademi.
Ni som nämner tränare som Per B och Roger Melin, vad håller ni på med??? Vill ni ha tränare som varit i massa andra klubbar? Kan det bli mer mainstream? Det är väl inte det vi står för. Melin har varit i 4 elitklubbar nu. Kom igen!
Vi ska ha tränare med Djurgårdsanknytning som inte varit nån annanstans i stort sett. Vi är ju bäst på att hitta nya tränare. Det finns ju hur många exempel som helst. Lasse Falk, Boustedt, Lundh, Wikegård, Lill-Kenta, Challe mm. Alla började i Dif.
Vi är Djurgården, inte linköping eller förlunda eller andra skitklubbar som har noll kontunitet och som byter tränare med varandra. Man vill ju ha en tränare man kan identifiera sig med. Vem vill höra järnkaminerna sjunga Melins/Luckners järnkaminer?
Jag är helt övertygad om att sportkommiteen tar fram en riktigt bra tränare med band till föreningen.
Espen Knutsen tror jag på.
Jag är lite nyfiken, varför är Wikegård en kung? Är det för han är en Djurgårdare, är han trevlig utanför hockeyn? För någon kung i båset är han beviserligen inte. Däremot har nästintill "förstört" en del spelare. Det räcker inte med "start & stopp" i hockeyn.. Men alla har olika smak var bara lite nyfiken på hur du tänker?Micke Nylander skrev:Wikegård är Kung!
Men jag röstade på "en annan" och syftar, som jag skrev i den tidigare tråden om att Säcken slutar, på Anders Forsberg.
Läs varför i den andra tråden!