HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 7/12
- Lee Harvey Oswald
Har följt DIF sedan säsongen 1981-82.
Helt utan konkurrens är denna upplaga den sämst fungerande någonsin
Vi är nya Löven, Allsvenskan trogen kommande 20 åren
Helt utan konkurrens är denna upplaga den sämst fungerande någonsin
Vi är nya Löven, Allsvenskan trogen kommande 20 åren
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi kommer inte gå upp denna säsong. Det är en sak som är säkert.
Avskaffa tre mot tre.
Garpen-effekten
- Jim Morrison
Jag tror helt enkelt vi har ett alldeles för utdaterat spelsätt och har haft det länge nu.Magnutz skrev: ↑2022-12-07 20:54:44Det är liksom inte där det sitter. Tränarna säger knappast till spelarna att de ska spela på stillastående medspelare eller att de ska slå usla passningar eller att de ska spela långsamt. Kan det vara så, tror du, att vi har ett långsamt och till delar lite för oslipat lag? Att laget inte kan spela annat än så här? Jag vet inte men nog borde laget kunna bättre om de nu är bättre än de visar?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-07 20:48:23 Man inser ju ändå hur pass lite truppvärdet har betydelse när dom som som leder laget är så fruktansvärt svaga. Ger en ändå lite hopp om nästa säsong då vi utan tvekan är kvar i denna serie men väldigt mycket fattigare.
Hitta rätt tränare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är otroligt vad mycket mer ork Östersund har… Helt otroligt vilka pingislungor grabbarna har.
Falk, Hedström, Berglund, Blomgren inne samtidigt...
Pehrson-effekten?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-07 20:56:55Jag tror helt enkelt vi har ett alldeles för utdaterat spelsätt och har haft det länge nu.Magnutz skrev: ↑2022-12-07 20:54:44Det är liksom inte där det sitter. Tränarna säger knappast till spelarna att de ska spela på stillastående medspelare eller att de ska slå usla passningar eller att de ska spela långsamt. Kan det vara så, tror du, att vi har ett långsamt och till delar lite för oslipat lag? Att laget inte kan spela annat än så här? Jag vet inte men nog borde laget kunna bättre om de nu är bättre än de visar?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-07 20:48:23 Man inser ju ändå hur pass lite truppvärdet har betydelse när dom som som leder laget är så fruktansvärt svaga. Ger en ändå lite hopp om nästa säsong då vi utan tvekan är kvar i denna serie men väldigt mycket fattigare.
Hitta rätt tränare.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Söderlund åker runt runt runt men händer fan inget. Nu är han även orsaken till 2-1 målet för Ö-sund.
Fy fan vilka sopor dessa spelare blivit.
man kan tro att de endast spelar för lönechecken.
Fy fan vilka sopor dessa spelare blivit.
man kan tro att de endast spelar för lönechecken.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Herregud vi är så otroligt dåliga, sämsta jag sett på jag vet inte hur länge.
Vi är klappusla. Vi spelar fortsatt otroligt ineffektivt och inte ens de enklaste grunder fungerar.
Ah.. Det där var ju jävligt dåligt. Vad gör vi?
Jim Morrison, där har du ju en anledning till varför det ser ut som det gör. Vi spelar stundtals riktigt dålig hockey.
Två av våra backar har varsin spelare men lyckas inte försvara utan tappar initiativet framför Calle. Det är inte tränarnas fel. Det är individuella misstag/dåliga aktioner av enskilda spelare.
Jim Morrison, där har du ju en anledning till varför det ser ut som det gör. Vi spelar stundtals riktigt dålig hockey.
Två av våra backar har varsin spelare men lyckas inte försvara utan tappar initiativet framför Calle. Det är inte tränarnas fel. Det är individuella misstag/dåliga aktioner av enskilda spelare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Pehrson-effekten?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-07 20:56:55Jag tror helt enkelt vi har ett alldeles för utdaterat spelsätt och har haft det länge nu.Magnutz skrev: ↑2022-12-07 20:54:44Det är liksom inte där det sitter. Tränarna säger knappast till spelarna att de ska spela på stillastående medspelare eller att de ska slå usla passningar eller att de ska spela långsamt. Kan det vara så, tror du, att vi har ett långsamt och till delar lite för oslipat lag? Att laget inte kan spela annat än så här? Jag vet inte men nog borde laget kunna bättre om de nu är bättre än de visar?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-07 20:48:23 Man inser ju ändå hur pass lite truppvärdet har betydelse när dom som som leder laget är så fruktansvärt svaga. Ger en ändå lite hopp om nästa säsong då vi utan tvekan är kvar i denna serie men väldigt mycket fattigare.
Hitta rätt tränare.
Senast redigerad av DIFLuWi den 2022-12-07 20:59:44, redigerad totalt 1 gånger.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Dags att byta ut spelare……. 

- Jim Morrison
Varför har man ens tränare? Om det bara är individuella misstag och dåliga aktioner hela tiden? Kan det inte vara en konsekvens av dålig struktur ovanifrån från början?Magnutz skrev: ↑2022-12-07 20:58:39 Ah.. Det där var ju jävligt dåligt. Vad gör vi?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
2 derbymatcher väntar i mellandagarna.
Kommer bli pinsamt för mesta mästarna.
Kommer bli pinsamt för mesta mästarna.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.