HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 7/12
-
Varför släpper domarna en massa saker bara för att det precis gått vägen för det laget som drabbas?
Ex. Lag 1 har en avvaktande utvisning, under den avvaktande utvisningen så blir det återigen en situation som egentligen hade blivit en tvåa till. Men här släpper domarna den 9 gånger av 10. Känslan blir att man ”inte vill göra det värre”.
Samma nu, Krüger har precis gjort mål och får en crosschecking upp mot bröstet. Varför inte ta en tvåa? Jag fattar inte. Såhär tycker jag det ser ut jämt, både Hockeyallsvenskan och SHL. Otroligt.
Ex. Lag 1 har en avvaktande utvisning, under den avvaktande utvisningen så blir det återigen en situation som egentligen hade blivit en tvåa till. Men här släpper domarna den 9 gånger av 10. Känslan blir att man ”inte vill göra det värre”.
Samma nu, Krüger har precis gjort mål och får en crosschecking upp mot bröstet. Varför inte ta en tvåa? Jag fattar inte. Såhär tycker jag det ser ut jämt, både Hockeyallsvenskan och SHL. Otroligt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har misstänkt en lång tid att domarna försöker jämna ut matcherna. Det sämre laget klarar sig alltid undan med fler saker än det bättre laget.
Avskaffa tre mot tre.
Träna uppspel för hellvete
Ser skolboksexempel gång på gång hur uppspel INTE skall gå till! Utmärkt utbildningsmaterial till alla ungdomslagen i Sverige.
Stolt, men aldrig nöjd
Tror till och med DIF anno Tuma och Rolles tid hade högre fart i spelet än dagens(kvällens) DIF.
Vill man vinna eller vill man förlora?
Det verkar vara det senare DIF anno 2022/23
Vill man vinna eller vill man förlora?
Det verkar vara det senare DIF anno 2022/23
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Vi är så jävla dåliga. Temposvagast i HA
- Jim Morrison
Man inser ju ändå hur pass lite truppvärdet har betydelse när dom som som leder laget är så fruktansvärt svaga. Ger en ändå lite hopp om nästa säsong då vi utan tvekan är kvar i denna serie men väldigt mycket fattigare.
Hitta rätt tränare.
Hitta rätt tränare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-12-07 20:49:00, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stillastående spelare i ficka? Vad i helvete är det att spela på
Med det här tempot inarbetad i kropp och inställning kommer våra juniorer (förutom Lindbom) få en sjukt jobbig resa i JVM. Sen kommer de hem med ett rejält stukat självförtroende.
Stolt, men aldrig nöjd
Tom Söderlund börjar se uppgiven ut. Försöker och försöker match efter match. Men får spela med sopor.
Bra jobbat garpen, Ragge och honken. Vi hade lika gärna kunnat ha 3 damer från ett äldreboende som tränare.
Bra jobbat garpen, Ragge och honken. Vi hade lika gärna kunnat ha 3 damer från ett äldreboende som tränare.
Det är liksom inte där det sitter. Tränarna säger knappast till spelarna att de ska spela på stillastående medspelare eller att de ska slå usla passningar eller att de ska spela långsamt. Kan det vara så, tror du, att vi har ett långsamt och till delar lite för oslipat lag? Att laget inte kan spela annat än så här? Jag vet inte men nog borde laget kunna bättre om de nu är bättre än de visar?Jim Morrison skrev: ↑2022-12-07 20:48:23 Man inser ju ändå hur pass lite truppvärdet har betydelse när dom som som leder laget är så fruktansvärt svaga. Ger en ändå lite hopp om nästa säsong då vi utan tvekan är kvar i denna serie men väldigt mycket fattigare.
Hitta rätt tränare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Faaan vad de krånglar till det hela tiden. Hela tiden!! De ser ju nästan rädda ut så fort de får en spelare mot sig, och backar av.
Stolt, men aldrig nöjd
Men för i helvete!! Spela enkelt och snabbare!!
It's the hope that kills you.
- super djurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fy fan, äckligt
- reservjesus