Det som talar för att Fribourg skulle köpa ut honom är följande.Osten östlund skrev: ↑2022-12-04 17:17:01 Fribourg har torskat 2 senaste. Sören lirar i 1:a kedjan. Dock inga poäng ifrån honom. Större underverk har hänt!?![]()
Hög Lön iomed import, konverterat till 2P på 9 matcher, inget vidare + en skada.
Har för mig att han skrev 1+1+1 där borta vilket gör att dem kan köpa ut honom och plocka in en annan import som dem anses kan leverera motsvarande förväntningarna.
KG nämnde även att han såg det som ett lån till NL och schweiz när Sörensen lämnade djurgården i februari.
Sen tror jag att han fortfarande gräver sig och därmed skulle vara sugen på revansch, inte roligt i schweiz heller när det går dåligt, särskilt som importspelare, då blir du sågad utomordentligt runt om fans mm.
Skulle kunna tippa på att han är spelredo till mellandagarna när junisarna är på JVM och därefter kommer få se en riktigt glödhet och revanschsugen sörensen, kanske dunkar huvudet i isen med gynge likt han gjorde med heineman i leksand?
Summa summarum tror jag inte ledningen räknat bort sören helt och kommer nog ha en del sparade pengar till övers just för att han skrev 1+1+1, sen känns det inte som han bör vara så jättedyr iomed uttåget, revanschlusten och den troliga ångesten från i våras, har nog en del skuldkänslor gentemot skölden efter avslutet blev som det blev.
Sörensen-Kruger-Klasen?