Säsongen 22/23
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Måste säga att Fagervall är den mest rakryggade människa som passerat våra led senaste åren.
Tråkigt att han inte fick det att fungera, tycker han är precis en person som ska leda Djurgården.
Stark, saklig, sportslig, inga bortförklaringar.
Undra om Garpen kan utveckla/genomföra Tobias spelvision?
Det börjar vara ett antal tränare som misslyckats på slutet.
"Djurgården spelar sedan flera år tillbaka efter en spelvision som utvecklingschefen Tobias Pehrsson ansvarar för. Men Fagervall är försiktig när det ämnet kommer på tal." Källa Hockeynews.
Tråkigt att han inte fick det att fungera, tycker han är precis en person som ska leda Djurgården.
"Djurgården spelar sedan flera år tillbaka efter en spelvision som utvecklingschefen Tobias Pehrsson ansvarar för. Men Fagervall är försiktig när det ämnet kommer på tal." Källa Hockeynews.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 22/23
Just det här blir jag inte klok på. Vem sätter agendan för hur laget ska spela?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-30 10:33:38 Måste säga att Fagervall är den mest rakryggade människa som passerat våra led senaste åren.
Fagervall till HockeynewsDjurgården spelar sedan flera år tillbaka efter en spelvision som utvecklingschefen Tobias Pehrsson ansvarar för. Men Fagervall är försiktig när det ämnet kommer på tal.
– Jag vill inte kommentera det nu. Tobias är ju ansvarig, utvecklingschef, och jobbar med spelvisionen, tillsammans med alla ledare.
KG till AB– Men det också en ny röst som kommer in och en tydligare egen spelidé.
Vem fasen bestämmer egentligen?
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Pehrsson måste gå efter denna säsong om vi inte går upp för då måste hans spelidé dissekeras
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Säsongen 22/23
Har inte hunnit läsa än men tänker som så att Pehrsson äger just visionen, de övergripande dragen. Ska vi vara offensiva, defensiva, tänk torpedhockey eller 1-3-1 liksom. Typ den nivån men så klart mer detaljerat vad det innebär.supreme skrev: ↑2022-11-30 11:20:18Just det här blir jag inte klok på. Vem sätter agendan för hur laget ska spela?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-30 10:33:38 Måste säga att Fagervall är den mest rakryggade människa som passerat våra led senaste åren.
Fagervall till HockeynewsDjurgården spelar sedan flera år tillbaka efter en spelvision som utvecklingschefen Tobias Pehrsson ansvarar för. Men Fagervall är försiktig när det ämnet kommer på tal.
– Jag vill inte kommentera det nu. Tobias är ju ansvarig, utvecklingschef, och jobbar med spelvisionen, tillsammans med alla ledare.
KG till AB– Men det också en ny röst som kommer in och en tydligare egen spelidé.
Vem fasen bestämmer egentligen?
Tränaren däremot bestämmer spelidé, hur man faktiskt vill utföra spelet utifrån visionen. Utgångar, ingångar, vem som går först i forecheck, hur många som fyller på och i vilka lägen - sådana saker antar jag att tränaren bestämmer.
Sen kan det ju vara så att vision och praktisk spelidé krockar. Det kan vi ju omöjligt veta men klart att frågan kommer upp när vi byter tränare på löpande band. Därför vore det intressant att höra Pehrsson utveckla hur spelvisionen har sett ut från t.ex. finalåret och framåt. Ändrades något när han kom in eller är det mesta faktiskt detsamma med bara smärre justeringar?
Säsongen 22/23
Jag tycker inte man skall kasta ut babyn med badvattnet med tanke på vilken producent av juniorspelare som DIF blivit de senaste åren. Återväxten kommer förr eller senare landa in på 1900-talsnivåer om vi fortsätter skola så pass mycket spelare till elitnivåerna. Jag fattar inte varför folk hängt upp sig på Pehrsson. Han har typ noll att göra med det som händer nere på isen under en enskild match.Donkels-3.0 skrev: ↑2022-11-30 11:42:41 Pehrsson måste gå efter denna säsong om vi inte går upp för då måste hans spelidé dissekeras
Spelvisionen är inte samma sak som HCns spelidé. Pedagogiken och grunderna är samma från juniorlagen hela vägen upp och det fungerar uppenbarligen för alla DIFs övriga lag att vinna SM mm så där kan man knappast lasta honom.
OM det däremot skulle vara så att han blandar sig i och är inne och pillar i A-laget och tränarnas spelsystem (vilket jag hört NOLL tendenser eller bevis för från de som gapar) så hade det ju varit en annan femma.
Däremot finns det som jag tidigare nämnt ett potentiellt problem med den typen av "tydlighet" som pedagogiken med zonindelning medför. Men jag tycker ändå att defensiven under Ragge är på rätt väg med att lösa den biten (om man jämför med inledningen av säsongen när vi konstant "tappade bort" motståndares existens över centrallinjen). Det är dock inte ett ansvar som jag tycker tillhör spelvisionen eller ens spelidén utan det är helt klart ett "tränarproblem" att lösa. Sen måste ju dock alltid utvecklingsansvariga och 'tänkare' inom föreningen fortsätta utveckla modellen och ta med sig lärdomarna.
TLDR; Vi har lyckats spela "kasst" sedan våren 2021 och dessutom olika-sorterts-kasst vilket säger mig att det inte har med spelvisioner att göra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Instämmer. Jag hade hemskt gärna sett att det "funkat" och att vi gått ur startblocken som en maskin men så blev inte utfallet och nån måste klä skott för det.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-30 10:33:38 Måste säga att Fagervall är den mest rakryggade människa som passerat våra led senaste åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Jag tror att detta är den stora boven i dramat. Det var tydligt att Fagervall ville spela på en annat sätt (mer defensivt). Hade han fått fria tyglar hade den röda tråden i spelet blivit tydligare. Nu blev det ett hopkok av två motsatta idéer och det blev pannkaka. Hur länge ska vi fortsätta med den här misslyckade spelidén. Hoppas Garpenlöv har pondus att stå emot.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-30 10:33:38 Måste säga att Fagervall är den mest rakryggade människa som passerat våra led senaste åren.
Säsongen 22/23
Då skulle väl inte KG uttryckt sig som han gjort?rikkard skrev: ↑2022-11-30 17:20:31 Jag tror att detta är den stora boven i dramat. Det var tydligt att Fagervall ville spela på en annat sätt (mer defensivt). Hade han fått fria tyglar hade den röda tråden i spelet blivit tydligare. Nu blev det ett hopkok av två motsatta idéer och det blev pannkaka. Hur länge ska vi fortsätta med den här misslyckade spelidén. Hoppas Garpenlöv har pondus att stå emot.
Tror du inte Fagervall fick fria tyglar när han skulle rädda oss kvar? Vart var den spelidén då?
Nä jag tror tvärtom att just han hade behövt ännu tydligare riktlinjer snarare än att det krockat. Visst kan det vara olika filosofier som inte lirat men DIFs filosofi är inte så detaljerad att det sätter spelsystemet. Jämför A-lagets spel med juniorerna tex.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Den röda tråden i alla frågor bör bli hur mycket Tobias lägger sej i
A lagets sätt att sätta upp spelet. Han ska inte ens vara och störa på träningarna beslut hur vårt spel ska ha framåt bakåt PP Bp mm mm
Ska endast styras av tränare.
Hela hans tjänst värkar totalt värdelös oviktigt i A lagssamanhang
Och sluta skriva hans sketna idé. Det ska inte finnas nån idé som är hans. För A-laget
A lagets sätt att sätta upp spelet. Han ska inte ens vara och störa på träningarna beslut hur vårt spel ska ha framåt bakåt PP Bp mm mm
Ska endast styras av tränare.
Hela hans tjänst värkar totalt värdelös oviktigt i A lagssamanhang
Och sluta skriva hans sketna idé. Det ska inte finnas nån idé som är hans. För A-laget
The DIF ONE
- Doyle
Säsongen 22/23
Hemjobbar o kollar samtidigt Tingsryd - MoDo..
Inte superimponerad av spelet. Kan vi få till spelet så ska vi helt klart klara av MoDo. Tälje verkar ju vräka på mot Kik och är snart om oss på målskillnad. Får se när MoDo:s svacka kommer för den kommer garanterat.
Hoppas vi gör en stabil match mot Tingsryd på fredag..
Inte superimponerad av spelet. Kan vi få till spelet så ska vi helt klart klara av MoDo. Tälje verkar ju vräka på mot Kik och är snart om oss på målskillnad. Får se när MoDo:s svacka kommer för den kommer garanterat.
Hoppas vi gör en stabil match mot Tingsryd på fredag..
Säsongen 22/23
Dubbelpost
Senast redigerad av rikkard den 2022-11-30 21:14:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 22/23
Jag tänker att den här artikeln säger en del om: https://www.hockeynews.se/articles/26059/Praetori skrev: ↑2022-11-30 18:47:02Då skulle väl inte KG uttryckt sig som han gjort?rikkard skrev: ↑2022-11-30 17:20:31 Jag tror att detta är den stora boven i dramat. Det var tydligt att Fagervall ville spela på en annat sätt (mer defensivt). Hade han fått fria tyglar hade den röda tråden i spelet blivit tydligare. Nu blev det ett hopkok av två motsatta idéer och det blev pannkaka. Hur länge ska vi fortsätta med den här misslyckade spelidén. Hoppas Garpenlöv har pondus att stå emot.
Tror du inte Fagervall fick fria tyglar när han skulle rädda oss kvar? Vart var den spelidén då?
Nä jag tror tvärtom att just han hade behövt ännu tydligare riktlinjer snarare än att det krockat. Visst kan det vara olika filosofier som inte lirat men DIFs filosofi är inte så detaljerad att det sätter spelsystemet. Jämför A-lagets spel med juniorerna tex.
Vem är det som han inte vill ge sig mot den här gången?
Säsongen 22/23
Jag tänker att den här artikeln säger en del om: https://www.hockeynews.se/articles/26059/Praetori skrev: ↑2022-11-30 18:47:02Då skulle väl inte KG uttryckt sig som han gjort?rikkard skrev: ↑2022-11-30 17:20:31 Jag tror att detta är den stora boven i dramat. Det var tydligt att Fagervall ville spela på en annat sätt (mer defensivt). Hade han fått fria tyglar hade den röda tråden i spelet blivit tydligare. Nu blev det ett hopkok av två motsatta idéer och det blev pannkaka. Hur länge ska vi fortsätta med den här misslyckade spelidén. Hoppas Garpenlöv har pondus att stå emot.
Säsongen 22/23
Inte ofta man skriver fina ord om Karlskoga men ruskigt imponerande att slå Björklöven med 15 (!!!) ordinarie spelare borta.
Ibland får man lite perspektiv.
Ibland får man lite perspektiv.
Säsongen 22/23
Med tanke på hur mycket KG snackat om att absolut inte gå in och pilla i detaljerna skulle det kännas jäkligt skumt om någon annan går in och gör det.rikkard skrev: ↑2022-11-30 21:12:25Jag tänker att den här artikeln säger en del om: https://www.hockeynews.se/articles/26059/Praetori skrev: ↑2022-11-30 18:47:02Då skulle väl inte KG uttryckt sig som han gjort?rikkard skrev: ↑2022-11-30 17:20:31 Jag tror att detta är den stora boven i dramat. Det var tydligt att Fagervall ville spela på en annat sätt (mer defensivt). Hade han fått fria tyglar hade den röda tråden i spelet blivit tydligare. Nu blev det ett hopkok av två motsatta idéer och det blev pannkaka. Hur länge ska vi fortsätta med den här misslyckade spelidén. Hoppas Garpenlöv har pondus att stå emot.