Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Gutesäck »

klintan85 skrev: 2022-11-26 15:10:04 Är man bra nog för Tre kronor så passar man mycket väl som tränare för DIF.
Verkligen.
Garpenlöv kan hockey och skulle nog passa oss bra. Vi har spelarna som krävs för att spela den hockey han vill. Dessutom är han van att jobba under press, vinna slutspel.
Svårt att se honom passa in ett lag som backar hem och bara kontrar. Lite som dif under stora delar hittills.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Andspe »

klintan85 skrev: 2022-11-26 03:08:50
Buford skrev: 2022-11-26 00:29:24 Fortsätter på mitt spår... In med Josef och Engqvist i båset, tbx med Honken!

Möjligtvis in med Nisse istället för Josef!

Vi har som sagt ett lag skulle slagits i år om SM-Guld, ett självspelande piano, låt dom lira, detta är HA, skit i taktiktavor, det kan dessa nämnda ge dem, full fart framåt och dessutom påminna om skölden på bröstet!
Forwardssidan kanske skulle kunna va bra nog för toppen av SHL men backsidan är alldeles för dålig för att DIF skulle kunna ligga i toppen av SHL, Ända orsaken att DIF fortfarande är i toppen är ju p.g.a. att de spelar i HA hade de spelat i SHL så hade de harvat i botten som förra året. Likheten med förra säsongen är att man fortfarande inte har någon röd tråd i spelet, Ingen konsekvent spel alls. Jag tycker mycket väl att Garpen kan vara rätt man för jobbet. Bra merit lista, någon som spelarna verkligen kommer lyssna på och som har ett stort DIF hjärta som är en legend i klubben.

Bra meritlista från sin karriär, men som huvudtränare? Ett par tveksamma år i landslaget. Känns som en nostalgivärvning.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
daaviid

Säsongen 22/23

Inlägg av daaviid »

Gutesäck skrev: 2022-11-26 15:25:24
daaviid skrev: 2022-11-26 15:06:29
Gutesäck skrev: 2022-11-26 14:29:27
daaviid skrev: 2022-11-26 14:19:05
Gutesäck skrev: 2022-11-26 14:06:56

Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.
Lyckades med att vinna mot ett mediokert Timrå över sju matcher? Där tom KG verkade fullständigt övertygad om att det här skulle vi bara fixa.
Lyckades med att sätta ett spel som höll?
Lyckades med att sätta bra grunder och ett så pass bra spel i år som tar oss upp igen?
Lyckas han nu med att förändra dom grunder han själv under lång tid skapat som uppenbart inte kommer ta oss till SHL ?
Lyckas han med att förändra matchbilder ?
Lyckades han i Malmö? Lyckades han sätta ett spel där nere som man på sikt trodde på ?

Jag håller helt klart med att han inte lyckats med specielt mycket alls. Det ÄR till och med så att han inte har lyckats med någonting av större värde de senaste åren. Och speciellt inte i DIF. Bara det !

Du (#10) får gärna berätta för oss som kanske tvivlar vad du menar själv med att lyckas?

Tränarbrist är det inte tal om. Det finns många skickliga tränare som är hur sugna som helst på att få visa vad dom kan göra med det överläget bäst skillade laget i HA.
Åhå, ytterligare ett konto för att hävda din syn på Fagervall. Kämpa på! :lol:
Vad menar du ?
Jag har väl rätt att diskutera som alla andra. Vad är problemet med att ta upp Fagervall genom att svara på andra inlägg.

Bemöt mig i sak istället för att försöka mobba någon. Det biter nog mest när du sitter i sandlådan med dom andra barnen 😭

Du tycker att Fagervall har gjort det helt okej och bör vara kvar.? Men kan inte argumentera för det ? Så då kritiserar du alltså mig istället för att bemöta i sak, Vad moget av dig, är du tre år ?

Jag har INTE haft ett konto här men följt forumet längre
Du tar upp ordet mobbing i en text som innehåller en hel del patetiska meningar. Snacka om att kasta sten i glashus. :lol:
Du måste ha otroligt dåligt psyke om du tog mitt inlägg så fantastiskt hårt. :wink:

Du får svara på hur många inlägg du vill, har aldig påstått något annat.Vad jag tycker om Fagervall skriver jag väl om jag tycker att det är relevant. Jag har aldrig påstått att han har varit fantastiskt lyckad så här långt, men jag lägger heller inte skulden på honom. Det är mer spelarna som "fuskar" i mitt tycke. Alldeles för dåligt passningsspel, puckarna sitter inte på bladet. Man tar alltid den enkla vägen utvändigt och längst sargen istället för att ge sig in i hetluften framför mål, men detta är bara en liten del i vad som inte klaffar just nu.
Men detta är knappast något som Fagervall har implementerat i spelet.

Kämpa vidare du och välkommen till forumet som skribent får man väl lägga till då.
Det här är ett forum där man pratar runt dif hockey. Att ifrågasätta ledningen är högst relevant. Och jag använder det tonläge som dom förtjänar. Kan inte se problemet med att DU inte gillar det eller hur jag ibland formulerar mina meningar.
Vad är problemet med det ? Ställt i relation till att DIF Hockeys tränare och ledning gör ett uppenbart dåligt jobb .??

Så det är passningarna det är fel på ? Okej vad bra du får tycka det utan att jag kallar dig något. Eller försöker mobba ut dig.
Jag delar knappast din skarpa analys.

Det är fel i grunden och spelarna gör oxå det dom blir tillsagda. Strukturellt. Lirar det inte ihop med tränaren, så är det tränarens ansvar att förmedla det. Det är grunden i tränarens utbildning. Lirar inte det blir det fel pass bla. Fagervall har ingenting att erbjuda som kommer ta oss upp i SHL.
Blir du ledsen för det så kasta inte skit på mig.
Utan bemöt mig i sak . Varsågod Daaaaaavid .
Jag märker redan nu att jag kommer undvika att ens försöka föra en dialog med dig. Du saknar läsförståelse. Du verkar faktiskt inte ha så många bestick i lådan heller om jag ska vara ärlig.

Lycka till framöver.
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Almtuna krossas hemma av Västervik nu. Låt oss hoppas att det bara är vårat boogieteam.
Nattuggla_

Säsongen 22/23

Inlägg av Nattuggla_ »

Fagervall räddas väl av Lindbom ikväll förmodligen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Vi hamnar snart utanför topp fyra....
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Andspe skrev: 2022-11-26 16:15:05
klintan85 skrev: 2022-11-26 03:08:50
Buford skrev: 2022-11-26 00:29:24 Fortsätter på mitt spår... In med Josef och Engqvist i båset, tbx med Honken!

Möjligtvis in med Nisse istället för Josef!

Vi har som sagt ett lag skulle slagits i år om SM-Guld, ett självspelande piano, låt dom lira, detta är HA, skit i taktiktavor, det kan dessa nämnda ge dem, full fart framåt och dessutom påminna om skölden på bröstet!
Forwardssidan kanske skulle kunna va bra nog för toppen av SHL men backsidan är alldeles för dålig för att DIF skulle kunna ligga i toppen av SHL, Ända orsaken att DIF fortfarande är i toppen är ju p.g.a. att de spelar i HA hade de spelat i SHL så hade de harvat i botten som förra året. Likheten med förra säsongen är att man fortfarande inte har någon röd tråd i spelet, Ingen konsekvent spel alls. Jag tycker mycket väl att Garpen kan vara rätt man för jobbet. Bra merit lista, någon som spelarna verkligen kommer lyssna på och som har ett stort DIF hjärta som är en legend i klubben.

Bra meritlista från sin karriär, men som huvudtränare? Ett par tveksamma år i landslaget. Känns som en nostalgivärvning.
Jo men det är ändå ett landslag något som Fagervall aldrig kommer vara i närheten av. Sen har han ju också både varit assisterande tränare i tre kronor i flera år med framgång och GM. Så han har rätt gedigen meritlista även efter spelarkarriären.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

Verkligheten har kommit ikapp. Nu får vi se många poäng som vi förtjänar.

Har försökt vara tålmodig men nu känns det som att absolut ingen, vare sig spelare eller tränare tror på det här. Känns bara som en tidsfråga innan vi byter tränare.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Vikas skrev: 2022-11-26 20:22:44 Har försökt vara tålmodig men nu känns det som att absolut ingen, vare sig spelare eller tränare tror på det här. Känns bara som en tidsfråga innan vi byter tränare.
Självklart letar KG en ny huvudtränare. Men det måste ju vara ett bra alternativ också. Sedan har vi säkert sprängt budgeten också...
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-3.0

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Fagerwall ska INTE stå i båset på tisdag
Momentumet

Säsongen 22/23

Inlägg av Momentumet »

Lägg korten på bordet gällande "spelsystemet". Det är helt sjukt att det ser lika jävla osynkat och idélöst ut i år, i en sämre liga med ett på pappret starkare lag än vi ställde på banan förra året.

Är det Fagervalls idéer vi försöker spela efter ska han bort direkt. Är det Djurgårdens med Persson eller vad fan han heter i spetsen ska han bort så att en ordentlig reboot kan göras.

Detta genanta Mjukgården som uppträder som yra höns, där ingen verkar ha en aning om vad som ska göras med eller utan puck dödar allt vad intresse heter.

AGERA KG!

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Ingen jävla paniklösning av tränare nu, tänk till ordentligt
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Hejdå Fagervall, tack för visat intresse....
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Vikas skrev: 2022-11-26 20:22:44 Verkligheten har kommit ikapp. Nu får vi se många poäng som vi förtjänar.

Har försökt vara tålmodig men nu känns det som att absolut ingen, vare sig spelare eller tränare tror på det här. Känns bara som en tidsfråga innan vi byter tränare.
Ja snälla byt nu vänta inte för länge som man gjorde förra säsongen när det redan var för sent. Kändes nästan som man tog in Fagervall förra säsongen för att det inte fanns något annat alternativ. Bättre att man hade låtit Falk varit kvar i ledningen och sen väntat till sommaren för att hitta ett bra alternativ. Fagervall var en paniklösning.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 22/23

Inlägg av Andspe »

Barry lämnade iaf frivilligt när han tappade laget.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar