Alltså! Hade ju varit guld, föga troligt.. men guld!Puckey skrev: ↑2022-11-26 11:38:18Någon får casha upp för att lösa Jeremy Colliton från AHLAndspe skrev: ↑2022-11-26 10:31:43Jag tycker inte om strukturen och spelsättet vi har. Vi inledde förra matchen bra rent tävlingsmässigt. Men hela poängen med alla dessa dropp blir bara stökigt när man väl ska in i anfallszon. En gång då och då är fine, men vi stannar upp all speed i varje byte om vi inte dumpar till deras backar. Vilket likväl är frustrerande. Det gör även att ingångarna i PP blir sönderläst och lite hög press gör det oerhört svårt för oss att etablera ett pp-spel.Hepsnastian skrev: ↑2022-11-26 08:34:59 Inget ont om fagervall, han fungerar säkert i ett annat lag. Men det har lixom inte klickat med Djurgården, inte förra säsongen heller. Därav tror jag inte att det har med gruppen att göra. Sen att spelarna inte följer game plan och uppträder som sopor är en annan sak, och såklart dåligt.
Men jag tror verkligen att DIF behöver en ny röst i båset. Nån som bryter isen, skrotar allt och gör något åt den här misären..
Det finns så mycket skicklighet och rutin i våra spelare så det gäller bara att lossa tyglarna på något sätt.
Sen ska det tilläggas att jag tror det hade sett annorlunda ut om både alm och ytterell hade spelat. Dom är verkligen saknade där bak.
Men vem ska man hänga för det? Är det Fagervalls filosofi eller Tobias? Att vårt lag gång på gång kan gå in i periodpaus med bra energi och komma ut avslaget måste ändå Fagervall lastas för. Det är inte en två spelare som ser helt annorlunda ut, utan hela laget.
Blir det för stor arbetsbörda på KG om vi ger oss av med Tobias?
Jag tycker det är synd att vi inte byggde om från början. Spelsystemet har inte fungerat på ett par år och att bara byta några detaljer räcker inte.
Jag vill ha en hungrig (lite halvt hockeynördig) tränare. Som älskar hockey mer än att bara vara ett lugnt ankare. Någon som kan brinna av och visa känslor, men även kan sitta på bussresan hem och analysera med siffror huruvida känslan överensstämmer med verkligheten.
Men vem?![]()
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Säsongen 22/23
Jag gillar att Fagervall säger att ledande spelare inte levererar. Jag gillar att han säger att det är hans jobb att få dem att leverera.
Problemet är dock då att han sågar sig själv och frågan är om han kan fixa detta?
Jag själv lägger mer ansvar på spelarna men förstår också att tränaren måste få dem att komma till jobbet även mot Almtuna i november.
Problemet är dock då att han sågar sig själv och frågan är om han kan fixa detta?
Jag själv lägger mer ansvar på spelarna men förstår också att tränaren måste få dem att komma till jobbet även mot Almtuna i november.
Säsongen 22/23
Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Säsongen 22/23
Grejen är att det nu snart är försent att börja om. In med ny headcoach (Garpen?)
Det måste hända nåt nu.
Sedan är det målskyttar vi behöver.
Laget är så sjukt felbalanserat nu och det märks.
Alm ska tillbaka men det behövs en till stabil back när ytterell är skadad.
Agera eller avgå!
Råttet är mågat.
Det måste hända nåt nu.
Sedan är det målskyttar vi behöver.
Laget är så sjukt felbalanserat nu och det märks.
Alm ska tillbaka men det behövs en till stabil back när ytterell är skadad.
Agera eller avgå!
Råttet är mågat.
Säsongen 22/23
Man såg väldigt tidigt att Fagervall inte är rätt man för DIF, inte i år heller ! Mycket är sig likt och den tydligaste röda tråden mellan säsongerna råkar dessutom vara den som ansvarar för spelet.
JF har haft väldigt lång tid på sig att prestera, sätta ett bra spel och visa att han har en bredare kunskap. Men icke.
Det är uppenbart att vi behöver en ny HC, om nu den sportsliga ledningen anser det är viktigt att ta klivet upp i SHL. Man får åtminstone hoppas på det.
Håller med dig ESPEN K i att vi behöver målskyttar. Vet inte varför dom trott att Rensfeldt, Norman, Kruger, Söderlund, Lekki och till och med Brodin skulle göra massa mål. Otroligt bra spelare och dom har det många andra inte har, det naturliga hårda jobbet med ett bra spelsinne, skickliga och väldigt nyttiga spelare.
Vi har helt klart mycket spelare för dom nedre hierarkiska nivåerna.
Men jag skulle börja med att ändra spelet i grunden, och då bara måste Fagervall bort. Bort med mycket av det dåliga från förra och denna säsong.
Att KG går ut i media och säger att vi har råd med Kempe men inte vill ha honom, var det verkligen så smart ?
JF har haft väldigt lång tid på sig att prestera, sätta ett bra spel och visa att han har en bredare kunskap. Men icke.
Det är uppenbart att vi behöver en ny HC, om nu den sportsliga ledningen anser det är viktigt att ta klivet upp i SHL. Man får åtminstone hoppas på det.
Håller med dig ESPEN K i att vi behöver målskyttar. Vet inte varför dom trott att Rensfeldt, Norman, Kruger, Söderlund, Lekki och till och med Brodin skulle göra massa mål. Otroligt bra spelare och dom har det många andra inte har, det naturliga hårda jobbet med ett bra spelsinne, skickliga och väldigt nyttiga spelare.
Vi har helt klart mycket spelare för dom nedre hierarkiska nivåerna.
Men jag skulle börja med att ändra spelet i grunden, och då bara måste Fagervall bort. Bort med mycket av det dåliga från förra och denna säsong.
Att KG går ut i media och säger att vi har råd med Kempe men inte vill ha honom, var det verkligen så smart ?
Säsongen 22/23
Power point-sjuka
Grundspel, spelidé och så för att röra till det ännu mer – game plan.
Jag tolkar grundspel som just vad det står – grunden. Ovanpå den byggs spelidén.
Torpedhockeyn på sin tid var väl ett grundspel. Alla femmor hade samma uppställning.
Grundspelet innebär möjligheter och risker. Spelidén blir då ett sätt att hantera detta.
Grundspelet idag utgår förmodligen från att laget ska dominera matcherna.
Då ska spelidén ta detta vidare. Hur man utnyttjar överlägsenheten. Det är väl där det brister nu. Vinner skotten, men vinner för få matcher.
Sedan finns förstås en övergripande målsättning. I detta fall att gå upp direkt. Finns en plan B? Ge upp plan A och satsa på att bygga ett lag för nästa säsong? I våras stod det mellan DIF och Timrå. Nu är Timrå inte ett bottengäng längre medan DIF har tappat.
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Power play är nog bra. Power point är det inte.
Grundspel, spelidé och så för att röra till det ännu mer – game plan.
Jag tolkar grundspel som just vad det står – grunden. Ovanpå den byggs spelidén.
Torpedhockeyn på sin tid var väl ett grundspel. Alla femmor hade samma uppställning.
Grundspelet innebär möjligheter och risker. Spelidén blir då ett sätt att hantera detta.
Grundspelet idag utgår förmodligen från att laget ska dominera matcherna.
Då ska spelidén ta detta vidare. Hur man utnyttjar överlägsenheten. Det är väl där det brister nu. Vinner skotten, men vinner för få matcher.
Sedan finns förstås en övergripande målsättning. I detta fall att gå upp direkt. Finns en plan B? Ge upp plan A och satsa på att bygga ett lag för nästa säsong? I våras stod det mellan DIF och Timrå. Nu är Timrå inte ett bottengäng längre medan DIF har tappat.
Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Power play är nog bra. Power point är det inte.
Säsongen 22/23
Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.#10 skrev: ↑2022-11-26 13:05:53Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Lyckades med att vinna mot ett mediokert Timrå över sju matcher? Där tom KG verkade fullständigt övertygad om att det här skulle vi bara fixa.
Lyckades med att sätta ett spel som höll?
Lyckades med att sätta bra grunder och ett så pass bra spel i år som tar oss upp igen?
Lyckas han nu med att förändra dom grunder han själv under lång tid skapat som uppenbart inte kommer ta oss till SHL ?
Lyckas han med att förändra matchbilder ?
Lyckades han i Malmö? Lyckades han sätta ett spel där nere som man på sikt trodde på ?
Jag håller helt klart med att han inte lyckats med specielt mycket alls. Det ÄR till och med så att han inte har lyckats med någonting av större värde de senaste åren. Och speciellt inte i DIF. Bara det !
Du (#10) får gärna berätta för oss som kanske tvivlar vad du menar själv med att lyckas?
Tränarbrist är det inte tal om. Det finns många skickliga tränare som är hur sugna som helst på att få visa vad dom kan göra med det överläget bäst skillade laget i HA.
Säsongen 22/23
Åhå, ytterligare ett konto för att hävda din syn på Fagervall. Kämpa på!Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:06:56Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.#10 skrev: ↑2022-11-26 13:05:53Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Lyckades med att vinna mot ett mediokert Timrå över sju matcher? Där tom KG verkade fullständigt övertygad om att det här skulle vi bara fixa.
Lyckades med att sätta bra grunder och ett så pass bra spel i år som tar oss upp igen?
Lyckas han nu med att förändra dom grunder han själv under lång tid skapat som uppenbart inte kommer ta oss till SHL ?
Lyckades han i Malmö? Lyckades han sätta ett spel där nere som man på sikt trodde på ?
Jag håller helt klart med att han inte lyckats med specielt mycket alls. Det ÄR till och med så att han inte har lyckats med någonting av större värde de senaste åren. Och speciellt inte i DIF. Bara det !
Du (#10) får gärna berätta för oss som kanske tvivlar vad du menar själv med att lyckas?
Tränarbrist är det inte tal om. Det finns många skickliga tränare som är hur sugna som helst på att få visa vad dom kan göra med det överläget bäst skillade laget i HA.

Säsongen 22/23
Vad menar du ?daaviid skrev: ↑2022-11-26 14:19:05Åhå, ytterligare ett konto för att hävda din syn på Fagervall. Kämpa på!Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:06:56Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.#10 skrev: ↑2022-11-26 13:05:53Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Tränarbrist är det inte tal om. Det finns många skickliga tränare som är hur sugna som helst på att få visa vad dom kan göra med det överläget bäst skillade laget i HA.![]()
Jag har väl rätt att diskutera som alla andra. Vad är problemet med att ta upp Fagervall genom att svara på andra inlägg.
Bemöt mig i sak istället för att försöka mobba någon. Det biter nog mest när du sitter i sandlådan med dom andra barnen
Du tycker att Fagervall har gjort det helt okej och bör vara kvar.? Men kan inte argumentera för det ? Så då kritiserar du alltså mig istället för att bemöta i sak, Vad moget av dig, är du tre år ?
Jag har INTE haft ett konto här men följt forumet längre
Senast redigerad av Gutesäck den 2022-11-26 14:44:28, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 22/23
Nä jag bara undrade hur du menade, sen har jag inte direkt koll på vad han haft för förutsättningar (spelartrupp) att lyckas innan han kom till oss, förra året var väl dömt att misslyckas kan jag tycka, däremot i år så borde han definitivt ha förutsättningar för att lyckas.Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:06:56Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.#10 skrev: ↑2022-11-26 13:05:53Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Säsongen 22/23
Du tar upp ordet mobbing i en text som innehåller en hel del patetiska meningar. Snacka om att kasta sten i glashus.Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:29:27Vad menar du ?daaviid skrev: ↑2022-11-26 14:19:05Åhå, ytterligare ett konto för att hävda din syn på Fagervall. Kämpa på!Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:06:56Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.#10 skrev: ↑2022-11-26 13:05:53Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
Tränarbrist är det inte tal om. Det finns många skickliga tränare som är hur sugna som helst på att få visa vad dom kan göra med det överläget bäst skillade laget i HA.![]()
Jag har väl rätt att diskutera som alla andra. Vad är problemet med att ta upp Fagervall genom att svara på andra inlägg.
Bemöt mig i sak istället för att försöka mobba någon. Det biter nog mest när du sitter i sandlådan med dom andra barnen
Du tycker att Fagervall har gjort det helt okej och bör vara kvar.? Men kan inte argumentera för det ? Så då kritiserar du alltså mig istället för att bemöta i sak, Vad moget av dig, är du tre år ?
Jag har INTE haft ett konto här men följt forumet längre

Du måste ha otroligt dåligt psyke om du tog mitt inlägg så fantastiskt hårt.

Du får svara på hur många inlägg du vill, har aldig påstått något annat.Vad jag tycker om Fagervall skriver jag väl om jag tycker att det är relevant. Jag har aldrig påstått att han har varit fantastiskt lyckad så här långt, men jag lägger heller inte skulden på honom. Det är mer spelarna som "fuskar" i mitt tycke. Alldeles för dåligt passningsspel, puckarna sitter inte på bladet. Man tar alltid den enkla vägen utvändigt och längst sargen istället för att ge sig in i hetluften framför mål, men detta är bara en liten del i vad som inte klaffar just nu.
Men detta är knappast något som Fagervall har implementerat i spelet.
Kämpa vidare du och välkommen till forumet som skribent får man väl lägga till då.
Säsongen 22/23
#10 skrev: ↑2022-11-26 14:38:55Nä jag bara undrade hur du menade, sen har jag inte direkt koll på vad han haft för förutsättningar (spelartrupp) att lyckas innan han kom till oss, förra året var väl dömt att misslyckas kan jag tycka, däremot i år så borde han definitivt ha förutsättningar för att lyckas.Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:06:56Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.#10 skrev: ↑2022-11-26 13:05:53Vad innebär lyckas? Sm-guld? Isåfall är det inte många som lyckatsSkidlöparn skrev: ↑2022-11-26 12:33:44 Fagervall har egentligen aldrig lyckats i båset. Vet inte riktigt vad han har för meriter som gör att lag efter lag fortsätter rekrytera honom? Tränarbrist i Sverige?
[/quot
Det var inte jag som skrev inlägger du svarade på. Alltså jag vet inte heller vad han menar med att inte lyckats alls i sin karriär? Har inte koll på JFs sista 6-7 år. Men du ställer en befogad fråga till honom.
Men jag menar att det är tydligt att Fagervall inte på nått sätt har lyckats hos oss.
Och det verkar ju också som att ingenting tyder på att det sker , eller kan ske, några större förändringar i grunden när han är kvar. Förändringar som måste till för att vi ska ta oss upp igen.
Därför menar jag att det är hög tid att låta någon annan ta över.
Efter Mattias Ek s artikel där han pressade Fagervall lite i förra veckan så har jag sett att fler höjer sina röster och ifrågasätter Fagervall. Det tycker jag är bra men man kan ju oxå konstatera att är någon bara lite för "tidig" i sin kritik, när konsensus i detta forum råder. Då blir man lätt lynchad. Men sen när någon media börjar skriva lite i dom banor en del faktiskt varit inne på redan tidigare. Då förändras det i forumet. Det är bara en reflektion jag haft när jag läst härinne
Säsongen 22/23
Är man bra nog för Tre kronor så passar man mycket väl som tränare för DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Det här är ett forum där man pratar runt dif hockey. Att ifrågasätta ledningen är högst relevant. Och jag använder det tonläge som dom förtjänar. Kan inte se problemet med att DU inte gillar det eller hur jag ibland formulerar mina meningar.daaviid skrev: ↑2022-11-26 15:06:29Du tar upp ordet mobbing i en text som innehåller en hel del patetiska meningar. Snacka om att kasta sten i glashus.Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:29:27Vad menar du ?daaviid skrev: ↑2022-11-26 14:19:05Åhå, ytterligare ett konto för att hävda din syn på Fagervall. Kämpa på!Gutesäck skrev: ↑2022-11-26 14:06:56Lyckades med att hålla DIF kvar förra året? Dels när han hade chansen i ödes matcherna innan kvalet där vi vid vinst hade chansen att gå om.
Jag har INTE haft ett konto här men följt forumet längre![]()
Du måste ha otroligt dåligt psyke om du tog mitt inlägg så fantastiskt hårt.![]()
Du får svara på hur många inlägg du vill, har aldig påstått något annat.Vad jag tycker om Fagervall skriver jag väl om jag tycker att det är relevant. Jag har aldrig påstått att han har varit fantastiskt lyckad så här långt, men jag lägger heller inte skulden på honom. Det är mer spelarna som "fuskar" i mitt tycke. Alldeles för dåligt passningsspel, puckarna sitter inte på bladet. Man tar alltid den enkla vägen utvändigt och längst sargen istället för att ge sig in i hetluften framför mål, men detta är bara en liten del i vad som inte klaffar just nu.
Men detta är knappast något som Fagervall har implementerat i spelet.
Kämpa vidare du och välkommen till forumet som skribent får man väl lägga till då.
Vad är problemet med det ? Ställt i relation till att DIF Hockeys tränare och ledning gör ett uppenbart dåligt jobb .??
Så det är passningarna det är fel på ? Okej vad bra du får tycka det utan att jag kallar dig något. Eller försöker mobba ut dig.
Jag delar knappast din skarpa analys.
Det är fel i grunden och spelarna gör oxå det dom blir tillsagda. Strukturellt. Lirar det inte ihop med tränaren, så är det tränarens ansvar att förmedla det. Det är grunden i tränarens utbildning. Lirar inte det blir det fel pass bla. Fagervall har ingenting att erbjuda som kommer ta oss upp i SHL.
Blir du ledsen för det så kasta inte skit på mig.
Utan bemöt mig i sak . Varsågod Daaaaaavid .