HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 18/11
Kan man hitta presskonferensen någonstans? Finns det ens en sådan i almtuna?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Absolut är det så i längden, men, att underprestera å det grövsta spelmässigt med det spelarmaterial vi besitter jämfört med motståndarna i typ varje match hittills är inte acceptabelt oavsett om du, jag eller Fagervall står i båset. Men nu är det dags för Fagervall att göra annat än att coacha Djurgårdens IF.Eriksson skrev: ↑2022-11-18 22:00:01Om coachen spelar så liten roll som många tycker och det är laget dvs spelarna som suger så skulle man likväl kunna köra utan coach.
Coachens uppgift som namnet säger är precis att "coacha laget" vilket Fagervall har misslyckats med fatalt tycker jag, en av de vikigaste sakerna är just att se till som coach att spelarna spetsar till karaktären på "laget" och att rätt man är på rätt plats, just det har vår så kallade coach misslyckats med.
Som jag sagt innan, spelar ingen roll om du har de fetaste komponenterna i en Formel 1 bil, sätter du de på fel ställe så kommer de aldrig till rätta och toppa det med en kass förare så kommer bilen aldrig att prestera, aka Fagervall - DIF
Jag mår så jävla dåligt över vårt lag
Precis! Sjukt dåligt och inkompetent att montera MGU-H och MGU-K efter avgasröretEriksson skrev: ↑2022-11-18 22:00:01Om coachen spelar så liten roll som många tycker och det är laget dvs spelarna som suger så skulle man likväl kunna köra utan coach.
Coachens uppgift som namnet säger är precis att "coacha laget" vilket Fagervall har misslyckats med fatalt tycker jag, en av de vikigaste sakerna är just att se till som coach att spelarna spetsar till karaktären på "laget" och att rätt man är på rätt plats, just det har vår så kallade coach misslyckats med.
Som jag sagt innan, spelar ingen roll om du har de fetaste komponenterna i en Formel 1 bil, sätter du de på fel ställe så kommer de aldrig till rätta och toppa det med en kass förare så kommer bilen aldrig att prestera, aka Fagervall - DIF

Stolt, men aldrig nöjd
Off topic-Per-Allan skrev: ↑2022-11-18 21:36:43 Vill inte se mitt kära DIF vara någon form av Samhall där man bara är delaktig.
Vill inte klanka ner på riktiga samhall för de bedriver ett bra arbete för människor med problem. Men DIF är och ska vara en förening i högsta serien. DIF hockey saknar allt det som DIF fotboll har.
Mesta mästarna åker hem från Uppsala med 1 jävla poäng trots att vi leder med 0-2 inför tredje perioden.
VET HUT
Fel. Samhall är inte vad du tror. Det är numera ett vinstdrivande ffa städföretag där, människor med funktionshinder som behöver anpassade arbetsuppgifter och en förstående/flexibel miljö inte passar in. De flesta som arbetar på Samhall idag har definitivt inga handikapp eller begåvningshinder. Sorgligt hur denna fina instution förstörts.
-End off topic
Sorgligt också hur mitt fina DIF hockey förstörts. Förlora 2 inbördes mot Almntuna är ... ofattbart. Hur kan det hända! Vi får nog ta ned 9-1 flaggorna mot bajen om vi inte vill ha 0-2 mot Amltuna skrivet i ansiktet resten av livet..."sämre än gnaget" har aldrig passat bättre.
Gör nåt nu, (lite amatörförslag, )Ge fan i den där jkla iden om att hela tiden vända hem i egen zon, börja bryta in mot mål, skit i om nån annan kan få ett bättre läge- skjut på mål!
Jisses vad dåligt det här blev...
Läs igenom tråden sida 5-6...snacka om att Jinxa
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Herregud...... Det enda som är bra med Gränby Ishall är att kön till korven är kort!!
Vi gör faktiskt en riktigt bra andra period idag men uppspelsproblemen kvarstår. De enda som lyckas med att klappa sig igenom mittzon är juniskedjan och jag tror fan att Lekki gör sin bästa match hittils.
Marcus Krüger lyckas göra ett mål när han får komma ren från utv.båset i övrigt är han för svag.... ikappåkt, avväpnad och nedtryckt av ett gäng div.1-spelare från norra uppland. Om jag var han skulle jag kolla mig själv i spegeln och fråga mig vad fan jag håller på med, om det är såhär jag vill att DIF-Fansen ska komma ihåg mig. Brodda försöker mer men han åker bara på utsidan och verkar vara rädd att det ska göra ont.
Helt ärligt har vi satt ihopp ett lag med massa "fina namn" på tröjorna men på isen är de sämre skridskoåkare överlag och svagare fysiskt än Almtunas spelare. Idag insåg jag hur litet steget mellan NHL- och undre hockeyallsvenskan verkligen är. Jag undrar om det bara är flytt att man "hamnar" på rätt ställe. Kruger från Huddinge självklart sen till DIF-juniorer och får förtroende som förste-center...... Något säger mig att Golovkovs i Almtuna alltid varit bättre än Krüger men inte började spela sin hockey i Huddinge utan i en lite mer undanskymd tillvaro där det inte är lika lätt att synas som junior och bli upptäkt..
Antingen är våra spelare inte bättre eller så är det något annat som är jävligt fel.
Jag tror inte problemet stavas Fagervall. Jag tror att vissa inte är hungriga nog och vissa är för dåliga.
Schilling är jag tokbesviken på, Rensfeldt och Liss klarar inte av start-stopmatcher. Juniorerna blandar bländande med juniormisstag... Problemet är att KG värvar utan tanke och scouting utifrån spelideologi....... ITS JUST FUCKING NAMES!!! utan tanke...
Och var var Klasen?? på löpbandet?? Tokslut?? K-G?? Var är Alm?? Skadad?? K-G tog du in hans skadehistorik i beräkningen?? Nej ytterst ansvarig är K-G och Djurgården gör som Djurgården alltid gjort. Går på namnet utan att scouta.....Byt ut hela sportsliga ledningen den är konservativ och förlegad.
Vi gör faktiskt en riktigt bra andra period idag men uppspelsproblemen kvarstår. De enda som lyckas med att klappa sig igenom mittzon är juniskedjan och jag tror fan att Lekki gör sin bästa match hittils.
Marcus Krüger lyckas göra ett mål när han får komma ren från utv.båset i övrigt är han för svag.... ikappåkt, avväpnad och nedtryckt av ett gäng div.1-spelare från norra uppland. Om jag var han skulle jag kolla mig själv i spegeln och fråga mig vad fan jag håller på med, om det är såhär jag vill att DIF-Fansen ska komma ihåg mig. Brodda försöker mer men han åker bara på utsidan och verkar vara rädd att det ska göra ont.
Helt ärligt har vi satt ihopp ett lag med massa "fina namn" på tröjorna men på isen är de sämre skridskoåkare överlag och svagare fysiskt än Almtunas spelare. Idag insåg jag hur litet steget mellan NHL- och undre hockeyallsvenskan verkligen är. Jag undrar om det bara är flytt att man "hamnar" på rätt ställe. Kruger från Huddinge självklart sen till DIF-juniorer och får förtroende som förste-center...... Något säger mig att Golovkovs i Almtuna alltid varit bättre än Krüger men inte började spela sin hockey i Huddinge utan i en lite mer undanskymd tillvaro där det inte är lika lätt att synas som junior och bli upptäkt..
Antingen är våra spelare inte bättre eller så är det något annat som är jävligt fel.
Jag tror inte problemet stavas Fagervall. Jag tror att vissa inte är hungriga nog och vissa är för dåliga.
Schilling är jag tokbesviken på, Rensfeldt och Liss klarar inte av start-stopmatcher. Juniorerna blandar bländande med juniormisstag... Problemet är att KG värvar utan tanke och scouting utifrån spelideologi....... ITS JUST FUCKING NAMES!!! utan tanke...
Och var var Klasen?? på löpbandet?? Tokslut?? K-G?? Var är Alm?? Skadad?? K-G tog du in hans skadehistorik i beräkningen?? Nej ytterst ansvarig är K-G och Djurgården gör som Djurgården alltid gjort. Går på namnet utan att scouta.....Byt ut hela sportsliga ledningen den är konservativ och förlegad.
- Hepsnastian
Några plus ifrån kvällen så här nån timme efter hemkomst: Rensfeldt/Krüger/Brodin, Priserna i kafeterian, djn:s humor vid val av musik/jingel, klacken
Minus:
Alla andra, kronmongot med trumman, kylan i hallen och arslet som trängdes sig före oss i kön till kaffet.
Nu behöver något hända. Typ omgående. Detta funkar inte.
Vad i helvete pysslar folk med? Vad gör schilling? Norman? Elliot? Söderlund? Det tappas puck, felpass, ramlar.. Lindholms tavla vid 2-1.. Det bara osar osäkert, noll harmoni, taktlöshet, spelförmåga, spelidé..
Och bajsmackan på det. Modo spöar Västerås med 6-1. Dom går som tåget.
Minus:
Alla andra, kronmongot med trumman, kylan i hallen och arslet som trängdes sig före oss i kön till kaffet.
Nu behöver något hända. Typ omgående. Detta funkar inte.
Vad i helvete pysslar folk med? Vad gör schilling? Norman? Elliot? Söderlund? Det tappas puck, felpass, ramlar.. Lindholms tavla vid 2-1.. Det bara osar osäkert, noll harmoni, taktlöshet, spelförmåga, spelidé..
Och bajsmackan på det. Modo spöar Västerås med 6-1. Dom går som tåget.
Delägare
Nejfan, vi drack som bävrar och lyckade käka en hälleflundra också. Får dessutom vara glad man missade matchen, känns ju sådär att komma hem o se oss torskat mot Almtuna!Wishes skrev: ↑2022-11-18 19:02:25Har inte de blivit av med utskänkningstillståndet?captcash skrev: ↑2022-11-18 13:50:41Mmm, man kunde ju tro att det skulle fungera så men det där är nog värre än att jag sitter hemma och ylar i soffan. Ska på Pas D'art så jag tror inte ens hon låter mig gå dit i matchtröjan!![]()

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag är INTE nykter, jag är ledsen, jag är less på att försöka se positivt på det här jävla laget, jag älskar djurgården, men nu vetifan om jag orkar längre… lägger ner tills spelarna visar samma hjärta som oss supportrar… tack godnatt… over and out… rock on
Modo har redan vunnit serien. Vi får ställa in oss på att "processen" så vi är oslagbara till i vår. Risken är ju att både Björklöven och ssk kör om oss också.
- BloodBride
Vänta bara tills vi jublar över en kämpainsats mot Vita Hästen. Då är vi bäst igen. Haha!!
- Jim Morrison
Hedström var riktigt bra igår. Har sagt det här förut men kan tycka att det är synd att Alm värvades när hemmafostrade Djurgårdaren Hedström hade kunnat göra exakt samma jobb till en bråkdel av priset. Nu är han istället petad när alla är friska.
Även om Alm också varit bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kan tycka att det är tråkigt att vi värvade Krüger när Wiktor Nilsson kan göra exakt samma jobb för en bråkdel av priset....Jim Morrison skrev: ↑2022-11-19 12:47:57 Hedström var riktigt bra igår. Har sagt det här förut men kan tycka att det är synd att Alm värvades när hemmafostrade Djurgårdaren Hedström hade kunnat göra exakt samma jobb till en bråkdel av priset. Nu är han istället petad när alla är friska.
Så stor är skillnaden. Samma spelartyp men den ena är färdig och den andra har precis börjat lära sig grunderna inom samma färdigheter.
Bäst i stan
Jag har inte sett någon match, men förstår att det är missnöje med spelidé, spelare och tränare. Inget nytt alltså. Ändå ligger laget i toppen av serien och publiksnittet håller hög SHL-klass. AIK har harvat i allsvenskan en massa år och har bra publiksiffror. Felet med DIF är nog att det förespeglats från klubben att laget ska återvända genast till SHL "därför att man hör hemma där". Så marknadsförs säsongen och skinnet är sålt innan björnen är skjuten. Laget fyller Hovet, poängen trillar in. Klassiska lag som AIK, Modo. Västerås och Södertälje kryddar anrättningen. Det är något annat än att i varje match slåss för att överleva mot lag som Oskarshamn, Växjö, Örebro och Linköping.
Jag har inte sett någon match, men förstår att det är missnöje med spelidé, spelare och tränare. Inget nytt alltså. Ändå ligger laget i toppen av serien och publiksnittet håller hög SHL-klass. AIK har harvat i allsvenskan en massa år och har bra publiksiffror. Felet med DIF är nog att det förespeglats från klubben att laget ska återvända genast till SHL "därför att man hör hemma där". Så marknadsförs säsongen och skinnet är sålt innan björnen är skjuten. Laget fyller Hovet, poängen trillar in. Klassiska lag som AIK, Modo. Västerås och Södertälje kryddar anrättningen. Det är något annat än att i varje match slåss för att överleva mot lag som Oskarshamn, Växjö, Örebro och Linköping.
Aik har 3 218 om man räknar bort globenmatchen mot oss. Kan ju knappast betraktas som bra. Ca 40% betäckning på Hovet som kommer rivas inom närtid. Hade motsvarat 23% betäckning på GlobenBlårand skrev: ↑2022-11-20 12:35:54 Bäst i stan
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB