HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 18/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Wishes skrev: 2022-11-18 21:28:07
Praetori skrev: 2022-11-18 21:26:01
STINGRAY71 skrev: 2022-11-18 21:20:51 Det går inte att frysa fast så länge som vi gjorde med Barry och Jocke..som satte oss där vi är idag..
4 backar minst måste in...och ett par piskor på dom etablerade skridsko prinsessorna..
Barry lämnade redan efter 13 matcher i Oktober.
Jocke lämnade i början av December.
Fortfarande en av de största gåtorna! Hur tänkte JE när han tog in Barry???
NHL-runkare. Kompensera för sina egna tillkortakommanden som spelare. Idiotbeslut ihop med många.
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2022-11-18 21:30:55
STINGRAY71 skrev: 2022-11-18 21:20:51 Det går inte att frysa fast så länge som vi gjorde med Barry och Jocke..som satte oss där vi är idag..
4 backar minst måste in...och ett par piskor på dom etablerade skridsko prinsessorna..
Med tanke på att laget spelade röv under Robban den våren och förlusterna avlöste varandra och inställningen var så loj att Jocke inte bara skällde ut laget i periodpaus utan även sågade spelare i DIF-TV så trodde han väl att det inte kunde bli "värre" med det spelarmtrl han tog in. Sen blev det... värre. Josefson gick sönder och Videllgate hände och här är vi nu.
Och vad i detta skulle en sån som Barry lösa? Förstår fortfarande inte rationalen att ta in Barry som tränare. Känns som om det var ngt slags lajvande ironiskt skämt, en installation à la Tom Wolgers att ställa honom i båset.
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Vill inte se mitt kära DIF vara någon form av Samhall där man bara är delaktig.
Vill inte klanka ner på riktiga samhall för de bedriver ett bra arbete för människor med problem. Men DIF är och ska vara en förening i högsta serien. DIF hockey saknar allt det som DIF fotboll har.

Mesta mästarna åker hem från Uppsala med 1 jävla poäng trots att vi leder med 0-2 inför tredje perioden.
VET HUT
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
henka83

Inlägg av henka83 »

Jag måste vara ärlig. Jag vet inte om det hjälper att sparka Fagervall men det måste till för att det inte ska spädas på än mer missnöje och också för att väcka gruppen att detta inte är ok att spela som vi gör att vi har högre krav i våran klubb. Väntar vi för länge och vi ramlar ner ett par pinnhål vet jag inte om det sönder rätt signaler, nu är det ett perfekt löfte. Vad väntar ni på?

Sen ska man också vara nykter när man kollar på våra ”såkallade” toppspelare, hur mycket levererar dom egentligen? NADA!

Våra juniorspelare? Precis NADA! Jag vet att många av er hänger härinne och löser detta, men har ni inte mer bollar än såhär så är NHL långt borta för er. Om ni ens överväger att åka dit så behöver ni nog börja prestera först….

Usch, detta är ruggigt jävla pinsamt. Jag har inte mycket hopp kvar för denna säsong. Hur ska vi störa ett redan färdigt MODO som lär växa än mer under säsongen?

Nae, jag sparar mina stålar både när det gäller privat och sponsring innan vi får till en rejäl förändring i denna sjuka hockeyklubb. Nu får hjärtat sluta tala, nu är det upp till bevis att vi får betalt för valutan.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev: 2022-11-18 21:35:44
Med tanke på att laget spelade röv under Robban den våren och förlusterna avlöste varandra och inställningen var så loj att Jocke inte bara skällde ut laget i periodpaus utan även sågade spelare i DIF-TV så trodde han väl att det inte kunde bli "värre" med det spelarmtrl han tog in. Sen blev det... värre. Josefson gick sönder och Videllgate hände och här är vi nu.
Och vad i detta skulle en sån som Barry lösa? Förstår fortfarande inte rationalen att ta in Barry som tränare. Kämns som om det var ngt slags lajvamde ironiskt skämt, en installation à la Tom Wolgers att ställa honom i båset.
Ingen aning hur de tänkte. Men DIF har ju tidigare nått framgång genom att göra nåt "nytt" som förändrat Svensk hockey så det var väl en hail-mary att nordamerikanska influenser skulle ge DIF en "Rögleeffekt".
Det var ju inte så att Barry var "ny" utan hade kört sommarcamper med NHL-spelarna i Stockholm tillsammans med DIF rätt länge. Men med facit i hand är det ju alltid lätt att säga bu eller bä.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Per-Allan skrev: 2022-11-18 21:36:43 Vill inte se mitt kära DIF vara någon form av Samhall där man bara är delaktig.
Vill inte klanka ner på riktiga samhall för de bedriver ett bra arbete för människor med problem. Men DIF är och ska vara en förening i högsta serien. DIF hockey saknar allt det som DIF fotboll har.

Mesta mästarna åker hem från Uppsala med 1 jävla poäng trots att vi leder med 0-2 inför tredje perioden.
VET HUT
Har ju gått trögt för fotbollen när hockeyn regerat så förstår inte direkt tar upp det uttalandet
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

henka83 skrev: 2022-11-18 21:39:23 Jag måste vara ärlig. Jag vet inte om det hjälper att sparka Fagervall men det måste till för att det inte ska spädas på än mer missnöje och också för att väcka gruppen att detta inte är ok att spela som vi gör att vi har högre krav i våran klubb. Väntar vi för länge och vi ramlar ner ett par pinnhål vet jag inte om det sönder rätt signaler, nu är det ett perfekt löfte. Vad väntar ni på?

Sen ska man också vara nykter när man kollar på våra ”såkallade” toppspelare, hur mycket levererar dom egentligen? NADA!

Våra juniorspelare? Precis NADA! Jag vet att många av er hänger härinne och löser detta, men har ni inte mer bollar än såhär så är NHL långt borta för er. Om ni ens överväger att åka dit så behöver ni nog börja prestera först….

Usch, detta är ruggigt jävla pinsamt. Jag har inte mycket hopp kvar för denna säsong. Hur ska vi störa ett redan färdigt MODO som lär växa än mer under säsongen?

Nae, jag sparar mina stålar både när det gäller privat och sponsring innan vi får till en rejäl förändring i denna sjuka hockeyklubb. Nu får hjärtat sluta tala, nu är det upp till bevis att vi får betalt för valutan.
Finns ingenting i Lekkerimäkis spel som ens motiverar en plats i JVM. Han borde petas helt
Säg den glädje som varar

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2022-11-18 21:43:02
henka83 skrev: 2022-11-18 21:39:23 Jag måste vara ärlig. Jag vet inte om det hjälper att sparka Fagervall men det måste till för att det inte ska spädas på än mer missnöje och också för att väcka gruppen att detta inte är ok att spela som vi gör att vi har högre krav i våran klubb. Väntar vi för länge och vi ramlar ner ett par pinnhål vet jag inte om det sönder rätt signaler, nu är det ett perfekt löfte. Vad väntar ni på?

Finns ingenting i Lekkerimäkis spel som ens motiverar en plats i JVM. Han borde petas helt
Han lär nog spruta in mål där till skillnad från här
Wishes

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2022-11-18 21:40:38

Och vad i detta skulle en sån som Barry lösa? Förstår fortfarande inte rationalen att ta in Barry som tränare. Kämns som om det var ngt slags lajvamde ironiskt skämt, en installation à la Tom Wolgers att ställa honom i båset.
Ingen aning hur de tänkte. Men DIF har ju tidigare nått framgång genom att göra nåt "nytt" som förändrat Svensk hockey så det var väl en hail-mary att nordamerikanska influenser skulle ge DIF en "Rögleeffekt".
Det var ju inte så att Barry var "ny" utan hade kört sommarcamper med NHL-spelarna i Stockholm tillsammans med DIF rätt länge. Men med facit i hand är det ju alltid lätt att säga bu eller bä.
Fagervall ut. Linus Klasen in som spelande coach/tränare. Då pratar vi ”nytt grepp” i svensk elitishockey!
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

.
Senast redigerad av Per-Allan den 2022-11-18 21:51:13, redigerad totalt 3 gång.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

#10 skrev: 2022-11-18 21:41:55
Per-Allan skrev: 2022-11-18 21:36:43 Vill inte se mitt kära DIF vara någon form av Samhall där man bara är delaktig.

VET HUT
Har ju gått trögt för fotbollen när hockeyn regerat så förstår inte direkt tar upp det uttalandet
Förutom hockeyns fina början med guld 2000 och 2001 och sedan 2 jävla degraderingar så har de tappat 20 år av under 2000-talet.
Fotbollen guld 2002, 2003, 2005, 2019, Cup guld 2002, 2004, 2005, 2018.
Plus seriesegrare i årets gruppspel i ECL.

Inlägg av #10 »

Per-Allan skrev: 2022-11-18 21:49:38
#10 skrev: 2022-11-18 21:41:55

VET HUT
Förutom hockeyns fina början med guld 2000 och 2001 och sedan 2 jävla degraderingar så har de tappat 20 år av under 2000-talet.
Fotbollen guld 2002, 2003, 2005, 2019, Cup guld 2002, 2004, 2005, 2018.
Plus seriesegrare i årets gruppspel i ECL.
Dra upp senaste 100 åren när du ändå håller på
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Kan någon med hyfsat förstånd beskriva för mig vad som har hänt de senaste åren.
Nytt år nya möjligheter en ny start trupp tänk mm ta tillbaka vår identitet, ok.
Förutsättningar inför denna säsong:
KG jagar spelare som andas Djurgården, en del av dessa har även varit med då vi var ett lag att frukta, även tagit in nya med rätt karaktär(på pappret) där anser jag att KG har gjort ett riktigt bra jobb( KG vill att vi ska vara det vi var ingen tvekan)
Ledarstaben framför allt Ragnarsson och Holmqvist andas hårt jobbande Djurgården, där hoppas jag och tror att man vill ta tillbaka vår identitet.
Vi har till detta år lyckats knyta an flera fina namn med Djurgårdshjärta som är villiga att jobba för klubben, även dessa vill nog se Djurgården vara det vi var.
Publiken är tillbaka ställer upp till hundra procent för att stötta sitt lag, även dessa vill se sitt hårt jobbande Djurgården som aldrig viker ner sig.
Så egentligen är min fråga vad fan är det som inte funkar, vilka eller vem är det som stoppar att vi blir det jag tror de flesta vill.
Personligen tror jag inte det är något fel på materialet, sen kan jag tycka att det saknas någon några gris spelare som kan kliva innanför skinnet, samtidigt så har vi spelare nu som har och bör ha dessa egenskaper.
Vad har vårt lag fått för direktiv? Vad hindrar spelarna från att spela ut sitt hela register? Varför är många spelare omöjligt att känna igen?
Vad fan måste bort eller vad fan måste läggas till(tror inte på en spelar fråga) för det som sker nu får inte fortsätta, denna säsong skulle vara en ny start kasta det gamla skiten av ett identitet lös Djurgården i papperskorgen.
Ta tag i detta nu inte imorgon för då är det försent, skippa snacket om en process, för denna process kan riskera våran död, om nu målet är att återta hög status inom svensk hockey.

Inlägg av #10 »

Wishes skrev: 2022-11-18 21:47:09
Praetori skrev: 2022-11-18 21:40:38

Fagervall ut. Linus Klasen in som spelande coach/tränare. Då pratar vi ”nytt grepp” i svensk elitishockey!
Fan va kung om vi hade en spelande tränare🤣, Dick som assisterande oxå
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

#10 skrev: 2022-11-18 21:31:17
Rudi skrev: 2022-11-18 21:24:18 Nej, nu börjar det nog tyvärr bli dags för någon att avgå ändå.
Jupp, kapten coach måste lämna skutan, dock oroar det mig mer att vi spelat så dåligt som vi gjort i dom här omgångarna som varit oavsett tränare med truppen vi har, säger mer om karaktären i truppen än vad det gör om tränaren…..
Om coachen spelar så liten roll som många tycker och det är laget dvs spelarna som suger så skulle man likväl kunna köra utan coach.

Coachens uppgift som namnet säger är precis att "coacha laget" vilket Fagervall har misslyckats med fatalt tycker jag, en av de vikigaste sakerna är just att se till som coach att spelarna spetsar till karaktären på "laget" och att rätt man är på rätt plats, just det har vår så kallade coach misslyckats med.

Som jag sagt innan, spelar ingen roll om du har de fetaste komponenterna i en Formel 1 bil, sätter du de på fel ställe så kommer de aldrig till rätta och toppa det med en kass förare så kommer bilen aldrig att prestera, aka Fagervall - DIF
Skriv svar