Möjliga….
Men Kimby gillar jag.
Ja, exakt så.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-16 11:12:07Hade inte förvånat mig heller om Garpen blev den vi plockade in om Fagervall mot förmodan fick gå. Men det hade ju känts som exakt samma skrot och korn.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-16 11:05:58Tror inte K-G har den fingertoppkänslan dock.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-16 10:31:43Paananen ryktas ju hänga löst i Västerås. Där tycker jag vi ska hugga direkt om han ryker. Kimby kanske hänger löst om Almtuna fortsätter att inte ta poäng. Det är mitt favoritnamn om han vore tillgänglig. Går det att köpa loss? Johan Lundskog från Davos och Bern fick nyss sparken och är ledig.
Finns massa duktiga lovande unga tränare runt om i landet i J20-lag som förmodligen hade hoppat på möjligheten att bli HC här direkt.
Precis på samma sätt som han inte har koll på lovande spelare från Hockeyettan eller Hockeyallsvenskan, utan det är kända namn som han går efter. Men detta är ju bara min känsla, kan ha fel.
Garpenlöv hade kunnat vara en sådan som vi plockar in, skulle inte förvåna mig det minsta. En typisk K-G värvning.
Jag hoppas vi agerar i tid och det är nu eller iallafall innan jul.
Tack:) Jag fyller på med liknande observation. Från att ha skickat massa icingpuckar har man nu övergått till att blockera pucken i egen zon, hände flera ggr igår. Uppspelsfasen i egen zon känns mer eller mindre som ett lotteri med "Svarte Petter" passar och svår långpass till stillastående forward vid offensiv blå.Döden skrev: ↑2022-11-16 10:28:09 Det är så mycket som är konstigt just nu...
Förra säsongen var det total kaos, där kan vi snacka om att det fanns noll harmoni i gruppen, har vi det nu? Är det något vi inte vet?
Eller är det så att alla är supernöjda med Fagervall? Spelare, ledare, KG, alla tycker gruppen är fantastisk? Då är ju något annat fel.
Speliden? Vems är den? Blev ju ingen större skillnad med Holmqvist, tror ingen på iden? Kan dom inte hantera den? Vilket vore konstigt med dom spelare vi har. Är det en så pass dålig spelide att den helt enkelt inte funkar? Så många frågor så lite svar.
Som jag sa igår, när vi gång efter gång spelar fast oss i egen zon så motståndarna får överbelasta och återta kontrollen, då måste det ju antingen vara fel på speliden eller så följer inte spelarna den eller så klarar dom inte av den. Jag vetifan men någonstans är det grus i maskineriet.
Om jag läser allas tankar känns det som en blandning av allt: Spelide, för lite vilja, coachning, inställning etc etc.
Vad man ska göra åt det? Det vetifan, kanske man ska kicka Fagervall då, eller inte, kommer det ändra något om det är spelarna det är fel på?
Varsågoda, ett inlägg helt utan svar![]()
Jag instämmer också och riktigt bra att även Ragnarsson nämns för det är inte bara Fagervalls fel utan även Ragnarsson Holmqvist vill jag inte lägga någon skuld på då han inte varit involverad så länge men som sagt Ragnarsson bör nämnas lika mycket som Fagervall och en ny huvudcoach åtminstone måste in snarast!!rikkard skrev: ↑2022-11-16 14:00:19 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/k ... ing-651199
Instämmer i varje rad!
Fast är det verkligen kedjorna som är största problemet?Manijock skrev: ↑2022-11-16 14:48:25 Tycker vi ska fortsätta med kedjorna vi hade i tredje igår. Två av kedjorna osade ju faktiskt ordentligt av kemi äntligen.
Norman - Rensfeldt - Liss
Öhgren - Östlund - Söderlund
Vad vi gör med resten vettefan. Krüger är ju en klassisk tredje/fjärdecenter och bör behandlas därefter. Ska matchas mot motståndarnas bästa spelare. Testa:
Klasen - Krüger - Lekkerimäki
Blomgren- Berglund - Brodin
Grundspelet tycker jag finns där. Vi lyckas bara inte genomdriva det strukturerat och disciplinerat i 60min och i matchen mot Modo bara i korta stunder.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-16 11:38:14 Lär nog bli Fagervall säsongen ut. De pratar ju om en "process" hela tiden. Men samtidigt ska ju den här processen som att kunna hitta ett grundspel inte ta mer än 17 omgångar. Det är mycket märkligt.
Vad är det då? Jag ser inga riktlinjer överhuvudtaget. Så upplys mig gärna, seriös undran, inte på något sätt nedlåtande.Praetori skrev: ↑2022-11-16 14:59:53Grundspelet tycker jag finns där. Vi lyckas bara inte genomdriva det strukturerat och disciplinerat i 60min och i matchen mot Modo bara i korta stunder.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-16 11:38:14 Lär nog bli Fagervall säsongen ut. De pratar ju om en "process" hela tiden. Men samtidigt ska ju den här processen som att kunna hitta ett grundspel inte ta mer än 17 omgångar. Det är mycket märkligt.
Det är inte en rekryterings/sillyfråga helt oavsett eftersom spelsystem är något som tar tid att ändra på (kolla Robbans inledning på säsongen när han bytte ut Säcken). Dvs antingen "ger man upp" säsongen och byter tränare för att hitta på något nytt eller så köra man på och litar på att det går att justera och få spelarna att faktiskt sätta spelet som man kommit överens om.
Egentligen inte en sillytrådsfråga och lite svårt att uttrycka det pedagogiskt utan att kludda ner med muppiga hockeytermer men men..Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-16 15:12:38Vad är det då? Jag ser inga riktlinjer överhuvudtaget. Så upplys mig gärna, seriös undran, inte på något sätt nedlåtande.Praetori skrev: ↑2022-11-16 14:59:53Grundspelet tycker jag finns där. Vi lyckas bara inte genomdriva det strukturerat och disciplinerat i 60min och i matchen mot Modo bara i korta stunder.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-16 11:38:14 Lär nog bli Fagervall säsongen ut. De pratar ju om en "process" hela tiden. Men samtidigt ska ju den här processen som att kunna hitta ett grundspel inte ta mer än 17 omgångar. Det är mycket märkligt.
Det är inte en rekryterings/sillyfråga helt oavsett eftersom spelsystem är något som tar tid att ändra på (kolla Robbans inledning på säsongen när han bytte ut Säcken). Dvs antingen "ger man upp" säsongen och byter tränare för att hitta på något nytt eller så köra man på och litar på att det går att justera och få spelarna att faktiskt sätta spelet som man kommit överens om.
Tredje perioden igår va säsongens bästa typ. Konstant press när de två kedjorna var inne. Idioti att inte uppmuntra det.Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-16 14:59:15Fast är det verkligen kedjorna som är största problemet?Manijock skrev: ↑2022-11-16 14:48:25 Tycker vi ska fortsätta med kedjorna vi hade i tredje igår. Två av kedjorna osade ju faktiskt ordentligt av kemi äntligen.
Norman - Rensfeldt - Liss
Öhgren - Östlund - Söderlund
Vad vi gör med resten vettefan. Krüger är ju en klassisk tredje/fjärdecenter och bör behandlas därefter. Ska matchas mot motståndarnas bästa spelare. Testa:
Klasen - Krüger - Lekkerimäki
Blomgren- Berglund - Brodin
Men visst skulle vi kunna laborera med det. Håller med om att köra vidare med kedjorna vi hade igår, men vi verkar ha en dålig vana av att byta tillbaka matchen efter trots att saker och ting såg bra ut.
Tycker Sanny beskriver det ganska bra här:
https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... dominanta/
"Eller som alla de gånger man spelade med för små marginaler strax innanför offensiv blålinje något som sprider en osäkerhet och också en passivitet. Följdeffekten blir att man som spelare inte litar på varandra i spelet med puck. Min erfarenhet säger mig då att man som spelare hamnar på mellanhand (det som benämns som att man får ett långt lag) då backarna inte vågar följa med i anfallen och ligga nära sina motståndare när spelet vänder.
Det har sett ut så under stora delar av säsongen även om dagens match var ett bottennapp sett till pucktapp och felpass. Det här måste Joakim Fagervall adressera och finna lösningar på omgående."