HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Något som gör mig en aning bekymrad är målvaktsfrågan.
Det känns som Lindbom inte alls varit på samma nivå mot främst AIK och Modo, som han skämt bort oss med under inledningen av säsongen.

Nu står vi eventuellt med en Lindbom som har en dipp, eller spelar på sin egentliga nivå. Samtidigt har vi en hyfsat kall och matchotränad Galajda. Jag kan också tycka att matchningen av målvakter har varit en aning märklig under inledningen.

Hoppas att någon av målvakterna stoppar upp. För gårdagens målvaktsspel va ingen höjdare.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Tycker Galajda ska stå kommande tre matcher nu. Almtuna ggr 2 och Kristianstad. Testa honom lite!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Vi visar ju när vi vill att vi också kan vara ett spelförande och bra lag. Problemet är väl bara att viljan till den 100% orken inte riktigt finns där för att göra det konsekvent. Andra perioden igår var det sämsta jag sett på bra länge, förvisso möter vi ett spelskickligt bra lag som inte bara kan utan också vill gå in i varje dueller. Men vi står faktiskt bara och glor försvarsmässigt och blir ju helt rundade.

Vi måste upp i inställning, tror det är där det ligger. Inte taktik, kedjekonstellationer eller spelarmaterial utan det är ren & skär jävla vilja. Visa att man spelar i DIF av en anledning.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

-daniel- skrev: 2022-11-16 08:18:01 Vi visar ju när vi vill att vi också kan vara ett spelförande och bra lag. Problemet är väl bara att viljan till den 100% orken inte riktigt finns där för att göra det konsekvent. Andra perioden igår var det sämsta jag sett på bra länge, förvisso möter vi ett spelskickligt bra lag som inte bara kan utan också vill gå in i varje dueller. Men vi står faktiskt bara och glor försvarsmässigt och blir ju helt rundade.

Vi måste upp i inställning, tror det är där det ligger. Inte taktik, kedjekonstellationer eller spelarmaterial utan det är ren & skär jävla vilja. Visa att man spelar i DIF av en anledning.
Modo har EN kedja som är spelförande och riktigt vass. Det är den vi förlorar mot. Statistiken visar det också, det är förstakedjan och första backparet som har positiv corsi, resterande är under 50%. Och det skiljer mycket, Mannberg på 47% och sedan Näsen på 60%.
Man kan se på istiden också att de matchar och coachar bra i den här fighten. Alla de fem spelar mest, topplinan med Woods-Dickinson-Aagaard alla över 20 min (t.o.m 22 på två sistnämnda), Bernhardt nästan 30 min.
Det är ju mer att vi gör en otroligt dålig match snarare än att vi möter ett bra lag.

Den aktiva coachningen från oss uteblir igen.
Sett till våra spelare så spelade Klasen mest, men han fungerade inte alls igår. Samma med Arnesson, 21 min. Han skulle kanske haft 12.
Vi måste våga spela de bästa spelarna för kvällen, men den coachingen finns inte. Vi bara gnuggar vidare på samma skit.

Det är inget fel att Klasen har en dålig kväll. Alla toppspelare kommer ha det, men om Modo är duktiga på att stänga ner honom medan Norman har en jättebra kväll, ja, spela den sistnämnda mer då.
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

🥱 Fagerwall har kört fast med förra säsongens upplägg igen..svagaste back uppsättningen även i år..några 40 kg paket som skall lösa problemen framför mål 🤣🤣 Elliot och Schillinger är på väg men är lååångt ifrån snabba i skallen och på fotarbetet..kommer nog senare på säsongen..Arnesson är tragisk att se 🥱 målen bara trillade in framåt som av en slump samtidigt som spelet från backar upp till anfall är bedrövligt och utan någon form av system/struktur..( Fagerwall) ⁉️⁉️ det var en repris på matcherna mot Timrå när vi åkte ut..har man ingen struktur i sitt spel så kan man ej heller stänga matcher när så behövs..vad blev teknings statistiken i matchen ⁉️ många av våra ledande spelare vek ner sig och var anonyma och stod för misstagen vid vändningarna mot oss..liknar mer damhockey med total avsaknad av fysisk karaktär som skall vara vårt adels märke..!? Eller har vi övergett det !?
Skriv svar