HA 22/23: Djurgårdens IF - MoDo 15/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Seriefinal mot MoDo och över 7500 biljetter är sålda, vi kommer alltså ha säsongens bästa publiksiffra. De sista biljetterna finns här: https://t.co/xj36w7jrpO

Lite statistik:
Boxplay DIF: 83.33% (Tredje bästa i ligan)
Boxplay MoDo: 72.00% (Sämst i ligan)

Powerplay DIF: 28.81% (Tvåa i ligan)
Powerplay MoDo: 29.82% (Bäst i ligan)
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev: 2022-11-14 09:53:31 Seriefinal mot MoDo och över 7500 biljetter är sålda, vi kommer alltså ha säsongens bästa publiksiffra. De sista biljetterna finns här: https://t.co/xj36w7jrpO

Lite statistik:

Hade vi inte slutsålt i premiären?
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Manijock skrev: 2022-11-14 10:56:32
Mattias_87 skrev: 2022-11-14 09:53:31 Seriefinal mot MoDo och över 7500 biljetter är sålda, vi kommer alltså ha säsongens bästa publiksiffra. De sista biljetterna finns här: https://t.co/xj36w7jrpO

Lite statistik:

Hade vi inte slutsålt i premiären?
Jo då var det 8094 biljetter sålda!
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Säsongens första storförlust?
Säger 1-5 Modo.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Här hoppas man väl ändå att man ska växla upp som vi tidigare tenderat att göra när det är lite "roligare" motstånd. Vinner Modo så känns det ju som motorväg till seriesegern för dem. Måste hålla kontakten även om Modo tydligt är längst fram i serien både till poäng och spel.

En sak vet jag, och det är att Bernhardt gör minst ett mål. Slutresultatet vågar jag inte riktigt tippa. Lite feeling för kryss!
Döden

Inlägg av Döden »

Solklar vinst. Idag bekänner vi färg. Har en mycket bra känsla.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Upp till bevis nu, finns inga ursäkter att inte gå för 100% direkt.
MoDo har ett lag och ett spel som skulle utmana nedra halvan i SHL, vill tro att deras lite mer organiserade "SHL-hockey" gynnar DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Är på Dödens sida, tror det blir easymode, utvilade, taggade, seriefinal, vafan det finns inget som talar emot oss! Järnpsyke!

Nu kör vi över Foppaland, knätofsar ska flyga och crocsen plattas ut med marken! Minst 4-1, antagligen 6-0 eller mer.

Ses om 12timmar för segerfest på forumet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppas Honken är den lösningen vi behöver och att han har fått rätt fria tyglar under uppehållet. Annars får vi förlita oss på Lindbom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-11-15 10:47:33 Hoppas Honken är den lösningen vi behöver och han har fått rätt fria tyglar under uppehållet. Annars får vi förlita oss på Lindbom.
Och sen får vi hoppas man kommit till insikt gällande Elliott och Karlsson, förstnämnde ska såklart spela PP och Karlsson ska inte sitta och nöta bänk.
Det plus det du skriver krävs om vi ska kunna utmana. Annars slarvar vi bort en otroligt bra chans på okunskap.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-15 10:49:34
Jim Morrison skrev: 2022-11-15 10:47:33 Hoppas Honken är den lösningen vi behöver och han har fått rätt fria tyglar under uppehållet. Annars får vi förlita oss på Lindbom.
Och sen får vi hoppas man kommit till insikt gällande Elliott och Karlsson, förstnämnde ska såklart spela PP och Karlsson ska inte sitta och nöta bänk.
Det plus det du skriver krävs om vi ska kunna utmana. Annars slarvar vi bort en otroligt bra chans på okunskap.
Tycker man gott kan ta minuter från både Schilling och Ytterell och ge Kevin den speltiden han förtjänar. Vi blir ett mycket bättre lag med honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Men för tusan, okunskap???? Landa bara! Inse att folk bara tycker olika. Vad har du för meriter för att kalla dina åsikter för sanningar och "kunskap"? Du lyssnar på DIFpodden och får "the holy knowledge"???? Mycket bra kommer därifrån, men den bästa och mest spännande fråga/svar som kommit därifrån är Farids: "Men vad är det ni missar?". Mycket bra ödmjukt och klokt svar av Jonas därefter.

Jag tycker inte coachningen är perfekt, långt därifrån. Jag hade gjort mycket annorlunda. Bland annat det du skriver. Sen är jag inte naiv nog att tro att min begränsade inblick och mitt långt ifrån fulländade hockeysinne, ens kommer i närheten av Fagervalls, Ragges eller Honkens.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2022-11-15 11:23:05
Men för tusan, okunskap???? Landa bara! Inse att folk bara tycker olika. Vad har du för meriter för att kalla dina åsikter för sanningar och "kunskap"? Du lyssnar på DIFpodden och får "the holy knowledge"???? Mycket bra kommer därifrån, men den bästa och mest spännande fråga/svar som kommit därifrån är Farids: "Men vad är det ni missar?". Mycket bra ödmjukt och klokt svar av Jonas därefter.

Jag tycker inte coachningen är perfekt, långt därifrån. Jag hade gjort mycket annorlunda. Bland annat det du skriver. Sen är jag inte naiv nog att tro att min begränsade inblick och mitt långt ifrån fulländade hockeysinne, ens kommer i närheten av Fagervalls, Ragges eller Honkens.
Oavsett erfarenhet och expertis. Det är direkt okunskap att placera en av HockeyAllsvenskans bästa backar som sjunde med knapp speltid och det är ännu värre att placera Elliott utanför PP-uppställningarna, det är liksom hans grej, precis som vi direkt placerade Klasen på "hans plats". Och speciellt med tanke på att det blivit sämre efter att Schilling ersatt Karlsson där, det finns liksom inget hinder att byta ut honom.

Sen kan du snacka kedjeformationer osv hur bäst du vill. Där kan man ha olika val och testa sig fram, men du kan inte komma ifrån det här. Går inte att snacka bort.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-11-15 12:04:37, redigerad totalt 3 gång.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-11-15 10:57:16
Tycker man gott kan ta minuter från både Schilling och Ytterell och ge Kevin den speltiden han förtjänar. Vi blir ett mycket bättre lag med honom.
Jag hade velat se Modos supportrar "lita på Karlins hockeykunskap" och sitta lugnt i båten när han ersätter Bernhardt i PP med Ingman.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ganska säker på att Karlssons begränsade speltid handlat om nån skavank som gjort att han inte kunnat gå fullt på träning och därmed faller det sig även naturligt att han fått begränsat med speltid. Det lär reda ut sig men på de platser där det råder en konkurrenssituation så måste spelarna få tävla om platsen på lika villkor. Möjligen med ett litet undantag för juniorer som måste få "chansen" till och från eftersom de inte kommer kunna konkurrera på samma villkor i övrigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar