Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Jag tycker att det går åt rätt håll. Kan man minimera individuella misstag och få till kemin i alla kedjor så är vi där. Ge Elliott, Klasen och Schilling 5-6 matcher till att orka igång. Har ju med ålder att göra. Thoresen behövde också några matcher innan han blev dominant.
Den jag faktiskt är lite missnöjd med just nu är Liss. Han får fantastiska mackor som han bara ska nypa på men allt för ofta ska han lägga i ordning pucken och krångla till det.

Under jvm kommer det bli tufft för oss då den kedjan verkligen kommit igång. Ser tunt ut i tredje och fjärde.

Söderlund Kruger Brodin
Liss Norman Klasen
Viktor N Rensfeldt Blomgren
Junis Berglund Forsberg

Lån skulle verkligen behövas. Eller värva så klart. Åtminstone så man får en stabil tredje.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2022-11-12 06:26:53 Jag tycker att det går åt rätt håll. Kan man minimera individuella misstag och få till kemin i alla kedjor så är vi där. Ge Elliott, Klasen och Schilling 5-6 matcher till att orka igång. Har ju med ålder att göra. Thoresen behövde också några matcher innan han blev dominant.
Den jag faktiskt är lite missnöjd med just nu är Liss. Han får fantastiska mackor som han bara ska nypa på men allt för ofta ska han lägga i ordning pucken och krångla till det.

Under jvm kommer det bli tufft för oss då den kedjan verkligen kommit igång. Ser tunt ut i tredje och fjärde.

Söderlund Kruger Brodin
Liss Norman Klasen
Viktor N Rensfeldt Blomgren
Junis Berglund Forsberg

Lån skulle verkligen behövas. Eller värva så klart. Åtminstone så man får en stabil tredje.
Ungefär precis enig. Brodin har börjat göra Broddamål istället för att försöka vara någon annan slags spelare. Kruger gör mer poäng och har flera fantastiska screens framför mål. Klasen är toppklass. Ledande spelare börjar leda.

Liss blandar och ger för mycket. Varvar riktiga pärlor med svagare skott och skott i dåliga lägen. Lekkerimäki måste också komma igång för att vi ska landa på rimlig effektivitet.

Under JVM kanske mest optimalt med lån om inte något perfekt och mer långsiktigt dyker upp (Vejdemo) eller långtidsskador. Annars skönt att ha trupputrymme att förstärka för slutspurt.
Robbex

Inlägg av Robbex »

Vill gärna se utlåningar på Arne och Falk. Vi har tillräckligt bra backar för att göra oss av med dom. Behövs det backar kan vi fylla på med junisar.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Robbex skrev: 2022-11-12 13:48:10 Vill gärna se utlåningar på Arne och Falk. Vi har tillräckligt bra backar för att göra oss av med dom. Behövs det backar kan vi fylla på med junisar.
Arnesson? Har du ramlat och slagit i huvudet🤔
Manijock

Inlägg av Manijock »

#10 skrev: 2022-11-12 14:33:05
Robbex skrev: 2022-11-12 13:48:10 Vill gärna se utlåningar på Arne och Falk. Vi har tillräckligt bra backar för att göra oss av med dom. Behövs det backar kan vi fylla på med junisar.
Ser gärna utlån på Krüger och Söderlund. Vi har Blomgren om det behövs forwards.....

Upphör aldrig att förvånas
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2022-11-12 15:32:20
Ser gärna utlån på Krüger och Söderlund. Vi har Blomgren om det behövs forwards.....

Ingen dum ide. Kanske samma sak med Klasen o Cam S . Så dom är i form till våren/ slutspel? Hedström, samt ev. ett lån från Shl kan täcka upp!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Typ så. Jisses. Arnesson har varit stabil som faaan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Robbex

Inlägg av Robbex »

Känns som Kevin Karlsson är ljusår bättre och bör inte vara 7e back. Smaken är som baken, men ser ingen vinning i att spela Arnesson.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Robbex skrev: 2022-11-13 12:38:21

Känns som Kevin Karlsson är ljusår bättre och bör inte vara 7e back. Smaken är som baken, men ser ingen vinning i att spela Arnesson.
Vi har absolut en stark backsida. Men kan lova dig att ingen av världens hockeytränare håller med dig. Tack och lov!

Arnesson och Alm är seriens två bästa defensiva närkampsspelare. Bra SHL-nivå. Sjukt att de spelar i samma lag.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Robbex skrev: 2022-11-12 13:48:10 Vill gärna se utlåningar på Arne [snip]. Vi har tillräckligt bra backar för att göra oss av med dom. Behövs det backar kan vi fylla på med junisar.
Bild
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

dr111DIF skrev: 2022-11-11 16:27:27
klintan85 skrev: 2022-11-11 14:16:26 Det är skönt att man har fått en bra fungerande målvakt nu när Reideborn inte kom och hoppas han inte kommer i fortsättningen. Samma gäller Claesson som sålde sin själ till Djävulen. Hoppas jag inte ser han i DIF tröjan i framtiden. Man har backar som har presterat bra.
Claesson visst, han skrev ju på i somras.

Har viss sympati med Reideborn och tycker han är välkommen tillbaka nästa säsong om vi tappar Lindbom till Vegas. Han sitter fast i kontrakt som kostar mer att bryta än han äger + att merparten av det han tjänat på sin korta utlandskärriar troligen blir fast på rysk bank. Utöver detta riskeras spelförbud på oklar tid eftersom förbunden inte lyfter ett finger för att hjälpa till jämfört fotbollen.

Ska vi sparka Danielsson i fotbollen för att han spelat i Kina medans de kört koncentrationsläger med minoriteter?

Missförstå mig rätt, jag är överlag duktigt äcklad över hur idrotten börjar kapas med pengar för att tvätta byken på skurkstater och despoter. Men drevet blir väl hårt i vissa fall kan jag tycka.
Jag håller med dig att Reideborn är ett svårare fall än Claesson och så men man vet ju inte riktigt hur det har gått till om han ens har försökt att bryta sitt kontrakt eller hittat en lösning. Det finns ju många KHL svenskar som har gjort just detta. Så varför skulle inte han göra det. Men som sagt det är svårt att säga när man inte vet hela saningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2022-11-13 14:50:41

Vi har absolut en stark backsida. Men kan lova dig att ingen av världens hockeytränare håller med dig. Tack och lov!

Arnesson och Alm är seriens två bästa defensiva närkampsspelare. Bra SHL-nivå. Sjukt att de spelar i samma lag.
Arnesson är en viktig back, både med sin erfarenhet men också med sitt lugna och kontrollerade spel. Han är också en spelare med riktigt DIF- hjärta som mycket väl kunde ha spelat i SHL den här säsongen för en annan klubb men fortsatte ner med DIF istället. Sen leder han blockerade skott i laget och sådana spelare gillar jag som offrar sig för laget det visar både på karaktär och hjärta. Kevin Karlssons är lite för svajig bakåt för att han ska vara bättre än 7:e back just nu.
Arnesson, Alm, Ytterell, Odelius, Shilling och Elliot av det man har sett hittills av honom har alla skött sig bra. Shilling har också blivit bättre på senare tid för han var den som jag såg var närmst att bli ersatt av Kevin Karlsson men sen Elliot har kommit in så har han höjt sig.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-11-14 00:45:51
Manijock skrev: 2022-11-13 14:50:41
#10 skrev: 2022-11-12 14:33:05 Arnesson? Har du ramlat och slagit i huvudet🤔

Arnesson är en viktig back, både med sin erfarenhet men också med sitt lugna och kontrollerade spel. Han är också en spelare med riktigt DIF- hjärta som mycket väl kunde ha spelat i SHL den här säsongen för en annan klubb men fortsatte ner med DIF istället. Sen leder han blockerade skott i laget och sådana spelare gillar jag som offrar sig för laget det visar både på karaktär och hjärta. Kevin Karlssons är lite för svajig bakåt för att han ska vara bättre än 7:e back just nu.
Arnesson, Alm, Ytterell, Odelius, Shilling och Elliot av det man har sett hittills av honom har alla skött sig bra. Shilling har också blivit bättre på senare tid för han var den som jag såg var närmst att bli ersatt av Kevin Karlsson men sen Elliot har kommit in så har han höjt sig.
Tycker absolut att Kevin förtjänar speltid. Ragge bör kunna sköta matchning med sju backar utan problem(är tamefan ett krav).

Om jag måste plocka bort någon, och då menar jag om jag VERKLIGEN måste. Då hade jag valt Odelius. Klart valpigast. Blandar genidrag med korpmissar. Eftersom han spelar med Alm är det sällan ett problem, men när han lämnas som sistagubbe så är det 50/50 hela tiden att det blir friläge. Lite läskigt! Men å andra sidan är det bara speltid som ger erfarenheten att värdera smartare, så tycker som sagt att han ska fortsätta lira också.

Skulle Schilling ramla bak igen så ska han sitta bänk. Levt jävligt farligt hittils! Hoppas att Elliott fortsatt får ordning på honom.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2022-11-14 10:48:25 https://hockeynews.se/articles/26386/
"Vad är det Djurgården söker på forwardssidan?
– Det är i såna fall kanske nån mer powerliknande som jag har pratat om tidigare. Lite mer storlek och fart, säger K-G Stoppel."

Drömmen här om vi skulle få loss Henrik Eriksson från Sport i finska ligan och att han skriver ett längre kontrakt.
Men annars, har vi något troligare alternativ? Shoot.
Måste vara prio 1, 2 OCH 3 till nästa säsong om inte annat.

Tanken ska hem och JE ska officiellt bespottas angående hans slarviga respektlösa hantering av våran all time nr17. Tröjan väntar på dig!
Låst