Corsi statistiken har blivit mycket bättre de senaste matcherna. Jag tycker det mest börjar gå åt rätt håll, kedjorna börjar också se bättre ut. Kanske inte den bästa insatsen igår men det visar ändå på styrka att man vinner dessa matcher. Man hittar vägar att vinna och det är ju en väldigt bra egenskap. Och sen har man dessa stjärnor som kan gå in och ändra på läget när man verkligen behöver dem. Ändå en stark vinst till slut efter de hårda schemat man har haft. Så Fagervall har gjort ett bra jobb med ett helt nybyggt lag. Och det kommer bara bli bättre och bättre och vara som bäst i slutspelet sen. För jag tror verkligen att dessa stjärnor som har mycket erfarenhet i från större ligor och matcher höjer sig några snäpp till när det verkligen gäller. Se på Björklöven förra året de blev ju bara 4 i grundserien men var ändå i final tillslut.Praetori skrev: ↑2022-11-06 21:26:52Med "fly och medstuds" hade vi haft ett par tvåsiffria med oss... ok liten överdrift men nästan.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-11-06 20:45:46Äh, det kommer inte hända, vi ligger ju 2:a, trots stora brister i spelet.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?
Ta tillfället i akt under uppehållet och våga agera.
Flyt och medstuds skapar arbetsro, det kan vara så att vi blir bättre med tiden.
Tror ett tränarbyte skulle skapa mer oro än stabilitet
Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Västerås ser ju ut att kunna kicka Paananen.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?
Sedan lär väl en av dina favoriter, Kimby i Almtuna, hänga löst.
Två torsk i rad till ( Malmö, Oskarshamn) och Tommy Samuelsson lär ryka.
Personligen vill jag nog ge Fagervall fram till jul. Blir det inte bättre måste vi ju agera.
Vår unga målvakt har köpt Fagervall tid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Jag gillar verkligen både Paananen och Kimby. Förstår faktiskt inte varför Västerås kickar Paananen med tanke på att dom har varit bra väldigt länge och bara haft lite otur med dåligt målvaktsspel såhär inledningsvis. Var ju enda laget som hade liknande siffror som HV71 förra säsongen till exempel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-08 20:50:59Västerås ser ju ut att kunna kicka Paananen.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?
Personligen vill jag nog ge Fagervall fram till jul. Blir det inte bättre måste vi ju agera.
Men jag tror verkligen inte vi byter tränare såvida vi inte torskar typ 10-15 matcher under en kort period så vi behöver nog inte ens spekulera.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tycker såhär. KG ska i detta läget bara ta pulsen på spelarna och ledarstaben. Om det är harmoni ska man bara låta saker vara. Det är enbart om det är nåt "knas" som det rent hypotetiskt skulle kunna vara läge att förändra något.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nej, du har nog rätt.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-08 21:22:26Jag gillar verkligen både Paananen och Kimby. Förstår faktiskt inte varför Västerås kickar Paananen med tanke på att dom har varit bra väldigt länge och bara haft lite otur med dåligt målvaktsspel såhär inledningsvis. Var ju enda laget som hade liknande siffror som HV71 förra säsongen till exempel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-08 20:50:59Västerås ser ju ut att kunna kicka Paananen.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?
Men jag tror verkligen inte vi byter tränare såvida vi inte torskar typ 10-15 matcher under en kort period så vi behöver nog inte ens spekulera.
Var mest spekulationer från mig i brist på matcher.
Men jag tror Modo-matchen kan bli årets första vattendelare.
Mest för forumet, men kanske även för Fagervall?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vet inte om det undgått dig men hockey går ut på att vinna. Inte att ha bra statistik samt fina siffror. Om man inte får med sig resultaten viker intresset från sponsorer samt publik vilket leder till en ännu större press på det underpresterande laget. Att då kika på coachen som ett första alternativ är ju helt normalt och något som alltid hänt, och förmodligen alltid fortsatt kommer hända.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-08 21:22:26Jag gillar verkligen både Paananen och Kimby. Förstår faktiskt inte varför Västerås kickar Paananen med tanke på att dom har varit bra väldigt länge och bara haft lite otur med dåligt målvaktsspel såhär inledningsvis. Var ju enda laget som hade liknande siffror som HV71 förra säsongen till exempel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-11-08 20:50:59Västerås ser ju ut att kunna kicka Paananen.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-06 20:01:06 Finns en rätt spännande tränare på marknaden nu, nämligen Johan Lundskog som fick sparken från Bern för någon dag sen. För visst är det dags att gå vidare från Fagervall?
VIK ligger 7:a med 22 poäng inspelade på 14 matcher. Där har du svaret att man agerar. Vi pratar om ett Västerås som satsar mot SHL.
- Jim Morrison
Så är det ju, men pratar om statistik som ger resultat och vinster över tid och där har Paananen levererat. Sedan hade dom otur förra säsongen med att HV71 spelade i ligan och underpresterande målvakter i år. Hatar hur kortsiktig hockeyn är generellt. Vill ha mer eftertänksamhet. Men that’s the name of the game antar jag och jag förstår att vinster/förluster styr tänket oavsett hur dom har tillkommit.-daniel- skrev: ↑2022-11-09 08:09:25 Vet inte om det undgått dig men hockey går ut på att vinna. Inte att ha bra statistik samt fina siffror. Om man inte får med sig resultaten viker intresset från sponsorer samt publik vilket leder till en ännu större press på det underpresterande laget. Att då kika på coachen som ett första alternativ är ju helt normalt och något som alltid hänt, och förmodligen alltid fortsatt kommer hända.
VIK ligger 7:a med 22 poäng inspelade på 14 matcher. Där har du svaret att man agerar. Vi pratar om ett Västerås som satsar mot SHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det kan ju vara motsättningar inom laget/förtroendefrågor som gör att enskilda tränare eller spelare får gå också och inte bara spelmässiga insatser.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-09 08:15:52Så är det ju, men pratar om statistik som ger resultat och vinster över tid och där har Paananen levererat. Sedan hade dom otur förra säsongen med att HV71 spelade i ligan och underpresterande målvakter i år. Hatar hur kortsiktig hockeyn är generellt. Vill ha mer eftertänksamhet. Men that’s the name of the game antar jag och jag förstår att vinster/förluster styr tänket oavsett hur dom har tillkommit.-daniel- skrev: ↑2022-11-09 08:09:25 Vet inte om det undgått dig men hockey går ut på att vinna. Inte att ha bra statistik samt fina siffror. Om man inte får med sig resultaten viker intresset från sponsorer samt publik vilket leder till en ännu större press på det underpresterande laget. Att då kika på coachen som ett första alternativ är ju helt normalt och något som alltid hänt, och förmodligen alltid fortsatt kommer hända.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Så kan det verkligen vara. Får ta tillbaka lite av min ursprungliga skepsis då jag inte har all info.Praetori skrev: ↑2022-11-09 08:49:02Det kan ju vara motsättningar inom laget/förtroendefrågor som gör att enskilda tränare eller spelare får gå också och inte bara spelmässiga insatser.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-09 08:15:52Så är det ju, men pratar om statistik som ger resultat och vinster över tid och där har Paananen levererat. Sedan hade dom otur förra säsongen med att HV71 spelade i ligan och underpresterande målvakter i år. Hatar hur kortsiktig hockeyn är generellt. Vill ha mer eftertänksamhet. Men that’s the name of the game antar jag och jag förstår att vinster/förluster styr tänket oavsett hur dom har tillkommit.-daniel- skrev: ↑2022-11-09 08:09:25 Vet inte om det undgått dig men hockey går ut på att vinna. Inte att ha bra statistik samt fina siffror. Om man inte får med sig resultaten viker intresset från sponsorer samt publik vilket leder till en ännu större press på det underpresterande laget. Att då kika på coachen som ett första alternativ är ju helt normalt och något som alltid hänt, och förmodligen alltid fortsatt kommer hända.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med dig här.Jim Morrison skrev: ↑2022-11-09 08:15:52Så är det ju, men pratar om statistik som ger resultat och vinster över tid och där har Paananen levererat. Sedan hade dom otur förra säsongen med att HV71 spelade i ligan och underpresterande målvakter i år. Hatar hur kortsiktig hockeyn är generellt. Vill ha mer eftertänksamhet. Men that’s the name of the game antar jag och jag förstår att vinster/förluster styr tänket oavsett hur dom har tillkommit.-daniel- skrev: ↑2022-11-09 08:09:25 Vet inte om det undgått dig men hockey går ut på att vinna. Inte att ha bra statistik samt fina siffror. Om man inte får med sig resultaten viker intresset från sponsorer samt publik vilket leder till en ännu större press på det underpresterande laget. Att då kika på coachen som ett första alternativ är ju helt normalt och något som alltid hänt, och förmodligen alltid fortsatt kommer hända.
Klubbar som vågat satsa långsiktigt senaste åren är ju Växjö (Hallam) och Frölunda (Hallå Roger).
Tror det är vanskligt att gå så hårt på resultat, åt båda håll. Lika vanskligt att hålla kvar vid en tränare om spelet hackar, men vinsterna kommer av enskilda prestationer och god utdelning (tur).
Sedan är det ju också som ni skriver, får man media, sponsorer och spelare mot sig hjälper nog knappast en fin statistik.
Ofta får jag för mig att tränarna rekryteras på helt fel basis, alltså för mycket utifrån tränarens tidigare resultat. Behöver ju inte betyda att tränaren kommer lyckas i ett annat lag med andra förutsättningar. Andra spelartyper, förväntningar, krav, målsättningar, spelide, "det som sitter i väggarna" osv.
-
Fagervall har inte visat någonting förutom att inte kunna leverera.
Ingenting av det som stämmer i DIF är hans förtjänst.
Mycket lite iaf.
Han är en erkänt medioker matchcoach och har väldigt få bra ideer.
Tycker att han underpresterat med de spelare han förfogar över. Han har dessutom haft en evighet på sig att skapa en tydlighet och stabilitet i spelet.
Tyvärr, som en del redan skriver, kommer KG inte att sparka honom. Och han kommer envisas med Fagervall (och Berglund) vid rodret under en lång tid framöver.
Och för tionde? gången, vi kommer inte gå upp med Fagervall i båset.
Visst. Får vi in M.Kempe till laget, eller ytterligare en topp spelare för SHL, så kan det ändå gå. Men ingen kan lura i någon att inte vilken div 1-2 tränare som helst kunnat göra MINST samma bristfälliga jobb som Fagervall med den överlägsna (!) talang och erfarenhet han förfogar över.

Ingenting av det som stämmer i DIF är hans förtjänst.
Mycket lite iaf.
Han är en erkänt medioker matchcoach och har väldigt få bra ideer.
Tycker att han underpresterat med de spelare han förfogar över. Han har dessutom haft en evighet på sig att skapa en tydlighet och stabilitet i spelet.
Tyvärr, som en del redan skriver, kommer KG inte att sparka honom. Och han kommer envisas med Fagervall (och Berglund) vid rodret under en lång tid framöver.
Och för tionde? gången, vi kommer inte gå upp med Fagervall i båset.
Visst. Får vi in M.Kempe till laget, eller ytterligare en topp spelare för SHL, så kan det ändå gå. Men ingen kan lura i någon att inte vilken div 1-2 tränare som helst kunnat göra MINST samma bristfälliga jobb som Fagervall med den överlägsna (!) talang och erfarenhet han förfogar över.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Det är skönt att man har fått en bra fungerande målvakt nu när Reideborn inte kom och hoppas han inte kommer i fortsättningen. Samma gäller Claesson som sålde sin själ till Djävulen. Hoppas jag inte ser han i DIF tröjan i framtiden. Man har backar som har presterat bra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Säsongskort: Ja
Kepsen är persona non grataklintan85 skrev: ↑2022-11-11 14:16:26 Det är skönt att man har fått en bra fungerande målvakt nu när Reideborn inte kom och hoppas han inte kommer i fortsättningen. Samma gäller Claesson som sålde sin själ till Djävulen. Hoppas jag inte ser han i DIF tröjan i framtiden. Man har backar som har presterat bra.
Claesson visst, han skrev ju på i somras.klintan85 skrev: ↑2022-11-11 14:16:26 Det är skönt att man har fått en bra fungerande målvakt nu när Reideborn inte kom och hoppas han inte kommer i fortsättningen. Samma gäller Claesson som sålde sin själ till Djävulen. Hoppas jag inte ser han i DIF tröjan i framtiden. Man har backar som har presterat bra.
Har viss sympati med Reideborn och tycker han är välkommen tillbaka nästa säsong om vi tappar Lindbom till Vegas. Han sitter fast i kontrakt som kostar mer att bryta än han äger + att merparten av det han tjänat på sin korta utlandskärriar troligen blir fast på rysk bank. Utöver detta riskeras spelförbud på oklar tid eftersom förbunden inte lyfter ett finger för att hjälpa till jämfört fotbollen.
Ska vi sparka Danielsson i fotbollen för att han spelat i Kina medans de kört koncentrationsläger med minoriteter?
Missförstå mig rätt, jag är överlag duktigt äcklad över hur idrotten börjar kapas med pengar för att tvätta byken på skurkstater och despoter. Men drevet blir väl hårt i vissa fall kan jag tycka.
-
Gällande prestation/ tränare. Är två sidor av myntet... ena som många är inne på, "ifrågasättning" av Fagervall.
Men får dock heller ej glömma att vi har ett nytt lag/kemi.
Elliot o Klasen har knappt tränat. Schilling kanske behöver tid att komma igång!?
Tid är det dom behöver, jag ger det till efter JVM innan jag ev. kräver ny tränare. Sedan måste ju det finnas en dialog internt med med Kruger o co. Kan inte tänka mig att dom sitter knäpptysta, samt Fagervall "kör" över dem. Dom vet ju vad som gäller.
Ponera att dom stöttar Fagervall, och han får kicken. Är inte så att dom saknar anbud vid ev. missnöje.
Går dom upp, så skiter jag i hur det gick till!?
Gällande "politik" så välkomnar jag Sörensen och Reideborn. Om dom väljer att komma tillbaka, samt kan bidra.
Keps däremot han har gjort sitt!
Men får dock heller ej glömma att vi har ett nytt lag/kemi.
Elliot o Klasen har knappt tränat. Schilling kanske behöver tid att komma igång!?
Tid är det dom behöver, jag ger det till efter JVM innan jag ev. kräver ny tränare. Sedan måste ju det finnas en dialog internt med med Kruger o co. Kan inte tänka mig att dom sitter knäpptysta, samt Fagervall "kör" över dem. Dom vet ju vad som gäller.
Ponera att dom stöttar Fagervall, och han får kicken. Är inte så att dom saknar anbud vid ev. missnöje.
Går dom upp, så skiter jag i hur det gick till!?
Gällande "politik" så välkomnar jag Sörensen och Reideborn. Om dom väljer att komma tillbaka, samt kan bidra.
Keps däremot han har gjort sitt!