Nordfeldt och Eklund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Nordfeldt och Eklund

Inlägg av jensa öhling »

hur kan de få spela så mycket? de är ju verkligen urusla. så sega och tycks inte ens försöka. låt hellre juniorerna lira mer än att köra med dom. mår illa av att se dom såsa omkring och ta upp istid i vår fina tröja.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Nordfeldt och Eklund

Inlägg av pekka21 »

Varför gnälla på spelarna som finns det finns bättre saker att göra som att heja fram det egna laget till exempel. Visst kan man släppa fram juniorerna mer men jag tycker att dem ska matchas in försiktigt första året för att sen bli mer ordinarie nästa år. Eklund och Nordfeldt är mycket kompetenta hockeyspelare båda två och så dåliga som du framställer dem är dem inte/ DIF I MITT HJÄRTA!!!
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Javisst, det är fullständigt obegripligt. Så fullständigt lojt och uselt.

Hädanefter vill jag att juniskedjan prioriteras framför dessa herrar. De får finna sig att vara 4:e kedja och avlasta med nåt byte då och då.

Kan DIF ochså hitta en back att ersätta Mattsson med så ska det nog bli ordning och reda.

Är Ryman och Björk verkligen sämre än Mattson? I så fall måste jag tjacka nya glajjer.
rated_x

Inlägg av rated_x »

nutarvidom skrev:Javisst, det är fullständigt obegripligt. Så fullständigt lojt och uselt.

Hädanefter vill jag att juniskedjan prioriteras framför dessa herrar. De får finna sig att vara 4:e kedja och avlasta med nåt byte då och då.

Kan DIF ochså hitta en back att ersätta Mattsson med så ska det nog bli ordning och reda.

Är Ryman och Björk verkligen sämre än Mattson? I så fall måste jag tjacka nya glajjer.
hoppas du inte menar efter dagens match?? då mattson va en av dom bästa i dif.. om du änns va på matchen??!!!!
Användarvisningsbild
lund3

Re: Nordfeldt och Eklund

Inlägg av lund3 »

[quote="pekka21"]Varför gnälla på spelarna som finns det finns bättre saker att göra som att heja fram det egna laget till exempel.quote]

Det är STOR skillnad på att sitta på ett forum och skriva sina åsikter om två spelare än att skrika det till dom på match. Det här är ett forum där man ska skriva sina synpunkter på saken. Helt annan skillnad att skrika att dom suger kuk på match.

Kom ihåg det.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Pekka21, kan tycka som dig ibland men lund3 har en poäng.

Om man nu ska framföra lite konstruktiv kritik så tycker jag man borde matcha Matsson/Pettersson, två defensivt lagda backar, med en mer offensiv lagd back som Liwing (nöter mest bänk av nån anledning), som jag tycker har skött sig helt ok.
Det skulle ge mer balans bland backparen och då skulle man kanske kunna matcha Matsson/Pettersson intensivare, typ varannat byte så att det orkar med sin defensiva/destruktiva spelstil.
Lycka är att vara djurgårdare
Wilhelm Arwe

Inlägg av Wilhelm Arwe »

rated_x skrev:hoppas du inte menar efter dagens match?? då mattson va en av dom bästa i dif.. om du änns va på matchen??!!!!
Hehe, lite kul att du säger så. För Mattsson var en total katastrof. Visst, han spelar ganska rejält. Men hur f-n ser hans positionsspel ut? Hur är hans skridskoåkning? Jo, svaret kan sammanfattas i ordet "säkerhetsrisk". Visst, Mattsson är ingen kille som utmärker sig jättemycket, varken positivt eller negativt, och det är väl bra. Men att påbörja någon hyllning till honom känns ju inte riktigt aktuellt...

Just nu känns det svårt att hylla en endaste back, med tanke på alla misstag som de gör. Ta t.ex. Mika som står och sover på deras mål. Inte första gången det händer. Nej, backuppsättningen drömmer man snarast mardrömmar om.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Adam Andersson började säsongen väldigt bra, men har varit riktigt svag de senaste matcherna tycker jag. vi har 9 stycken sjättebackar. så är läget. samtliga är tillräckligt bra för att spela i Elitserien, men då som ren utfyllnad. Hos oss måste fler av dem ha bärande roller. Det håller inte.

Kom igen nu Ragnar, kom hem!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Helt rätt våra backar håller en jämn låg nivå. Undrar om någon av dem skulle gå in som top 4 back i något av de 8 främsta lagen i serien just nu. Själv tror jag inte det. Tycker personligen man borde sparka / sälja Ryman, Björck och ev även Mattsson. Låt istället de unga spelarna lira, hellre att de gör bort sig än spelare i 30-års åldern som INTE kommer utvecklas vidare.

Att det dessutom behövs 2 klassbackar råder det ingen tvekan om. Tycke också att sammansättningen av backparen varit lite märkliga på slutet om jag skall vara ärlig.

SKulle nog gärna se dessa backpar:

Pettersson - Liwing
Finnen - Antonsson
Ribbenstrand - Strömberg

Vill gärna undvika att använda Björck och Ryman!

Avslutningsvis: Nordfeldt och Eklund har inte presterat utifrån deras kostnad för klubben beträffande lön.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Antonsson jag hoppas att du menar Andersson :)

Inlägg av Frasse »

Finnen - Antonsson
Hoppas att du menar Andersson annars har jag missat ett nyförvärv, för det är väl inte Anders Antonsson som gjort comeback som spelare :wink:
Avslutningsvis: Nordfeldt och Eklund har inte presterat utifrån deras kostnad för klubben beträffande lön.
Linköping betalr fortfarande en stor del av Pelles lön och tur är väl det med tanke på vad han presterar på isen.
Henrik Nordfelt blandar och ger men jag anser att man måste kunna begära betydligt mer av en rutinerad "räv".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

flippfloppflippflopp :(
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
tretowns
Kontakt:

Re: Antonsson jag hoppas att du menar Andersson :)

Inlägg av tretowns »

Frasse skrev:
Finnen - Antonsson
Hoppas att du menar Andersson annars har jag missat ett nyförvärv, för det är väl inte Anders Antonsson som gjort comeback som spelare :wink:
Linköping betalr fortfarande en stor del av Pelles lön och tur är väl det med tanke på vad han presterar på isen.
Henrik Nordfelt blandar och ger men jag anser att man måste kunna begära betydligt mer av en rutinerad "räv".
Varför betalar Linköping fortfarande Pelles lön ? ;S
Användarvisningsbild
lund3

Re: Antonsson jag hoppas att du menar Andersson :)

Inlägg av lund3 »

tretowns skrev:
Frasse skrev:
Finnen - Antonsson
Varför betalar Linköping fortfarande Pelles lön ? ;S
Förmodligen för att DIF har förhandlat in ett sådant i avtal i lånet.
Skriv svar