Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vad som är fel har jag svårt att sätta fingret på, men något är fel. Våra spelare har de senaste två säsongerna sett riktigt sega ut i benen. Antingen är det något ruttet i laget eller fel på träning eller något så dom inte har någon kraft kvar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev: 2022-10-28 16:54:34 Vad som är fel har jag svårt att sätta fingret på, men något är fel. Våra spelare har de senaste två säsongerna sett riktigt sega ut i benen. Antingen är det något ruttet i laget eller fel på träning eller något så dom inte har någon kraft kvar.
"Jag har nog aldrig tränat så hårt i ett annat lag förut." - Olle Liss i Cmore

Hört det SÅ många gånger. Det är Ölvestad som tränar ned dem. Vad gör P Högberg som kan sånt här?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alla spelare säger att dom tränar mer än någonsin i alla lag hela tiden. Har aldrig hört en spelare säga "Här tränar vi faktiskt mycket mindre än i mina tidigare klubbar"
Expert.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Ölvestad ytterligare en av dom som inkvoterats
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Fagervall kommer ju få gå om det fortsätter såhär, garanterat. Vi kan liksom inte skrika efter värvningar, K-G har gjort ett tillräckligt bra jobb, ingen skugga över honom alls.
Kan man inte få detta lag att fungera så är det frågan om man ska ha ett tränarjobb överhuvudtaget.
Har vi en spelidé? Och vad innebär den?

En tredje man in i båset illa kvickt, eller så måste Fagervall ersättas.
Men det kryllar inte direkt av alternativ där heller.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2022-10-28 22:43:40 Alla spelare säger att dom tränar mer än någonsin i alla lag hela tiden. Har aldrig hört en spelare säga "Här tränar vi faktiskt mycket mindre än i mina tidigare klubbar"
Är väl dock vida känt att vi har en jävligt speciell fys. Vet att Sanny nämt det flertalet gånger. Verkar ju minst sagt vara en tveksam väg att gå med tanke på våra upprepade usla resultat och trötta oinspirerade inställning till hockey. Vi ser ALLTID svaga och trötta ut. Även om jag är övertygad om att det mesta sitter mentalt och i inställningen.

Vi vill vinna, men utan att det kostar något.
Döden

Inlägg av Döden »

DIF_Soldier skrev: 2022-10-28 21:15:02
Mattias_87 skrev: 2022-10-28 16:54:34 Vad som är fel har jag svårt att sätta fingret på, men något är fel. Våra spelare har de senaste två säsongerna sett riktigt sega ut i benen. Antingen är det något ruttet i laget eller fel på träning eller något så dom inte har någon kraft kvar.
"Jag har nog aldrig tränat så hårt i ett annat lag förut." - Olle Liss i Cmore

Hört det SÅ många gånger. Det är Ölvestad som tränar ned dem. Vad gör P Högberg som kan sånt här?
Kessel slår rekord i mest matcher i NHL, alltid varit mobbad för att varit ”otränad”… just sayin…
EspenK

Inlägg av EspenK »

Stor risk för inavel som försvagar laget.

det är alltid en risk när gamla spelare tas in mer på klubbhistorik än meriter för det de ska göra.

Vårt problem är också att vi egentligen saknar offensiv spets på fw sidan men däremot har defensiv spets i världsklass(därav boxplay statsen).

Vi behöver skapa offensiva lines som producerar så man får en rollfördelning i laget.

Spela 0-0 kedja, brunkarkedja a la Hank/ Ahlen saknas i laget.

Vi har få spelare som kan sätta in en tackling så tänderna skallrar på motståndarna. Brodin har ju slutat med sånt.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vad gör Jesper Mattson nu? Försvann väl från Malmö.

Riktigt slug fw coach som fick igång Malmös pp ordentligt.

Behovet av en taktisk offensivcoach som gärna kan ha lite ingame känsla hade varit mer värt än guld.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Synd att vi inte tog Robert Kimby som var Fagervalls assisterande sist i Björklöven och som tränar Almtuna med bra siffror nu. Oavsett behöver vi en ny tränare omedelbart - eller om Fagervall helt prestigelöst släpper tyglarna till en assisterande som kan ändra spelidén men så känns det väl inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårdseken

Inlägg av Djurgårdseken »

Avgå Fagervall !!! Agera nu KG
Fredrik Claessons Järnkamimer
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Inget rykte eller så utan bara en tanke. Niklas Svedberg hade ju varit en perfekt backup i SHL bakom en toppmålvakt. Nu verkar Vehviläinen lämna Brynäs och bakom Lindbäck hade han passat perfekt. Har dessutom historiken i klubben.
Får Svedberg välja och han får frågan från Brynäs så tror jag det är där han hamnar.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Honken ny ass-tränare!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hawk skrev: 2022-11-01 16:05:37 Honken ny ass-tränare!
Men snälla någon. Vilken besvikelse.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Olon

Inlägg av Olon »

Jim Morrison skrev: 2022-11-01 16:11:59
Hawk skrev: 2022-11-01 16:05:37 Honken ny ass-tränare!
Men snälla någon. Vilken besvikelse.
Fast ingen kan väl ha förväntat sig något annat? Har väl varit mer eller mindre uttalat att Honken skulle bli ny ass någon gång under säsongen.
Låst