Hade vi haft normal målvaktsprocent så hade vi kanske vunnit en eller två matcher. Är verkligen dags att sära på brodin kruger, hoppas verkligen Klasen kan bli en injektion?????henka83 skrev: ↑2022-10-28 20:56:17 Nån ledare måste vara skyldig till detta urusla hockeylag.
Vi har tyvärr en sportchef som hämtar 3-4 kedjespelare som ska bära oss i en första line. Hur ska brunkare helt plötsligt bli poäng/målgörare? Spelar ingen roll att serien heter HA. Gör om och gör rätt, det här är under all jävla kritik.
Tilläggas att jag sponsrar detta elände!
Vad hade vi gjort med en ”normal” målvaktsprocent? Troligtvis hade någon rykt i ledarstaben.
HA 22/23 Södertälje - Djurgårdens IF 28/10
Nä, de räknas fan inte.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Utan att såga Krüger som spelare men DIF skulle behöva en hockeyns motsvarighet till Mange (dvs en Gabbe) som kapten.
"Lira" och att ha en teknisk nivå 3 nivåer (ala NHL) över övriga i laget hjälper inte som föregångsämne eftersom de flesta andra i laget aldrig någonsin kan matcha det.
Egenskaper som kan "kopieras" gör större nytta i Allsvenskan. Det var samma problem förra säsongen med Sörensen.
"Lira" och att ha en teknisk nivå 3 nivåer (ala NHL) över övriga i laget hjälper inte som föregångsämne eftersom de flesta andra i laget aldrig någonsin kan matcha det.
Egenskaper som kan "kopieras" gör större nytta i Allsvenskan. Det var samma problem förra säsongen med Sörensen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Japp, men spelar på tok för dåligtB.I.B.A skrev: ↑2022-10-28 20:58:44Eh va? Vår forwardssida är toppklass på pappret. På tok för bra för hockeyallsvenskan.henka83 skrev: ↑2022-10-28 20:56:17 Nån ledare måste vara skyldig till detta urusla hockeylag.
Vi har tyvärr en sportchef som hämtar 3-4 kedjespelare som ska bära oss i en första line. Hur ska brunkare helt plötsligt bli poäng/målgörare? Spelar ingen roll att serien heter HA. Gör om och gör rätt, det här är under all jävla kritik.
Vad hade vi gjort med en ”normal” målvaktsprocent? Troligtvis hade någon rykt i ledarstaben.
I rest my case. Herregud! Allsvensk-knulldocka?Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-10-28 20:32:15Så fint.rikkard skrev: ↑2022-10-28 20:25:09Ja, och sedan kommer det gå ännu mer åt helvete, för all jävla framtid. För vi är Looser-DIF som aldrig lyckas med något. Lika bra att lägga ner hockeydelen, så att vi slipper skämmas för all framtid. Snälla besvara oss detta lidande och lämna walkover för resten av säsongen, och lämna självmant in elitlicensen för nästa säsong. Det är det enda rätta, eller vad säger ni?Lee Harvey Oswald skrev: ↑2022-10-28 20:11:24 "Superfredag", lägg av![]()
Vi är ett fucking mittenlag....som bäst, i Röv-Allsvenskan.
Man får nypa sig hårt i skrevet för att fatta hur vi kunde hamna här...... från att ha spelat SM-final 2019.
Usch och skäms.
Garanterat smisk i derbyt också, bara-för-attFredagsfeelingen är på topp härinne
![]()
Jag gläds så klart med dig, att du är helt till freds med och att du totalt accepterat DIF:s förfall, från etablerat SHL-lag till Allsvensk-knulldocka.
Jag är lite avundsjuk, vill också kunna vara nöjd med bajs, kanske når jag dit en dag
Vart är rollfördelningarna, vart är samspelen i kedjorna? Fagervall eller KG, svårt att säga utan insyn, men vi kan inte skylla på JE längre...
Saknar faktiskt Sören och Dicken, där har vi åtminstone 2 målskyttar med en tydlig roll, även om det finns brister på annat håll.
Saknar faktiskt Sören och Dicken, där har vi åtminstone 2 målskyttar med en tydlig roll, även om det finns brister på annat håll.
Senast redigerad av Exile den 2022-10-28 21:08:32, redigerad totalt 2 gång.
Hur mycket poäng har våran första line producerat i snitt per match i sina klubbar ute i världen?#10 skrev: ↑2022-10-28 21:00:22Japp, men spelar på tok för dåligtB.I.B.A skrev: ↑2022-10-28 20:58:44Eh va? Vår forwardssida är toppklass på pappret. På tok för bra för hockeyallsvenskan.henka83 skrev: ↑2022-10-28 20:56:17 Nån ledare måste vara skyldig till detta urusla hockeylag.
Tror du vi värvar spelare som öst poäng i sina tidigare klubbar? Vi har värvat spelare med roller i 3-4 line. En brunkare blir inte en målspruta… men du kanske drömmer.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Pessimism är en drog och forumet är Tony Montana
Säg den glädje som varar
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur ser spelsystemet ut i J20. Jag tycker mig skönja att när Odelius är inne på isen samtidigt som juniorerna(alla juniorforwards, Blomgren inkluderad) så spelar vi oss mycket enklare och fortare ur zon, genom mittzon in i offensiv zon. Kanske är det bara en slump.
Men Odelius har iaf varit bästa back idag med Alm.
Men Odelius har iaf varit bästa back idag med Alm.
Senast redigerad av Knickedick den 2022-10-28 21:07:42, redigerad totalt 1 gånger.
Helt galet att Liss filar ner klubbskaftet runt och har en rund knopp. Fattar inte hur man kan spela utan att veta exakt hur klubban sitter relativt i sin hand. Nej, där får han nog tänka om.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
SAY HELLO TO MY LITTLE FRIEND!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Snarare mardrömmarhenka83 skrev: ↑2022-10-28 21:04:23Hur mycket poäng har våran första line producerat i snitt per match i sina klubbar ute i världen?#10 skrev: ↑2022-10-28 21:00:22Japp, men spelar på tok för dåligtB.I.B.A skrev: ↑2022-10-28 20:58:44Eh va? Vår forwardssida är toppklass på pappret. På tok för bra för hockeyallsvenskan.henka83 skrev: ↑2022-10-28 20:56:17 Nån ledare måste vara skyldig till detta urusla hockeylag.
Tror du vi värvar spelare som öst poäng i sina tidigare klubbar? Vi har värvat spelare med roller i 3-4 line. En brunkare blir inte en målspruta… men du kanske drömmer.
Nä, nu lägger jag in en vinnarsnus på rätt sida
Vår sportchef har signat bland annat Krüger, Brodin, Norman, Klasen, Rensfeldt. Att påstå att han endast värvar spelare till 3-4 kedjan i HA kan vara det absolut dummaste som skrivits på det här forumet.henka83 skrev: ↑2022-10-28 21:04:23Hur mycket poäng har våran första line producerat i snitt per match i sina klubbar ute i världen?#10 skrev: ↑2022-10-28 21:00:22Japp, men spelar på tok för dåligtB.I.B.A skrev: ↑2022-10-28 20:58:44Eh va? Vår forwardssida är toppklass på pappret. På tok för bra för hockeyallsvenskan.henka83 skrev: ↑2022-10-28 20:56:17 Nån ledare måste vara skyldig till detta urusla hockeylag.
Det är uppenbart att något inte fungerar i det här laget, men det är knappast bristen på talang i forwardsuppsättningen som är problemet.
Avgå Jocke.