Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-Jag är spelsugen, men vet inte när jag spelar första matchen. Kanske blir tidigt redan på fredag, men jag ska prata med Joakim Fagervall. Har tränat med Luganos farmarlag ett tag nu, men inte spelat en match på tre veckor. Helst skulle jag vilja träna någon gång med Djurgården först innan jag gör debut.
Luktar debut på lördag tidigast. Alla är inte lika hårda som Alm....
Klart han ska in direkt. Om så som extraforward! Sänk Tälje för tusan.
Uppvärmningen får la bli träningspassetManijock skrev: ↑2022-10-26 11:29:11 -Jag är spelsugen, men vet inte när jag spelar första matchen. Kanske blir tidigt redan på fredag, men jag ska prata med Joakim Fagervall. Har tränat med Luganos farmarlag ett tag nu, men inte spelat en match på tre veckor. Helst skulle jag vilja träna någon gång med Djurgården först innan jag gör debut.

Har dom inte värmning på förmiddagen dessutom? Matchstarten är ju så jävla sen på fredag...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
In med Klasen mot tälje så att han får snurra upp sopan Videll
Så du tror han vågar spela ens?Donkels-3.0 skrev: ↑2022-10-26 13:14:01 In med Klasen mot tälje så att han får snurra upp sopan Videll
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har KG yttrat sig något om en eventuell jakt på assisterande? Eller har jag bara drömt att jag läst det nånstans?
Delägare
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Han pratade i Expressen om att de vill ha in en till tränare som kan coacha forwards även under matcher. Nu är Honken bara med på några vardagsträningar.Hepsnastian skrev: ↑2022-10-27 07:48:40 Har KG yttrat sig något om en eventuell jakt på assisterande? Eller har jag bara drömt att jag läst det nånstans?
-
Så man kan säga att vi nu fått det bekräftat att vi inte coachar/Fagervall är inte bra på att coacha forwards under matchens gång?Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-27 07:53:03Han pratade i Expressen om att de vill ha in en till tränare som kan coacha forwards även under matcher. Nu är Honken bara med på några vardagsträningar.Hepsnastian skrev: ↑2022-10-27 07:48:40 Har KG yttrat sig något om en eventuell jakt på assisterande? Eller har jag bara drömt att jag läst det nånstans?
Låter ju iofs ganska skönt att K-G insett detta.
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Nja, resonemanget var väl att Fagervall nu har dubbelt ansvar i att både matchcoacha och ge forwards feedback under match. Inte optimalt var slutsatsen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 09:06:57Så man kan säga att vi nu fått det bekräftat att vi inte coachar/Fagervall är inte bra på att coacha forwards under matchens gång?Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-27 07:53:03Han pratade i Expressen om att de vill ha in en till tränare som kan coacha forwards även under matcher. Nu är Honken bara med på några vardagsträningar.Hepsnastian skrev: ↑2022-10-27 07:48:40 Har KG yttrat sig något om en eventuell jakt på assisterande? Eller har jag bara drömt att jag läst det nånstans?
-
Köper det.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-27 10:38:46Nja, resonemanget var väl att Fagervall nu har dubbelt ansvar i att både matchcoacha och ge forwards feedback under match. Inte optimalt var slutsatsen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 09:06:57Så man kan säga att vi nu fått det bekräftat att vi inte coachar/Fagervall är inte bra på att coacha forwards under matchens gång?Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-27 07:53:03Han pratade i Expressen om att de vill ha in en till tränare som kan coacha forwards även under matcher. Nu är Honken bara med på några vardagsträningar.Hepsnastian skrev: ↑2022-10-27 07:48:40 Har KG yttrat sig något om en eventuell jakt på assisterande? Eller har jag bara drömt att jag läst det nånstans?
Tror också, som många varit inne på, att en tredje man i båset är rätt väg.
Men då fick du altså inte känslan av att Honken skulle blir tredje permanent?
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Nej. Sen vet man ju aldrig, kan ju vara en J20-tränare man rekryterar för att plocka upp Honken på heltid i herrlaget. Men det är bara mina spekulationer, inget som nämndes i samtalet.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 10:57:46Köper det.Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-27 10:38:46Nja, resonemanget var väl att Fagervall nu har dubbelt ansvar i att både matchcoacha och ge forwards feedback under match. Inte optimalt var slutsatsen.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 09:06:57Så man kan säga att vi nu fått det bekräftat att vi inte coachar/Fagervall är inte bra på att coacha forwards under matchens gång?Jimmy Peterson skrev: ↑2022-10-27 07:53:03Han pratade i Expressen om att de vill ha in en till tränare som kan coacha forwards även under matcher. Nu är Honken bara med på några vardagsträningar.Hepsnastian skrev: ↑2022-10-27 07:48:40 Har KG yttrat sig något om en eventuell jakt på assisterande? Eller har jag bara drömt att jag läst det nånstans?
Tror också, som många varit inne på, att en tredje man i båset är rätt väg.
Det är ett måste i min mening.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 10:57:46 Tror också, som många varit inne på, att en tredje man i båset är rätt väg.
Men det måste vara en klippa med erfarenhet. Fagervall kommer inte reda ut det här om han måste axla alla roller.
Han kan leda och träna laget och sätta riktlinjer hela säsongen lång utan effekt om det inte finns någon som ser till att fwds spelar efter sagda linjer och ingjuter DNAt i grabbarna. Samtidigt kan en tredjeman kosta på sig att titta på individer under match och ta med sig det tillbaka till tränarstaben. Allt syns inte på video och Fagervall kan oavsett omöjligen hinna med att kolla igenom allt mellan matcherna och fortfarande hinna med allt annat bös som måste göras.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Det håller jag med om.Praetori skrev: ↑2022-10-27 16:48:39Det är ett måste i min mening.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 10:57:46 Tror också, som många varit inne på, att en tredje man i båset är rätt väg.
Men det måste vara en klippa med erfarenhet. Fagervall kommer inte reda ut det här om han måste axla alla roller.
Han kan leda och träna laget och sätta riktlinjer hela säsongen lång utan effekt om det inte finns någon som ser till att fwds spelar efter sagda linjer och ingjuter DNAt i grabbarna. Samtidigt kan en tredjeman kosta på sig att titta på individer under match och ta med sig det tillbaka till tränarstaben. Allt syns inte på video och Fagervall kan oavsett omöjligen hinna med att kolla igenom allt mellan matcherna och fortfarande hinna med allt annat bös som måste göras.
Jag bara hoppas vi ser över detta nu och inte väntar tills slutspurten innan den tredje kommer in.
-
Jag älskar Fagervall han är unik han gör det INGEN annan kan med det usla spelarmaterial vi har. Handhjärtan till alla , Fjjjamåt DIF ! HEJJA HEJJA
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-10-28 17:01:10, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer
-
Lägg av nu !Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-28 07:33:30Det håller jag med om.Praetori skrev: ↑2022-10-27 16:48:39Det är ett måste i min mening.Nattuggla_ skrev: ↑2022-10-27 10:57:46 Tror också, som många varit inne på, att en tredje man i båset är rätt väg.
Jag bara hoppas vi ser över detta nu och inte väntar tills slutspurten innan den tredje kommer in.
Låter på er som att Fagervall har idéer. Som att han inte redan försökt att förmedla ut. Vad Exakt??? tror du är dom offensiva ideerna i spelet som han då inte hunnit ??????.. förmedla ut???
Pga ? Vad ? Brist på tid ? Fagervall suger han har exkat NOLL lösningar på våra 5-5 problem. Men visst vi kan låtsas som han vilken dag som helst nu !! Kommer lösa det.
Alla vi som tror på tomten klappar nu .....
-
Fagervall är jättebra. Inte som att vilken tränare som helst i HA hade lyckats få samma resultat som han med dem truppen han tillfogar över.. NEEEEEJ DÅ. Fagervall är unik... Visst.