Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: 11K

Inlägg av Emil Svelander »

Hawk skrev:
Caveman skrev:
DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev: Tycker inte att man kan kalla DIFs supportrar för medgångsupportrar då vi har slutit upp bakom vårt hockeylag under några tunga säsonger.
Nu är du jävligt enögd. Vi har mängder med medgångssupportrar, se bara på forumet.
Tycker det verkar som om dem flesta här inne INTE kommer ifrån Sthlm ( eller, jag kanske har fel?), vad jag menar med det är att dem på detta forum inte fyller Globen...
Men det handlar inte om några medgångssupportrar på Lördag, som jag skrev innan så kommer det att bli mycket folk pga att det är LÖrdag & att det är sista matchen innan uppehållet. Är Brynäs -supportrarna också medgångare?

Jag kommer inte från vår kära hufudstad, men jag åker ändå upp till sthlm minst 10 ggr per år för att se och hejja fram Djurgården. Har ca 100 mil tur och retur, så jag lägger mycket pengar på den förening som betyder så otroligt mycket för mig.

Hade jag bott i Sthlm så hade jag varit där varje match...tycker att det är riktigt tråkigt att dom som ändå har nära till Hovet/globen och håller på D.I.F inte fyller arenorna till max, med tanke på hur mycket folk det bor i närheten...

Visst alla matcher kan man ju inte gå på, så är det ju bara.
Detta har diskuterats så otroligt många gånger förut, och varje gång kommer vi fram till att det inte är så konstigt att vi inte har 12 000 på varje match.
FBK_Karlstad

Inlägg av FBK_Karlstad »

går det inte in 14 119 nu i globen eller var det bara förra säsongen när ni fick ståplats i lgoben?? men nu får ju DIF 50 av allt som säljs så det borde innebära en bra slant till kassan eftersom det blir fullsatt..grymt mäktigt..sjung ut alla brynäsare nu..mot SLutspel och där kan allt hända..

Forza DIF
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

jo jag vet...men tycker fortfarnde att det är jävligt tråkigt att det är som det är...det var det jag ville få fram...
FBK_Karlstad

Inlägg av FBK_Karlstad »

Asså tänk om alla Fotbolls huliganer kommer också då kan lätt globen fyllas varje match och då skulle DIF må mycket bättre i plånboken och kan värva lite bättre spelare eftersom DIF får nu 50%..
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

FBK_Karlstad skrev:Asså tänk om alla Fotbolls huliganer kommer också då kan lätt globen fyllas varje match och då skulle DIF må mycket bättre i plånboken och kan värva lite bättre spelare eftersom DIF får nu 50%..
Hur många fotbollshuliganer har vi då? Siffra på det?

Sen får vi 50% av vinsten av det vi säljer ja, fast det kanske var det du menade?
Användarvisningsbild
Hawk

Inlägg av Hawk »

FBK_Karlstad skrev:Asså tänk om alla Fotbolls huliganer kommer också då kan lätt globen fyllas varje match och då skulle DIF må mycket bättre i plånboken och kan värva lite bättre spelare eftersom DIF får nu 50%..
Ja men vad fan nu handlar det väl inte om fotbollshuliganer!!! Vi snackar hockey här... sen förstår jag hur du tänker.

Menar du att den större majoriteten är fotbollshuliganer av alla dessa Djurgårdare???
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Intressant diskussion om medgångssuportrar med tanke på att DIF verkligen måste kriga för att kunna gå till slutspel. Är DIF verkligen i medgång just nu?

DIF är sannolikt på uppgång relativt de senaste två skitåren, men innan det var nuvarande position i tabellen allt annat än bra.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Det är precis vad jag menade när jag skrev att vi slutit upp bakom DIF trots några tunga säsonger, medgångare när vi ligger och slåss om platserna 6-12..

Det måste vara en tung laddning inför morgondagens match, spelarna måste skämmas efter deras insats igår, så nu räknar jag med en överkörning, resultatmässigt & i det fysiska spelet.
wallander

Inlägg av wallander »

Vaddå medgångsupporters?
Var det därför det kom över 10 000 efter 5 raka förluster?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Nån som vet om Ronnie och Bengan spelar i morgon ?
Dom behövs verkligen
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Jaa utan bengan får ju linkan göra allt själv
Djuuuuuuuuuuuuu
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

12 900 sålda! Nu ska brynäs få möta en taggad Djurgårdsfamilj som ska till slutspel. Köp biljett omgående så ses vi i kurvan!
Rix

Inlägg av Rix »

Bäst-i-stan skrev:12 900 sålda! Nu ska brynäs få möta en taggad Djurgårdsfamilj som ska till slutspel. Köp biljett omgående så ses vi i kurvan!
Gud va jag önskar att jag skulle kunna gå !
Har dock inenbandy match kl 15.00 så det är omöjligt
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Rix skrev:
Bäst-i-stan skrev:12 900 sålda! Nu ska brynäs få möta en taggad Djurgårdsfamilj som ska till slutspel. Köp biljett omgående så ses vi i kurvan!
Gud va jag önskar att jag skulle kunna gå !
Har dock inenbandy match kl 15.00 så det är omöjligt
Man kan ju säga att man är sjuk/skadad så är det lätt fixat. Allt handlar bara om vilken inställning man har.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Sorry, men det luktar fisk om allting här, närmare bestämt torsk.
Tror dock att det blir dåligt fiske med bara två små torskar i nätet.

DIF - Läkerol-Gevalia United med extra trumma
(0-1, 0-0, 0-1) 0-2
Pris: 100 kr
Skriv svar