Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 31/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Detta är inget annat än en ren och skär inställningsfråga. MOt den "svåra" matchen mot HV kämpades det i alla fall. I den betydligt vitkigare matchen mot SAIK var inte ens killarna ute på isen kändes det som. Faktum är att vinna rätt matcher kan i slutändan bli helt avgörande för om man tar sig till slutspel / hamnar i kvalserien. Våra insatser mot Mora gör ju inte direkt att vi ligger på plussidan beträffande dessa matcher och så gör vi kanske årets bottennapp i en enormt viktig match som denna. Det hade varit bättre att toktorska mot HV om man istället lagt krutet på denna fight istället. Vi missade slutspelet förra säsongen pga våra usla resultat mot våra närmaste kunkurenter. ( läs Mora ) Skulle inte bli ett dugg förvånad om det blir samma visa nu igen.

Det här var bara uselt och det visar med väldigt stor tydlighet att väldigt många spelare i vårt lag inte är värdiga att ha på sig den finaste tröjan av dem alla. En sak att torska om man gjort sitt bästa, men nu snackar vi inte ens om att ligga på 50% av den normala arbetskapaciteten. Vidare visade matchen med tydlighet att Frylén inte håller på elitserienivå. Att Ronnie var borta märktes alltför väl. Den som tog beslutet att värva Frylén borde få sparken med omdelbar verkan.

Det enda lilla positiva jag kan hitta med detta bottennapp är at vi borde vara taggade till tusen till matchen mot BIF. en seger där känns nödvändig annars kommer vi återigen att hamna obehagligt nära strecken...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:Nu är väl sannolikheten att vi ska få uppleva ett slutspel inte speciellt stor, men kan ni tänka er hur det skulle kunna se ut mot HV71 i en match där det gäller något? Om vi kan bli såhär förnedrade mot fittäckelskellefteå som är ett riktigt jävla skitlag, så kan en bortamatch mot HV i ett slutspel mycket väl bli den första slutspelsmatchen genom tiderna som slutar med tresiffrigt resultat. Och om det inte vore för ekonomins skull så skulle jag hoppas innerligt att säsongen är över efter 55 matcher.

För övrigt borde det vara kriminellt att vara så dålig som Marusak. Har faktiskt aldrig sett något liknande på elitnivå.
Precis, som det känns nu är det endast den ekonomiska vinsten som ett sluspel innebär som man vill åt.

Minns 1-8, 1-8 mot Fitt-lunda för några år sedan.

Detta DIF-lag på en dålig dag mot ett taggat HV i en kvarstfinal vill jag ALDRIG uppleva.
Det kommer att få frölundamatcherna att framstå som rent gastkramande.

Lider med dig om du var där på plats ikväll
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Är kritisk till att Larsson spelade idag med tanke på att han ganska ofta gör en svag insats efter att han spelat kanonbra matchen tidigare. Positivt med förlusten mot SAIK är att Larsson gjorde ett par missar och lär vara riktigt spelsugen på lördag.

Fortsätter med mantrat att Oscar Eklund borde prövas framför Frylén och även Tompa J åtminstone någon match.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Emil svelander skrev:
Hawk skrev:herre gud 40-15 i skott....
Det är bara vi i elitserien som kan vara så uddlösa in en så pass viktig match. Undrar vad det beror på...
ja en sak som jag har noterat hittils i säsongen är att grabbarna skjuter för få skott på mål. kollade på matchen idag, och blev riktigt förbannad flera gånger då dom passade i stället för att skjuta på mål.

Inte bara denna match som jag har noterat detta,verkar nästan som dom är rädda för att skjuta på mål ibland...
Man kan inte vinna varje match...och skitresultat får man räkna med ibland
Men nu tar vi nya tag på Lördag då grabbarna ska KROSSA Brynäs!!!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Lee Harvey Oswald skrev: Lider med dig om du var där på plats ikväll
Tack för ditt medlidande, var på plats.

För att slippa den traditionella "bli knullad i röven av grislag från norrland-ångesten" efter matchen hade jag intalat mig själv att "det har ingen betydelse hur matchen går egentligen, vi har ändå ett ganska bekvämt läge i tabellen". Lite visste jag då att årets lag hade det som krävdes för en insats av denna kaliber. En förlust av detta slag kan man bara inte ta lätt på.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Östgöten skrev:Är kritisk till att Larsson spelade idag med tanke på att han ganska ofta gör en svag insats efter att han spelat kanonbra matchen tidigare. Positivt med förlusten mot SAIK är att Larsson gjorde ett par missar och lär vara riktigt spelsugen på lördag.

Fortsätter med mantrat att Oscar Eklund borde prövas framför Frylén och även Tompa J åtminstone någon match.
Särkijärvi vägrar peta överviktiga, äldre spelare, så vi bör inte ha några förhoppningar om det.
Greve

Inlägg av Greve »

Larsson var riktigt bra idag och var inte ett dugg konstigt att han spelade.

Var helt enkelt en kväll då pucken studsade fel..Och visst såg utvisningen i andra som föranledde 5-3 läget bilig ut.

jaja, fullladdade på lördag...synd att man inte kommer vara på plats
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Hawk skrev:herre gud 40-15 i skott....
Domarjävel
erik_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av erik_dif »

Men seriöst Jag skiter fullständigt i om Djurgår'n förlorar.
Va fan är ni så arga för. Tror ni inte de ger allt?

Det är bara patetiska Gnagare och LHC-fans som tror man vinner alla matcher.
Skärp er för fan vi är inte världsmästare!

Ta det hela med en klackspark.
Jag trodde innan säsongen att vi skulle komma stensist och inte ha en chans att ta oss til slutspel. Alla vinster ser jag fortfarande som en ren bonus och slutspel är en dröm få förunnat. En förlust är godkänt, oavsett hur dåligt de spelade, jag förväntar mig aldrig mer än en förlust.

Skärp er! gaska upp er och kom till Globen och sjung för att det är kul att se Djurgår'n, oavsett resultat.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

erik_dif skrev:Men seriöst Jag skiter fullständigt i om Djurgår'n förlorar.

Jag trodde innan säsongen att vi skulle komma stensist och inte ha en chans att ta oss til slutspel. Alla vinster ser jag fortfarande som en ren bonus och slutspel är en dröm få förunnat. En förlust är godkänt, oavsett hur dåligt de spelade, jag förväntar mig aldrig mer än en förlust.

Skärp er! gaska upp er och kom till Globen och sjung för att det är kul att se Djurgår'n, oavsett resultat.

Bra talat..Det är i morgon det gäller nu..
Matchen mot SAIk är historia.
Krossa Brynäs
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:[quote="Caveman
Det är en jävla tur att vi HAR spöat/tagit poäng av dem s.k topplagen, annars hade vi legat sist nu. Men enligt ditt sätt att se på det hela så skulle vi förlorat både mot dem bättre & sämre lagen.
Åhh, du är rätt så smart (för att bo i en grotta alltså).
Du förstod precis vad jag menade......skönt[/quote]

Det är samma grotta som jag uppfann elden i...

Så likgiltig att man skiter i om Djurgården förlora kan man inte vara, vad sänder det för signaler, då antar jag att man inte bryr sig om dem vinner heller?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

erik_dif skrev:Men seriöst Jag skiter fullständigt i om Djurgår'n förlorar.

AIK & LHC referar du till.

När jag ser ditt inlägg tänker jag mest på en väl pårökt Bajare som inte fattat grejen utan går på match mest för den goda kamratskapen & den haschtäta stämningens skull

Laget ska hyllas & höjas till skyarna i medgång.......& som i "skämmes-ta-me-faan matchen" igår sågas längst fotknölarna

Det är så det fungerar...
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av wallander »

Så jä... uselt som laget spelat en del matcher under säsongen borde vara straffbart!
Någon stolthet måste man ha i kroppen.
Jag blir så förb... när man låter sig spelas ut med 40-15 i skott av SAIK.

Vi vet vad ni kan visa det på lördag!
Självklart är man på plats för att stötta.

Det är dags att prova Josefsson från AJ nu!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Är kanske den ende djurgårdaren här inne som ser något positivt av detta.

DIF var innan matchen inne i en mycket bra period och det tror jag att man är nu också.
Vi vann mot SSK bort och tog två tämligen förkrossande segrar hemma mot FBK och LHC. Detta var uderbart och Djurgården form var på topp, likaså formen här inne på forumet, vi gjorde nästan allt bra tyckte alla, alla kritiker tystades och svängde åsikt totalt, det här mentaliteten lär aldrig ändras här inne på forumet, supportrar kommer alltid att fungera så men trots detta så lyckades jag i alla fall se något positivt ur denna match, inte bara något liten positiv glimt av matchen utan en riktig positiv sak.

DIF gjorde en totalplattmatch mot skelleftå, inget snack om saken vi blev utklassade, jag minns hur jag igår slog på text-tvn och såg att Linkan gjort 0-1 efter tre minuter.
Nu att att jag kommer till det poistiva, jag tror att den här plattmatchen ger oss massor av energi, massor av skärpa och fokusering. Det är aldrig bra med dåliga matcher, men nu kändes det som en väckarklocka på något sätt, jag tror visst att dif var ödmjuka inför motståndet men efter ett antal segrar blir man en gnutta bekväm och i och med att det är så jämnt lagen emellen syns detta direkt.

Plattmatchen igår tror jag var bättre en om vi förlorat med 3-2 rentav, en riktig väckarklocka och alla i laget insåg vikten av att aldrig bli bekväm och jag tror att matchen har givit oss en långvarig läxa, jag tror att vi i fortsättningen kommer att vara mycket mer ödmjuka och vi kommer på lördag vara extremt hungriga och taggade och jag tror på en ny kross.

6-1 mot brynäs.
FEFF_DIF

Skellefteå-DIF

Inlägg av FEFF_DIF »

Ja det blev ju ingen super match för våra DIF grabbar, men vi tar BIF på lördag lätt hoppas det blir mkt folk :D
Älska DIF
Skriv svar