Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2022-10-20 19:56:24 Vi kan nog glömma Davidssons. Kikar lite på kvällens match Hv-saik
Snacka om intensiv hockey.
Davidssons kedja är de enda som riktigt skapar nåt så ser inte att Hv ska släppa dem.
Lite det jag varit inne på också. Alldeles för bra för HA egentligen! Men det är ju många härinne som snackar i nattmössan deluxe angående vad de bidrar/bidragit till Hv.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Klart man MÅSTE klaga, ser ju för jävla taskigt ut!!! Att vi ligger där var ligger i tabellen är ju 50% Calles förtjänst, resterande är pp och ren tur.
Ger vi Löven lika mycket lägen och tid med puck som vi givit alla andra lag vi mött hittills blir det en jävligt tråkig fredagkväll. Det som oroar mig mest är pucktempot och kladdet i egen zon, ingångarna samt att vi fortfarande blir alldeles för långa. Dags att börja se lite förbättringar snart annars måste nått göras innan det är för sent.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2022-10-21 01:29:19
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-10-20 19:30:49 Värvar vi Klasen kan ju Fagervall äntligen sätta Söderlund på bänken.

Forsberg måste ju vara den absolut sämsta spelaren som vistats i SHL i modern tid.
Nu i Allsvenskan är han ju bara dålig.

Bytet Forsberg till oss, Andersson till Leksand måste ju ha varit vår sämsta trade någonsin.

Vi måste gå upp i år. Det gör vi aldrig med nuvarande dummerjönsar.
Lite svårt att klaga när laget är delad etta med bara en match hittills som man har blivit nollad i, HA bästa målvakt och försvar just nu, en forwardssida som spelar ihop sig mer och mer för varje match och ett pp och bp som är otroligt bra hittills. Sen är det ju en styrka också att lyckats ta poäng nästan i alla matcher hittills även fast spelet inte har funkat till 100 %. Det lovar gått när väl spelet sitter.

Detta är ju en godkänd insats hittills med tanke på att KG har fått byggt om hela grunden efter Jockes fadäs. Det tar ett tag att städa upp efter den clownen, och han är ju inte ens klar med lagbygget än.

Sen verkar HA vara ännu bättre i år än förra året. Ännu fler stora spelare som spelar där nu och det verkar ha blivit jämnare. Nästan dags snart att utöka till 16 lag i SHL.
Om Fagervall får rätt, att han valt defensiven först och sedan offensiven kommer igång ska jag såklart erkänna honom som vass och duktig.

Problemet är ju att han inte ens satt defensiven 1/6 del in i serien.

Lilla sunkiga Vita Hästen skapade fler goda målchanser i spelet 5 mot 5.
Det är väl inte att ha en bra defensiv.
Det är att ha en bra målvakt och tur.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-10-21 10:44:44
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-10-20 19:30:49 Värvar vi Klasen kan ju Fagervall äntligen sätta Söderlund på bänken.

Forsberg måste ju vara den absolut sämsta spelaren som vistats i SHL i modern tid.

Bytet Forsberg till oss, Andersson till Leksand måste ju ha varit vår sämsta trade någonsin.

Lite svårt att klaga när laget är delad etta med bara en match hittills som man har blivit nollad i, HA bästa målvakt och försvar just nu, en forwardssida som spelar ihop sig mer och mer för varje match och ett pp och bp som är otroligt bra hittills. Sen är det ju en styrka också att lyckats ta poäng nästan i alla matcher hittills även fast spelet inte har funkat till 100 %. Det lovar gått när väl spelet sitter.

Detta är ju en godkänd insats hittills med tanke på att KG har fått byggt om hela grunden efter Jockes fadäs. Det tar ett tag att städa upp efter den clownen, och han är ju inte ens klar med lagbygget än.

Sen verkar HA vara ännu bättre i år än förra året. Ännu fler stora spelare som spelar där nu och det verkar ha blivit jämnare. Nästan dags snart att utöka till 16 lag i SHL.
Om Fagervall får rätt, att han valt defensiven först och sedan offensiven kommer igång ska jag såklart erkänna honom som vass och duktig.

Det är ju detta som är problemet när man bara tittar resultat.
Vi vinner matchen med 1-3 men ett mer rättvist resultat hade varit 3-1.
Lite som K-G kommenterade inledningsvis att vi hade gjort 1 dålig match och 2 st bra, men det var ju bara för att vi hade vunnit de två. Egentligen hade vi typ två bra perioder på de inledande tre matcherna.
Man måste sluta bedöma insatsen efter resultaten.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-10-21 07:55:54
EspenK skrev: 2022-10-20 19:56:24 Vi kan nog glömma Davidssons. Kikar lite på kvällens match Hv-saik
Snacka om intensiv hockey.
Davidssons kedja är de enda som riktigt skapar nåt så ser inte att Hv ska släppa dem.
Lite det jag varit inne på också. Alldeles för bra för HA egentligen! Men det är ju många härinne som snackar i nattmössan deluxe angående vad de bidrar/bidragit till Hv.
Är nog mest baserat på istid och att HV garanterat kommer fylla på bland FW snart. Då är det väl enkel slutledningsförmåga att spelarna med minst istid ställs åt sidan först. Men vi får se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2022-10-21 12:01:26
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-10-21 10:44:44

Det är ju detta som är problemet när man bara tittar resultat.
Vi vinner matchen med 1-3 men ett mer rättvist resultat hade varit 3-1.
Lite som K-G kommenterade inledningsvis att vi hade gjort 1 dålig match och 2 st bra, men det var ju bara för att vi hade vunnit de två. Egentligen hade vi typ två bra perioder på de inledande tre matcherna.
Man måste sluta bedöma insatsen efter resultaten.
Ja men nu i början på säsongen när inte laget är ihop spelade fullt ut och så så är det ju ändå bättre och starkare att man har tagit de poäng man har gjort. Det är en styrka att hitta vägar att vinna matcher fast det inte ser bra ut. Och det kommer bara bli bättre och bättre så länge säsongen lider. Försvaret kan man ändra på under säsongen men förlorade poäng kan man inte få tillbaka.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Inlägg av EspenK »

Ge oss Klasen!

Kom igen KG!

Behöver en som kan bryta mönster.

Straffläggare av rang dessutom.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

EspenK skrev: 2022-10-22 20:17:07 Ge oss Klasen!

Kom igen KG!

Första kedjan behöver en målgörare för just nu spelar tre framspelare där. Någon måste sätta puckarna också. Men igår var det äntligen en bra match och då saknade man den största stjärnan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

EspenK skrev: 2022-10-22 20:17:07 Ge oss Klasen!

Kom igen KG!

Dem i sändningen började prata om att vi ev. inte behövde klasen, utan centrar och backar, tänkte va i hela helvete.
Klasen är gubben vi PRECIS behöver, bryta mönster, göra en 20-25 mål är han absolut kapabel till, tror vem som i detta lag förutom kruger kommer godkänna att flyttas på i spelmoment för att göra utrymme för Klasen, tänker framförallt PP osv.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Mvildma skrev: 2022-10-23 00:54:59 [quote=EspenK post_id=511240 time=<a href="tel:1666466227">1666466227</a> user_id=9108]
Ge oss Klasen!

Kom igen KG!

Dem i sändningen började prata om att vi ev. inte behövde klasen, utan centrar och backar, tänkte va i hela helvete.
Klasen är gubben vi PRECIS behöver, bryta mönster, göra en 20-25 mål är han absolut kapabel till, tror vem som i detta lag förutom kruger kommer godkänna att flyttas på i spelmoment för att göra utrymme för Klasen, tänker framförallt PP osv.
[/quote]

Hörde det också. Centrar har vi ju för många av. Det är ju en stark fw vi saknar i min mening. Forsberg ska inte spela annat än som reserv(om ens det).

Det är ju inte jag som är experten men Klasen in och sedan ett par habila breddspelare med målskyttsegensksper att låna in under jvm. Det borde funka. Sen spetsar vi till med en import i januari så är vi hemma sen.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Blev lite chockad när jag hörde det. Har det brunnit i människan. Kolla vår uppställning. Centersidan är grym. Backsidan börjar bli bättre och tydlig disharmoni bland våra fw.

Nu får vi se om Klasen vill spela för oss, om Mario är avskriven eller vad annars KG har för ess i rockärmen.

Känns alltmer som Svedberg är klar och kommer lagom till jr-vm. Bör förklara Galajdas speltid. Tror han kommer vara borta (utlånad eller brutet kontrakt) efter jvm.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Andspe skrev: 2022-10-23 11:22:19 Blev lite chockad när jag hörde det. Har det brunnit i människan. Kolla vår uppställning. Centersidan är grym. Backsidan börjar bli bättre och tydlig disharmoni bland våra fw.

Nu får vi se om Klasen vill spela för oss, om Mario är avskriven eller vad annars KG har för ess i rockärmen.

Känns alltmer som Svedberg är klar och kommer lagom till jr-vm. Bör förklara Galajdas speltid. Tror han kommer vara borta (utlånad eller brutet kontrakt) efter jvm.
Ja Kempe är match redo och befunnit sig på våra samtliga hemmamatcher?
Min förhoppning är att man samtalat med både Kempe och klasen, sätter dem i varsin kedja, Klasen-Kruger-Brodin och Liss-Norman-Kempe.
Bryter helt med Forsberg för att göra plats åt kempe rent truppmässigt och sätter ut Berglund som extra spelare.
Klasen känns mer trolig än Kempe, men även där inget Lausanne, Luleå verkar allt mindre intresserade och det är inte lika intensivt som det var tidigare.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mvildma skrev: 2022-10-23 13:41:31
Andspe skrev: 2022-10-23 11:22:19 Blev lite chockad när jag hörde det. Har det brunnit i människan. Kolla vår uppställning. Centersidan är grym. Backsidan börjar bli bättre och tydlig disharmoni bland våra fw.

Min förhoppning är att man samtalat med både Kempe och klasen, sätter dem i varsin kedja, Klasen-Kruger-Brodin och Liss-Norman-Kempe.
Bryter helt med Forsberg för att göra plats åt kempe rent truppmässigt och sätter ut Berglund som extra spelare.
Klasen känns mer trolig än Kempe, men även där inget Lausanne, Luleå verkar allt mindre intresserade och det är inte lika intensivt som det var tidigare.
Hoppas 150% hellre på Vejdemo isåfall. Klasen allra helst. Kommer däremot Kempe!! Då har han en hel jävla del att bevisa för att han ska återfå åtminstone min respekt.

Personligen hoppas jag han hamnar någon annanstans och floppar så han kan landa lite på jorden. Känns orealistiskt att vi skulle kunna landa två av dessa namn rent ekonomiskt dock.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Manijock skrev: 2022-10-23 17:46:52
Mvildma skrev: 2022-10-23 13:41:31

Hoppas 150% hellre på Vejdemo isåfall. Klasen allra helst. Kommer däremot Kempe!! Då har han en hel jävla del att bevisa för att han ska återfå åtminstone min respekt.

Personligen hoppas jag han hamnar någon annanstans och floppar så han kan landa lite på jorden. Känns orealistiskt att vi skulle kunna landa två av dessa namn rent ekonomiskt dock.

Dock finns det tillräckligt likvida medel för att lösa 2 toppspelare.
Iomed miljonerna man fick in för kulissernas kontrakt med NHL.
Samt att skulle Kempe vilja samt klasen så är kostnaden nog inga problem för någon stor sponsor
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Grävde upp det gamla klippet.
Expert.
Låst